Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 321 218
  • 66 813

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
En oikein keksi miten tai miksi tuo pitäisi hoitaa eri tavalla.
Jos pitää teroittaa terä tai korjata hana ja broidi tai putkimies ei ole saatavilla. Molemmat edellämainitut hommat on noin vartin hommia, eli jonkinlainen kehtaamiskynnyskin on niihin ulkopuolista käyttää, mutta tiedostan että kaikki eivät näin estyneitä ole.
Mua mm hävettää etten osaa hitsata, mutta ajattelin tänä kesänä ostaa hitsausinvertterin ja opetella. Ni sit voi hitsata.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mua mm hävettää etten osaa hitsata, mutta ajattelin tänä kesänä ostaa hitsausinvertterin ja opetella. Ni sit voi hitsata.

Hyvä ystäväni teki aikoinaan pitkään hitsaajan hommia. Nykyään hän on enemmän tehtaan valvomossa, mutta pitää sielläkin joskus tehdä jotain. Tai ei siellä, mutta poistua valvomosta oikeisiin töihin.

Eipä ole koskaan edes tullut mieleen, että haluaisin osata hitsata. Vartin verran putkimies joo siinä pyöri, katsoin peliä televisiosta sen aikaa.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Mua mm hävettää etten osaa hitsata, mutta ajattelin tänä kesänä ostaa hitsausinvertterin ja opetella. Ni sit voi hitsata.
Mä "osaan" hitsata, olen hitsannut useampaan kertaan. Eihän siinä tarvi kuin puikolla tökkiä kohdetta. No joo, en ole hyvä hitsaamaan enkä osaa laittaa koneistoa käyttövalmiiksi. Eli oikeastaan en osaa hitsata niin että siitä olisi jotenkin hyötyä. Saumat on mitä sattuu....
 

red.machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slovakia
Englanninkieliset akateemiset artikkelit ovat kyllä suurimmaksi osaksi erittäin työläitä lukea. Oma englanti on ihan hyvää, mutta teksti on täynnä sanoja joista ei ole koskaan kuullutkaan ja koko ajan saa olla sanakirjasta katsomassa, että mikä nyt tarkoittaa mitäkin. Mutta kai tässäkin kehittyy paremmaksi muutaman seuraavan vuoden aikana.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse tiedän yhtä sun toista elintarvikkeista sekä elintarviketeollisuudesta ja -turvallisuudesta. En kuitenkaan vaadi tai oleta, että suurin osa muista jatkoaikalaisista osaisi ulkoa säilöntäaineiden enimmäismäärät tai jonkun natriumbentsoaatin E-koodin. .
Sitä varten ne E-koodit ja elintarvikelainsäädäntö ovat olemassa, että tavallinen jeppe voi luottaa niiden olevan turvallisia.

Toki oma lajinsa ovat sitten nämä hörhöt jotka kuvittelevat tietävänsä ruoasta yhtä sun toista. GMO:n vastustaminen nyt on hyvä esimerkki. Samoin olen törmännyt henkilöön, joka laski, että kuinka monta E-koodia tuoteselosteissa on mainittu ja jätti hyllyyn jos niitä löytyi viisi tai enemmän. Sanoin hänelle, että ennen kuin yrität lisääntyä, ole pari päivää ilman E948:a.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Jos pitää teroittaa terä tai korjata hana ja broidi tai putkimies ei ole saatavilla. Molemmat edellämainitut hommat on noin vartin hommia, eli jonkinlainen kehtaamiskynnyskin on niihin ulkopuolista käyttää, mutta tiedostan että kaikki eivät näin estyneitä ole.
Mua mm hävettää etten osaa hitsata, mutta ajattelin tänä kesänä ostaa hitsausinvertterin ja opetella. Ni sit voi hitsata.
Me opeteltiin hitsaamaan ihan yläasteella käsitöissä. Ei ole sen jälkeen tarvinnut hitsata, tai siis olisi pitänyt monesti, mutta välineitä ja paikkaa ei ole ollut. No joka tapauksessa en kadu yhtään sitä että olen migittänyt ja puikottanut ja vieläpä ihan perusasteen oppilaitoksen opettamana. Sitä ei koskaan tiedä kun se tilanne tulee ja on muuten tullutkin ja useasti, että sille taidolle olisi tarvetta. Vielä minä joku päivä omaan tilat ja vehkeet ja sitten saa metalli kyytiä.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Me opeteltiin hitsaamaan ihan yläasteella käsitöissä. Ei ole sen jälkeen tarvinnut hitsata, tai siis olisi pitänyt monesti, mutta välineitä ja paikkaa ei ole ollut.
Joo, kyllä meilläkin yläasteella oli hitsausta, mutta jotenkin sen vältin. Yläasteen tekninen työ oli muutenkin ihan kummallista, kun ei siellä tehty mitään, tai siis ei ollut pakko. Varsinkaan sitten kun se oli valinnainen. Kaveri teki jotain subbarikoteloa ja minä menin siivellä.
Haaveilen usein hitsaamisesta. Vois tehä vaikka mitä. Vaikka mitä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ei ollu skumppaa, mutta joku mielenkiintoinen kori oli yhdellä kädessä. En ole Jumala, niin en nähnyt sen sisään, mutta kannen alta pilkisti ainakin jonkun sortin kukkasia. Varmaan oli Jumalaa pelkääviä kunnon muslimeja, jotka salaa miehiltään kävivät jätskikiskalla, hitto vie!

Viinaa saa juoda esimerkiksi kellarissa tai talossa missä on rautakatto. Koska sinne ei Allah näe.

Onkohan mahdollista piilottaa koriin jotain, voisihan sen suojata jollain sopivalla materiaalilla.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Mä kattelin youtubesta ohjeet fillarin jarrujen ilmaamiseksi. Saatanan helppoa hommaa, joten teen sen ite kunhan vaan löydän vermeet jostain tästä tuppukylästä. Kaikkee perkele tarvi netistä tilata. Melkosen isot varastot täytyy tolla netillä olla, sillä siltä saa ihan kaikkee.
Kohta jarrut toimiiiiiiii...
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Viinaa saa juoda esimerkiksi kellarissa tai talossa missä on rautakatto. Koska sinne ei Allah näe.

Onkohan mahdollista piilottaa koriin jotain, voisihan sen suojata jollain sopivalla materiaalilla.
Allahia on helpompi kusettaa kuin koiraa.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Allahia on helpompi kusettaa kuin koiraa.

Menepä tuo sanomaan muslimille eikä terrorismilla taas ole uskontoa, vai miten se meni. Siis älä mene sanomaan. Moiti vaikka luterilaista kirkkoamme sukupuolineutraalien avioliittojen tiimoilta tai jotain muuta helppoa, mutta älä mene noille vitun hulluille sanomaan yhtään mitään. Oh-hoh. Nooh, nimimerkki mulla onneksi.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Menepä tuo sanomaan muslimille eikä terrorismilla taas ole uskontoa, vai miten se meni. Siis älä mene sanomaan. Moiti vaikka luterilaista kirkkoamme sukupuolineutraalien avioliittojen tiimoilta tai jotain muuta helppoa, mutta älä mene noille vitun hulluille sanomaan yhtään mitään. Oh-hoh. Nooh, nimimerkki mulla onneksi.

Jari Tervokin voi rauhassa paiskoa raamattua suorassa lähetyksessä ympäriinsä, mutta eipä Tervoa nähdä tallaamassa Koraania. Ei uskalla. Sen sijaan Tervo yleensä kertoo meille suomalaisille rasistifasistijunteille kuinka ahdasmielisen suvaitsemattomia me olemme, toisin kuin paremmat ihmiset eli Tervo itse.

Vituttaa kaksoisstandardi uskontojen ja niiden hullujen mielivaltaisuuksien kritisoinnissa ja vituttaa omahyväinen Jari Tervokin, joka on turpea juoppo pohjoisesta erämaasta eikä mikään urbaani filosofikuningas joka voi ladella viisauksiaan norsunluutornista.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Menepä tuo sanomaan muslimille eikä terrorismilla taas ole uskontoa, vai miten se meni. Siis älä mene sanomaan. Moiti vaikka luterilaista kirkkoamme sukupuolineutraalien avioliittojen tiimoilta tai jotain muuta helppoa, mutta älä mene noille vitun hulluille sanomaan yhtään mitään. Oh-hoh. Nooh, nimimerkki mulla onneksi.
Ei saa yllyttää hullua. Tarjoan tuota lausahdustani käytettäväksi materiaaliksi koomikko Iikka Kivelle, varmaankin nielaisi partansa järkytyksestä kunhan someraivoltaan ehtisi.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Mä kattelin youtubesta ohjeet fillarin jarrujen ilmaamiseksi. Saatanan helppoa hommaa, joten teen sen ite kunhan vaan löydän vermeet jostain tästä tuppukylästä. Kaikkee perkele tarvi netistä tilata. Melkosen isot varastot täytyy tolla netillä olla, sillä siltä saa ihan kaikkee.
Kohta jarrut toimiiiiiiii...
Mistä asti fillarin jarrut on pitänyt ilmata? Eikö ne olekkaan enää palat vaijerin päässä, mitä mekaanisesti puristetaan sieltä kahvasta? Missä vaiheessa niihin jotain mäntiä on tullut väliin?
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Mistä asti fillarin jarrut on pitänyt ilmata? Eikö ne olekkaan enää palat vaijerin päässä, mitä mekaanisesti puristetaan sieltä kahvasta? Missä vaiheessa niihin jotain mäntiä on tullut väliin?
Jumantsuikka, ite ajattelin, että tässä koijataan apinaa ihan huolella ja meinasin kehuskella miten itse sain juuri pingispallot pumpattua ja nyt kelpaa taas pellailla pinkiponkia. Googlasin varmuuden vuoksi ja yllätyin kun fillarin jarrujen ilmaus olikin totisinta totta. Asia joka avautui minulle.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Jumantsuikka, ite ajattelin, että tässä koijataan apinaa ihan huolella ja meinasin kehuskella miten itse sain juuri pingispallot pumpattua ja nyt kelpaa taas pellailla pinkiponkia. Googlasin varmuuden vuoksi ja yllätyin kun fillarin jarrujen ilmaus olikin totisinta totta. Asia joka avautui minulle.
Kyllä siellä on kuukkelin päässä oltu ihmeissään kun on yhtäkkiä noussut hakulistoilla tuo polkupyörän jarrujen ilmaaminen.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Ei se sieltä erotu, kun kaikki etsii kesäkissoja ja -puumia.
Älä ota kesäkissaa! Kissa on hieno ja itsenäinen eläin, eikä se kestä julmaa Suomen talvea ilman hellää hoivaa ja huolenpitoa. Kesäkissan ottaminen on yksi julmimpia tekosia mitä voi tehdä. Kyllä sitä mirriä kannattaa paijailla vähintään ensilumiin asti, jolloin se ei enää sitten ole kesäkissa. Kaikista pahinta on ottaa kesäkissa vain mökille, siitä saattaa aiheutua vaikka millaista eripuraa ja lapsetkaan ei välttämättä, mikäli niitä siis omistaa, tykkää jos taloon tulee ensin keskäkissa joka sitten syksyllä julmasti häädetään. Kyllähän me kaikki toki tiedämme että nuori, vetreä ja leikkisä kesäkissa olisi monen mieleen, pitää vain muistaa että niistä saattaa sitten kasvaa melkoisia laiskoja pullukoita. Lisäksi oikein piinalliset yksilöt saattaa mouruta menemään pitkän aikaa sen jälkeen kun ne on jo päästänyt vapaaksi luontoon. Oikein pahoissa tapauksissa ne saattaa myös kantaa mukanaan kaikenlaisia tauteja ja loisia, kun ne ottaa ja tärkeää olisikin käyttää kesäkissa tarkastuksessa ennen kuin sen päästää lähelleen. En voi siksi suositella kenellekkään kesäkissan ottamista, jos nyt kuitenkin siihen joku päätyy, niin muistakaa nyt vähintään tutkituttaa se tai käyttäkää tarpeellista suojausta sen kanssa.
 
Viimeksi muokattu:

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Ensimmäiset tillit jaja salaatit ovat itäneet lavassa, persilja piilottelee vielä mullan alla. Kyllä se kasvukausi taas alkaa. Vuohenputket on kyllä riehaantuneet kasvamaan tontin reunoilla ja marjapensaiden alla. Antaa olla siellä, ei ne minua haittaa. Hain jo yrtit lavaan puutarhalta, timjamia, salviaa, rosmariinia, korianteria ja sitruunamelissaa. Rakuunaa ja ruohosipulia on jo valmiina kun ne on monivuotisia. Basilika on itänyt huonosti kasvihuoneella mutta taisin kastella sitä huonosti kriittisessä vaiheessa. Samettiruusut, asterit ja siniviuhkot tomeroituu kasvihuoneen lämmössä. Purjot ei paljon jatka jalkojaan, en tiedä kannattaako niitä edes maahan panna. Kyssä- ja ruusukaalit alkaisi olla koulutus kunnossa. Aikaista perunaa laitettiin pari vakoa, timoa. Kyllä se on sahran kanssa niin että rouva vetää ja herra pitää perää... Niin se on ollut lapsuudessa ja niin se oli nytkin. Mitäs sitä toimivaa jakoa muuttaisi? Tässähän tätä taas riitti minun päivittelyä kasveista.

Linkki Wikisanakirjan selitykseen sanalle sahra sahra – Wikisanakirja
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Ensimmäiset tillit jaja salaatit ovat itäneet lavassa, persilja piilottelee vielä mullan alla. Kyllä se kasvukausi taas alkaa. Vuohenputket on kyllä riehaantuneet kasvamaan tontin reunoilla ja marjapensaiden alla. Antaa olla siellä, ei ne minua haittaa. Hain jo yrtit lavaan puutarhalta, timjamia, salviaa, rosmariinia, korianteria ja sitruunamelissaa. Rakuunaa ja ruohosipulia on jo valmiina kun ne on monivuotisia. Basilika on itänyt huonosti kasvihuoneella mutta taisin kastella sitä huonosti kriittisessä vaiheessa. Samettiruusut, asterit ja siniviuhkot tomeroituu kasvihuoneen lämmössä. Purjot ei paljon jatka jalkojaan, en tiedä kannattaako niitä edes maahan panna. Kyssä- ja ruusukaalit alkaisi olla koulutus kunnossa. Aikaista perunaa laitettiin pari vakoa, timoa. Kyllä se on sahran kanssa niin että rouva vetää ja herra pitää perää... Niin se on ollut lapsuudessa ja niin se oli nytkin. Mitäs sitä toimivaa jakoa muuttaisi? Tässähän tätä taas riitti minun päivittelyä kasveista.

Linkki Wikisanakirjan selitykseen sanalle sahra sahra – Wikisanakirja
Sulla on nyt mennyt viljelyt ihan vikaan. Tosinaisella olisi puolet istutuksista chilille ja sitten loput noille salaateille ja mausteyrteille. Sitten kyseltäisiin syksyllä että haluaako herra MustaSusi tulla kyläilemään keräämistalkoiden merkeissä ja yhdessä niitä kuivateltaisiin, hilloteltaisiin ja nautittaisiin kesän viimeisistä mukavista viikonlopuista.

Itsehän tässä vihdoin jätin hurahtamatta ja se yli 100 kasvin viidakko on rajoittunut nyt noin 20 chiliin ja loput sitten salaatteja ja mausteyrttejä. Se oli aikaa se kun tuolla kasvoi valehtelematta toistasataa reilun metrin korkuista chiliä mitä moninaisimmissa lajikkeissa. Niin ja siis kyse kerrostalosta ja kolmannesta kerroksesta.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Sulla on nyt mennyt viljelyt ihan vikaan. Tosinaisella olisi puolet istutuksista chilille ja sitten loput noille salaateille ja mausteyrteille.
Kasvukausi on niin aluillaan ettei läheskään kaikkia hankintoja ja kylvöjä ole vielä tehty (että ehkä ne chilit löytää vielä tänne). En ole kyllä oikein chili-ihmisiä. Kyllä minä yleensä yhden chilin käyn puutarhalta ostamassa, pensaschilin, tarkempaa nimeä en muista. Kasvihuoneen oviaukon toisella puolelle chili, toiselle puolelle pensastomaatti. Olen kuivannut chilipaprikoita talven varalle, niitä on tuolla nyt muutama purkki.

Ja tsemppiä kissan kanssa, toivottavasti vielä paranee....
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Kävelin metsässä. Sen nimi on Harjutori. Ei metsä hullumpi paikka olekaan, näin myös linnun, lokki lehahti roskikselta Hesarin ylle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös