Mainos

Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

• 5 604 857
  • 68 365

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Aika perseestä tuollainen elämöinti noista kuvista. Kuvissa itsessään ei ole mitään pahaa, sillä ne vaan kertovat siitä, että miljoonistaan huolimatta starat ovat ihan yhtä pervoja kuin me muutkin.

Ja kaikenlainen julkisuus on noille staroille ihan yhtä tervetullutta, sillä nyt kun toistakymmentä miljoonaa silmäparia on päässyt esim. ihailemaan Jennifer Lawrencen alastonta kroppaa, tulee tuosta määrästä aika suuri osa ihailemaan häntä myös hänen tulevissa leffoissaan tuoden hänelle vielä enemmän rahaa.

Ihmettelen vaan sitä, että miksi jonkun Kim Kardashianin ja vaikkapa Paris Hiltonin varastettuja alastonkuvia hehkutetaan netissä, koska kyseiset daamithan ovat muutenkin varsin avoimesti jakaneet omia rohkeita otoksiaan vuosien ajan siellä sun täällä. Tekopyhää touhua sanon ma.

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Minusta näillä julkkiksilla on täysi oikeus olla tuohtuneita, koska heidän yksityisyyttään kiistatta loukattiin hyvin törkeällä tavalla.

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Löytyiväthän nämä torrenttina, kun hieman etsi. Ihan kivoja kuvia, vaikka vain muutama nimi on edes tuttu.

Tässäkin casessa on taas ironiaa aika monella levellilä.

Toisaalta tuo sama nörttiväki joka on nyrkit pystyssä elämöinyt yksityisyydensuojasta esim. Snowdenin paljastusten yhteydessä, latailee nyt tatti pystyssä jotain neverheardien alastonkuvia eikä se yksityisyydensuoja yhtäkkiä enää niin tärkeältä jutulta tunnukaan.

Toisaalta suurin osa kuvissa esiintyneistä julkkiksista olisi saattanut kysyttäessä oletusarvoisesti kritiikittä kannattaa esim. NSA:n takaportteja, joita pidetään yhtenä mahdollisena vuodon lähteenä, sillä "eihän heillä ole mitään salattavaa".

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365 ja Real Madrid
Uusin Kummeli on ihan vitun hirveetä paskaa.

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viime viikolla tuli ensimmäinen tilaus SportsDirectistä ja nyt on toinen matkalla. Kerralla meni koko vaatekaappi uusiksi. Huh.

En mä yleensä tykkää shoppailla, mutta nyt innostuin kun halvalla sai. Eipähän tarvitse enää missään kuluneissa kledjuissa kuljeskella.

Ralph

Jäsen
Ajelin tuossa kotiopäin kun takana tullut autoilija hämmensi todenteolla. Ajoin lievää ylinopeutta taajama-alueella kun tämä Volvo-kuski ajoi aivan takapuskurissani kiinni hetken, kunnes teki rakoa ja laittoi pitkät päälle. Sitäkin kesti hetken, kunnes alkoi vilkuttamaan pitkiä valoja. Onneksi siitä tuli pian risteys, jossa hän meni kääntyjien kaistalle. Oli pakko vilkaista siinä, että kuka pelle siellä ratissa on ja tämä minulle tuntematon kaveri näytti kieltä ja ajoi pois.

Menin ihan sanattomaksi, vaikka ajoin yksin eikä minulla ole tapana puhua yksikseni.

Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Saatan olla väärässä, mutta ettei vaan kyseessä ollut joku Jatkiksen moderaattoreista?
Ei taatusti; ne ovat tähän(kin) aikaan illasta naisissa kaikki.

Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Filosofinen kysymys: mistä löytää rohkeus olla aidosti rohkea? Tuntuu, että olen sen jo melkein löytänyt ja sen löydettyäni en katuisi päätöstäni hetkeäkään mutta silti rohkeus loistaa vielä poissaoloaan. Tällä hetkellä en vielä uskalla, vaikka niin tiedän, että jos olisin hetken rohkea niin olisin sen jälkeen todella onnellinen.

Enempää en tätä nyt avaa mutta jos joku teistä onnistuu heittämään jonkun filosofisen vastauksen, jolla tämän nyt ratkaisen niin melkein pitäisi tulla henkilökohtaisesti sen jälkeen kiittämään :D

Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Filosofinen kysymys: mistä löytää rohkeus olla aidosti rohkea? Tuntuu, että olen sen jo melkein löytänyt ja sen löydettyäni en katuisi päätöstäni hetkeäkään mutta silti rohkeus loistaa vielä poissaoloaan. Tällä hetkellä en vielä uskalla, vaikka niin tiedän, että jos olisin hetken rohkea niin olisin sen jälkeen todella onnellinen.

Enempää en tätä nyt avaa mutta jos joku teistä onnistuu heittämään jonkun filosofisen vastauksen, jolla tämän nyt ratkaisen niin melkein pitäisi tulla henkilökohtaisesti sen jälkeen kiittämään :D

Omasta tahdosta sen löytää. pitää päättää mitä haluaa oikeasti ja tehdä sen mukaan.

Suosikkijoukkue
Greek Philosophers

Esitit tässä väittämän, jonka todenperäisyyttä on mahdotonta arvioida, ennenkuin väittämäsi tapahtumat ovat muuntuneet todeksi eli tapahtuneet. Kiintoisa empiirinen yksittäistapaukseen kohdentuva tutkimus tässä meillä käsillä onpi. Olepa nyt iso poika ja hoida homma kotiin, jotta saamme tutkimusaineiston kasaan ja päästään argumentoimaan oikein olan takaa.

Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Mitä on rohkeus? Kaikki esteet ovat itse "aiheutettuja"(pl. liikuntarajoitteisuus, ja osin köyhyys). Menkää ja tehkää, itse en.

Nick Neim

Jäsen
Pari tuntia yövuoron jäljiltä oltu kotosalla, mutta ei meinaa väsyttää sitten millään. Viikonloppukin jo alkoi omalta osalta, joten siinä mielessä ei tarvitse nukkumisen suhteen stressata. Kahdeksi on tosin parturi varattu, joten eipä tässä enää hirveän kauan ehtisi nukkuakaan. Ehkäpä menen nukkumaan vasta parturin jälkeen, tai sitten vasta illalla.

Kaiken lisäksi sain "kenkää" töistä, eli tämän kuun jälkeen ei työt jatku. Muihin, tarpeellisiin tehtäviin otetaan uudet tilalle, johtuen mun palkkaluokastani. Johan mä ehdin tuonne viisi eri työsopimusta allekirjoittaa, mutta kuudetta en siis saa. Sama opastusaika olisi mulla ja niillä uusilla, joten päättivät ottaa uudet. Saas nähdä mitä sitä keksii, ainakin ajattelin pitää hieman myöhäisen kesäloman.

Oliko tää päiväkirja? Siltä tää mun viesti vaikuttaa.

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Kaiken lisäksi sain "kenkää" töistä, eli tämän kuun jälkeen ei työt jatku. Muihin, tarpeellisiin tehtäviin otetaan uudet tilalle, johtuen mun palkkaluokastani. Johan mä ehdin tuonne viisi eri työsopimusta allekirjoittaa, mutta kuudetta en siis saa. Sama opastusaika olisi mulla ja niillä uusilla, joten päättivät ottaa uudet. Saas nähdä mitä sitä keksii, ainakin ajattelin pitää hieman myöhäisen kesäloman.

Oliko tää päiväkirja? Siltä tää mun viesti vaikuttaa.

Öö, onko tuo nyt ihan laillista? Tää on kyllä vahvaa mutuilua, mutta muistelisin, että jos kirjoittaa tarpeeksi monta sopimusta peräjälkeen, muuttuu sopimus toistaiseksi voimassa olevaksi sopimukseksi. Tai ainakin avokille sanottiin näin, kun rustasi neljänne perättäisen sopimuksen. En nyt lähde vannomaan mitään, mutta kannattaahan asia selvittää ainakin.

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Öö, onko tuo nyt ihan laillista? Tää on kyllä vahvaa mutuilua, mutta muistelisin, että jos kirjoittaa tarpeeksi monta sopimusta peräjälkeen, muuttuu sopimus toistaiseksi voimassa olevaksi sopimukseksi. Tai ainakin avokille sanottiin näin, kun rustasi neljänne perättäisen sopimuksen. En nyt lähde vannomaan mitään, mutta kannattaahan asia selvittää ainakin.

Olet mielestäni täysin oikeassa. Kaksi vai kolmeko kertaa saa henkilölle samaan tehtävään sama työnantaja tarjota sopimusta, jonka jälkeen se on vakituinen työsopimus. Mielestäni perustelujen tulee olla erittäin hyvät, että saa tuota määräaikaisuutta jatkaa tuon jälkeen.

Nick Neim

Jäsen

On laillista, koska sopimustyyppi vaihtui omasta pyynnöstäni (kävin koulun loppuun, tein ns. kutsuttaessa sopimuksen, jossa mulle ei luvattu mitään tiettyjä tuntimääriä viikossa tai kuukaudessa) tuossa puolivälissä. Nyt on taas menossa toinen määräaikainen, joten mikään pakko heidän ei ole ollut mua vakinaistaa.

Toisaalta oli täysin omaa tyhmyyttä ottaa tuossa välissä tuo kutsuttaessa, mutta tuo tämänhetkinen työnantaja pyörittelee noita määräaikaisia aivan helvetisti. Muutama lähti tuolta jo mua aikaisemmin menemään, ja uusia otettiin tilalle. Eli mahdollisesti olisin joutunut lähtemään jo aikaisemmin, mikäli en olisi itse tuota kutsuttaessa sopimusta halunnut.

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia

Kirjoitat nyt vain rohkeasti Naisasiat-ketjuun. Niin me muutkin teemme silloin kuin tilanne on. Tässä ketjussa käsitellään ihan muita asioita.

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Voisi pitää hieman taukoa Jatkoajasta. Älykännykkäni meni rikki muutama päivä sitten, joten palstan seuraaminen ja viestien lähettely on jäänyt käytännössä pois kokonaan. Muutenkin on ollut vähän muuta tekemistä, joten en ole joutanut tänne kirjoittamaan.

Toisin sanoen tuossa tuli n. neljän päivän tauko palstalta ja nyt kun kävin eilen täällä, en löytänyt mitään kiinnostavaa. Ei vaan jaksa enää seurata näitä iänikuisia jankkauksia ja tyhjänjauhamisia joka päivä. Yleensä kaikki koulu- ja treenimatkat ja ilta- ja aamupalat vietin Jatkoajan ääressä, mutta nyt ei ole voinut. En koe jääneeni mistään paitsi.

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Voisi pitää hieman taukoa Jatkoajasta. Älykännykkäni meni rikki muutama päivä sitten, joten palstan seuraaminen ja viestien lähettely on jäänyt käytännössä pois kokonaan. Muutenkin on ollut vähän muuta tekemistä, joten en ole joutanut tänne kirjoittamaan.

Toisin sanoen tuossa tuli n. neljän päivän tauko palstalta ja nyt kun kävin eilen täällä, en löytänyt mitään kiinnostavaa. Ei vaan jaksa enää seurata näitä iänikuisia jankkauksia ja tyhjänjauhamisia joka päivä. Yleensä kaikki koulu- ja treenimatkat ja ilta- ja aamupalat vietin Jatkoajan ääressä, mutta nyt ei ole voinut. En koe jääneeni mistään paitsi.

Mistään et tosiaan jäänytkään paitsi etkä olisi jäänyt, vaikka olisit ollut pidempäänkin poissa palstalta. Monet ketjuthan ovat ikiliikkujia, jotka ovat esillä jatkuvasti mutta joissa ei oikeastaan koskaan tapahdu mitään, varsinkin jos on kyse politiikasta, uskonnosta tai vastaavasta.

Siihen on syynsä, miksi minäkin pidän vähintään kerran vuodessa pidemmän, yleensä yli kuukauden mitaisen totaalisen kirjoitus- ja myös lukemistauon Jatkoajasta, kun alkavat samat aiheet ja väännöt tympimään ja kesällä on kummasti muutakin tekemistä ja ajanvietettä. Syksyisin ja talvella voi sitten taas kirjoitella aktiivisemmin kun ei viitsi ulos poistua tuuliseen, pimeään vesisateeseen.

Tämän asian toteamiseen monelta menee jopa vuosikymmen, joten sitä parempi mitä aikaisemmin tähän lopputulokseen tulee. Ei sitä tosiaan kannata liikaa täällä roikkua varsinkin jos on muuta puuhaa ja on sen verran nuori, että jaksaa tehdä välillä muutakin. En minäkään rekisteröitynyt palstalle kuin vasta 26-vuotiaana ja aloin kirjoittamaan enemmän vasta sen jälkeen kun kolmekymppiä oli täynnä, nuoruus takana ja edessä vuosikymmeniä kestävä hidas ja yksinäinen kuolemanodotus.

Toki sitä odotusta voi aikanaan varmaan vähän nopeuttaakin sitten kun tietty ikä- ja hyötysuhde on saavutettu eikä mikään mittari enää osoita plussan puolta. Aikaisintaan noin viisikymmenvuotiaana, myöhäisintään noin 70-vuotiaana. Toivottavasti on siinä vaiheessa eutanasialainsäädäntö kehittynyt siihen malliin, että yhteiskunta suorastaan kehoittaa ellei itse käy aktiivisesti toimiin hyödyttömien elättien poistamiseksi muonavahvuudesta jonkun sonderbehandlungin avulla. Jos ei ole, niin sitten vain vanha kunnon tukehdumiskuolema wc-pöntölle sidottuna jätesäkki päässä, jääkaappiin tuore syntymäpäiväkakku odottamaan löytäjiä ja avaimet siististi keittiön pöydälle.

Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine

"Mistä ei voi puhua, siitä on vaiettava" on kirjaimellisesti filosofinen vastaus kysymykseesi. Ei kestä kiittää.

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Olet mielestäni täysin oikeassa. Kaksi vai kolmeko kertaa saa henkilölle samaan tehtävään sama työnantaja tarjota sopimusta, jonka jälkeen se on vakituinen työsopimus. Mielestäni perustelujen tulee olla erittäin hyvät, että saa tuota määräaikaisuutta jatkaa tuon jälkeen.

Ketjutettujen määräaikaisten työsopimusten lukumäärää ei ole rajoitettu.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy