Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 341 467
  • 66 863

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Mun on vaikea uskoo, että pikaruokapaikoista saa hyvää ruokaa. Kyse on varmaan siitä, että makuaisti tottuu siihen mitä saa. Sama homma halpojen viinien kaa. Ja naisten.
No jos hyvää haluaa niin kannattaa kyllä opetella ihan itse laittaan ruokansa.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tuolta nimimerkin profiilista sen voi laskea.

Mutta miksi helvetissä jotain kiinnostaisi laskea niitä.

Kiirehdin kauppaan ja takaisin ja ei sitten näykään FA Cup. Vittu naurattaa tämä pukumiesten touhu. Minulla on kaikki sporttipaketit, mutta tuo yksi puuttuu mitä en ole koskaan kaivannut. Niillä on myös Super Bowl. Joku paska kanava ilman muuta sisältöä kahmii finaaleja.

Pitäkää häänne ja pelinne. Samaan aikaan toisaalla taistellaan säilymisistä ja nousuista.

Kasper Hämäläinen nostelee kannua vasta huomenna ja ne paketit on maksettu, niin voidaan yhdessä juhlia.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Vietin muuten kesän koirankävelyttäjänä Buenoksessa joskus aikoinaan (2003?) Sai paikanpäälle vuokrarahat. Tuli mieleen noita uutisia katsellessa.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
@Turha Kaukalo Ai niin, unohdin aiemmin vastata. Juu, siellä Maunulassa kävin koulut alakoulusta lukioon, mutta kolmantena vuonna sain vauvan, niin keskeytin, kun ajattelin, että ihmisen on itse itsensä elätettävä ja menin duuniin. Se oli vielä sitä maailman aikaa Suomessa, kun innokkaalle ja työtä pelkäämättömälle löytyi aina hommaa. Mutta äiti on tuolla alakoulussa vieläkin opettajana. Vielä vanhoilla päivillään opiskeli itsensä erityisopettajaksikin. Esimerkillinen nainen!

Kiitän vastauksesta!

Mä kato olin joskus aikoinaan sijaisena Maunulassa ja kelasin, oonko antanut veli Abianokselle jälki-istuntoa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Sellainen hauska juttu. Miksi sitä nyt ihmisiä huomioi.

Ei tässä elämässä pärjää, jos ei koko ajan kiilaa ja töni. Niin ne vastustajatkin tekee, niin ei voi jäädä laakereille lepää.

Sveitsi kiilasi näköjään Kanadan. Onneksi ei jouduttu niitä vastaan.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
@abianos tässä tulee muutama rivi ja syventäviin kysymyksiin en lupaa vastata. Kyseiset kaverit tulivat samaan paikkaan missä olin ja mieleen on jäänyt niiden lammasmaisuus. Toinen oli tosiaan isokokoinen ja myöhemmin ilmeisesti jopa yleni varapresidenteksi asti. Tämä isokokoinen nauroi itsestään tehdyille herjoille eikä pitänyt muutenkaan puoliaan oikeastaan mitenkään. Toinen kaveri, kutsutaan partasuuksi, taas itki, siis itki, perheensä perään. Oli toki hyvässä kunnossa ja harrastanut kuulemma kamppailulajeja koko ikänsä, mutta itku ja katuminen ei oikein istunut niihin piireihin. Kumpikaan ei oikein pitänyt rajoistaan/ reviireistään kiinni ja se oli heikkouden merkki siinä tilassa ja paikassa missä silloin oltiin. Kuitenkin tekivät mitä tekivät eikä yllätyksenä voinut tulla mihin joutuivat. Eivät vaan olleet valmiita siihen, kun joutuvatkin vastaamaan asioihin naama naamaa vasten. Tämä tästä.
Onko yllätys että nykyaikana kun erimielisyydet sovitellaan sellaisin asein missä työn tekee kemialliset reaktiot, sen sijaan että pitäisi fyysisesti muita omalla olemuksellaan haastaa, niin jopa nössöt voi olla mopopoikia, tai mopopojat nössöjä? Toista se olisi pätkiä porukkaa meneen veren ja suolenpätkien keskellä, siinä kovettuisi varmaan vähän rajumpikin kaveri, tai vaihtaisi alaa.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Vielä pitäisi saada noin 65 euroa säästettyä että olisi varaa edes jonkinlaiseen reissuun. Viime kesänä tein yhden yön reissun Helsinkiin ja laskin että matka kustansi kaikkinensa noin 315 euroa. Ihan kiva reissu tuli silloin tehtyä. Yövyin hotellissa, söin reissun aikana kolmessa eri ravintolassa, tein sellaisen kivan risteilyn joka kiersi Helsingin saaristoja ja kävin katselemassa Stand upia sekä toisena päivänä kiersin Ateneumin, Kiasman ja Luonnontieteellisen museon. Reissu oli kaikkinensa ihan mukava kokemus ja maksoi yhteensä jotain 315 euroa.

Aika kallistahan reissaaminen taitaa nykypäivänä olla ja minun pienillä tuloillani ei kovin paljoa matkusteta. Jonkin yhden yön reissun voin tänäkin kesänä taas tehdä. Nyt on säästössä noin 250 euroa ja kai se pitäisi ainakin tuon 315 euron verran säästöön rahaa saada, että olisi varaa lähteä reissuun. Tuloistani menee joka kuukausi aina 50 euroa erilliselle säästötilille rahaa eli joskus heinä-elokuussa voisi olla tällä menolla matkarahat kasassa.

Mikäköhän olisi kiva reissukohde tänä kesänä? Helsingissä kävin siis juuri, mutta tokihan sinnekin jäi vielä nähtävää. Ja Turussakin kävin kiertelemässä parikin kertaa viime vuonna. Suomessa se pitää kaiketi matkustella tänäkin suvena.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tietääkö kukaan miten Veikkaus käsittelee voittajavedot jos tulee tasapeli pistepörssin voittokamppailussa? Veikkasin siis MM-kisojen pörssikärjeksi Patrick Kanea ja edelleenhän mies siellä kärjessä heiluu, mutta pelottavasti tuo Connor McDavid on hiipinyt kahden pisteen päähän. Kanella toki onneksi kolme maalia enemmän, eli vaikka McDavid tasoihin hiipisi niin maaleissa tuskin menee ohi.

Virallisissa tilastoissahan pistepörssin voittaa tasatilanteessa se jolla on enemmän maaleja, mutta toimiiko Veikkaus myös samoin?
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tässä tämän vuoden aikana on ollut U20- ja U18-ömmömmit, CHL-finaali, jossa mukana suomalaisjoukkue, Olympialaiset, Divari-MM:t sekä nyt Skoda-ömmömmit. En ole katsonut yhtään kansainvälistä jääkiekko-ottelua tänä aikana kokonaan. Olympialaisten finaalista näin viimeisen erän viimeiset 10min sekä jatkoajan. 1A-divarikisoista katselin hyvin lyhyen aikaa jotain Iso-Britannian peliä.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen tehnyt viimeiset noin viisi reissua Tallinnaan ilman, että olisin tuonut yhtään alkoholia Suomeen. Joskus 2012 hain viimeksi Virosta ns täyden lastin. En ymmärrä sitä alkoholin hamstrausta mitä suuri osa suomalaisista lautoilla harrastaa.

Olutta on mukavampi juoda baarissa kuin himassa tai puistossa.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Olen tehnyt viimeiset noin viisi reissua Tallinnaan ilman, että olisin tuonut yhtään alkoholia Suomeen. Joskus 2012 hain viimeksi Virosta ns täyden lastin. En ymmärrä sitä alkoholin hamstrausta mitä suuri osa suomalaisista lautoilla harrastaa.

Olutta on mukavampi juoda baarissa kuin himassa tai puistossa.
Niin eli päädyit sitten yleistämään tuon kaiken koskemaan kaikkia, vaikka puhuit vain itsestäsi. Mitäpäs jos jonkun muun mielestä se kaljan juominen puistossa tai kotona on kivaa? Tai entäs jos kaikilla ei olekkaan varaa maksaa baarien hintoja? Melkoista vähättelyä muita kohtaan väittää että ei ymmärrä. Ihan varmasti ymmärrät, jos haluat, et vain taida haluta ymmärtää. Lisäksi on melkoista yleistystä väittää että suuri osa, tuskin on suuri osa. Osa kyllä tuo, mutta suuri osa, tuskin.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Jos ei heilaa helluntaina, niin ei koko suvena....
Toi nyt ei aina pidä kyllä paikkaansa. Minä itse olin 2000-luvun puolivälissä ilman heilaa helluntaina mutta juhannuksena löysin uroon vierelleni. No ei se seukkaus vuotta pidempään kestänyt, mutta joo. Paras ystäväni oli ylioppilaskeväänä heilatonna helluntaina (ja ihan paniikissa että jää vanhaksipiiaksi) mutta kesäkuussa löysi miehen rinnalleen ja avioliittoakin on kohta 20 vuotta takana.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin eli päädyit sitten yleistämään tuon kaiken koskemaan kaikkia, vaikka puhuit vain itsestäsi. Mitäpäs jos jonkun muun mielestä se kaljan juominen puistossa tai kotona on kivaa? Tai entäs jos kaikilla ei olekkaan varaa maksaa baarien hintoja? Melkoista vähättelyä muita kohtaan väittää että ei ymmärrä. Ihan varmasti ymmärrät, jos haluat, et vain taida haluta ymmärtää. Lisäksi on melkoista yleistystä väittää että suuri osa, tuskin on suuri osa. Osa kyllä tuo, mutta suuri osa, tuskin.

Mene joskus Tallinnan lautalle. Väitteesi että vain pieni osa matkustajista tuo Suomeen alkoholia ei kyllä pidä paikkansa.


Luetun ymmärtäminen on myös loistava taito. Aiemmassa viestissäni en yleistänyt yhtään mitään koti- tai puistojuomiseen liittyvää.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Mene joskus Tallinnan lautalle. Väitteesi että vain pieni osa matkustajista tuo Suomeen alkoholia ei kyllä pidä paikkansa.

Luetun ymmärtäminen on myös loistava taito. Aiemmassa viestissäni en yleistänyt yhtään mitään koti- tai puistojuomiseen liittyvää.
No kyllä tuo jälkimmäinen kappaleesi on suoraan jatkumoa ensimmäiselle kappaleellesi, missä ihmettelit ihmisten oluen kantamista laivalta. Olen minä siellä ollut ja ei todellakaan kaikki eikä edes suuri osa tuonut sieltä mitään.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Varasin autolle huoltoa ja huoltomies alkoi kyselemään tyhmiä.

Annoin sille huoltokirjan ja näytin mitkä varoitusvalot palavat. Sanoin myös että auto pitää saada katsastuksesta läpi.
En minä tiedä (eikä edes oikein kiinnosta), että miksi autoissa on hihnat, suodattimet tai missä on jarrupalat. Maksan siitä, että korjaaja korjaa. Mulle ei tuota vaikeuksia myöntää etten ymmärrä tuon taivaallista autoista tai niihin liittyvästä ammattijargonista. Osaan vaihtaa renkaat itse ja tankkiin menee sitä polttoainetta mitä siinä korkissa lukee. Omassa autossani Diesel.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Varasin autolle huoltoa ja huoltomies alkoi kyselemään tyhmiä.

Annoin sille huoltokirjan ja näytin mitkä varoitusvalot palavat. Sanoin myös että auto pitää saada katsastuksesta läpi.
En minä tiedä (eikä edes oikein kiinnosta), että miksi autoissa on hihnat, suodattimet tai missä on jarrupalat. Maksan siitä, että korjaaja korjaa. Mulle ei tuota vaikeuksia myöntää etten ymmärrä tuon taivaallista autoista tai niihin liittyvästä ammattijargonista. Osaan vaihtaa renkaat itse ja tankkiin menee sitä polttoainetta mitä siinä korkissa lukee. Omassa autossani Diesel.
Oot huijari korjaamon täydellinen asiakas.

Se on käsittämätön luku minkä korjaamot laskuttavat niinsanotusta keksitystä työstä.

Ittee on pari kertaa yritetty ihan merkkihuollossa asti mut ku ollaan alettu perkaamaan hommaa läpi niin onkii korjaamo myöntäny että nyt on esim vaihettu osa mitä ei tarviis vaihtaa.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oot huijari korjaamon täydellinen asiakas.

Se on käsittämätön luku minkä korjaamot laskuttavat niinsanotusta keksitystä työstä.

Ittee on pari kertaa yritetty ihan merkkihuollossa asti mut ku ollaan alettu perkaamaan hommaa läpi niin onkii korjaamo myöntäny että nyt on esim vaihettu osa mitä ei tarviis vaihtaa.

Toki kysyin huoltotarjousta kahdesta eri korjaamosta (+volkkarin merkkihuolto tyrkytti mulle sitä ihan kysymättäkin).
240euroa varaosineen. Toisessa paikassa 290e.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Varasin autolle huoltoa ja huoltomies alkoi kyselemään tyhmiä.

Annoin sille huoltokirjan ja näytin mitkä varoitusvalot palavat. Sanoin myös että auto pitää saada katsastuksesta läpi.
En minä tiedä (eikä edes oikein kiinnosta), että miksi autoissa on hihnat, suodattimet tai missä on jarrupalat. Maksan siitä, että korjaaja korjaa. Mulle ei tuota vaikeuksia myöntää etten ymmärrä tuon taivaallista autoista tai niihin liittyvästä ammattijargonista. Osaan vaihtaa renkaat itse ja tankkiin menee sitä polttoainetta mitä siinä korkissa lukee. Omassa autossani Diesel.
En nyt puhuisi sivistyksestä, mutta ihmettelen jos ei ihmistä kiinnosta yhtään että miksi ja miten jotkin asiat tapahtuu. Ei sitä nyt tarvitse osata itse tehdä, mutta kyllä nyt ihan yleisesti ottaen olisi hyvä edes päällisinpuolin tietää miten mikäkin asia toimii. Se on ikäänkuin ollut se juttu millä tämä ihmiskunta on päässyt siihen pisteeseen missä se nyt on.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös