Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

• 5 665 800
  • 67 926

J.K.

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS Turku
Ensimmäinen viikko työkokeilua takana. Niinhän siellä menee kuin kouluissa aika usein että arkipäivät on töitä ja viikonloput vapaana. Minun mielestäni ensimmäinen viikko sujui ihan ok, ainakin pidin työviikosta.

Hommani on aika lailla tiskausta ja puhtaanapitoa. Ensimmäinen puolisko neljästä tunnista häärin tiskissä, ainakin tällä viikolla sain olla likaisessa päässä ja toiset kaksi tuntia meneekin sitten aika pitkälti tiskikonetta ja tiskilinjastoja puhdistaessa.

Tiskissä mielestäni pärjään aika hyvin. Siihen edesauttaa aikaisempi työkokemuksenikin. Ennen olin vielä isommassa koulussa myös tiskissä ja opin nuo hommat. Vaikka saahan siinä nopea olla etenkin silloin kun iso määrä koululaisia tuo tiskinsä samaan aikaan tiskiin.

Tiskikoneen puhdistamisessa on enemmän opeteltavaa ja muistettavaa. Vaikka sekin kone muistuttaa pitkälti tiskikoneita mitä aiemmissa työpaikoissa on ollut. Jotain eroavaisuuksia voi olla.

Ja aiemmassa työpaikassa murheen kryyninä olleet jalat eivät ainakaan tällä viikolla vielä olleet kipeät. Ei edes loppuviikosta kun rasitusta oli tullut jo enemmän. Mutta saa nähdä mikä on tilanne silloin kun työvuorot pitenevät.

Mutta tämä viikko oli ihan kiva. Tiskissäkään harvoin täytyy huuhdella tai esipestä astioita, riittää että pistää niitä tiskikoreja menemään sinne koneeseen. Ja nyt on sitten viikonloppuvapaa.
Vanha kunnon kokkikoulu. Kyllä itekin diggailin siitä hommasta, mutta kun tietää millaista se on (vitun kiire) niin en enää lähtis sinne. Jäi kahdesta viikosta paperit uupumaan, kun oli korreaikaan ja aikuiskoulutus.

Asiasta toiseen, hemmetti että on rento olo saunan ja muutaman juoman jälkeen.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Vanha kunnon kokkikoulu. Kyllä itekin diggailin siitä hommasta, mutta kun tietää millaista se on (vitun kiire) niin en enää lähtis sinne. Jäi kahdesta viikosta paperit uupumaan, kun oli korreaikaan ja aikuiskoulutus.

Asiasta toiseen, hemmetti että on rento olo saunan ja muutaman juoman jälkeen.

Juu, kyllähän monessa keittiö-alan paikassa missä olen töissä tai työkokeilussa ollut niin on kiire hyvin usein ollut läsnä ja aikataulut on vedetty melko tiukaksi. Ja samalta vaikuttaisi tämä nykyinenkin paikka. Kyllä ripeäotteinen ja ahkera pitää olla.

Mutta kun tuon arvasi etukäteen mitä tuollakin paikassa on vastassa niin ei yllätyksenä tullut ja siihen osasi varautua. Minä toivon että viihdyn silti tuolla nykyisessäkin paikassa koska jostain se on taas aloitettava. Mutta ymmärrän kyllä jos joku ei välitä tuosta kiireellisestä menosta.

Pisin työkokemus minulla on kyllä erään vanhainkodin keittiöltä. Siellä oli aikoinaan hiukan rauhallisempi meno mutta en tiedä onko tuollaisia paikkoja enää kovin montaa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy