Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

• 5 599 067
  • 68 339

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Jos edes olisi. Tuo tuntuu olevan nerokkaiden elokuvaohjaajien ammattitauti, ja ei ne aina nykyäänkään bisneksiä haittaa sen kummemmin. Polanski raiskasi alaikäisen, ja Woody Allen (väitetysti, mutta tottapa tuo lienee) hyväksikäytti 7-vuotiasta, mutta työtehtäviä ja palkintoja on riittänyt senkin jälkeen. Polanskilla toki ei ole USA:an asiaa.

Totta toki, eikö koske mitenkään erityisesti juuri elokuvaohjaajia, kun muistelee Gary Glitteriä, Michael Jacksonia ja mitä näitä oli. Noista mainitsemistasi Polanskin juttu sattui 70-luvulla, jolloin vielä silloinkaan moraalikäsitys ei ollut tätä päivää eikä ollut somea nostamassa kohua ja levittämässä tietoa kaikelle kansalle. Jos nuo Polanskin kuvottavat teot olisivat tapahtuneet 40 vuotta myöhemmin, niin miehen ura olisi ollut satavarmasti samantien ohi. Allenin tapaus puolestaan on hämärämpi eikä miestä ole koskaan tuomittu. Eipä silti ole monikaan stara enää viime vuosina suostunut näyttelemään hänen elokuvissaan, ja mm. Kate Winslet on katunut että suostui pääosaan Allenin muutaman vuoden takaisessa Wonder Wheelissä.

Tuolloin sata vuotta sitten meininki oli ihan erilaista Hollywoodissa ja tuskinpa Chaplinin ja Lita Greyn suhde ja avioliitto sen kummemmin mitään suurta kohua aiheutti, ainakaan siitä syystä että siinä olisi ollut jotain väärää tai edes outoa.

Kuinka usein sä keskustelet Chaplinin alaikäisestä vaimosta?
Tänäänkin jo kahdesti.

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Jaakko Saariluoman naurussa on kyllä jotain helvetin tarttuvaa.

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Fish&Chipsistä tuli mieleen hollantilainen paikallisruoka eli pahvitötterössä ranskalaiset johon kipataan puolilitraa majoneesia. Lähtökohtaisesti ihan paskasafka, mutta kummasti tuokin kännissä tai krapulassa maistui hyvälle.
Tulipas vesi kielelle. Tietenkin riippuu millaista majoneesia ja onko ranskalaiset kuinka hyvin suolattuja. Tuohon vielä joku paistettu kananmuna niin kuulostaisi kyllä 5/5 mätöltä ilman krapulaakin. Ei kyllä tosin kauhean usein voisi syödä ilman että näkyy mahassa.

Suosikkijoukkue
Raipen SaiPa
Mistä olet moisen pussin löytänyt? Maistuisi minullekin.
Ihan S-marketin hyllystä. Keltainen pussi. 2022 "uutuustuote", mielestäni näitä on joskus kauan aikaa sitten ollut

Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Ihan S-marketin hyllystä. Keltainen pussi. 2022 "uutuustuote", mielestäni näitä on joskus kauan aikaa sitten ollut

Olihan noita ja aika usein sen valitsin. Harmitti kovasti, kun tuote yhtäkkiä katosi valikoimista.

Suosikkijoukkue
Raipen SaiPa
Olihan noita ja aika usein sen valitsin. Harmitti kovasti, kun tuote yhtäkkiä katosi valikoimista.
Ei tartte enää ostaa värikästä pussia vaikka onhan siinä kaikki ihan ok, nää on kuitenkin omaan suuhun parhaita originaalien kanssa. Jätin pussukan työpaikan pukukaappiin ni saa viikonlopun yli kitalaki lepoa.

4

444

Fish&Chipsistä tuli mieleen hollantilainen paikallisruoka eli pahvitötterössä ranskalaiset johon kipataan puolilitraa majoneesia. Lähtökohtaisesti ihan paskasafka, mutta kummasti tuokin kännissä tai krapulassa maistui hyvälle.
Tää kuulostaa mun korvaan kyllä enemmän belgialaisten jutulta. Ehkä siksi, että siellä olen noita useinkin mättänyt menemään. Ja ehkä siksi, että väittävät ranskanperunoiden olevan belgialaisten keksintö. No, oli miten oli, oikein hyvää evästä ovat nuo.

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tää kuulostaa mun korvaan kyllä enemmän belgialaisten jutulta. Ehkä siksi, että siellä olen noita useinkin mättänyt menemään. Ja ehkä siksi, että väittävät ranskanperunoiden olevan belgialaisten keksintö. No, oli miten oli, oikein hyvää evästä ovat nuo.

Paljon mahdollista, että sieltä se on Hollantiin rantautunut.

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Junassa on saksalainen, joka puhuu saksaa, ja jolla on Rammstein-huppari ja hieno takatukka. Eihän tuosta puutu enää kuin nahkahousut.

Ilahdun aina, kun näen ihan oikean saksalaisen.

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Miten on, löytyikö günther-viikset? ;-)
Perhana, ei ole viiksiä! Mutta takatukka auttaa paljon.

Linnanmäestä saksalainen innostui. Sanoi kaverilleen, että ”kato, kato, tuolla on huvipuisto!”

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Me lähdetäänkin tästä metsään saunomaan. Että repikää siitä... Kokemus on varmaan aika perseestä jos vertaa ns. normaaliin saunaan (suihkun kera) ja miksi emme vertaisi. Mutta elämyksenä varmaan melko ainutkertainen...

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kyllä pettymys tulee olemaan kova, kun se tajuaa että se on talvella kiinni. Verdammt!
Se saattaa sanoa jopa Scheiße!

Mutta kaikin puolin sympaattinen saksalainen siis. Kun Suomessa joka tapauksessa ulkomaalaisia on, niin olisi kiva, jos kylillä kuuluisi enemmän vaikka saksaa kuin jotain äbäläwäbälä-kieliä. Saksaa jopa ymmärtää.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sauna metsässä (ks. liite)... Oli kyllä kipakat löylyt. No kokemus tämäkin. Täytyy kyllä kotona vielä laittaa sauna päälle niin voi käydä suihkussa ja pestä hiukset. Itse on lumeen kyennyt menemään pyörimään ja tekemään lumienkeleitä... tai eihän siihen lumeen oikein mitään enkeleitä tullut kun pinta oli niin kovaa.

Liitteet

• IMG_20220115_145803_HDR.jpg
    IMG_20220115_145803_HDR.jpg
    899,1 KB · kertaa luettu: 134

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, Utah Mammoth
Sauna metsässä (ks. liite)... Oli kyllä kipakat löylyt. No kokemus tämäkin. Täytyy kyllä kotona vielä laittaa sauna päälle niin voi käydä suihkussa ja pestä hiukset. Itse on lumeen kyennyt menemään pyörimään ja tekemään lumienkeleitä... tai eihän siihen lumeen oikein mitään enkeleitä tullut kun pinta oli niin kovaa.
Mietinkin että lienee telttasauna kyseessä, kun yltä luin. Noihan on tavallaan parhautta.

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Onko nykylapsista ja -teineistä noloa varsinkin täällä pääkaupunkiseudulla, jos heidän käyttämänsä kieli ei sisällä samanikäisten pääkaupunkiseutulaisten lasten ja teinien viljelemiä sanontoja kuten swag, servata, käty ynnä muut vastaavat? Olisi mielenkiintoista kuulla jonkun isin tai äidin vastaavan tähän mieltäni polttavaan kysymykseen.

Itse vietin teinivuoteni Keski-Uudellamaalla, jossa 1990-luvulla ei käytetty ollenkaan edellä mainittua "kieltä", vaan puhuttiin pikemminkin eri murteilla. Jos joku osasi vähänkään slangia, sille vähän naureskeltiin, koska olimmehan sentään kehä-kolmosen ulkopuolella.

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Eikö Alypaa.comissa voi enää kisailla tietovisoissa kaveriaan vastaan? Jos valitsee aihealueen niin hyppää suoraan yksinpelaamiseen eikä ehdota että syötä pelaajien nimet?

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nyt löytyi (kaapista) minulle sopivan tasoinen palapeli, 222 palaa. Tiedän että osaan tehdä tuon koska olen sen "lapsena" tehnyt useampaan kertaan. Ja taas mennään...

Liitteet

• IMG_20220116_192533_HDR~3.jpg
    IMG_20220116_192533_HDR~3.jpg
    989,3 KB · kertaa luettu: 74

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Nyt löytyi (kaapista) minulle sopivan tasoinen palapeli, 222 palaa. Tiedän että osaan tehdä tuon koska olen sen "lapsena" tehnyt useampaan kertaan. Ja taas mennään...
Sua siis lapsettaa. Se on ihan hauskaa ja tervettä välillä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy