Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

• 5 598 112
  • 68 332

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo

Maailman paras musiikkivideo. Ja tähän voisi laittaa monen muunkin Duranin musiikkivideon. Millään bändillä ei musiikki ja videot toimineet näin loistavasti kuin Duranilla.

Näin kesäkuussa. 40 vuoden odotus päättyi. Jumankauta itkin onnesta.

4

444

Kysyitkö autohuollosta sijaisautoa? Ainakin joillakin pajoilla noi on aika edullisia, toki Veho ja edullinen ei sovi helposti samaan kauseseen...
Kysyin toki. Arvioitu valmistuminen on 8.11., eli tuossa pitäisi maksaa 5 päivän vuokra. Tulee melko kalliiksi, kun autossa on vain köyhän miehen kasko.

Mutta saagalle on luvassa onnellinen loppu, kun kauniimpi puolisko ihan itse ehdotti, että josko tulisi Virkkalasta nappaamaan kyytiin. Sinällään ymmärrän nyt tuon ”ehdottomuuden” paremmin, kun tajusin, että hänenhän pitää ottaa tuo sisukas pikkutyttömme mukaan. Kun on omasta ajotaidostaan muutenkin epävarma ja mukaan heitetään tuollainen muuttuja, niin onhan se varmasti stressaavaa. Etenkin kun tuo tenava on alkanut osoittaa mieltään automatkailua vastaan, varmaan osin talvitamineiden ja turvakaukalon yhteensopivuusongelmien vuoksi; ei tahdo mahtua kunnolla paikalleen pienimmillä asetuksilla ja isommilla humpsahtaa turhankin syvälle istuimen syövereihin. Siinä jos tunnin joutuisi kuuntelemaan ajaessaan sitä mordorista kumpuavaa karjumista, niin kokemattoman kuskin pasmat sekoaisivat varmaan pahemminkin.

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Kysyin toki. Arvioitu valmistuminen on 8.11., eli tuossa pitäisi maksaa 5 päivän vuokra. Tulee melko kalliiksi, kun autossa on vain köyhän miehen kasko.

Mutta saagalle on luvassa onnellinen loppu, kun kauniimpi puolisko ihan itse ehdotti, että josko tulisi Virkkalasta nappaamaan kyytiin. Sinällään ymmärrän nyt tuon ”ehdottomuuden” paremmin, kun tajusin, että hänenhän pitää ottaa tuo sisukas pikkutyttömme mukaan. Kun on omasta ajotaidostaan muutenkin epävarma ja mukaan heitetään tuollainen muuttuja, niin onhan se varmasti stressaavaa. Etenkin kun tuo tenava on alkanut osoittaa mieltään automatkailua vastaan, varmaan osin talvitamineiden ja turvakaukalon yhteensopivuusongelmien vuoksi; ei tahdo mahtua kunnolla paikalleen pienimmillä asetuksilla ja isommilla humpsahtaa turhankin syvälle istuimen syövereihin. Siinä jos tunnin joutuisi kuuntelemaan ajaessaan sitä mordorista kumpuavaa karjumista, niin kokemattoman kuskin pasmat sekoaisivat varmaan pahemminkin.
Hienoa, että asia hivenen helpottuu. Mietin tuota pienen mukaan ottamista jo aiemmin yhdeksi syyksi haluttomuudelle ajella Helsinkiin. Meinasin jo silloin ehdottaa, mutta jäi näköjään tekemättä. Jos vielä haluat kyytiä pidemmältä matkalta, niin ehdota ottavasi karjuja sinun autoosi, niin puoliso voisi ajella perässä tyhjällä autolla. Ja takaisin päin mennessä sinä voisit ajaa.

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Sinällään ymmärrän nyt tuon ”ehdottomuuden” paremmin, kun tajusin, että hänenhän pitää ottaa tuo sisukas pikkutyttömme mukaan. Kun on omasta ajotaidostaan muutenkin epävarma ja mukaan heitetään tuollainen muuttuja, niin onhan se varmasti stressaavaa. Etenkin kun tuo tenava on alkanut osoittaa mieltään automatkailua vastaan, varmaan osin talvitamineiden ja turvakaukalon yhteensopivuusongelmien vuoksi; ei tahdo mahtua kunnolla paikalleen pienimmillä asetuksilla ja isommilla humpsahtaa turhankin syvälle istuimen syövereihin. Siinä jos tunnin joutuisi kuuntelemaan ajaessaan sitä mordorista kumpuavaa karjumista, niin kokemattoman kuskin pasmat sekoaisivat varmaan pahemminkin.
Tästä tekstistä nousi valtavat traumat pintaan. Peltorit korvissa oli pakko aikanaan lapsen ensimmäisen elinvuoden aikana ajaa, jos lapsi oli autossa mukana, koska se huusi niin vitusti aina siellä turvaistuimessaan. Kaverilla oli asia nimeltä päiväkoliikki, ja jotain häikkää mahassa, mutta ei keuhkoissa, joten sitä huutoa riitti alkuaikoinaan kyllä muissakin tilanteissa, mutta autossa se oli pahinta. Joskus mitattiin että sitä karjuntaa tuli sieltä yli 100 desibelin voimakkuudella, sitä kun tunnin kuuntelisi ilman mitään kuulosuojausta niin tekisi varmemmankin kuskin mieli ajaa kallioleikkaukseen.

Glove

Jäsen
Vietin puolisen tuntia autossani ajellen pitkin kylää. Piti viedä teini paikasta A paikkaan B. Saavun paikkaan A, mökki melkein pimeänä eikä teinistä tietoakaan. Ei siellä ollut ketään muutakaan. Ei vastaa puheluihin eikä viesteihin. Lopputuloksena tulin paikkaan C, eli kotiini. Tuhlattu puoli tuntia sen takia, ettei teini hoksannu ilmoittaa minulle, ettei tarvikaan kyytiä. No, tätä sattuu varmaan muillekin teinien vanhemmille.

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
@444 meillä nuoremman tytön pahin autohuutaminen helpotti, kun siirrettiin hänet kaukalosta turvaistuimeen. 6 kuukauden iässä tehtiin tuo muutos about kuukausi sitten.

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Nyt on kova! Czesckulassa kuunnellaan WASPia ja sitä soitetaan myös nuorilla. Hyvin kuuntelevat.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Oikein hyvää Pyhäinpäivää. Me kävimme jo aamusella (9->) haudoille viemässä kynttilöitä. Yllättävän paljon oli jo silloin väkeä liikkeellä eikä autoa meinannut saada mahtumaan pikkuparkkikselle (paikkoja n. 8 kpl) josta on lyhyempi matka meidän suvun haudoille (kuin isolta pääparkkialueelta).

Liitteet

• Screenshot_20221105-133742~4.jpg
    Screenshot_20221105-133742~4.jpg
    293,4 KB · kertaa luettu: 45

ace

Jäsen
En nyt jaksa googletella, mutta täällä Euroopassahan pyhäinpäivää vietettiin jo tiistaina. Onko Suomi ainoa maa joka on halunnut arkipyhät minimiin? Eikös se joku AY liikkeen juttu ollut? Olisivat varmaan joulunkin siirtäneet viikonlopulle, mutta taisi olla liian vaikeaa.

Oikein hyvää pyhäinpäivää kaikille sinne Suomeen. Itse ajattelen edesmennyttä äitiäni ja taidanpa kynttilänkin sytyttää.

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Veljentytöt 3v ja 6v käymässä ja olen kuulemma tyyppi nimeltä Tähti, joka muuttuu hirviöksi taikasanoilla "Voi rähmä". Tulee pitkä päivä vielä.

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, Utah Mammoth
Veljentytöt 3v ja 6v käymässä ja olen kuulemma tyyppi nimeltä Tähti, joka muuttuu hirviöksi taikasanoilla "Voi rähmä". Tulee pitkä päivä vielä.
Onhan tuo tavallaan parhautta ainakin itselle kun ei omia ja sitten tollasten kaa saa pellailla. Viimeks olin 4v. kummipojalle sen kummitäti vaikka kuinka koitin selittää että olen kummieno, ja jos joku väittää mun ennen täti olleen ni puhuu potaskaa. No tätinä läksin kotia, huokasemaan.

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Onhan tuo tavallaan parhautta ainakin itselle kun ei omia ja sitten tollasten kaa saa pellailla. Viimeks olin 4v. kummipojalle sen kummitäti vaikka kuinka koitin selittää että olen kummieno, ja jos joku väittää mun ennen täti olleen ni puhuu potaskaa. No tätinä läksin kotia, huokasemaan.
Joo mukavaahan tämä on, vaikka sana tauko voikin olla hankala.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Veljentytöt 3v ja 6v käymässä---- Tulee pitkä päivä vielä.
Meillä on ollut veljen kaksi nuorinta lasta hoidossa tänään. Nyt on kolmas kierros nuotiohommia menossa. Lisäksi on rakennettu legoilla, leikitty metsäkoneilla, katsottu autot elokuvaa, väritetty värityskirjaa, piirretty tietokoneella (Paint), paistettu lettuja ja tehty ihan oikeasti ruokaa. Menoa ja meininkiä ei puutu... Ja juttua. Toinen näistä kun puhuu kuin papupata koko ajan. Kyllähän tämä sinänsä aika raskastakin on. Onneksi ruuan jälkeen voi palauttaa kotiin...

Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Pysy loitolla Speden tuatannosta!

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket

Nuo ovat kyllä aika veitikoita. Minullakin hyvin yhä muistissa ajat siskoni tytön ja pojan kanssa. Tyttö näistä on muutaman vuoden vanhempi ja hän oli lapsi eli joku alle 10-vuotias vuosina 2003-2013. Tyttö näistä oli lapsena huomattavasti eläväisempää sorttia eli oli suoraan sanottuna hieman levottomampi. Paljon tuli vietettyä aikaa siskon tytön kanssa varsinkin kun hän oli lapsi.

Ja tyttö vaati enemmän sitä että oli joku joka oli hänen kanssaan, lähinnä leikki. Minäkin sitten vietin kyllä paljon aikaa siskon tytön kanssa. Olihan se toisaalta raskasta mutta kyllä se oli mukavaakin aikaa. Aika kultaisia vuosia nuo ajat kun siskon tyttö oli vielä lapsi. Ja hyvähän tuossa on tosiaan se että nämä voi aina palauttaa takaisin isälle tai äidilleen kun alkaa liian raskaaksi käymään. Mutta kyllähän siskon tyttö oli lapsena melkoinen ilopilleri. Ihan kivaa se siskon tytön viihdyttäminen oli vaikka kyllä se välillä voimille kyllä kävi.

Siskon poika on sitten melko paljonkin rauhallisempi. Viettää enemmän aikaa erilaisten tekniikan vempeleidenkin kuten kännykkänsä kanssa ja ei vaadi niin paljoa ketään leikkimään hänen kanssaan. Vaikka kyllä siskon poikakin on osannut välillä melkoinen temmeltäjä olla.

Minä olen kyllä myös ihan tykännyt viettää aikaa siskoni lasten kanssa. Kun omia ei ole ainakaan vielä siunaantunut niin on hienoa ollut että on edes nuo siskon lapset olleet. Ja varmaan yksi iso syy siihenkin miksi selvisin aikoinaan äidin kuolemasta niin nopeasti ja hyvin oli se että vierellä oli myös tuollainen siskon tytön kaltainen ilopilleri joka synkkänäkin aikana osasi sen hymyn tuoda huulille.

No, se siitä. Tänään Suomessa vietetty tosiaan pyhäinpäivää. Minä en haudoilla tänään käynyt. Lähinnä lauantai kulunut urheilua seuratessa, kotimainen hiihtokausi alkoi tänään ja nyt tulee jääkiekkoa. Kävin nyt myös saunassa omalla saunavuorollani. Vähän harmittanut kun kaksi edellistä saunavuoroa jäänyt väliin saunassa olleen vian vuoksi. Nyt onneksi sauna taas toimi.

Skruf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Kärpät
Sebastian Aho iski viime yönä tehot 3+1 ja oliko herran ketju nostettu ylös? Ei vaan edellinen viesti kyseisen herran NHL-puolen ketjuun on 28.5.22.

Toisaalta osuu hyvin otsitkko & viimeinen viestiä:
Sebastian Aho - Professesori
@SaatananJäätävä

Ja miksikö en ite nostanut kyseistä ketjua ylös, niin yksinkertaisesti siitä syystä että se viesti ois ollu tällänen "Seppo iski 3+1 ja kattokaapa millanen se syöttö olikaan:

"
@SaatananJäätävä syöttö se ainakin oli.

Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, SAB, NYR, Inkvisitio 1480-
@SaatananJäätävä syöttö se ainakin oli.
Oli kyllä aika muikee, ja onneks Svechnikov ei kerennyt reagoimaan tuohon kiekkoon (vai antoiko sittenkin valua tarkoituksella längistä), vaan teki syötöstä ja maalista entistä jäätävämmän.

Joka tapauksessa tuollainen neljän pisteen ilta Sepeltä ei vielä oikeuta ketjun ylösnostamiseen :)

Glove

Jäsen
Toinen erätauko menossa. Vielä yksi erä saunan kiukaan kanssa, sitten pesulle ja sen jälkeen iltapalaa ja tekemään jotain. Tuleeko hyviä leffoja tänään?

Skruf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Kärpät
Oli kyllä aika muikee, ja onneks Svechnikov ei kerennyt reagoimaan tuohon kiekkoon (vai antoiko sittenkin valua tarkoituksella längistä), vaan teki syötöstä ja maalista entistä jäätävämmän.

Joka tapauksessa tuollainen neljän pisteen ilta Sepeltä ei vielä oikeuta ketjun ylösnostamiseen :)
Tarkistin Torontosta ( aka nhl.com) ja vihreetä tuli ja Svechikov ei osunu kiekkoon. :) Ja joo muutenhan tää Sepen ilta ois taas jääny nostamatta esille( iteltäki), mutta kun pirulainen meni iskemään hattutempun ja tuon syötön :)

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Toinen erätauko menossa. Vielä yksi erä saunan kiukaan kanssa, sitten pesulle ja sen jälkeen iltapalaa ja tekemään jotain. Tuleeko hyviä leffoja tänään?
Kelpaako leffaksi jos otetaan videopuhelu tuossa jossain välissä kunhan nummis pääsee tänne asti?

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy