Mutta miksi helvetissä jotain kiinnostaisi laskea niitä.
@Turha Kaukalo Ai niin, unohdin aiemmin vastata. Juu, siellä Maunulassa kävin koulut alakoulusta lukioon, mutta kolmantena vuonna sain vauvan, niin keskeytin, kun ajattelin, että ihmisen on itse itsensä elätettävä ja menin duuniin. Se oli vielä sitä maailman aikaa Suomessa, kun innokkaalle ja työtä pelkäämättömälle löytyi aina hommaa. Mutta äiti on tuolla alakoulussa vieläkin opettajana. Vielä vanhoilla päivillään opiskeli itsensä erityisopettajaksikin. Esimerkillinen nainen!
Sellainen hauska juttu. Miksi sitä nyt ihmisiä huomioi.
Onko yllätys että nykyaikana kun erimielisyydet sovitellaan sellaisin asein missä työn tekee kemialliset reaktiot, sen sijaan että pitäisi fyysisesti muita omalla olemuksellaan haastaa, niin jopa nössöt voi olla mopopoikia, tai mopopojat nössöjä? Toista se olisi pätkiä porukkaa meneen veren ja suolenpätkien keskellä, siinä kovettuisi varmaan vähän rajumpikin kaveri, tai vaihtaisi alaa.@abianos tässä tulee muutama rivi ja syventäviin kysymyksiin en lupaa vastata. Kyseiset kaverit tulivat samaan paikkaan missä olin ja mieleen on jäänyt niiden lammasmaisuus. Toinen oli tosiaan isokokoinen ja myöhemmin ilmeisesti jopa yleni varapresidenteksi asti. Tämä isokokoinen nauroi itsestään tehdyille herjoille eikä pitänyt muutenkaan puoliaan oikeastaan mitenkään. Toinen kaveri, kutsutaan partasuuksi, taas itki, siis itki, perheensä perään. Oli toki hyvässä kunnossa ja harrastanut kuulemma kamppailulajeja koko ikänsä, mutta itku ja katuminen ei oikein istunut niihin piireihin. Kumpikaan ei oikein pitänyt rajoistaan/ reviireistään kiinni ja se oli heikkouden merkki siinä tilassa ja paikassa missä silloin oltiin. Kuitenkin tekivät mitä tekivät eikä yllätyksenä voinut tulla mihin joutuivat. Eivät vaan olleet valmiita siihen, kun joutuvatkin vastaamaan asioihin naama naamaa vasten. Tämä tästä.
Niin eli päädyit sitten yleistämään tuon kaiken koskemaan kaikkia, vaikka puhuit vain itsestäsi. Mitäpäs jos jonkun muun mielestä se kaljan juominen puistossa tai kotona on kivaa? Tai entäs jos kaikilla ei olekkaan varaa maksaa baarien hintoja? Melkoista vähättelyä muita kohtaan väittää että ei ymmärrä. Ihan varmasti ymmärrät, jos haluat, et vain taida haluta ymmärtää. Lisäksi on melkoista yleistystä väittää että suuri osa, tuskin on suuri osa. Osa kyllä tuo, mutta suuri osa, tuskin.Olen tehnyt viimeiset noin viisi reissua Tallinnaan ilman, että olisin tuonut yhtään alkoholia Suomeen. Joskus 2012 hain viimeksi Virosta ns täyden lastin. En ymmärrä sitä alkoholin hamstrausta mitä suuri osa suomalaisista lautoilla harrastaa.
Olutta on mukavampi juoda baarissa kuin himassa tai puistossa.
Niin eli päädyit sitten yleistämään tuon kaiken koskemaan kaikkia, vaikka puhuit vain itsestäsi. Mitäpäs jos jonkun muun mielestä se kaljan juominen puistossa tai kotona on kivaa? Tai entäs jos kaikilla ei olekkaan varaa maksaa baarien hintoja? Melkoista vähättelyä muita kohtaan väittää että ei ymmärrä. Ihan varmasti ymmärrät, jos haluat, et vain taida haluta ymmärtää. Lisäksi on melkoista yleistystä väittää että suuri osa, tuskin on suuri osa. Osa kyllä tuo, mutta suuri osa, tuskin.
No kyllä tuo jälkimmäinen kappaleesi on suoraan jatkumoa ensimmäiselle kappaleellesi, missä ihmettelit ihmisten oluen kantamista laivalta. Olen minä siellä ollut ja ei todellakaan kaikki eikä edes suuri osa tuonut sieltä mitään.Mene joskus Tallinnan lautalle. Väitteesi että vain pieni osa matkustajista tuo Suomeen alkoholia ei kyllä pidä paikkansa.
Luetun ymmärtäminen on myös loistava taito. Aiemmassa viestissäni en yleistänyt yhtään mitään koti- tai puistojuomiseen liittyvää.
Oot huijari korjaamon täydellinen asiakas.Varasin autolle huoltoa ja huoltomies alkoi kyselemään tyhmiä.
Annoin sille huoltokirjan ja näytin mitkä varoitusvalot palavat. Sanoin myös että auto pitää saada katsastuksesta läpi.
En minä tiedä (eikä edes oikein kiinnosta), että miksi autoissa on hihnat, suodattimet tai missä on jarrupalat. Maksan siitä, että korjaaja korjaa. Mulle ei tuota vaikeuksia myöntää etten ymmärrä tuon taivaallista autoista tai niihin liittyvästä ammattijargonista. Osaan vaihtaa renkaat itse ja tankkiin menee sitä polttoainetta mitä siinä korkissa lukee. Omassa autossani Diesel.
Oot huijari korjaamon täydellinen asiakas.
Se on käsittämätön luku minkä korjaamot laskuttavat niinsanotusta keksitystä työstä.
Ittee on pari kertaa yritetty ihan merkkihuollossa asti mut ku ollaan alettu perkaamaan hommaa läpi niin onkii korjaamo myöntäny että nyt on esim vaihettu osa mitä ei tarviis vaihtaa.
En nyt puhuisi sivistyksestä, mutta ihmettelen jos ei ihmistä kiinnosta yhtään että miksi ja miten jotkin asiat tapahtuu. Ei sitä nyt tarvitse osata itse tehdä, mutta kyllä nyt ihan yleisesti ottaen olisi hyvä edes päällisinpuolin tietää miten mikäkin asia toimii. Se on ikäänkuin ollut se juttu millä tämä ihmiskunta on päässyt siihen pisteeseen missä se nyt on.Varasin autolle huoltoa ja huoltomies alkoi kyselemään tyhmiä.
Annoin sille huoltokirjan ja näytin mitkä varoitusvalot palavat. Sanoin myös että auto pitää saada katsastuksesta läpi.
En minä tiedä (eikä edes oikein kiinnosta), että miksi autoissa on hihnat, suodattimet tai missä on jarrupalat. Maksan siitä, että korjaaja korjaa. Mulle ei tuota vaikeuksia myöntää etten ymmärrä tuon taivaallista autoista tai niihin liittyvästä ammattijargonista. Osaan vaihtaa renkaat itse ja tankkiin menee sitä polttoainetta mitä siinä korkissa lukee. Omassa autossani Diesel.
En nyt puhuisi sivistyksestä, mutta ihmettelen jos ei ihmistä kiinnosta yhtään että miksi ja miten jotkin asiat tapahtuu. Ei sitä nyt tarvitse osata itse tehdä, mutta kyllä nyt ihan yleisesti ottaen olisi hyvä edes päällisinpuolin tietää miten mikäkin asia toimii. Se on ikäänkuin ollut se juttu millä tämä ihmiskunta on päässyt siihen pisteeseen missä se nyt on.
Nojaa. Jos sen auton toimintamekanismit ei kiinnosta, niin ei ne vaan kiinnosta. Vielä vähemmän kiinnostaa olla kädet rasvassa rassaamassa autoja. Kaikkia nyt ei vaan kiinnosta samat asiat ja hyvä niin. Itselleni auto on kulkuneuvo. Ihan sama, kunhan se toimii odotetusti. Jos ei toimi, niin soitetaan puhelu ja jätetään se jonkun muun huoleksi.
Jos olen niin hunajainen pupu murtamassa mielesi maalaisleipää... Vitsi, vitsi. En tiedä, ehkä se on "aivot, mitä vittua nyt taas? "-ketjun kamaa. Äläkä ota tätä vastausta vakavasti, kirjoitin jotain kun parempaakaan en keksinyt. Ehkä silloin kannattaa olla hiljaa, sitä opetellessa....Mistä johtuu, kun ostaa toukomarkkinoilta leipää ja hunajaa, niin tulee @Iisoppi mieleen.
Jos olen niin hunajainen pupu murtamassa mielesi maalaisleipää...
Mielestäni minä selitin aika selvästi että miksi. Eihän siinä jos ei kiinnosta tietää vaikka miten jokin tuulimylly tms. toimii. Lähtökohtaisesti vain ihmisinä me olemme uteliaita, eli meitä kiinnostaa oppia asioita mitä emme tiedä. Se ei tokikaan tarkoita että meidän tarvitsee tietää nipelitietoa joka asiasta, vaan että meillä on lähtökohtainen ymmärrys edes perusasioista. Se on taannut tälle rodulle sen aseman ja paikan luomakunnassa. Tokikaan se ei selvästi koske kaikkia.Nojaa. Jos sen auton toimintamekanismit ei kiinnosta, niin ei ne vaan kiinnosta. Vielä vähemmän kiinnostaa olla kädet rasvassa rassaamassa autoja. Kaikkia nyt ei vaan kiinnosta samat asiat ja hyvä niin. Itselleni auto on kulkuneuvo. Ihan sama, kunhan se toimii odotetusti. Jos ei toimi, niin soitetaan puhelu ja jätetään se jonkun muun huoleksi.
Mutta kyllä nyt lähtökohtaisesti pyrin siihen, että asia kuin asia, niin pitäisi edes vähän ymmärtää.
Niin lajeilla on jotain tekemistä sen kanssa mistä kukista se mesi on kerätty. En kyllä ihan ole varma että mehiläiselle voi kertoa että nyt pitää vierailla kanervissa tai apiloissa. Se kai hoituu sillä että viedään pesät paikkaan missä on paljon ko. kukkaa ja hunajakennot kerätään kun kukinta on loppunut. Ja kyllä mielestäni akaasiahunaja maistuu erilaiselta jogurtin kanssa kun monikukkahunaja.Oli muuten jotain 20 eri lajia hunajaa ja niitä sai maistella. Olen aina luullut hunajan olevan hunajaa.