Soitin tänään ambulanssin mutsilleni. Viimeinen pisara oli kun se 2min puhelun jälkeen alkoi valittamaan ettei jaksa enää puhua ja pitää puhelinta korvalla. Siis väsyi käytännössä fyysisesti tuosta. Lopetin puhelun, mietin minuutin että mitäs nyt ja soitin hätäkeskukseen ja poljin mutsin parkkikselle venaamaan lanssia. Tunnin odotin, soitin uudelleen että missä mennään. Sanoivat, että Kontiolahdesta (n. 15-20min ajomatka) on juuri lähtenyt lanssi tulemaan koska Joensuun omat kaikki kiinni tehtävissä. Olin todella hermostunut ja poltinkin tuon tunnin aikana 3-4 tupakkaa (normisti menee 1-2). Hermostutti ja jännitti mitä mutsi ja isäpuoli sanoo kun näin tein vaikka mutsi kielsi puhelimessa ettei lanssia saa soittaa. Soitin siis silti, koska huoli tasolla suunnaton. Menin sitten rohkeasti heille ja yllättäen (odotin huutoa, vittuilua jne) mutsi ottikin aika kevyesti tekoni. Aluksi toki kumpikaan ei uskonut millään koko juttua. No lanssimiehet tuli ja mutsi lähti Tikkamäelle (keskussairaala). Voipi olla, että käyn vielä tänä iltana tsekkaamassa mikä meininki, viimeistään huomenna.
Huomenna pitäisi olla duunissa klo 9. Otanko saigonia yhden päivän? Olen sata varma että ens yönä en nuku juuri ollenkaan ja työpaikalla sikäli rento meninki, että kunhan ilmoittaa aamulla inhimmillisen syyn kera niin ei menetä päivärahoja siltä päivältä eikä tarvitse mennä. Olen siis kuntouttavassa työtoiminnassa (9€ "palkka" per pvä).