Mainos

Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

• 5 602 418
  • 68 358

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Helena Takalo kävi joskus 70-80 -luvun taitteessa meidän kylällä hiihtämässä, siellä me pennutkin toljotettiin oikeaa hiihtäjää kuin nivalalainen lehmä uutta veräjää.
Itsehän kirmaan aina kylillä, niin kuin lehmä uudella veräjällä.

L. Öysä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valioliiga
Tuli mieleen, että kuinkahan moni täällä on alunperin tullut lätkän takia, mutta ajan saatossa lätkä on jäänyt elämässä aivan pimentoon, vaan vielä täällä roikkuu?
Minä olen puoliksi tämmöinen. Silloin kun tulin, Sm-liiga ja HPK oli se juttu. 2019 mestaruuden jälkeen kiinnostus noita kohtaan loppui täysin. Pesäpallo vie ykköshuomion ja toisena on Florida panthers, sekin ollut jo 11v. No jaa, jatkakaa iltaanne.
Hep. Jokerit oli henki ja elämä. Tätä nykyä enää Valioliigaa ja satunnaisesti muiden sarjojen peleistä pätkiä. Ja arvokisat toki. Lätkästä ei tule katsottua enää edes niitä.

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Sama. Itsellä alkoi jo 2010-luvun alussa hiipumaan innostus Jokereiden osalta ja se ryssien mukaan lähtö vei sen vähäisenkin. Uusi Mestis lähtö ei ole vielä innostanut vaikka muutaman osakkeen ostinkin junnujen tueksi.
Vähän sitä koitti KHL:ää seurata mutta ei kyllä ole päässyt takaisin Jokereiden vankkureihin oikein vieläkään. Varmaan pitäisi sitä osiota lukea, mutta enpä ole saanut aikaiseksi vielä. Noh NHL ja Red Wings vielä pitävät yllä kiinnostusta jääkiekossa.

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Vähän sitä koitti KHL:ää seurata mutta ei kyllä ole päässyt takaisin Jokereiden vankkureihin oikein vieläkään. Varmaan pitäisi sitä osiota lukea, mutta enpä ole saanut aikaiseksi vielä. Noh NHL ja Red Wings vielä pitävät yllä kiinnostusta jääkiekossa.
Minähän kävin pari kohelo-matsia kattelemassakin, vaan eipä se lähtenyt. Nyt odottelen, että löytyisikö se innostus, mitä joskus oli silleensä, että piti paikan päällä katsella a-junnutkin. Äärissä taasen katselin tuossa menneinä vuosina matseja niin paljon, että nyt on ollut pitkään jo jonkinmoinen ähky koko hommasta.

Räyh

Jäsen
No kun joukkueiden kannattaminen tuli puheeksi niin kerron itsestäni sen verran että olen koko elämäni kannattanut Ässiä ja käynyt peleissä satunnaisesti, mutta isompi kiinnostus käydä peleissä on syttynyt vasta muutaman viime vuoden aikana. Ekan kerran kävin seisomakatsomossa siellä kaiken huudon keskellä jo varmaan 8-vuotiaana. Nyt tulee ostettua kausikorttia ja mentyä hallille mahdollisimman usein.
Tulen sellaisesta perheestä joka on kannattanut porilaista jääkiekkoa niin kauan kuin sitä on pelattu ja jos/kun minulla joskus on lapsi niin vien hänetkin hallille.

Skruf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Kärpät
Lenkkeilykään ei vituta tälläsellä kelillä. Vähän viileää oli, mutta muuten oikein kiva.

Liitteet

• 20240929_074446.jpg
    20240929_074446.jpg
    781,9 KB · kertaa luettu: 81

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Lenkkeilykään ei vituta tälläsellä kelillä. Vähän viileää oli, mutta muuten oikein kiva.
Itsekin tulin juuri miehen kanssa lenkiltä. Mukava ilma oli kyllä kävellä, ei tullut kuuma eikä kylmä. Aurinko paistaa eikä juurikaan tuule. Ja plussana se että polun varresta löytyi vielä jonkin verran kanttarelleja...

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Jenkeissa Wyomingin osavaltiossa sijaisteva kyläpahanen Jackson on mielenkiintoinen paikka fiktioviihteen kannalta.

Siellä kuvattiin Rocky IV:n Venäjäkohtaukset. Eli oltiin Jacksonissa mutta leikittiin että ollaan Venäjällä.

The Last of Us pelit sijoittuvat osittain Jacksoniin mutta pelistä tehdyssä tv-sarjassa Jacksonkohtaukset on kuvattu Kanadassa Canmoren kylässä. Eli ollaan Canmoressa mutta leikitään että ollaan Jacksonissa.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tuli mieleen, että kuinkahan moni täällä on alunperin tullut lätkän takia, mutta ajan saatossa lätkä on jäänyt elämässä aivan pimentoon, vaan vielä täällä roikkuu?
Minä olen puoliksi tämmöinen. Silloin kun tulin, Sm-liiga ja HPK oli se juttu. 2019 mestaruuden jälkeen kiinnostus noita kohtaan loppui täysin. Pesäpallo vie ykköshuomion ja toisena on Florida panthers, sekin ollut jo 11v. No jaa, jatkakaa iltaanne.

Minä tunnistan itseni osittain tästä tällä hetkellä. Kun tulin palstalle joskus 2005 niin kirjoittelin paljon aktiivisemmin jääkiekkopuolelle ja HPK-osioon. Nykyäänkin luen aktiivisesti etenkin HPK-osion keskusteluja mutta tällä hetkellä en kirjoita juurikaan tuonne.

Jääkiekko ei suinkaan ole jäänyt paitsioon elämässä vaan seuraan lätkää yhä melko paljon ja pyrin käymään HPK:n kotipeleissä kun omistan kausikortinkin. Mutta ei tule vaan kirjoiteltua lätkäpuolelle vaan enemmänkin viestejäni joskus löytää täältä Kierrätyskeskuksesta. En osaa kokonaan irtikään tästä päästää mutta tällä hetkellä en ole kovin aktiivinen kirjoittaja.

Ja mistä sitä tietäisi vaikka joskus taas alkaisi uudestaan tuo kirjoittelu jääkiekkopuolelle. Kun seuraan kuitenkin yhä jääkiekkoa. Siltikin vaikka tämä kausi on ollut melko vaikea meille Kerholaisille.

Kiinnostus jääkiekkoa kohtaan tuli jo varmaan äidin maidossa. Perheeni seurasi paljon lätkää ja sitä oppi sitten itsekin lätkää seuraamaan ja Kerhoa kannattamaan. Joskus 1991 kävin ensimmäisessä lätkämatsissa joka oli HPK-Jyp HT ja se päättyi 6-1. Mutta näin aktiivisesti Kerhon peleissä olen käynyt vuodesta 2010 alkaen. Ja kausikortti minulla on nyt kolmatta kautta hallussa.

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
31 vuotta takana kiekkoseurantaa. Ei ollut Internettiä, mutta onneksi oli ruutupaperi ja kuulakärkikynä. Tallessa ovat tilastot!

Aika lailla helpompaa nykyään.

godspeed

Jäsen

Kyllä minä seuraan edelleen kiekkoa, mutta paljon pääasiassa tilastojen kautta fiilistellen niitä. En vain jaksa keskittyä katsomaan pelejä kuin toisinaan taustalla, enkä myöskään osaa keskustella niistä, kun pelikäsitys on hieman vajaavainen.

Tuossa tosin kun katselin taas palstan pelikieltolistaa, niin tuollaisessa porukassako sitä sitten pitäisi keskustella? En tiedä, jotenkin liian monella alueella on aidosti huono henki, ollut ehkä aina, mutta on itsekin ollut ongelmallinen, joskin vain itseään sensuroiva tapaus? Vai olenko tullut vain niin herkäksi, että oikein mikään riidanhaasto tai päteminen ei kiinnosta laisinkaan. Jos menisin johonkin kirjottamaan näkemyksiäni, niin saisin varmaan heti pari päällystakkia niskaani :)

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Keijo "Gebardi" Leppänen. OG lempinimi, kiitos Molli-Olli!

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Naapurisi valvoo sinua (liite). Torni on pikkuserkkuni kasaama. On sanonut että voin tulla kiipeämään ylös jos tahdon. En taida viitsiä. Ei kiinnosta enkä ole kovin läheinen pikkuserkkuni kanssa. Hieno torni silti ja näkyy moneen paikkaan (kun on korkea ja on mäellä).

Edit. Kuva on meidän pihasta.

Liitteet

• IMG_20241001_184908_HDR~2.jpg
    IMG_20241001_184908_HDR~2.jpg
    388,8 KB · kertaa luettu: 112
Viimeksi muokattu:
Juttelin tuossa vaimon kanssa tovi sitten, puhuttiin lapsista. Totesin hänelle, että varmaan nuorimmaisesta tulee samanlainen kuin isästään, siis minusta. Takapenkiltä kuului saman tien aivan takuuvarmasti ”nynny”. Siis jumalauta, kakara. Vaikka ootkin vasta puolivuotias etkä todellisuudessa osaa sanoa sanaakaan, niin ei se silti oikeuta julistamaan kaikelle kansalle, minkälainen mä olen! Nynny mikä nynny.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue

Aviator

Jäsen
Suosikkijoukkue
Idän ihme SaiPa
Yllä olevan viestin takia jouduin kaivamaan tunnarit naftaliinista!!! Vasta äsken huomasin että edellinen viestini palstalle oli lähes 20 vuoden takaa :) Eli nyt on oikeasti kova tarve saada fantsuhokiliiga käyntiin :)

Olen kyllä aktiivisesti seurannut kiekkomaailmaa ja lukenut palstaa koko ajan, mutta työpaikan vaihduttua vuosituhannen vaihteen jälkeen jäi tunnuksen palautus aikanaan tekemättä kun sähköpostiosoite oli lakannut toimimasta.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy