Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 333 522
  • 66 850

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tietenkin on kyse surullisesta jutusta. Päiväkodin rakastettu lelu on tullut tiensä päähän. Mutta jotenkin tämän aiheen ympärille rakennettu oppimistilaisuus tekee hyvän mielen.

He olivat kokoontuneet Löllö-nimisen dinosauruksen muistotilaisuuteen. Löllön mahaan oli tullut edellisviikolla reikä eikä sen korjaaminen ollut enää mahdollista. Siksi lapsille rakkaasta Löllöstä oli luovuttava.

Muistotilaisuuden ohjelmassa oli ensin tervetulotoivotukset, sitten hiljainen hetki, sitten yhdessä kuunneltu musiikkikappale (Rajaton: Hyvin hiljaa) ja sen perään vapaata muistelua sekä aivan lopuksi keksitarjoilu mehun kera.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Iskipä mystinen haikeus, tai jonkinlainen epävarmuus. Pitkään palvellut kotiavaimeni avaimenperä kolikkopussukalla meni rikki siten, ettei avainta siihen enää laiteta. Milläs avaimenperällä nyt osaan totutella kantamaan avaimia niin, että varmasti muistan ne ottaa mukaan. Ehkä pakko etsiä kaupasta uusi kolikkopussukka.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Hissukseen olen pääsemässä normaaliin arkeen ja siitä olen pirun iloinen ja tyytyväinen. Sosiaalisoituminen pitkän tauon jälkeen on vain tiivistynyt ja uskoni parempaan sekä valoisampaan tulevaisuuteen tuntuu vain lisääntyvän. Paluuta entiseen elämänrytmiin ei ole, vaan suuntana uusi elämä ja ihan uudella elämänrytmillä.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Nyt pitää pikku hiljaa lievennellä, että selviytyy huomenna Kouvolaan. Sinne on vihulaisista tulossa ainakin @Krepo, nyt pitäisi vain päättää, millä nurkalla välejä selvitellään.

Oikeasti tervetuloa krepolaiset ja muut tuholaiset Leprasta. Krepolainen on ikuinen tuholainen, koska täällä meillä heti ensi töikseen repi KooKoon paidan seinältä. Mutta hieno matsi tulossa huomenna. Ollaan kavereita ainakin ennen matsia. Ja tähän hymiö.

Näin nallekarhunpehmeä se Kaakon derby nykyään on. Viime vuosikymmenellä oli sentään myllyjä parkkiksella.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Nyt oli kova veto. Kohta jo ysikymppiset Lasse ja vaimonsa Tellu olivat tulleet mummin oven taakse yhdentoista aikaan. Kukkapuska mukanaan. Mummi täyttää tänään 92 vuotta ja Lasse on papan lapsuudenkaveri. Lohjalta saakka tulivat Jyväskylään. Pakko arvostaa.
Tällästen viestien takia toivois että jatkoajassa olis sydänreaktio olemassa. Kyllä lämmitti sydäntä lukea tämä.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Laitoin taas neljä uutta työpaikkahakemusta, mutta tällä kertaa yksikään niistä ei ollut kaupan alalla, vaan jotain ihan muuta. Mikä tahansa noista neljästä duunista kiinnostaa minua, mutta sen olen tämän puolen vuoden aikana oppinut, että ei kannata nuolaista ennen kuin tipahtaa.
 

Stevie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ollut katselussa ja fiilostelyssä YouTubesta mestarit areenalta keikka vuodelta 99. Hittejä toisensa perään ja vierailevia artisteja. On kova meno ollut.
 

444

Jäsen
Mä oon kävellyt tänä vuonna yhteensä 2280 kilometriä. 8,8 km päivässä keskimäärin. Joskus tammikuussa mietin mielessäni, että voisin ottaa tavoitteeksi painella apostolinkyydillä vaikka 3000 kilometriä tänä vuonna. Ihan hyvin aikataulussa siis. Heinä- ja elokuu menivät aika penkkn alle, mutta onneksi kompensaatiota on tullut muina kuukausina.
 

Andromeda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps
Erehdyin katsomaan Ano Turtiaisen videon pitkästä aikaa. Kommenteissa häneltä kysyttiin, että mikä siellä litteän maan reunalla estää putoamasta avaruuteen.

Ano vastasi, että kun lähtee kävelemään mihin suuntaan tahansa ja kun kulkee suoraan tarpeeksi pitkään niin tulee vastaan jäätikkö. Sitä jäätikköä kun nousee neljä kilometriä niin ylemmäksi ei enään pääse. Eli ilmeisesti jokin katto vastassa.

Tämmöinen tiedoksianto teille palstaveljille ja siskoille jotka suunnittelette reissua pannukakun reunalle.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuli perjantaina Bernard Butlerin keikalla tuijotettua sitä vastapäätä olevaa Yrjönkadun DIF Döneriä sen verran paljon, että ajattelin olisiko siinä sunnuntain ruokailupaikka. Menin nettisivulle ja menussa lukee "ranu". Sinne meni ruokahalu.

Niin, ja mikä herlevetti se DIF ylipäänsä on? Djurgårdens Idrottsförening on tuttu, mutta ei varmaan liity tähän.
 
Viimeksi muokattu:

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Täällä palattu takaisin arkeen hautajaisten jälkeen. Eilen menikin jo päivällä takaisin toimistolle. Pikkaisen jäi outo fiilinki tuosta käynnistä. Moni tiesi että olin juuri ollut juuri hautaamassa oman isäni. Muutakaan kuvan hautajaisista laitoin myös omaan someen. Ajattelin että tuolla toimistolla joku olisi tullut kysymään vointia / esittämään osaanotot. Eipä kukaan ottanut asiaan millään tasoa esille. En myöskään ole jaksanut asiasta tehdä sen isompaa numeroa ystävilleni. Sitä ihmettelin että moni heistäkin on lukenut tämän uutisen että faijan lähti yläkerran kuoroon. Niin edes ns. Lähimmät ystävätkään eivät ole reagoineet uutiseen millään muotoa. Pakko sanoa että kyllä on pettynyt olo tähän toimintaan ympärillä.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Täällä palattu takaisin arkeen hautajaisten jälkeen. Eilen menikin jo päivällä takaisin toimistolle. Pikkaisen jäi outo fiilinki tuosta käynnistä. Moni tiesi että olin juuri ollut juuri hautaamassa oman isäni. Muutakaan kuvan hautajaisista laitoin myös omaan someen. Ajattelin että tuolla toimistolla joku olisi tullut kysymään vointia / esittämään osaanotot. Eipä kukaan ottanut asiaan millään tasoa esille. En myöskään ole jaksanut asiasta tehdä sen isompaa numeroa ystävilleni. Sitä ihmettelin että moni heistäkin on lukenut tämän uutisen että faijan lähti yläkerran kuoroon. Niin edes ns. Lähimmät ystävätkään eivät ole reagoineet uutiseen millään muotoa. Pakko sanoa että kyllä on pettynyt olo tähän toimintaan ympärillä.
En osaa sanoa muuta kuin että olen pahoillani isäsi poismenosta. Ymmärrän tunteesi, mutta voi hyvinkin olla että ystäväsi eivät oikein tiedä yksinkertaisesti mitä sanoa tässä tilanteessa. Ihmismieli on vähän sellainen.

Itse hautasin mummoni reilu vuosi sitten. Reaktiot olivat suurinpiirtein melko samanlaisia.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Olipa vähän kuolinilmoituksia tämän päivän sanomalehdessä. Yleensä on vähintään yksi aukeama ja joskus mennään jopa pitkälle kolmannelle sivulle, mutta nyt oli vaan yhdellä sivulla ilmoitukset.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tänään tulee sitten tämän säilöntäkauden viimeinen mehuerä. Mehumaijassa on pöhisemässä puolukkaa ja omenaa. Niistä tulee oikein maukas mehu (jos suhteet on kohillaan ja miksei olisi, olenhan hiton hyvä mehunkeittäjä ;-)...).

Edit. Kaiken vaivan tuloksena kuusi pulloa mehua.
 

Liitteet

  • -5780627854583775171_121.jpg
    -5780627854583775171_121.jpg
    98,1 KB · kertaa luettu: 21
Viimeksi muokattu:

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Kävin kaivelemassa varaston nurkista vanhoja lukion oppikirjoja, jotka olin tullut hankkineeksi vuonna 2000, kun aloitin ensimmäisen kerran lukion sekä pari hieman tuoreempaa kirjaa, jotka olin ostanut joskus 2010 -luvun alkupuolella, kun edellisen kerran olin iltalukiossa. Vielä on muutama kirja varastossa pölyä keräämässä ja kaiken lisäksi sellaisessa paikassa, jonne on aivan helvetin hankala päästä eli perimmäisessä nurkassa ja kaikkien kamojen alla. Niiden noutamisen suhteen ei ole mitään kiirettä, koska ruotsin, lyhyen matikan sekä englannin kirjat riittävät ainakin näin ensialkuun.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Kävin kaivelemassa varaston nurkista vanhoja lukion oppikirjoja, jotka olin tullut hankkineeksi vuonna 2000, kun aloitin ensimmäisen kerran lukion sekä pari hieman tuoreempaa kirjaa, jotka olin ostanut joskus 2010 -luvun alkupuolella, kun edellisen kerran olin iltalukiossa. Vielä on muutama kirja varastossa pölyä keräämässä ja kaiken lisäksi sellaisessa paikassa, jonne on aivan helvetin hankala päästä eli perimmäisessä nurkassa ja kaikkien kamojen alla. Niiden noutamisen suhteen ei ole mitään kiirettä, koska ruotsin, lyhyen matikan sekä englannin kirjat riittävät ainakin näin ensialkuun.
Onko tälle projektille näkyvissä päätöstä?
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Olipa vähän kuolinilmoituksia tämän päivän sanomalehdessä. Yleensä on vähintään yksi aukeama ja joskus mennään jopa pitkälle kolmannelle sivulle, mutta nyt oli vaan yhdellä sivulla ilmoitukset.

Hilkka-Marjatta Kuusisto
s. 20.3.1917 k. 5.9.2023

Emme sua vielä pois antaneet ois, mutta enkeli korjasi väsyneen pois
Lapset, lapsenlapset, lapsenlapsenlapset, lapsen...

Niin paljon jäi sanomatta, sanoin kertomatta
Martti

Rakas Hilkka-mummo nukkui ikiuneen perheensä uuvuttamana.
Kiitämme Iltaruskon vanhainkotia rakkaamme hyvästä hoidosta, tai no hyvästä ja hyvästä.
Siunaustilaisuus järjestetään, eli jos et ole saanut kutsua, niin kandee miettiä.
Muistamiset pyydämme osoittamaan suomalaisten SS-miesten perinnesäätiölle.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos on tsaarinvallan aikana syntynyt ja nyt vasta lähtee, niin rispekt. Isoisänikin on ihan junnu vielä näihin tyyppeihin verrattuna.

Tosin -17 ei tainnut enää tsaari heilua vallassa…

e. Kyllä on vielä alkuvuodesta -17 Nikke heilunut ainakin nimellisesti pomomiehen asemassa.
 

Glove

Jäsen
Lätkäpeli numero 25 tälle kaudelle katsonnassa. 1/8 kauden tavoitteesta täynnä. Yhden pelin olen vasta käynyt hallilla katsomassa, mutta onhan tässä kautta jäljellä.
 
Jos on tsaarinvallan aikana syntynyt ja nyt vasta lähtee, niin rispekt. Isoisänikin on ihan junnu vielä näihin tyyppeihin verrattuna.

Tosin 17 ei tainnut enää tsaari heilua vallassa…
106 vuotta on jo sellainen ikä, mitä on vaikea käsittää. Olisi mahdollista, että tuon ikäisellä on lapsi, joka on 90-vuotias ja lapsenlapsi, joka on 70-vuotias.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Jos on tsaarinvallan aikana syntynyt ja nyt vasta lähtee, niin rispekt. Isoisänikin on ihan junnu vielä näihin tyyppeihin verrattuna.

Tosin -17 ei tainnut enää tsaari heilua vallassa…

e. Kyllä on vielä alkuvuodesta -17 Nikke heilunut ainakin nimellisesti pomomiehen asemassa.
Just olin tulossa sanomaan että kyllähän siellä idän ihmemaassa tsaari (tai keisari, you name it) oli vielä vallassa.

Toki tuo @Individual :n kirjoittama kuolinilmoitus taisi olla ns. fake news -osastoa... :)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös