Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

• 5 593 339
  • 68 305

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Onkohan tämä seipäänheitto, missä Iltasanomien mukaan kisaillaan Leppävaarassa, joku uusi laji?
Voi olla. Olihan tuolla IS:llä vielä äsken otsikkona "Olli Ojanaho voitti EM-Pronssia". Kyseessä ovat kuitenkin suunnistuksen MM-kisat. Nyt ovat sentään korjanneet.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Hienot on pilvet taivaalla tänään illalla... Iisoppi tykkää.

Liitteet

• IMG_20230713_202140_HDR~2.jpg
    IMG_20230713_202140_HDR~2.jpg
    841,9 KB · kertaa luettu: 61

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Sinne meni jenkkipressa. Ja jottei nimimerkille @heavy tule paha mieli niin pitää perään todeta, että rouva rupesi imuroimaan täällä kun huono omatunto puistonpenkillä nautittujen alkoholijuomien takia.

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Oliko Harrison Ford tänään Hesassa?

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Sinne meni jenkkipressa. Ja jottei nimimerkille @heavy tule paha mieli niin pitää perään todeta, että rouva rupesi imuroimaan täällä kun huono omatunto puistonpenkillä nautittujen alkoholijuomien takia.
Miten tuo teillä käytännössä menee? Rouva pitelee imuria ja sinä työntelet pyörätuolia ympäri kämppää?

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
rouva rupesi imuroimaan täällä kun huono omatunto puistonpenkillä nautittujen alkoholijuomien takia.
Kuulostaa oudolta. Parempi että jättää juomatta jos siitä tulee huono omatunto. Ja miten se imurointi siihen auttaa että on juonut. En vain tajua...

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuulostaa oudolta. Parempi että jättää juomatta jos siitä tulee huono omatunto. Ja miten se imurointi siihen auttaa että on juonut. En vain tajua...
Et tajua eikä moni muukaan. En ihmettele. Löysin todella erikoisen naisen ja löydettyäni hänet tajusin, että tällaista olen etsinyt koko elämäni. Täysi vastakohta lasteni äitiin (jota myös aikoinaan rakastin ettei siinä mitään, nykyään en voi sietää). Ja outo minäkin olen kai kun puoliso luvannut itselleen ettei ikinä ota suomalaista (+sinisilmäistä + vaaleahiuksista) miestä. Nyt asuu kuitenkin moisen kanssa.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löysin todella erikoisen naisen
Kyllä, siltä vaikuttaa. Erikoiselta nimittäin kuulostaa että hän on kuin kodinhoitajasi, siivoojasi ja keittäjäsi vaikka hän on (jos en ole väärin ymmärtänyt) jokseenkin invalidisoitunut (ainakin selkänsä takia). Mutta kukin tavallaan... Ehkä tulee aika kun hän ei voi enää sinua palvella (leikkauksen toipumisajan takia) ja on sinun aikasi astua enemmän ruoriin...

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Loma alkoi. Juon viinaa ja lähden kohta alas tupakalle. En viitsi täällä kutosessa ärsyttää naapureita.

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kyllä, siltä vaikuttaa. Erikoiselta nimittäin kuulostaa että hän on kuin kodinhoitajasi, siivoojasi ja keittäjäsi vaikka hän on (jos en ole väärin ymmärtänyt) jokseenkin invalidisoitunut (ainakin selkänsä takia). Mutta kukin tavallaan... Ehkä tulee aika kun hän ei voi enää sinua palvella (leikkauksen toipumisajan takia) ja on sinun aikasi astua enemmän ruoriin...
Olet ymmärtänyt ihan väärin, mutta ei siinä mitään. Tätä ei voi ymmärtää kuin kokemalla.

LiiAaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Ähtärin eläinpuisto valumassa konkurssiin. Pelkästään 200k€ vuodessa bambua natustavat pandat miljoonatalossaan eivät olleetkaan se rahantekokone ja valtio/kunta ei lähtenytkään rahoittamaan yksityistä liiketoimintaa verorahoilla. Yllättyneet käsi ylös.

Juttua vielä Iltalehdestä.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iisoppilassa on tänään siivouspäivä. Mies tuossa vielä imuroi ja me aletaan kohta pesemään lattioita miehen lapsen kanssa. Hän on ennen pyyhkinyt yleensä pölyjä mutta halusikin tällä kertaa tehdä muuta. Täytyy vähän alkuun neuvoa...? No joo, ehkä ei. ;-)

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olet ymmärtänyt ihan väärin, mutta ei siinä mitään. Tätä ei voi ymmärtää kuin kokemalla.
Jotenkin ehkä vähän kieli poskessakin oli tuo viesti kirjoitettu. Kun tuossa joskus kirjoittelit ettet kotonasi saa mitään enää tehdä mitään, edes ruokaa. Kun kumppanisi tekee kaiken. Kyllähän minultakin on täällä kyselty että tekeekö mieheni koskaan kotitöitä. Ja onhan se totta että teen paljon paljon enemmän kotitöitä koska olen osa-aikatöissä ja täten minulla on enemmän aikaa kotitöille. Ja jotkut pitää minunkin parisuhteen dynamiikkaa erikoisena. Parisuhteet on pariskunnan keskeinen asia ja jos molemmat ovat tyytyväisiä parisuhteen dynamiikkaan niin mikäs siinä muut mitään sanomaan. ;-)
Hyvää kesää...

Suosikkijoukkue
1992-1993 JyP HT, no smoking team
Jotenkin ehkä vähän kieli poskessakin oli tuo viesti kirjoitettu. Kun tuossa joskus kirjoittelit ettet kotonasi saa mitään enää tehdä mitään, edes ruokaa. Kun kumppanisi tekee kaiken. Kyllähän minultakin on täällä kyselty että tekeekö mieheni koskaan kotitöitä. Ja onhan se totta että teen paljon paljon enemmän kotitöitä koska olen osa-aikatöissä ja täten minulla on enemmän aikaa kotitöille. Ja jotkut pitää minunkin parisuhteen dynamiikkaa erikoisena. Parisuhteet on pariskunnan keskeinen asia ja jos molemmat ovat tyytyväisiä parisuhteen dynamiikkaan niin mikäs siinä muut mitään sanomaan. ;-)
Hyvää kesää...
Eikö se sun äiä tee mitään?

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Meillä siivoukseen liittyvät kotityöt on pitkälti miun vastuulla. Mie imuroin, pyyhin pölyt, siivoan keittiötä,pesen lattiat, vessat, ajan nurmikon ja hoidan muutenkin puutarhan. Pyykin pesun rouva hoitaa hyvin pitkälti. Lumityöt ja eläinten jätösten siivoaminen ja tiskikoneen täyttö/tyhjennys menee melko tasan.

Näin marja aikaan mie kerään marjat ja rouva putsaa.

Mie suurimmakseen vastaan ruokaostoksista. Suurimmaksi osaksi tehdään ruuat vain itsellemme. Rouva vegaani ja itse sekasyöjä, joten yleensä tehdään eri ruuat itse. Välillä toki innostun syömään vegaanisesti, mutta melko lailla vain silloin, kun itse teen sen vegaanisen ruuan. Itse kalastamiani kaloja rouva kuitenkin syö ja aina tuolloin mie teen ruuan.

Kohta ollaan oltu naimisissa 23 vuotta, joten työnjako ja roolit talouden hoidossa on niin selvät, ettei näistä olla keskusteltu vuosikausiin. Eikä ole ollut tarvettakaan. Molemmat on tyytyväisiä nykykäytäntöön.

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
En tiedä, miksi kesän ollessa kauneimmillaan kenenkään täytyy olla näin synkissä tunnelmissa, mutta kaipa minä vain sellainen olen.

Monta kuukautta olen ollut kevyin ja hyvillä mielin elämästä ylipäätään. En ole jaksanut stressata raha-asioista, opintojen etenemisestä tai muustakaan vastaavasta. Henkistä ns. etsintää ja pohdintaa on tullut tehtyä ja myös jotain olennaista oivallettua koska olen pystynyt suhtautumaan kaikkeen eri tavalla kuin ennen. En sanoisi sitä kuitenkaan miksikään uskoontuloksi koska mihinkään varsinaiseen jumaluuteen, kuolemanjälkeiseen tai vastaavaan en varsinaisesti usko. Vähän kuin buddhalaiset, stoalaiset tai itämaiset viisaat.

No, se niistä lätinöistä. Pari päivää sitten ahdistus on alkanut palaamaan isolla ryminällä. Tässä on parhaillaan monta asiaa jotka ovat jo kauan alitajuisesti stressanneet, ja tuntuu että ne kaikki kaatuvat nyt samanaikaisesti päälle. Rahatilanne on täysin katastrofaalinen, elän melko säästeliäästi mutta kun vakituisia tuloja ei ole niin ennen pitkää tilanne on se, että kukkarossa on jäljellä vain Masa. Ja se on nyt. Opintotuet ei pyöri Kelalla kesäkuukausien aikana, ja opintolainan korot ovat sitä luokkaa että lieneekö fiksua nostaa sitä lainkaan kun en edes omillani asu. Mihinkään hurvitteluun tai siihen pirun ajokorttiin tms. ei ole edes unissanikaan varaa. Reilut viisi tonnia olisi nostettavaa tämän kuun loppuun mennessä. Sekin asia stressaa yhtäkkiä niin pirusti.

Kaiken kukkuraksi eräs pitkä reissuprojekti jota jo kaksi vuotta on odotettu, uhkaa nyt kuivua kokonaan kasaan taloudellisista ja logistisista syistä. Eniten ja oikeastaan ainoa koko kesältä oikeasti odottamani asia. Mitään korvaavaa plääniä ei tälle skenaariolle ole, vaan sitten pelkkä mustapekka on jäljellä. Ja siinä se kesä sitten onkin. Ja syys- tai talvi-ihminen en ole lainkaan. jotenkin sinnittelin viime talven läpi varmaankin pääosin tuon tietynlaisen "heräämisen" avittamana.

Muu perhe lähti moneksi päiväksi mökille, mutta fiilikset ovat sellaiset että en halunnut mukaan lähteä tunnelmaa pilaamaan. Eikä tällä hetkellä edes huvita siellä olo vaan täällä vetistelen kirjaimellisesti koneen äärellä. Mieluummin haluan olla vain täysin rauhassa, sitäkään aikaa ei lähes koskaan ole että saisi olla täysin yksin, hälinästä vapaa. Sanomista varmaan tulee tästäkin, mutta ihan sama. Itseni takia oli pakko tämä nyt tehdä, pakko saada omaa aikaa jos sitä joskus aikoisi itsenäistyäkin niinkuin normaalit minun ikäiset. Olo tuntuu niin saamattomalta. Pitäisi edes punttisalilla saada käytyä säännöllisesti, olen siellä nyt keväällä käynyt ja tuloksiakin tullut mutta vieläkään en ole niissä tavoitteissa jotka itselleni jo kauan sitten asetin koska aina tullut pakon edessä pidempiä pausseja.

Voi olla että kuulostaa sekavalta, mutta pakko oli saada ajatuksia purettua sanoiksi. Eikös se ole ketjun tarkoituskin? Sori pitkästä sepustukselta. Tyhmäähän tämä on kun aurinkokin on onnensa kukkuloilla kuumuudesta päätellen.

@Creed Bratton kirjoitan nyt tähän samaan viestiin, ajallaan siis en tule valmistumaan. Se on ollut selvää jo kaksi vuotta. Opinnot etenevät kyllä nyt, mutta määräajassa valmistuminen on jo no can do.

Viimeksi muokattu:

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
@Steril en ehkä ihan hiffaa mikä siinä opintolainassa ahdistaa? Mä aikanaan nostin kaiken minkä sai, muistaakseni kela hyvittää siitä osan valmistumisen jälkeen jos vaan suurin piirtein ajallaan valmistut.

Ja opintolainan lyhennys on aika kärpäsen paska meressä sitten työuralla, toki riippuen ammatista. Jos johonkin kirjastonhoitajan ammattiin tähtää niin silloin saattaa se lyhennyskin tuntua suurelta.

Lähinnä siltä kannalta jos rahatilanne ahdistaa ja lainalla se voisi helpottua niin anna mennä. Parempi opintolaina kuin joku pikavippi tms.

Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
@Steril en ehkä ihan hiffaa mikä siinä opintolainassa ahdistaa? Mä aikanaan nostin kaiken minkä sai, muistaakseni kela hyvittää siitä osan valmistumisen jälkeen jos vaan suurin piirtein ajallaan valmistut.

Ja opintolainan lyhennys on aika kärpäsen paska meressä sitten työuralla, toki riippuen ammatista. Jos johonkin kirjastonhoitajan ammattiin tähtää niin silloin saattaa se lyhennyskin tuntua suurelta.

Lähinnä siltä kannalta jos rahatilanne ahdistaa ja lainalla se voisi helpottua niin anna mennä. Parempi opintolaina kuin joku pikavippi tms.
Nykyään opintolaina on vitun kallista. Maksan.

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Olen ilmeisesti saamassa museokortin tässä lähiaikoina, joten vihdoin pääsen palauttamaan mieleeni museoharrastukseni. Kaltaiselleni historiafriikille museot ovat niin sanotusti must, mutta taloudellisista syistä johtuen nuo vierailut ovat jääneet todella vähiin viimeisen vuosikymmenen aikana. Toukokuussa tuli käytyä Espoon automuseossa ja se olikin ensimmäinen vierailuni missään museossa 2020-luvulla.

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy