Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 321 409
  • 66 813

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Öö, onko tuo nyt ihan laillista? Tää on kyllä vahvaa mutuilua, mutta muistelisin, että jos kirjoittaa tarpeeksi monta sopimusta peräjälkeen, muuttuu sopimus toistaiseksi voimassa olevaksi sopimukseksi. Tai ainakin avokille sanottiin näin, kun rustasi neljänne perättäisen sopimuksen. En nyt lähde vannomaan mitään, mutta kannattaahan asia selvittää ainakin.

Olet mielestäni täysin oikeassa. Kaksi vai kolmeko kertaa saa henkilölle samaan tehtävään sama työnantaja tarjota sopimusta, jonka jälkeen se on vakituinen työsopimus. Mielestäni perustelujen tulee olla erittäin hyvät, että saa tuota määräaikaisuutta jatkaa tuon jälkeen.
 

Nick Neim

Jäsen
Öö, onko tuo nyt ihan laillista? Tää on kyllä vahvaa mutuilua, mutta muistelisin, että jos kirjoittaa tarpeeksi monta sopimusta peräjälkeen, muuttuu sopimus toistaiseksi voimassa olevaksi sopimukseksi. Tai ainakin avokille sanottiin näin, kun rustasi neljänne perättäisen sopimuksen. En nyt lähde vannomaan mitään, mutta kannattaahan asia selvittää ainakin.

On laillista, koska sopimustyyppi vaihtui omasta pyynnöstäni (kävin koulun loppuun, tein ns. kutsuttaessa sopimuksen, jossa mulle ei luvattu mitään tiettyjä tuntimääriä viikossa tai kuukaudessa) tuossa puolivälissä. Nyt on taas menossa toinen määräaikainen, joten mikään pakko heidän ei ole ollut mua vakinaistaa.

Toisaalta oli täysin omaa tyhmyyttä ottaa tuossa välissä tuo kutsuttaessa, mutta tuo tämänhetkinen työnantaja pyörittelee noita määräaikaisia aivan helvetisti. Muutama lähti tuolta jo mua aikaisemmin menemään, ja uusia otettiin tilalle. Eli mahdollisesti olisin joutunut lähtemään jo aikaisemmin, mikäli en olisi itse tuota kutsuttaessa sopimusta halunnut.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Filosofinen kysymys: mistä löytää rohkeus olla aidosti rohkea? Tuntuu, että olen sen jo melkein löytänyt ja sen löydettyäni en katuisi päätöstäni hetkeäkään mutta silti rohkeus loistaa vielä poissaoloaan. Tällä hetkellä en vielä uskalla, vaikka niin tiedän, että jos olisin hetken rohkea niin olisin sen jälkeen todella onnellinen.

Kirjoitat nyt vain rohkeasti Naisasiat-ketjuun. Niin me muutkin teemme silloin kuin tilanne on. Tässä ketjussa käsitellään ihan muita asioita.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Voisi pitää hieman taukoa Jatkoajasta. Älykännykkäni meni rikki muutama päivä sitten, joten palstan seuraaminen ja viestien lähettely on jäänyt käytännössä pois kokonaan. Muutenkin on ollut vähän muuta tekemistä, joten en ole joutanut tänne kirjoittamaan.

Toisin sanoen tuossa tuli n. neljän päivän tauko palstalta ja nyt kun kävin eilen täällä, en löytänyt mitään kiinnostavaa. Ei vaan jaksa enää seurata näitä iänikuisia jankkauksia ja tyhjänjauhamisia joka päivä. Yleensä kaikki koulu- ja treenimatkat ja ilta- ja aamupalat vietin Jatkoajan ääressä, mutta nyt ei ole voinut. En koe jääneeni mistään paitsi.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Voisi pitää hieman taukoa Jatkoajasta. Älykännykkäni meni rikki muutama päivä sitten, joten palstan seuraaminen ja viestien lähettely on jäänyt käytännössä pois kokonaan. Muutenkin on ollut vähän muuta tekemistä, joten en ole joutanut tänne kirjoittamaan.

Toisin sanoen tuossa tuli n. neljän päivän tauko palstalta ja nyt kun kävin eilen täällä, en löytänyt mitään kiinnostavaa. Ei vaan jaksa enää seurata näitä iänikuisia jankkauksia ja tyhjänjauhamisia joka päivä. Yleensä kaikki koulu- ja treenimatkat ja ilta- ja aamupalat vietin Jatkoajan ääressä, mutta nyt ei ole voinut. En koe jääneeni mistään paitsi.

Mistään et tosiaan jäänytkään paitsi etkä olisi jäänyt, vaikka olisit ollut pidempäänkin poissa palstalta. Monet ketjuthan ovat ikiliikkujia, jotka ovat esillä jatkuvasti mutta joissa ei oikeastaan koskaan tapahdu mitään, varsinkin jos on kyse politiikasta, uskonnosta tai vastaavasta.

Siihen on syynsä, miksi minäkin pidän vähintään kerran vuodessa pidemmän, yleensä yli kuukauden mitaisen totaalisen kirjoitus- ja myös lukemistauon Jatkoajasta, kun alkavat samat aiheet ja väännöt tympimään ja kesällä on kummasti muutakin tekemistä ja ajanvietettä. Syksyisin ja talvella voi sitten taas kirjoitella aktiivisemmin kun ei viitsi ulos poistua tuuliseen, pimeään vesisateeseen.

Tämän asian toteamiseen monelta menee jopa vuosikymmen, joten sitä parempi mitä aikaisemmin tähän lopputulokseen tulee. Ei sitä tosiaan kannata liikaa täällä roikkua varsinkin jos on muuta puuhaa ja on sen verran nuori, että jaksaa tehdä välillä muutakin. En minäkään rekisteröitynyt palstalle kuin vasta 26-vuotiaana ja aloin kirjoittamaan enemmän vasta sen jälkeen kun kolmekymppiä oli täynnä, nuoruus takana ja edessä vuosikymmeniä kestävä hidas ja yksinäinen kuolemanodotus.

Toki sitä odotusta voi aikanaan varmaan vähän nopeuttaakin sitten kun tietty ikä- ja hyötysuhde on saavutettu eikä mikään mittari enää osoita plussan puolta. Aikaisintaan noin viisikymmenvuotiaana, myöhäisintään noin 70-vuotiaana. Toivottavasti on siinä vaiheessa eutanasialainsäädäntö kehittynyt siihen malliin, että yhteiskunta suorastaan kehoittaa ellei itse käy aktiivisesti toimiin hyödyttömien elättien poistamiseksi muonavahvuudesta jonkun sonderbehandlungin avulla. Jos ei ole, niin sitten vain vanha kunnon tukehdumiskuolema wc-pöntölle sidottuna jätesäkki päässä, jääkaappiin tuore syntymäpäiväkakku odottamaan löytäjiä ja avaimet siististi keittiön pöydälle.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Filosofinen kysymys: mistä löytää rohkeus olla aidosti rohkea? Tuntuu, että olen sen jo melkein löytänyt ja sen löydettyäni en katuisi päätöstäni hetkeäkään mutta silti rohkeus loistaa vielä poissaoloaan. Tällä hetkellä en vielä uskalla, vaikka niin tiedän, että jos olisin hetken rohkea niin olisin sen jälkeen todella onnellinen.

Enempää en tätä nyt avaa mutta jos joku teistä onnistuu heittämään jonkun filosofisen vastauksen, jolla tämän nyt ratkaisen niin melkein pitäisi tulla henkilökohtaisesti sen jälkeen kiittämään :D
"Mistä ei voi puhua, siitä on vaiettava" on kirjaimellisesti filosofinen vastaus kysymykseesi. Ei kestä kiittää.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Olet mielestäni täysin oikeassa. Kaksi vai kolmeko kertaa saa henkilölle samaan tehtävään sama työnantaja tarjota sopimusta, jonka jälkeen se on vakituinen työsopimus. Mielestäni perustelujen tulee olla erittäin hyvät, että saa tuota määräaikaisuutta jatkaa tuon jälkeen.

Ketjutettujen määräaikaisten työsopimusten lukumäärää ei ole rajoitettu.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Ketjutettujen määräaikaisten työsopimusten lukumäärää ei ole rajoitettu.

Eivätkä isotkaan työntekijät - kunnista alkaen - välitä vittuakaan mistään ohjeistuksista tai pykälistä näiden suhteen paitsi niissä harvinaisissa tapauksissa, joissa toiminta on ollut hyvin räikeää ja ammattiliiton lakimiehet ovat vääntäneet asiasta kättä parin vuoden ajan.

Minullakin oli muutama vuosi sitten tilanne, jossa olin tehnyt varmaan kymmenkunta määräaikaista työsopimusta samaan työtehtävään, ja sitten kun tuli vakipaikka auki, niin kas kummaa siihen otettiinkin joku muu samalla kun minun sopimukseni loppui.

Onneksi sain tuolloin vakipaikan samalta kuntatyönantajalta erääseen toiseen toimipisteeseen, mutta ei mitään puhettakaan siitä, että jatkuvaan työtarpeeseen perustuva määräaikainen työsopimus olisi vakinaistettu ketjutusten päätteeksi tai että minua olisi valittu hommaan, kun ns. ohi jonon tuli paremmilla suhteilla varustettu tapaus tekemään tismalleen samaa työtä kuin mitä minä olin tehnyt.

Ei tuo manööveri välttämättä laillista ollut, mutta mitä se olisi auttanut, jos tuosta olisi jutun nostanut? Olisi saanut ehkä vähän korvauksia työsuhteesta, mutta samalla taannut sen, ettei samalle kunnalle olisi päässyt enää koskaan työllistymään mikä on vähän nihkeä tilanne alalle, jossa käytännössä ainoat työnantajat ovat kunta tai marginaalisesti valtio.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Toivottavasti on siinä vaiheessa eutanasialainsäädäntö kehittynyt siihen malliin, että yhteiskunta suorastaan kehoittaa ellei itse käy aktiivisesti toimiin hyödyttömien elättien poistamiseksi muonavahvuudesta jonkun sonderbehandlungin avulla.

Juuri luin asiasta jonkun ulkomaankielisen artikkelin. En muista siitä muuta kuin sen, että kuolla pitää saada ja sai. Ehdottomasti uuden ketjun arvoinen asia vääntää tästä, kohtuullisen naurettavaa, että ei saa kuolla, jos itse tahtoo.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Gamestop pelikauppa ei todellakaan ole köyhiä varten. Pelikauppojen siwa. Tein hintavertailua Oulun seudulta ja kaikki peliliikkeet ja jopa Anttila olivat edullisimpia vaihtoehtoja. Gamestopiin sortuminen on ehkä hyvä vaihtoehto ennakkotilaamisessa, mutta muussa tapauksessa en suosittele. Kesällä on joitakin allennuksia ja itsellä onkin käytössä periaate, että jos käyt gamestopissa, käytkin kesäkuussa. Laittaisivat vielä Siwan viereen!
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
"Quantity over Quality since 2014 - Champions Hockey League".

Saa käyttää ja on pakko, hei.
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Rapula.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Gamestop pelikauppa ei todellakaan ole köyhiä varten. Pelikauppojen siwa.
Näin on. Gamestopista en ole muuta ostanut kuin PS3:ni, koska sen mukana tuli NHL 12. Vanhat Pleikkari 2 -pelitkin lähetin postilla Kuopioon GameOniin. Sain muistaakseni 22 euroa ja Gamestopista olisin saanut vain 7 euroa(!!). Mitään pelejä en ole ostanut enkä tule ikinä ostamaankaan kyseisestä kaupasta, vaan yleensä pelit tulee tilattua netistä, joko Amazon UK:sta tai Hintaseurannan vertailun avulla halvimmasta suomalaisesta nettikaupasta. Ihmiset ovat typeriä, kun maksavat tietokonepelistä ~90e, kun saman pelin voisi saada alle neljällä kympillä.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ulkona on t-paitakeli. Äsken kävin heittämässä varmaan viiden kilsan kävelylenkin. Samalla join repusta kolme kaljaa. Nyt jatkan kittailua himassa. Kohta voisin syödäkin jotain kun edellisen kerran söin aika tasan 24 tuntia sitten. Kait muuten Burger Kingissä sai hakea santsimukin limua kun missään ei lukenut mitään. Eiköhän. Joku asiakas vaan tuntua katsovan hieman kummasti...
 

Shard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Tappara, Laine, Barkov
Ostin sellaisen tablettihärpäkkeen. Melkoinen vempain. Kyllähän tämä tuntuu jo liioittelulta kun on läppäri, älypuhelin ja nyt tuollainen. Puolitoista vuotta sitten ei ollut mitään noista, vaan käytin isän tietokonetta ja puhelin oli vanhanaikainen. Sitten säästin intissä päivärahoista tietokoneen, aikaa meni muutama kuukausi. Älypuhelimen ostin osamaksulla ja maksan sitä vielä vajaat pari vuotta. Nyt sitten tabletti. Aina olen ihmetellyt noita ja miettinyt että täysin turha laite mutta on se vain opiskelussa hyödyllinen. Tärkeimpänä hyötynä loppuu prujujen tulostelu ja voi katsella koulussa esimerkiksi edellisen yön highlightit, kun aamulla ei kaikkia kerkeä yleensä nähdä. On myös paljon helpompi ottaa mukaan kuin läppäri vaikkapa parin päivän vierailulle vanhempien luokse.

On tässä kuitenkin vähän hämmentynyt olo tästä haitekin paljoudesta.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Nimimerkki Virveliä kainaloon tuolla palautetta uudesta foorumista ketjussa.
Täällä on toiminut ihan hyvin parin ekan lähetetyn viestin jälkeen. Sisällön tuottajat vaan tuntuvat olevan kateissa ts. miksei kukaan kirjoita mitään?
Vastataanpas nimimerkille, että katsos kun nyt kaikki toimii niin hienosti puhelimella ja tabletilla, että ei kukaan enää halua muuta tehdäkkään ja koneellaolijat, jotka voisivat sisältöä tuottaa, ovat jos silmäsärkyineen menneet pois. Kun kuivaa silmiä ja alkaa särkeen päätä, migreenikin uhkaa, jos kauheasti vielä kauemmin tuijottelen tätä kontrastihirviötä, niin taidan mennä kohta minäkin.

Lisäksi jatkoajan ylläpito teki loistavan palveluksen kaikille ja ilmoitti että menkäät hyvät ihmiset vaikka ulos ja he menivät, valaistuivat, joku saattoi jopa löytää naisen tai erehtyä vahingossa moikkaamaan vaimokettaan ja nyt ei enää ole kirjoittajia.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Lisäksi jatkoajan ylläpito teki loistavan palveluksen kaikille ja ilmoitti että menkäät hyvät ihmiset vaikka ulos ja he menivät, valaistuivat, joku saattoi jopa löytää naisen tai erehtyä vahingossa moikkaamaan vaimokettaan ja nyt ei enää ole kirjoittajia.
Ei kannata liioitella, eihän livenä sovi kenellekkään puhua! Ehkä korkeintaan Face-chatissa, se on melkeen livä nykyään.

Musta tuntuu, että porukka ei osaa enää kirjautua tänne sisään. Missään ei lue "kirjaudu sisään palstalle", itsellänikin meni hetki tajuta miten tänne pääsi takas.

EDIT: Btw, mistä tulee nimi Black Wolf? Mulla häiritsee, täällä sen saa kysyä kun on niin Random ketju.

Surullista, täällä uudella palstalla olen ihan todistetusti epämerkittävä ihminen. En saa edes hälytyksiä. Mä en ala!
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Nimimerkki Virveliä kainaloon tuolla palautetta uudesta foorumista ketjussa.
Vastataanpas nimimerkille, että katsos kun nyt kaikki toimii niin hienosti puhelimella ja tabletilla, että ei kukaan enää halua muuta tehdäkkään ja koneellaolijat, jotka voisivat sisältöä tuottaa, ovat jos silmäsärkyineen menneet pois. Kun kuivaa silmiä ja alkaa särkeen päätä, migreenikin uhkaa, jos kauheasti vielä kauemmin tuijottelen tätä kontrastihirviötä, niin taidan mennä kohta minäkin.

Ei tuo päde, sillä itse olen kirjoittanut kaikista viesteistäni ehkä 4-6 koneella, parikymmentä puhelimella ja kaikki loput tabletilla. Toimii muuten hienosti iPadilla. Vaikka onkin vain iPad 2. Silti toimii hienosti. Kolme vuotta vanhakin on jo.

Ehkä kyseessä on vain joku Modejen ovelin juoni. Ei ole moderoitavaa, niin ehtivät hurmaamaan statuksellaan enemmän neitokaisia.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Ei kannata liioitella, eihän livenä sovi kenellekkään puhua! Ehkä korkeintaan Face-chatissa, se on melkeen livä nykyään.

Musta tuntuu, että porukka ei osaa enää kirjautua tänne sisään. Missään ei lue "kirjaudu sisään palstalle", itsellänikin meni hetki tajuta miten tänne pääsi takas.

EDIT: Btw, mistä tulee nimi Black Wolf? Mulla häiritsee, täällä sen saa kysyä kun on niin Random ketju.

Surullista, täällä uudella palstalla olen ihan todistetusti epämerkittävä ihminen. En saa edes hälytyksiä. Mä en ala!
Juu kyllähän tuo hieman kesti että itsekin tajusin mihinkäs päin sitä edes kirjaudutaan, varsinkin jos on koneella kerran kirjautunut niin se kun menee useimmilla varmaan automaattisesti, niin en edes tajunnut etten ollut kirjautunut sisään.

Mitä nimimerkkiin tulee, niin kun on susi jo syntyessään ja normaalisti sudet on niin tylsän harmaita, niin kai sitä joskus päätin vain ennemmin olevani hieman poikkeava tapaus.
Rehellisesti sanottuna en edes muista mistä se alunperin tuli, olen kuitenkin aina tykännyt susista niin kai se on nimimerkki siinä kuin joku muukin ja sitten kun sitä on vuosia käyttänyt niin ei jaksa miettiä mitään aikuismaisempaakaan. Ikuinen pentu kait.

Meinasin muuten jättää lainaamatta, mutta säälistä sitten lainasin.

En muuten voi sietää tabletilla kirjoittamista, ei vaan kädet ja sormet taivu siihen ja ilman vastetta ihan karmeeta touhua, lisäksi en ole jaksanut ettiä mitää fiksua näppäimistöversiota niin joka pilkun jne. saa aina kaivaa jostain alavalikoista, karmean hankalaa ja epäkäytänöllistä. Aikanaan kun oli qwerty puhelin, miksiköhän helvetissä niitä ei enää tehdä, niin oli ah ihanan taivaallista kun pysty kirjottaan pitempääkin pätkää ja oli kunnon näppis mitä naputtaa, sekä teksikentässä oli tilaa niin että näki sitä aiempaakin tekstiä vähän, nykysin unohtaa jo puolessa välissä mitä kirjoittikaan, saati mihin oli vastaamassa ja sitten on vaan parempi jättää kirjottamatta.
 

Ralph

Jäsen
Kylläpä nyt huoltokatkoja pukkaa, toivottavasti ei nyt ihan jokapäiväiseksi muutu.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Menee tovi opetellessa tätä uutta "paranneltua" keskustelupalstaa. Tuleekohan tämäkään viesti pihalle, kuten kirjotin?
 

Nick Neim

Jäsen
Totuttelua tämä kyllä vaatii edelleen, en vieläkään meinaa syttyä tälle ulkonäölle. Eilen tein varmaan jotain historiaa, ja taisin selata palstaa yhteensä alle tunnin verran. Kai.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös