Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 350 549
  • 66 872

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus

Liitteet

  • Human_centipede.jpg
    Human_centipede.jpg
    42,3 KB · kertaa luettu: 103

septi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Muistan kun sellaiset festarit kuin Tomaatteja, Tomaatteja oli kovin isokokoisetkin täällä Hämeenlinnassa. Nämä on siis stand up festarit ja näitä stand up show:ta oli ympäri Hämeenlinnaa ja torilla oli iso festariteltta jossa oli myös näitä esityksiä. Festarit olivat myös useampi päiväiset kestoltaan.

Tuohon aikaa oli kiva kun jonkun lauantainkin sai viettää lähes kokonaan näillä festareilla. Esityksiä oli päivän aikana sen verran paljon ja niitä oli myös hieman muistaakseni rytmitetty niin etteivät nyt ihan päällekkäin menneet.

Nykyään täällä Hämeenlinnassa nämä festarit vaikuttaa olevan supistuneet niin että on vain pari hassua show:ta tuolla yhden hotellin ravintolassa ja sitten on kesällä koko festareiden pääkeikka kesäteatterissa. Sittenhän toki näitä festareita on myös muualla Suomessa ja nykyään taitaa festareiden pääkaupunki olla Tampere jossa festareita on parina päivänä. Nämä päivät taisi olla joskus keväällä.

Äsken olin kyllä näiden Tomaatteja, tomaatteja stand up show:ssa tuolla erään hotellin ravintolassa. Mutta olihan se enää haalea muisto siitä mitä nämä festarit ovat parhaimmillaan tosiaan täällä Hämeenlinnassa ollut.

Tuo keikka oli kyllä ihan hauska, kyllä sen nyt katseli. Vaikka sellaiset hetket kun olisin täysin nauruun revennyt niin jäi uupumaan. Esiintyjinä tuolla oli Heikki Vilja, Mika Eirtovaara ja Kumman kaa-ohjelmasta tuttu Heli Sutela. Monella kyllä katsomossa tuntui olevan paljon hauskempaa kuin minulla. Niin paljon naurua kuului pöydistä, minä en innostunut niin paljoa nauramaan. Mutta en tiedä, ehkä se oli helpompaa nauraa kun oli vähän alkoholia nauttinut. Minä en juonut kuin kokista.

Näitä huippuvuosien Tomaatteja kaipaillaan täälläkin. Opiskeluvuodet tuli Hämeenlinnassa vietettyä ja vaikka niiden jälkeen tie vei muualle niin tuo oli perinne mihin palattiin joka vuosi, oli hienoa kun parhaimmillaan esityksiä oli ympäri keskustaa, hotellit täynnä ja sellainen mukava kuhina ja tunnelma ympäri keskustaa. Se tunnelma oli itselle kyseisessä tapahtumassa paljon suurempi juttu kuin esitykset sinänsä.

Perheenlisäysten myötä jäi muutamia kertoja väliin ja sitten tuli korona, jokin aika sitten tuli tsekattua miten Tomaateilla menee, mutta aikamoinen pettymys oli tuo ohjelma. Standupia tietysti nykyään vedetään vähän joka puolella ja kai koronakin oman iskunsa antoi niin taitaa tuon tapahtuman parhaat päivät olla valitettavasti takanapäin.

Ei oikein nuo viime vuosien Wanaja festivaalitkaan ole kattauksellaan iskeneet niin vähän kaipailisi päästä katsomaan hämptoniin taas jotain tapahtumaa joka tuo kaupunkiin vähän eloa.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Äsken tuli oltua sellaisessa paikassa täällä Hämeenlinnassa kuin Suisto klubi. Olin siellä Timo Rautiaisen ja Trio Niskalaukauksen akustisella keikalla. Olen nyt viime kuukausina popsinut mukavalla tahdilla näitä kotimaisia musiikkisuosikkejani listalle bändit jotka olen nähnyt livenä. Viime kesänä olin Viikatteen keikalla, ja nyt esimerkiksi tuolla.

Äskeinen keikka oli kyllä hyvä. Minä tykkäsin. Ei huonoja biisejä ollut lainkaan listalla joita Timo Rautiainen kumppaneineen lauloi ja soitti. Ja tuli sieltä ne hititkin, kuten Surupuku, Lumessakahlaajat, Hyvä ihminen ja niin edelleen.

Vaikka kyllähän nyt missasin osan pelistä Tshekki-Sveitsi. Se hieman harmitti kun on kuitenkin huippupeli ja olen nähnyt näissä MM-kisoissa monta tasollisesri aika huonoakin koitosta. Mutta halusin kuitenkin tuonne Timo Rautiaisen keikallekin mennä. Ja kun ostin lipun niin silloin ei vielä MM-kisoja pelattu ja en tajunnut ottaa huomioon tuleeko sieltä samaan aikaan jotain mielenkiintoista MM-peliä.

Mutta en minä nyt sen enempää jaksa harmitella sitä vaikka hyvä peli jäi osin näkemättä. Kun tämä keikka oli kuitenkin sen verran hyvä. Väkeä siellä nyt ei paljoa kyllä ollut.
 
Suosikkijoukkue
Lukko, Rönnin ihan saatana paska pumppu
En ihan ymmärrä tätä naisjääkiekkoilun pakotusta, mitä tuntuu tulevan joka tuutista. Että mikä juoni tässä on oikein taustalla, kun eihän nuo pelaajat ja mitkään joukkueetkaan ole kellekään tuttuja. Mutta tuntuu siltä, että tässä väkisin pientä ihmistä yritetään pakottaa seuraamaan naisten jääkiekkoa ja ehkä jopa pitämään siitä!

Tähän asti ymmärrän täysin tämän purkauksen mutta sen jälkeinen osuus on kyllä aikalailla hakusessa.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Manchester City voitti mestaruuden, kun joukkue oli treenikeskuksen ruokalassa katsomassa Arsenalin matsia TV:stä. Sarjajärjestelmissä on heikkoutensa ja puolensa, mutta olen kyllä pudotuspelijärjestelmän kannattaja.
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
En ihan ymmärrä tätä naisjääkiekkoilun pakotusta, mitä tuntuu tulevan joka tuutista. Että mikä juoni tässä on oikein taustalla, kun eihän nuo pelaajat ja mitkään joukkueetkaan ole kellekään tuttuja. Mutta tuntuu siltä, että tässä väkisin pientä ihmistä yritetään pakottaa seuraamaan naisten jääkiekkoa ja ehkä jopa pitämään siitä! Silloin kun olin nuori, niin jos nainen halusi pelata jotain jääurheilujoukkuepeliä, niin sitä varten kehitettiin ringette. Harva kyllä halusi, koska jokin kaunoluistelu onkin feminiinisempi ja täten naisille sopivampi laji.

Ymmärrän jos nainen pelaa pesäpalloa, vesipalloa, jalkapalloa tai lentopalloa, mutta naisjääkiekkoilua en oikein tajua. Siinä on niin paljon varusteita ja suojia päällä, että joutuu käyttämään kaiken energiansa ja mielikuvituksena pohtiessaan, miltä kysyinen jääkiekkoileva neitokainen näyttäisi ilman noita varusteita päällään! Niin tämä sotii mielestäni kaikkea sitä vastaan, minkä vuoksi on aikoinaan keksitty naisurheilu.

Olen siis tässä vain tarjoamassa näkökulmaa, enkä vielä kieltämässä naisten jääkiekon peluuta. Hämmästelen vain tätä pakotusta ja se aiheutti tällaisen purkautumisen.
Pahoin pelkään että jääkiekon suosio naisten keskuudessa tulee vain kasvamaan, kun he saavat tietää että sen pelaamisen myötä perverssien on vaikeampi riisua heidät katseellaan.
 

raakku

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Julian Draxler
Opin tänään uuden sanan: perkelöityä! Ylen jutussa Tornionjoen vedenkorkeudesta: "...– Kevät elettiin siinä uskossa, että isoja tulvahuippuja ei ole tulossa. Tämä niin sanotusti perkelöityi muutamassa päivässä ja se oli kaikille yllätys."
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Opin tänään uuden sanan: perkelöityä! Ylen jutussa Tornionjoen vedenkorkeudesta: "...– Kevät elettiin siinä uskossa, että isoja tulvahuippuja ei ole tulossa. Tämä niin sanotusti perkelöityi muutamassa päivässä ja se oli kaikille yllätys."

No mutta eikös tämä ole sama kuin vittuuntua?
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Nousi usva, aurinko painuu mailleen...
Jotenkin nättiä.
 

Liitteet

  • IMG_20230522_213503_HDR~2.jpg
    IMG_20230522_213503_HDR~2.jpg
    1 009,9 KB · kertaa luettu: 61

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Voi pahus, toivottavasti nyt ei tulisi huonoa onnea. Mutta sain väärään osoitteeseen eli "minulle" tulleen osan otto-kortin.

Joskus viime kesänä jo kotiini tuli postin mukana kirjekuori joka oli jollain toisen henkilön nimellä kirjattu minun osoitteeseeni. Tuota sitten koitin muutamankin kerran ohjeiden mukaan kääntää menemään oikealle omistajalle. Mutta tästä tuli kierre johon lopulta kyllästyin, sillä posti palautti kirjeen aina minulle takaisin. Ei toiminut se systeemi että posti olisi toimittanut kirjeen oikealle omistajalleen.

Kirje jäi sitten lopulta pölyttymään minulle. Ja äsken sitten lopulta avasin kirjeen ja siellä oli kortti jossa otettiin osaa johonkin suruun. Nyt kortti on lopulta sitten roskissa.

Vähän sääli ettei tuollainen kortti löytänyt oikeaan osoitteeseen. Vaikka minäkin yritin sitä toimittaa oikeaan osoitteeseen. Tuosta voi seurata vaikka jotain turhia riitoja jos kortin lähettäjä on tärkeäkin henkilö ja voi seurata ihmettelyä, että ette tekään ottanut edes osaa.
 

friikki otus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kertokaas joku mikä tapahtuma on Joensuussa 9.-11.6 viikonloppuna, kun silloin siellä on lähes kaikki majoitukset loppuunmyytyjä ja harvat jäljellä olevat about tuplahinnoilla. Itse en googlettamalla löytänyt vastausta eikä muutama tuttukaan siellä päässä tiennyt mitään. Kiinnostaisi kuitenkin tietää, vaikka en varmaan sen takia yöuniani menetäkkään.
Hetki meni itselläkin kaivaessa. Mutta näyttäisi olevan punaisen ristin yleiskokous kyseisenä viikonloppuna. Lisäksi joku vintage-tapahtuma on kanssa, mutta se tuskin hotelleita täyttää.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Mojo

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Tänään tai viimeistään huomenna rupean lähettämään työpaikkahakemuksia, sillä olen saanut kaikki muut asiat hoidettua alta pois. Sain CV:ni stilisoinnin loppuun viikko sitten, mutta koska en löytänyt mistään sopivaa kuvaa itsestäni, liitin siihen noin 17 vuotta vanhan kuvani, joihin aikoihin olin suunnilleen 35 kiloa nykymittoja hoikempi. Mielenkiintoiset työhaastattelut edessä siis.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Auto huollossa niin piti käppäillä tähän koulun bussipysäkille, kun pitää käyttää tyttö hammaslääkärissä. Turhaan menee vaan aikaa kun julkisilla joutuu liikkumaan. Olisi töitäkin tehtävänä ja nainenkin jäi kotiin lepäilemään.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Rahan tuhlaaminen on helppoa. Tänäänkin tuhlasin vain 4,7miljoonaa.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näin juuri kuvan viisivuotiaasta itsestäni; kuvassa minulla on helsinkiläisen futisseuran lippis, espanjalaisen futisseuran pelipaita ja hollantilaisen futisseuran vyölaukku. En ole enää edes futisfani.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös