Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 316 565
  • 66 798
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Avatkaapa joku sellainen ketju, jossa ihmiset kertovat kummallisimpia ammattejaan ja kesä- ynnä muita duuneja, joita on tullut vuosien varrella tehtyä. Avaisin itse, mutta en pysty koska keitän juuri kahvia.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Avatkaapa joku sellainen ketju, jossa ihmiset kertovat kummallisimpia ammattejaan ja kesä- ynnä muita duuneja, joita on tullut vuosien varrella tehtyä. Avaisin itse, mutta en pysty koska keitän juuri kahvia.

Ei ole itse tullut oltua VR:llä ratapölkkynä eikä Pielaveellä polliisina, mutta veljeni oli yhtenä kesänä suntiona kaupunginkirkossa. Soitteli uruilla Deep Purplea siellä päivät pitkät, oli kuulemma aika mahtifiilis.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Ei ole itse tullut oltua VR:llä ratapölkkynä eikä Pielaveellä polliisina, mutta veljeni oli yhtenä kesänä suntiona kaupunginkirkossa.
Mie olen ollut koulun joulujuhlassa joulukuusena, jos tuota nyt ammattina ei voi pitääkään.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Ei nyt mikään kummallinen ammatti, mutta episodi kumminkin. Tulin aikoinaan valituksi valtion virkaan ylitarkastajaksi ja ajattelin, että tässä se eläkevirka nyt on. Olin kolmatta päivää töissä, kun puhelin soi ja sain täysin puskista tarjouksen, josta ei kertakaikkiaan voinut kieltäytyä. Ei muuta kun irtisanoutumaan, katselivat hieman viistoon silloin siellä virastossa kyllä.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Kun koululaisten kesäloma alkoi:

- Kukaan ei ollut kuullut Edward Snowdenista. Nyt Google-haku tuottaa 522 miljoonaa tulosta.
- NHL:n konferenssifinaalit eivät olleet alkaneet.
- Jokerit ei ollut tiedottanut aikeistaan liittyä KHL:ään.
- Saksan cupin finaalia ei oltu pelattu. Uusi Bundesliigakausi alkaa tänään.
- Antti Raanta oli virallisesti HIFK:n sopimuspelaaja.

10 viikkoa on pitkä aika.
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Mä oon irrottanut kymmeniä punkkeja meidän koirista tässä vuosien aikana, mutta tänään jouduin ekaa kertaa tekemään saman toimenpiteen itselle. Siihen se oli ruuvannu itsensä, muutamia senttejä navan alle, mutta ei onneksi sen alemmas. Sen verran pienempi se oli kuin noissa meidän karvaturreissa asustaneet, että pihdit oikeastaan liiskasi sen, mutta mielestäni sain kaiken irti. Pitää nyt seurailla tuota puremakohtaa, ettei siihen mitään rinkulaa ilmesty.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Tuli laitettua hakemus vetämään JA-toimitukseen. Nyt toivotaan, että osuu. Siinä voi olla alku urheilukirjoittajan uralle. Sellaista ihme sekalaista toimenkuvaa hain, katsotaan onnistuuko. Varovaisen toiveikas olen, mutten toisaalta ihmettelekään, jos vastauksessa käsketään kasvamaan pari vuotta ja kokeilemaan sitten uudestaan.

On muuten jännä ketju siitä, että koskaan ei tiedä mihin aiheeseen liittyen tähän ketjuun on kirjoitettu ellei sitä avaa.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Kuuntelin vähän selostamon menoa ja meininkiä kun Tirunesh Dibaba kiri naisten kympillä ja ihan kuin siellä olisi oltu meisseli kourassa.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Kuuntelin vähän selostamon menoa ja meininkiä kun Tirunesh Dibaba kiri naisten kympillä ja ihan kuin siellä olisi oltu meisseli kourassa.
Eikös Tapsan pitänyt olla taas kisasaikulla?
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Lukaisin eilen Jatkoajan verkkolehdestä Lukon ja Sportin välisen harjoitusottelun raportin ja kiinnitin huomioni mainintaan "Lukon Joona Karevaarasta". Mietiskelin tovin-kaksi, että eikös Karevaara siirtynyt Ässiin, mutta niin vain EP ynnä muut mediat kertoivat kyseisen pelaajan olevan Lukon aktiivirosterissa. Tänään Lukko ilmoitti kuitenkin Karevaaran olevan vapaa etsimään uutta seuraa.

En tiedä, millainen on Ässien alempien ketjujen laituritarve, mutta älköön kukaan yllättykö, jos Karevaara pukee lähitulevaisuudessa patapaidan ylleen.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Soitin tänään ambulanssin mutsilleni. Viimeinen pisara oli kun se 2min puhelun jälkeen alkoi valittamaan ettei jaksa enää puhua ja pitää puhelinta korvalla. Siis väsyi käytännössä fyysisesti tuosta. Lopetin puhelun, mietin minuutin että mitäs nyt ja soitin hätäkeskukseen ja poljin mutsin parkkikselle venaamaan lanssia. Tunnin odotin, soitin uudelleen että missä mennään. Sanoivat, että Kontiolahdesta (n. 15-20min ajomatka) on juuri lähtenyt lanssi tulemaan koska Joensuun omat kaikki kiinni tehtävissä. Olin todella hermostunut ja poltinkin tuon tunnin aikana 3-4 tupakkaa (normisti menee 1-2). Hermostutti ja jännitti mitä mutsi ja isäpuoli sanoo kun näin tein vaikka mutsi kielsi puhelimessa ettei lanssia saa soittaa. Soitin siis silti, koska huoli tasolla suunnaton. Menin sitten rohkeasti heille ja yllättäen (odotin huutoa, vittuilua jne) mutsi ottikin aika kevyesti tekoni. Aluksi toki kumpikaan ei uskonut millään koko juttua. No lanssimiehet tuli ja mutsi lähti Tikkamäelle (keskussairaala). Voipi olla, että käyn vielä tänä iltana tsekkaamassa mikä meininki, viimeistään huomenna.

Huomenna pitäisi olla duunissa klo 9. Otanko saigonia yhden päivän? Olen sata varma että ens yönä en nuku juuri ollenkaan ja työpaikalla sikäli rento meninki, että kunhan ilmoittaa aamulla inhimmillisen syyn kera niin ei menetä päivärahoja siltä päivältä eikä tarvitse mennä. Olen siis kuntouttavassa työtoiminnassa (9€ "palkka" per pvä).
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Huomenna pitäisi olla duunissa klo 9. Otanko saigonia yhden päivän? Olen sata varma että ens yönä en nuku juuri ollenkaan ja työpaikalla sikäli rento meninki, että kunhan ilmoittaa aamulla inhimmillisen syyn kera niin ei menetä päivärahoja siltä päivältä eikä tarvitse mennä. Olen siis kuntouttavassa työtoiminnassa (9€ "palkka" per pvä).

Soita ihmeessä. Jos pomo on yhtään tolkun mies/nainen niin ymmärtää varmasti, että tuollaisessa tilanteessa ei ole mitään mieltä velvoittaa ketään töihin.

Toivottavasti äitisi toipuu.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
NHL ja homous -keskustelu on herännyt uniltaan. Tällä hetkellä eniten siihen on kirjoittanut nimimerkki kakkonen.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Soita ihmeessä. Jos pomo on yhtään tolkun mies/nainen niin ymmärtää varmasti, että tuollaisessa tilanteessa ei ole mitään mieltä velvoittaa ketään töihin.

Toivottavasti äitisi toipuu.

No sain sen verran nukuttua kuin ihmeen kaupalla, että kykenin lähtemään tänne duuniin. Eipä tässä kun 3h vielä (4h päiviä) niin sitten lähden mutsia katsomaan isäpuolen kanssa. Hammaslahteen jostakin syystä siirretty eilen illalla niin sinne onkin sitten hivenen matkaa ('bout 20km). Kiitos myötätunnosta.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Kolme mukia kahvia on tyhjään vatsaan liikaa ennen lounasta. Tulee krapulainen olo. Saatana sentään.
 

Pulle Nah

Jäsen
Suosikkijoukkue
Palevan Kallo
Reilu vuosi sitten vaihdoin tavallisen tupakin sähköiseen malliin, höyryttelin siinä noin 3-4 kk kunnes asteittain retkahdin tavalliseen tupakkiin.

Eilen sattumalta löysin nuo elektroniset vehkeet ja ajattelin kopaista, josko akut vielä pelittävät.

Ei helvetti, kun oli mukava höyrytellä - nyt vaihdoin lennossa sähköiseen eikä ole tehnyt mieli ollenkaan noita pahanhajuisia ja -makuisia pötkylöitä.
 

Pinturicchio

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Juventus, Jokipojat
Hajanaisia mietteitä launtain Supermatch -tapahtumasta:

- liekköhän 10% katsojista muistaa pelistä yhtään mitään. Oli taas perinteistä suomalaista urheilukulttuuria parhaimmillaan stadionilla ja eritoten sen ulkopuolella

- kuka/ketkä jokerifanit nostaa kättä pystyyn "Minä, me, Jokerit" mekastuksesta käytävällä matsin jälkeen?

- kyseistä triosta kännisin tuli uhmakkaasti tenttaamaan seurueemme mahdollista narrifaniutta. Keskustelu pähkinänkuoressa:
"Käsi pystyyn kuka teistä on jokerifani"
**ei nouse käsiä**
"No mistä vitusta te sitten ootte"
"Ympäri Itä-Suomea"
"Ai jostain Rauman suunnalta..."

- sankarin poistuttua kaksi muuta hieman säädyllisemmässä kunnossa olevaa herraa tulivat tenttaamaan NHL -tietämystä ja kaikkien aikojen pelaajaa. Heille propsit, sillä statsit ja historia tuntui olevan hallussa. Lemieuxin vetäminen Gretzkyn edelle ei kuitenkaan miellyttänyt toista herraa laisinkaan.

- Coloradon ruoka oli hyvää, mutta palvelu todella hidasta.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Hajanaisia mietteitä launtain Supermatch -tapahtumasta:

- liekköhän 10% katsojista muistaa pelistä yhtään mitään. Oli taas perinteistä suomalaista urheilukulttuuria parhaimmillaan stadionilla ja eritoten sen ulkopuolella

- kuka/ketkä jokerifanit nostaa kättä pystyyn "Minä, me, Jokerit" mekastuksesta käytävällä matsin jälkeen?

- kyseistä triosta kännisin tuli uhmakkaasti tenttaamaan seurueemme mahdollista narrifaniutta. Keskustelu pähkinänkuoressa:
"Käsi pystyyn kuka teistä on jokerifani"
**ei nouse käsiä**
"No mistä vitusta te sitten ootte"
"Ympäri Itä-Suomea"
"Ai jostain Rauman suunnalta..."

- sankarin poistuttua kaksi muuta hieman säädyllisemmässä kunnossa olevaa herraa tulivat tenttaamaan NHL -tietämystä ja kaikkien aikojen pelaajaa. Heille propsit, sillä statsit ja historia tuntui olevan hallussa. Lemieuxin vetäminen Gretzkyn edelle ei kuitenkaan miellyttänyt toista herraa laisinkaan.

- Coloradon ruoka oli hyvää, mutta palvelu todella hidasta.

Eksä tiiä että The Jokerit jättää farmiliigan ja siirtyy pikkasen isompaan sarjaan?

Some things never change: Coloradon palvelu. Ja sapuska.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
"Kyseessä oli sosiaalisesti erittäin suuntautunut ryhmä", sanoo tutkimusprofessori tv:ssä ja viuhtoo käsillään kuin LSD:tä, amfetamiinia ja sinappisilliä sekaisin vetänyt kolmen megawatin tuulimylly korostaEN puheesSAAN sanoJEN lopputavuJA. On siis korkea aika laittaa verorahoitteinen valolaatikko kiinni ja lähteä loppukesän hämärtyvään iltaan odottamaan syksyn saapumista.
 

ReijoRotta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Metsänreuna since 1975!!
Jatkoajan Pesisketju on ollut jo pidemmän aikaa varsin mukavaa luettavaa, vaikka en mikään himopesäpallisti olekaan. Otteluraportit ovat silkkaa faktaa, ja lomassa sopivasti naljailua (jos tuo Kouvola/Sotkamo/laskuvarjotandemhyppykulttuuri –vänkäys unohdetaan).

Tiedä sitten kuinka pahasti lähtee lapasesta jos ja kun finaalissa ovat Sotkamo ja Vimpeli, mutta ainakin tähän asti olen pitänyt lukemastani.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Tiedä sitten kuinka pahasti lähtee lapasesta jos ja kun finaalissa ovat Sotkamo ja Vimpeli, mutta ainakin tähän asti olen pitänyt lukemastani.
Vielä olen ollut kohtuu hiljaa ja asialinjalla. Finaaleja odotellessa. Jos, ViVe ei sinne syystä tai toisesta etene, lopetan seuraamisen välittömästi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös