Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 321 707
  • 66 813

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Muotoilin lainaamasi kohdan ehkä huonosti. Kysymys (tarkoitin) oli ehdoitta tapahtuvasta puolustelusta. Uskoisin, että kymmeniä kertoja useammin kiusaamistapaukset jäävät käsittelemättä kuin käsitellään aiheettomia ilmoituksia.
Varmasti. Muistan edelleen hyvin, kuinka jopa 12-vuotiasta Varista kiristi rankasti se seikka että koulussa oli ihan selkeitä kiusaamistapauksia useampiakin joihin ei kukaan puuttunut, mutta kun joku menee täysin keksityillä tarinoilla opettajan luokse, niin jo on helvetti irti.

Hyvä ohje vanhemmille voisi olla se, että pyrkii muodostamaan tilanteesta selkeän kokonaiskuvan keskustelemalla asianosaisten ja ensisijaisesti oman lapsensa kanssa ennen kuin lähtee koululle räyhäämään.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Varmasti. Muistan edelleen hyvin, kuinka jopa 12-vuotiasta Varista kiristi rankasti se seikka että koulussa oli ihan selkeitä kiusaamistapauksia useampiakin joihin ei kukaan puuttunut, mutta kun joku menee täysin keksityillä tarinoilla opettajan luokse, niin jo on helvetti irti.

Toivottavasti asian selvittelyn yhteydessä otit myös nämä tapaukset tapetille. Tämän vuoksi kiusaamisesta keskustelu lasten kanssa on tärkeää, koska hiljainen hyväksyntä ei ole paljon kiusaamista parempi. Lapsia pitää rohkaista puuttumaan näihin ja myös niin, että asian selvittelyssä mahdollisen ulkopuolisen vinkkipojan/tytön nimi ei nouse esille. Itse katselin kiusaamista vierestä ala-asteella ja häpeän sitä.
 

Bacon

Jäsen
Muotoillaanko asia nyt vaikka näin, että tällä hetkellä jatkoajan keskustelupalstalla on säpinää. Vähän joka puolella sattuu ja tapahtuu tosin siitä en tiedä onko suurimmat osat keskusteluista kovinkaan hedelmällisiä, mutta ainakin on sitä säpinää.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Muotoillaanko asia nyt vaikka näin, että tällä hetkellä jatkoajan keskustelupalstalla on säpinää. Vähän joka puolella sattuu ja tapahtuu tosin siitä en tiedä onko suurimmat osat keskusteluista kovinkaan hedelmällisiä, mutta ainakin on sitä säpinää.

Hedelmällisyys laskee, kun liikaa innostuu. Mutta niin se laskee myös liian hiljaiselon myötä.

Mutta asiaan, niin luulen, että siellä on modeilla käynnissä yt:t ja kohta irtisanotaan porukkaa kovalla kädellä. Veikkaan, että bannit saa ainakin vlad, mjr, Musta Nuoli, Ikävänkantaja ja Uleåborgir. Ja Kai Nu Laine. Meikä jää tänne TOJ:n ja erkun kanssa provoamaan.
 

Bacon

Jäsen
Hedelmällisyys laskee, kun liikaa innostuu. Mutta niin se laskee myös liian hiljaiselon myötä.

Mutta asiaan, niin luulen, että siellä on modeilla käynnissä yt:t ja kohta irtisanotaan porukkaa kovalla kädellä. Veikkaan, että bannit saa ainakin vlad, mjr, Musta Nuoli, Ikävänkantaja ja Uleåborgir. Ja Kai Nu Laine. Meikä jää tänne TOJ:n ja erkun kanssa provoamaan.

Odotan kyllä innolla seuraavaa kertaa, kun Banaanisaarten johtaja Uhmakas Moderator heilauttaa kakkulapiota. Mielenkiintoista nähdä kuinka moni pääsee syömään kakkua ja kuka saa isoimman kakun. Olen aika varma, että siitä kakkulapion heilautuksesta keskustellaan jonkin aikaa.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Odotan kyllä innolla seuraavaa kertaa, kun Banaanisaarten johtaja Uhmakas Moderator heilauttaa kakkulapiota. Mielenkiintoista nähdä kuinka moni pääsee syömään kakkua ja kuka saa isoimman kakun. Olen aika varma, että siitä kakkulapion heilautuksesta keskustellaan jonkin aikaa.

Pelkään pahoin, että Jatkoajan herttainen Mode-mummo pakkosyöttää kauhean kasan kakkua kiltille lapselle, ja pahat pojat saavat edelleen pelkkää piiskaa.
 
Päivän lainaus: "Youth quirkes can lead to adult pathologies. What is adorable at your 20's can be worrying at 30's and dangerous at 40's". No shit sherlock;) mutta olo on nyt joka tapauksessa rauhallisempi. Tai jotain (jatkukoot sitten laisenaan, kun ei poikkikaan kerran saa, perkele:).
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Muotoillaanko asia nyt vaikka näin, että tällä hetkellä jatkoajan keskustelupalstalla on säpinää. Vähän joka puolella sattuu ja tapahtuu tosin siitä en tiedä onko suurimmat osat keskusteluista kovinkaan hedelmällisiä, mutta ainakin on sitä säpinää.

Ei mitään tiivistelmää ois mahdollista saada? :D On pitänyt vähän kiirettä nääs.
 

Bacon

Jäsen
Ei mitään tiivistelmää ois mahdollista saada? :D On pitänyt vähän kiirettä nääs.

Vai tiivistelmä. No kokeillaanpa.

Liigan keskustelupuoli: Elton, erku ja TOJ vs muut. Väittelyä Liigan ja KHL:n tasosta, keskinäisistä otteluista sekä sitten pelaajista. Provoa lentää, tunteet käy kuumana ja tango soi.

KHL:n keskustelupuoli: Elton, erku ja TOJ vs muut lisättynä muutamat puolueettomat Jokerikannattajat. Väittelyä Venäjän politiikasta, KHL:n kuplasta, Jokereista ja oikeastaan kaikesta mahdollisesta. Provoa lentää, tunteet käy kuumana ja tango soi.

Otteluseurantaketju: TOJ ja Elton vs muut. TOJ trollaa ja Elton säestää niin kauan kuin tämä trollaus on Jokereiden puolella. Provoa lentää, tunteet käy kuumana ja tango soi.

Vapaa puoli: Halutaan TOJ, Elton ja erku pois. Osa tulee taas väittämään vastaan, että nuo kolme eivät ole ainoita syyllisiä. Keskusteluun saadaan mukaan Venäjä, fasismi ja mitähän vielä.

Jos jollain on tähän jotain lisättävää tai korjattavaa niin antaa palaa. Heitän lähinnä ulkomuistista nämä, joten virheitä voi olla.
 

dorka

Jäsen
Olen suhteellisen pettynyt, ettei tänään löytynyt otteluseurantaa pelille Pelicans - Sibir. Olisi ollut kiva nähdä minkälaisia selityksiä TOJ olisi tänään kaivanut aarrearkustaan.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Tämän ketjun nimi pitäisi muuttaa nykyistä palstaretoriikkaa vastaavaan muotoon. Hyvä vaihtoehto voisi olla esimerkiksi " 'Tuli sanottua' - Ketju jonne kaikkien tulee kirjoittaa, oli kirjoittajan toimesta omaamaan tultu asia sitten mikä tahansa".
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
"Kasper ja Kim Mirjam Helin -laulukilpailun yllätysvoittoon" kertoo Hesari.

Kasper ja Kim. Kuulostaa joltain lastenlauluja esittävältä alle kouluikäiseltä pikkupoikaduolta. Laulajien nimet ovat siis Kateryna Kasper ja Beomjin Kim.
 

Ralph

Jäsen
Taas on se aika vuorokaudesta, kun vaihtuu vuorokausi. Tai siis se aika oli tuossa äsken, pari varttia sitten. Niin se elämä rullaa omalla painollaan.
 

Ralph

Jäsen
Iltasanomien Valioliiga-lehteä lukiessa iski silmään Tottenham-hyökkääjän nimi, Harry Kane. Komean nimen on saanut 21-vuotias englantilainen, varmasti JYP-fani ja kaikkea.
 

Kumielvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paltamon Pantterit
Tein äsken lettuja. Kun paistoin lettuja minulle tuli tosi kuuma. Sitten söin ensimmäisen letun ja ei tehnyt enää mieli toista. Nyt makaan sohvalla ja luen kolumnia showpainista ja luen jatkoaikaa. Minulla on tuossa myös tabletti-laite, jolla pelaan Crash of Clansia, Candy Crushia ja Simpsonit-peliä. En tietenkään samaan aikaan, siihen tarvitsisin kännykkääkin. Ei siitä tietenkään olisi mitään hyötyä, kun minulla on niin huono kännykkä. En varmaan aio ihan vielä mennä nukkumaan, vaikka pitäisi, koska, onhan jo kello paljon yli nukkumaan menoajan.

Minä kuuntelen spotifysta vanhoja soittolistojani. Tämänhetkinen lista on nimeltään "Erhmahgherd it´s a mehunjuontiaika!!!". Se on mielestäni tosi hassuin nimi minkä tiedän. Tein tuon listan joskus ex-tyttöystäväni kanssa. Sen ajatteleminen saa minut tosi surulliseksi. Sellaisella haikealla tavalla, joka tuntuu päässä ja sitten kanssa rintakehässä. Se on sellainen tunne joka on sekä hyvä, että huono. Nyt on vähän surullinen olo kuitenkin. Ehkä, voisin syödä vielä yhden letun. Toisaalta, massuun koskee jo kun söin myös namia.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Opettajatyö-ketju on mitä hienointa viihdettä. Käytin toista tuntia omaa aikaani (en siis työpaikalla, missä kyllä noin muuten Jatkista ja kaikkea muutakin luen) tämän asian intensiiviseen seuraamiseen. Ja onhan tätä aikaisempinakin vuosina ollut näin elokuun puolessa välissä.

Eihän edes otteluketjufoorumilla missään ketjussa voida saada tälläistä aikaan. Pari omaakin kommenttia olisi ehkä voinut sekaan heittää, mutta jätetään pelikenttä ammattilaisille ja ammattilaisten vastustajille.

"Game on!"
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Olin tänään menossa noutamaan muksua ensimmäistä kertaa uudesta lastentarhasta. Pihaa edelsi kaksi pitkää ja matalaa rakennusta, joiden takapihoille oli majoittautunut muovituoleihinsa tusinan verran nuorempia ja myös harmaantuneita kansallispukuisia eläkeläisiä, joiden naurunremakat kantoivat reilusti näköyhteyden ulkopuolelle.

Ajettelin kysyä, että koska peruskoulun yläasteet ovat jo aloittaneet lukukautensa, niin miksi te olette vielä täällä? Olin kumminkin vaiti, sillä kuinka muuten puoliorvoksi tullut ipana olisi osattu noutaa ajoissa uudesta hoitopaikastaan?
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Tuli mietittyä tuossa töistä kävellessä, että olisipa sitä Suomi aika pahasti sekaisin, jos täältä vietäisiin Venäjälle alkoholituotteita (mietoja luonnollisesti, monopolipuljulla ei ole tarvetta tai halua myydä alle määrättyjen hintojen) ja niitä päätyisi nyt sitten kyrillisillä teksteillä konttitolkulla myyntiin kotimaan kauppoihin.

Sitten tuli mieleen että ollaan me aikamoista väkeä, muualla (arabikevät, Ukraina) mellakat alkavat siitä kun johtoa pitävä väki on saanut kairattua kansalaisia niin pahasti hanuriin että sietokyky ylittyy. Meillä mellakat lähtevät siitä jos Tokmannista saa ilmaisen ämpärin tai Ikeasta tarjoushintaan lampaantaljan.

Vittu.

(Toinen kappale kuuluisi vitutusketjuun, mutta menköön nyt tänne. Ja tää huomiokappale varmaan asioiden avautumisketjuun...)
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nimimerkin Elton kirjoitusoikeudet on poistettu sääntöjen 4 ja 9§:n perusteella. Aiempi rikehistoria vaikutti tässäkin tapauksessa pelikiellon määritykseen.

Hyvä juttu, että näitä provoilijoita häädetään hitaasti, mutta varmasti.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Nauran niille, jotka kaupassa juoksevat kiireessä silloin kun kauppa on menossa kiinni. Tunti sitten olin menossa Prismaan, astuin ovista sisään klo 17:55. Kävin hakemassa karkkipussin ja leikkelepaketin ilman mitään kiirettä, mutta lähes kaikilla muilla tuntui olevan hirveä kiire, varsinkin niillä, jotka olivat lastensa kanssa. Toki he ostavat enemmän, mutta itse olisin kerennyt ihan rauhassa käydä ostamssa vaikka viikon ruoat. Miksi stressata ja kiirehtiä, eivät ne myyjät sieltä ketään maksavaa asiakasta häädä pois. Ihan leppoisasti siellä pystyy olemaan ainakin puoli tuntia kaupan (virallisen) kiinnimenon jälkeen.

Enkä tarkoita sitä, että sinne pitää jäädä huvikseen norkoilemaan, vaan ihan normaalisti voi tehdä ne ostokset ilman kiirettä. Tuntuu muutenkin ihmisillä olevan aina hirveä kiire keretä jonnekin ja tehdä jotain. Itse ainakin nautin siitä, ettei tarvitse kiirehtiä joka paikassa, jos ei ole pakko.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös