Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

  • 2 245 976
  • 13 706
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Varjotuuli
Lisäksi mainittakoon nyt, että tuosta tämän hetken otteluseurantaketjun annista tuntuva osa on viestejä kirjoittajilta jotka katsovat yhtä peliä ja kommentoivat toista. Tarkoittaa siis lähinnä mukahauskuttelua, vittuilua, provoilua ja yleistä perseilyä. Tietämättä alkuunkaan mitä kommentoidussa pelissä on edes tapahtunut.

Ehdottomasti myös sen kannalla, että liveseuranta otteluketjuihin.
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Siirtohuhut 2013-2014 ketjussa on kohta viimeiset pari sivua puheltu Kapasten toiminnasta ja välillä myös mietitty onko Kapasen vaimo myyty vai myytinkö se jo. Itse sain turhailustani viikon kirjoituskiellon, vaikka viestini kuitenkin selkeästi alkoi kommentillani liittyen Pekka Jormakan mahdolliseen siirtoon KHL:ään ensi kaudeksi.
Millä perusteella näitä kirjoituskieltoja oikein jaetaan? Välillä saat kirjoituskielto tuollaisesta yhdestä turhailusta, jossa kuitenkin asiaa on mukana. Sitten taas välillä voidaan jauhaa ihan jonninjoutavaa asiaa sivutolkulla ilman, että kukaan puuttuu siihen. Ja ei, en ole vaatimassa kenellekään kirjoituskieltoa, vaan ihmettelen tätä politiikkaa täällä.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Kai sitä voisi vaikka Ruutu+ lähettää vain yhtä streamiä jossa ruutu olisi jaettu esim seitsemään osaan, niin pystyisi seuraamaan kaikkia pelejä yhtäaikaa. Tai sitten Ruutu+ lähettää kunkin pelin ihan omana streaminään, niin sen jaon voi tehdä jokainen vastaanottaja ihan ite, tarpeen ja kiinnostuksen mukaan?

No, ei toi mielestäni ole yhtään sama asia. En minäkään lähde tietenkään kertomaan muille, miten pitäisi pelejä seurata. Jos kiinnostaa lähinnä oma peli, niin varmaan otteluketjut olisi ihan ok vaihtoehto. Henkilökohtaisesti seuraan Ilveksen pelejä, mutta kiinnostaa kuitenkin seurata muidenkin pelien tapahtumia. Nykyinen systeemi sopii omiin tarkoituksiini paremmin kuin hyvin.

No joo, argumentteja on tietysti puolesta ja vastaan. Minulle kävisi paremmin tuo ottelukohtainen seuranta. Se voisi vähentää vittuiluakin, ts korottaisi kynnystä huuudella vieraisiin peleihin provosoivia joutavuuksia. Toisaalta se myös varmaan alentaisi vittuilun sietokykyä.

Se on ihan totta, että vittuilukynnys voisi alentua. Voisi toki olla aika turhauttavaa lukea pelistä jälkikäteen, jos olet missannut sen livenä ja ketju on täynny niitä "Pöndeee!!!!"-viestejä. Nyt nämä viestit on tiivistetty yhteen ketjuun.

Se pitää kyllä sanoa, että itse skippaan otteluketjussa suosiolla ne viestit, joissa ei edes yritetä ilmoittaa, että mistä pelistä puhutaan. Ei se mielestäni ole kovin suuri kiusa ilmoittaa mistä pelistä puhutaan. Se kun onnistuu vaikka ujuttamalla edes toisen joukkueen nimi sinne viestiin. Itse tykkäsin siitä modejen ohjeistuksesta tämän suhteen pari kautta sitten.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Ehdottomasti yksi otteluseuranta kaikille otteluille. Minua ainakin kiinnostaa kierroksen kaikki pelit. Eikä tuo chättäily juurikaan haittaa.
Ohjeistuksena voisi olla, että viestistä pitää ilmetä mistä ottelusta on kyse ja pelkät TEUKKAAAAAAAAAAAAAAA! viestit olisivat kiellettyjä.
 

Nick Neim

Jäsen
Tuolle liigapörssiargumentoinnille en oikein lämpene. Mikä siinä onlineydessä (keksin sanan ihan itse) on niin musertavaa muihin pelaajiin verrattuna, jos saa tiedon puoli minuuttia toisen median seuraajia aikaisemmin?

Järjen riemuvoitto.

Kuka pakottaa sinua aukaisemaan sen koko otteluseurantaketjun? Saman logiikan mukaan sinä saat tiedot pelin tapahtumista muiden medioiden kautta, aivan kuten me muut saisimme. Vaikka siitä vitun teksti-teeveestä. Silloin on vielä helpompi seurata pelkästään niitä Kerhon pelejä, joten sekin ongelma on ratkaistu.

En tiedä kuulunko vähemmistöön, mutta mielelläni pitäisin nuo edelleen samassa kasassa. Mielellään tuota ketjua lukee jossa on kaikki joukkueet, jos ei mitään peliä pysty sen hetkisestä tilanteesta (töissä, tms) johtuen seuraamaan.
 

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Onkohan Jokeriosion huhu- ja uusi aikakausi -ketjut menneet hieman sekaisin, vai miten näkisitte asian?
 

kesätyttö69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dufvan Lukko, JYP(ilman Tyni&Virtanen)
Mulla on paljon helpompi ratkaisu: otteluseurantaketjun sijaan kaikki matsista käytävä keskustelu samaan ketjuun. Ei tarvitse kahlata kuutta sivua tekstiä, joka ei edes kiinnosta kuin juuri tasan sen oman suosikkiseuran pelin osalta. Joku hatara peruste erilliselle otteluseurannalle on "nokun menee keskustelu pilalle". Mikä helvetin keskustelu? Eihän johonkin Kerhon ketjuunkaan tule nykyään kuin alustus ja kuusi vittuiluviestiä matsin jälkeen. Kyllä se otteluseuranta siihen väliin mahtuu. Jos haluaa jättää seuranta-chatin väliin, senkun skrollaa vain. Siihen menee korkeintaan sekunteja. Ketä se chat oikeasti haittaa? Minusta niitä on mukava seurata jopa jälkeenpäin, jos on sattunut olemaan matsin aikana vaikka paikassa "elämä" netin sijaan.

Poikkeuksena pitäisin edelleen niitä erillisiä ketjuja "Jaken polvitaklaus kääpiöön", jotka kiinnostavat yli seurarajojen.

Nyt sitä pelisilmää, modet. Mennään eteenpäin eikä taakse, kerrankin. Vaikka tuskin edes te olette niin naiveja, että toteuttaisitte tuon rautakanslerin ehdottaman säännön. Mutta siis oikeasti, voisiko tuota edes kokeilla, että otteluseuranta sallittaisiin siellä oikeassa ketjussa sen yhden mammutin sijaan? Nimittäkää sitä kokeiluvaihetta leikkisästi vaikka try-outiksi.

No tämä olisi kyllä hyvä juttu, parempi kuin toi oma ehdotukseni. Onkos näin joskus ollutkin?

Ehdotukseni oli ehkä naiivi mutta tää nykyinen systeemi ei selkeästi toimi, kun ei ole mitään hajua mitä osa viesteistä koskee.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Haluan näin julkisesti kiittää sitä nimimerkkiä, joka itse henkilökohtaisesti kertoi minulle olevansa moderaattori ja etten voi hänen henkilökohtaisuuksiin menevään kirjoitteluunsa puuttua yhtään millään, koska hän ei ole ikinä sanktioita saanut eikä kuulemma tule ikinä sanktioita saamaankaan vaikka mikä olisi kun on itse niistä sanktioista moderaattorin roolissa päättämässä. Eikä hänen viesteistään raportoinnit kuulemma auta mitään koska hän on itse niitä raportointeja lukemassa ja niitä siis hylkäämässä. Ja se on kyllä huomattu tässä ajan mittaan jo muutenkin, eikä hänen olisi sitä tarvinnut minulle sen takia erikseen kertoa, mutta kiitos kuitenkin rehellisyydestä, jotta tiedän ettei tarvitse häneen tuhlata enää edes senkään vertaa aikaani.

Sen vain haluan todeta, että jos tämän palstan tarkoitus on olla vain tiettyjen moderaattorien pätemispalsta nimimerkkien takaa, niin aika heikoilla kantimilla on palstan idea. Moderaattorit on moderaattoreita syystä, eikä sen takia että ne saisivat vittuilla ns. tavallisille nimimerkeille sen mode-statuksen takaa. Tai tämä ainakin on minun mielipiteeni asiasta, ilmeisesti olen väärässä.

Ai miksi tämä viesti? No siksi, että uskon moderaattoreita olevan enemmänkin kuin tämä yksi nimimerkki ja että he tietäisivät, missä mennään.
 
Ai miksi tämä viesti? No siksi, että uskon moderaattoreita olevan enemmänkin kuin tämä yksi nimimerkki ja että he tietäisivät, missä mennään.
Ihan hyvä että ilmoitit asiasta. Laitoimmekin sinulle jo yksityisviestin asian selvittämiseksi.

Kerrottakoon kuitenkin tässä taas kerran se, että jokaisesta teidän raportoimastanne viestistä menee ilmoitus jokaiselle moderaattorille. Raportoitu viesti jää käsittelemättä vain ja ainoastaan silloin, kun kukaan moderaattoreista ei näe viestissä mitään sääntöjen vastaista.

Kun taas raportoitu viesti nostetaan käsittelyyn, jokaisella moderaattorilla on mahdollisuus joko puoltaa tai vastustaa sanktiota. Luonnollisestikaan tällaisessa tapauksessa jossa moderaattorin kirjoitus olisi raportoitu sääntöjenvastaisena, kyseinen moderaattori itse ei osallistu asian käsittelyyn.

Tiedossamme on, että aiemminkin joku on esiintynyt Jatkoajan moderaattorina, mutta meille ei ole kyllä ikinä valjennut miksi. Toki jossain tapauksessa voisi kuvitella kyseessä olevan tahallinen palstanimimerkin leimaaminen, ilman minkäänlaista totuuden pohjaa.

Ei tämä Jatkoajan moderaattoristatus nimittäin kuitenkaan niin loistava ole, että tätä julkisesti mainostaisi. Naisiin tosin jostain syystä tehoaa.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ei ole käynyt mielessä, että kyseinen nimimerkki ihan puhtaasti kusettaisi sinua?

No se on käytännössä mahdotonta sillä perusteilla, mitä hän kirjoitti, koska ne tiedot ei pitäisi olla kenenkään muun kuin modejen tiedossa. Toki lotossakin voi joku väittää tietävänsä numerot etukäteen, ja sattumalta osua oikeaan.

Ihan hyvä että ilmoitit asiasta. Laitoimmekin sinulle jo yksityisviestin asian selvittämiseksi.

Kerrottakoon kuitenkin tässä taas kerran se, että jokaisesta teidän raportoimastanne viestistä menee ilmoitus jokaiselle moderaattorille. Raportoitu viesti jää käsittelemättä vain ja ainoastaan silloin, kun kukaan moderaattoreista ei näe viestissä mitään sääntöjen vastaista.

Kun taas raportoitu viesti nostetaan käsittelyyn, jokaisella moderaattorilla on mahdollisuus joko puoltaa tai vastustaa sanktiota. Luonnollisestikaan tällaisessa tapauksessa jossa moderaattorin kirjoitus olisi raportoitu sääntöjenvastaisena, kyseinen moderaattori itse ei osallistu asian käsittelyyn.

Tiedossamme on, että aiemminkin joku on esiintynyt Jatkoajan moderaattorina, mutta meille ei ole kyllä ikinä valjennut miksi. Toki jossain tapauksessa voisi kuvitella kyseessä olevan tahallinen palstanimimerkin leimaaminen, ilman minkäänlaista totuuden pohjaa.

Ei tämä Jatkoajan moderaattoristatus nimittäin kuitenkaan niin loistava ole, että tätä julkisesti mainostaisi. Naisiin tosin jostain syystä tehoaa.

Näin laitoitte, suuri kiitos siitä ja siihen vastasin, ja toivottavasti asia selviää sitä kautta. Jos tämä mainitsemani nimimerkki sitten kuitenkaan ei ole mode, niin aika hyvin on osannut muutaman sellaisen asian vetäistä yhteen joiden ei pitäisi olla muiden kuin modejen tiedossa, koskien siis viestien raportointia.

Muuten täytyy kyllä sanoa, että modet hoitaa mun mielestä hommat ihan hyvin, ja vaikka ei hoitaisikaan, niin ei tällä palstalla ole pakko kenenkään olla, ei minunkaan, ja modet päättää miten asiat on ja siihen on tyytyminen, eikä minulla ole mitään sitä vastaan. Mutta haluaisin vain saada pelisäännöt ihan oikeasti selviksi, sillä valitettavasti joskus säännöt tuntuvat olevan joillekin erilaiset kuin toisille ja nyt sitten tämä tapaus, jossa mulla on vahva epäilys että yksi mode aukoo mulle päätään, ja jos näin todellakin on, niin ei mulla ole sitten mitään intressiä olla tällä palstalla. Mutta eiköhän ne tästä selviä.
 
Jos tämä mainitsemani nimimerkki sitten kuitenkaan ei ole mode, niin aika hyvin on osannut muutaman sellaisen asian vetäistä yhteen joiden ei pitäisi olla muiden kuin modejen tiedossa, koskien siis viestien raportointia.

Nyt emme tarkalleen tiedä mitä sinulle on kerrottu, mutta sen voimme todeta, että olet tullut kusetetuksi.

Aina löytyy ihmisiä, jotka haluavat retostella moderaattori-statuksella, vaikka eivät todellisuudessa sellaisia ole.
 

kalitsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jets, Ässät
Yksittäistapauksia ei kommentoida, mutta laitoin tästä viestistä raporttia, raportissa luki flametus, koska jokainen porilainen/raumalainen tietää mitä tuosta seuraa. Nyt on ollut mukava lukea 30 viestiä täyttä paskaa tuosta ketjusta, ilmeisesti kukaan moderaattoreista ei asiaa etukäteen nähnyt.

Toki jos linjauksenne on, että väsyneet Pori-Rauma -leikit kuuluvat palstalle, on asia ok. Henkilökohtaisesti en tuota itseään toistavaa paskaa jaksaisi katsella lähes viikoittain. Kertokaa toki, jos linjauksenne on salliva näihin vääntöihin. Ei tule turhaan tehtyä raportteja noista jatkossa, kiitos.
 
Ei tule turhaan tehtyä raportteja noista jatkossa, kiitos.
Täysin perusteltu raportointi ja asian käsittely olisi saanut olla meidän osalta nopeampaa, joten siinä mielessä risut otetaan nöyränä vastaan. Tämä on kuitenkin hyvä esimerkki siitä, että palstan ongelma ei ole ainoastaan turha provosointi/flametus, vaan myös provosoituminen.

Rohkaisemme jatkossakin raportoimaan viestejä meille.
 

kesätyttö69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dufvan Lukko, JYP(ilman Tyni&Virtanen)
Moderaattorit: nyt kun paikalla olette niin onko huomioitu tuo palaute otteleketjuforumista? Se kun ei oikeasti toimi juuri lainkaan..

Foorumi sääntöjen mukaan pitäisi ottelun selviävän viestistä, mutta se ei toteudu.

Edit: tuleeko teille tapatalkin kautta rapsat?
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä otteluketjufoorumin ongelmat ovat tiedossamme. Asian ratkaiseminen ei vaan ole yhtään sen helpompaa meille, kuin mitä se on ollut keskustelussa täällä. Ehdotuksia on monenlaisia ja niitä puoltavia ja vastustavia näkökulmia on yhtä paljon. Tällä hetkellä meillä on työn alla myös hiljattain tehty lukijakysely ja sen vastausten purkaminen. Nämä kaksi asiaa nivoutuu osittain myös toisiinsa, joten palaamme asiaan myöhemmin. Mahdollisia muutoksia ei kuitenkaan kannata odottaa henkeä pidätellen, koska nämä ovat todennäköisesti sen verran isoja muutoksia , että ne ajoitetaan joko runkosarjan päättymisen jälkeen tai ensi kaudeksi.
 

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
GKS Tychy #92, Savinainen ja Ässien sylkykupit
Täysin perusteltu raportointi ja asian käsittely olisi saanut olla meidän osalta nopeampaa, joten siinä mielessä risut otetaan nöyränä vastaan. Tämä on kuitenkin hyvä esimerkki siitä, että palstan ongelma ei ole ainoastaan turha provosointi/flametus, vaan myös provosoituminen.

Rohkaisemme jatkossakin raportoimaan viestejä meille.

Ei provosoituminen ole ongelma. Se on monasti täysin luonnollinen reaktio. Kyllä ongelmaan edes kohtuullisessa ajassa puuttuminen on paras lääke. Tämä missio on jatkunut jo sellaisen ajan, että tottakai porukka siihen vastaa. Jos toisen joukkueen asioita aasta ööhön lähdetään pilkkaamaan alatyylisesti ja jatketaan sitä siihen puuttumatta niin voidaanko olettaa etteivät kärkkäimmät fanit reagoi?

Nyt kun tilanne edelleen on jatkunut niin ylilyöntiä on nähty myös toisen osapuolen toimesta. Edelleen ongelma on jossain muualla kuin provosoitumisessa. Mielestäni kun tilanne menee huonon trollaajan toimesta tuolle tasolle niin kyllä siitä syntipukin löytyminen on ainoaa oikeaa pelisilmäisyyttä. Provosoituneiden rankaiseminen on salomonintuomio, joita jaettiin kaukalossakin aikanaan ihan liikaa. :)

Jos trollaus on oikeasti hyvä niin silloin todennäköisesti nappulaa painetaan ja jäädään odottamaan. Kyseisessä tapauksessa trollaus taas on aika ala-arvoista hihittelyä ja viestien sylkemistä peräperään tuhoten hyvän ketjun.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Raid76 kirjoitti:
Nyt kun tilanne edelleen on jatkunut...

Mä ihmettelen miten on mahdollista, että tuo paskansuoltaminen voi jatkua edelleenkin nyt jo lähes 2 vuorokautta. Eikö muka modeilla ole mahdollisuutta lukita tyypin kirjoitusoikeuksia tilapäisesti, kunnes asia on virallisesti käyty läpi ? Olen myöskin Raid76 kanssa samaa mieltä, että tästä casesta ei voi löytää kun yhden syyllisen.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Mä ihmettelen miten on mahdollista, että tuo paskansuoltaminen voi jatkua edelleenkin nyt jo lähes 2 vuorokautta. Eikö muka modeilla ole mahdollisuutta lukita tyypin kirjoitusoikeuksia tilapäisesti, kunnes asia on virallisesti käyty läpi ? Olen myöskin Raid76 kanssa samaa mieltä, että tästä casesta ei voi löytää kun yhden syyllisen.

Kyllähän IP-banni voidaan tarvittaessa laittaa, ja joissain tapauksissa on laitettu hyvinkin nopeasti, mutta nyt ei selvästikään ole tarvetta sille.

Nyt kun Moderaattorit on aktivoitunut täällä keskustelussa - ja se on erittäin hyvä juttu se - niin voisiko tuolla kysymysketjussa esitettyihin kysymyksiin saada vastauksia? Niitä on siellä muutama odottamassa.
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Mä ihmettelen miten on mahdollista, että tuo paskansuoltaminen voi jatkua edelleenkin nyt jo lähes 2 vuorokautta.

Todella mahtavat nämä rangaistukset, kun tuosta saa huikean viikon bannin, sama rangaistus jos sanoo ansaitusti kerran "haista vittu" tuollaiselle känniääliölle. Surkeaa moderointia.
 

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
GKS Tychy #92, Savinainen ja Ässien sylkykupit
Todella mahtavat nämä rangaistukset, kun tuosta saa huikean viikon bannin, sama rangaistus jos sanoo ansaitusti kerran "haista vittu" tuollaiselle känniääliölle. Surkeaa moderointia.

Uskomatonta... :D

Kaverilla on 160 viestiä, joista kolmannes tätä samaa tuubaa. Pari päivää antaa kaikkensa Ässä-osiossa ja tienaa viikon. Vellihousulle läimäistiin 6 kuukautta kun hieman alatyylisesti ojensi itkuvirsiosastoa ihan aiheesta. Olkoonkin sitä vanhaa "rikehistoriaa", niin silti. Aika kyseenalainen kontrasti.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Vellihousulle läimäistiin 6 kuukautta kun hieman alatyylisesti ojensi itkuvirsiosastoa ihan aiheesta.

Eikös se ollut 3kk banni? Kyllähän VH aina aika ajoin hakee aivan tarkoituksella riitaa, eikä kielenkäyttö ole aina ihan korrektia kanssakirjoittajia kohtaan...

Kyllä se pirulainen sieltä taas palaa meitä viihdyttämään. *hymiö*
 

Tarmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kun valtaa on vähän niin se pitää käyttää tarkoin hyväkseen. Tästä vähäisestä vallasta nauttivat Moderaattorit pitävät tiukasti kiinni. Sain joskus lähes 10 vuotta sitten ikuisen ketjunavauskiellon johtuen huonoista ketjun avauksista. Kyselin arvon Moderaatoreilta, että eikö tuota kieltoa voisi purkaa niin vastaus oli, että ei voi purkaa.

Onhan se varmasti hieno tunne kun voi tuntea olevansa uran ja vallan huipulla. Nyt varmaan tämän viestin johdosta pamahtaa penaltia.

Ihmeen tosikkomaisen vakavasti nuo Moderaattorit ottavat virkansa mutta ovathan he tärkeässä asemassa joten ehdottoman vakavasti virka pitääkin ottaa.

Jos tästä napsahtaa penaltia niin silloin voi tuntea tuulahduksen Neuvostoliittoa missä puolueen johtajia ei saanut arvostella tai Pohjois-Koreaa missä rakasta Johtajaa ei saa arvostella. Tosin P-Koreassa on käytössä vähän rankemmat kurinpitomentelmät.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jos tästä napsahtaa penaltia...

Muuten en tahdo sotkeentua asiaan, mutta haluaisin kunnioittavammin tiedustella, että millä ihmeen perusteella tuosta tulisi banaania, ethän tekstilläsi riko ainuttakaan keskustelupalstan sääntöä? Totta kai moderaattoreilla on 19 §, eli niin sanottu Pohjois-Korea -pykälä, mutta en usko sitä sovellettavan tällaisessa tilanteessa.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Sain joskus lähes 10 vuotta sitten ikuisen ketjunavauskiellon johtuen huonoista ketjun avauksista. Kyselin arvon Moderaatoreilta, että eikö tuota kieltoa voisi purkaa niin vastaus oli, että ei voi purkaa.

Ottamatta kantaa asiaan muuten, niin ole ainakin 2010 ja 2011 avannut ketjuja. Tuliko silloin joku virhe vai annettiinko tuolloin jo vähän siimaa?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös