Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 319 241
  • 66 806

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Kaikenlaisia juoppoja tännekin päästetään sisään. Vanhojakin on jo liiaksi saakka.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Jahas, ilmeisesti kohta alkaa raivokas kampanjointi Lola Odusogan voiton puolesta ensi kesän kesämilf-kilpailussa.

Welcome back @Johnny B. Goode
Hän on kyllä vahvoilla ihan vanhoilla näytöilläkin. Erin haastaa kotimaisista vahvasti. Mutta mun täytyy tsekata ulkomaan markkinat viä tunteella ja aatoksella. Eiköhän siältäkin potentiaalia löydy.

ps. Näin historia/tiede -fanina heittäsin yllätysnimenä kehiin Bettany Hughesin . Hänen kanssa vois tutustua ihmisrodun tutkimattomiin tapoihin ja sitä rataa.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kakku siitä tuli... vaikka hetkeksi taikinaan eilen heitinkin lasikuulan.
Korrrostaisin etten tykkää tehdä täytekakkuja. En oikeastaan osaa tehdä täytekakkuja. Enkä edes erityisesti pidä täytekakuista. Mutta joo, joskus pitää vaan erikoistilanteissa nöyrtyä.
 

Liitteet

  • IMG_20220901_170124_HDR.jpg
    IMG_20220901_170124_HDR.jpg
    760,6 KB · kertaa luettu: 74

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Kakku siitä tuli... vaikka hetkeksi taikinaan eilen heitinkin lasikuulan.
Korrrostaisin etten tykkää tehdä täytekakkuja. En oikeastaan osaa tehdä täytekakkuja. Enkä edes erityisesti pidä täytekakuista. Mutta joo, joskus pitää vaan erikoistilanteissa nöyrtyä.
Kovasti on lasikuulien näköistä tavaraa vieläkin kakussa... toki kaunis on... ja taatusti hyvän makuinen, että maistuis varmaan mullekin...
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Hauskasti tuossa uutisessa kerrotaan se ilmeinen fakta, että palokunnan asiakas oli vain sammunut.


Eräs palstalainen tulee mieleen, mutten sano kuka.
Tuomas Mannisen kirjoittamat jutut ovat asettelultaan järjestään paskaa. Onko näissä koskaan yhtään kokonaista kappaletta? Rasittavaa lukea tällaista tekstiä:

"KUN uuni Helsingin Ala-Malmilla avattiin, pizza oli hiiltynyt pikimustaksi, mutta sen saattoi yhä tunnistaa pizzaksi.

Äskettäin valmistuneessa luhtitalossa Pilvenpyörteen tiellä sijaitseva huoneisto oli perjantaina yön tunteina täyttymässä savulla.

Savu oli herättänyt palovaroittimen, mutta palovaroitin ei ollut herättänyt asunnossa ollutta ihmistä.

Tämän onneksi seinänaapuri kuuli palovaroittimen äänen ja otti pelastavan enkelin roolin yön orastaneessa tragediassa.

Naapuri soitti hätäkeskukseen kello 2.43.

Huoneiston asukas ei herännyt vielä silloinkaan, kun palomiehet kolisivat ovella.

– Jouduimme poraamaan lukon, käytännössä murtamaan oven, kerrotaan Helsingin pelastuslaitokselta.

Asukas oli syvässä unessa, mutta havahtui palomiesten hyväntahtoisessa ravistelussa sen verran, että kykeni poistumaan asunnosta omin jaloin, vaikkakin tukevasti talutettuna.

Naapurin valppauden ja toimivan palovaroittimen ansiosta henkilö ei ehtinyt hengittää peruuttamattomia annoksia pizzan tupruttamaa savua.

Helsingin pelastuslaitos luonnehtii tapausta suhteellisen tyypilliseksi yöajan hälytykseksi. Sen tykötarpeet ovat myöhäinen suolaisen nälkä ja lähes samanaikainen voimakas väsymystila."
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Ilmeisesti Ilta-Sanomat pitää Mannista omana mikatommolanaan, jonka vuoksi tämän annetaan tehdä hommiaan omalla tyylillään. Kaiketi toimitus luulee, että tuollainen kirjoitustyyli on todella hassua ja ennen kaikkea suosittua suuren yleisön keskuudessa. Itse olen täysin eri mieltä. Rasittavaa luettavaa ja huumori on todella laiskaa. Onneksi noita Mannisen juttuja ei tarvitse lukea.
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Nyt kun ei ole työvelvoitetta, niin taidan mennä viikoksi mökille.

Tosin taidan lähteä vasta aamulla, tänään Lahdentie on kuitenkin tukossa. Aamusta saa rauhassa ajella.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Kuinkahan moni ihminen menee baariin katsomaan jotain tv-sarjaa?
Itseäni pelkkä ajatuskin hirvittää, sillä mitä intensiivisempi sarja on, sitä enemmän minua vituttaisi kuunnella esim. 50 muun ihmisen örinää ja reagointia sarjan tapahtumiin. Osittain sen takia en ole käynyt leffateattereissa katsomassa yhtään leffaa sitten syksyn 2009.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Kuinkahan moni ihminen menee baariin katsomaan jotain tv-sarjaa?
Itseäni pelkkä ajatuskin hirvittää, sillä mitä intensiivisempi sarja on, sitä enemmän minua vituttaisi kuunnella esim. 50 muun ihmisen örinää ja reagointia sarjan tapahtumiin. Osittain sen takia en ole käynyt leffateattereissa katsomassa yhtään leffaa sitten syksyn 2009.
Juu, ja mä en ymmärrä kyllä että kuka menee johkin sporttibaariin katteleen peliä. Mulla ainakin ote herpaantuu seuraamiseen tämän tästä ja pualet kenttätapahtumista menee ohi. Olin keväällä MM-kisojen aikaan Turkissa ja tulihan sitä hotellin terassibaarissa vahdattua joku matsi (Turkki, halpa hotelli, mm-kisoja screeniltä ja lippis päässä. junttimaisinta mitä tiedät...?). Siis voi jeesus mitä touhua. Ja varsinkin Suomen tehdessä maalin sitä saatanan mölyämistä. Lähitianoon kesyt apinatkin varmaan kelas että kato, serkut tullu mestoille. Ei sillä, mialummin mää katon matsit omasta lepolassestakin kun meen hallille.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kirjoitin tässä tänään siitä tuttavastani joka luullakseni pyrki kumoamaan sen väitteen että olisin tänään ollut eräällä poliklinikalla. Kyllähän tuo toki melko paranoidilta jo kuullostaakin ja vainoharhaiselta. Ja olin sitä paitsi tuossa nyt melko kujalla, mikä johtui kyllä tuttavani hyvin puutteellisesta ilmaisustakin. Ei hänen tarkoituksensa ollut väittääkään vastaan ja olla epäuskoinen vaan tarkoitti että en ollut tänään tuolla klubitalolla.

On totta että en ollut klubitalolla tänään. Just senkin takia kun olin siellä poliklinikalla. Olisihan tuon kyllä voinut ilmaista selkeämminkin, kirjoittaa heti että missä en ollut. Nyt ehdin vaivaamaan ties mitä ajatuksia ja spekulaatioita päässäni. No hyvä että nyt sitten kuitenkin ratkesi tuokin asia ettei enää tarvitse ihmeissään olla.

Melko helposti minutkin saa epäilemään itseäni ja sanomisiani sekä pyörittelemään uhkakuvia päässäni. Hyvin helposti ajattelen aina etenkin sitä pahinta skenaariota. Vaikka yritän mielestäni olla positiivinen ja optimisti niin silti sitä nopeasti veivaa aina tosipaikan tullen niitä uhkakuvien mahdollisuuksia.

Olin tänään tosiaan siellä psykiatrisella poliklinikalla. Sain Xeplion-nimistä lääkettä lihakseeni joka kuukausittaiseen tapaan ja käytiin hoitajan kanssa hyvä ja terapeuttinen keskustelu. Tuota hoitajaa on mukava aina joka kuukausi käydä tapaamassa kun keskustellaan aina myös pitkä tovi. Se keskustelu tekee hyvää. Nyt myös kerroin hänelle noista pakko-ajatuskistakin ja sain niille lisää ymmärrystä. Hän kertoo niistä lääkärille ja tulen saamaan joko hoitoa tai lääkettä niitäkin varten. Noita pakko-ajatuksia minulla on ollut pitkän aikaa jo, vuosia ennen kuin minulla todettiin ensimmäisen kerran mielenterveyssairauksia.

Silloin kun minulla alkoi ensimmäisen kerran olemaan näitä pakko-ajatuksia niin olin teini vielä ja muuten ihan terve. Joskus jopa olen vaivannut sellaisia ajatuksia päässäni että kaikki mitä tapahtuu on jotain unta, en uskonut todellisuutta todeksi. Se oli aika vainoharhaista jo.

Ennen minulla oli näitä pakko-ajatuksia myös paljon enemmän ja ne oli voimakkaampia. Nytkin niitä toki on sen verran että on ihan hyvä jos jotain toimenpiteitä niiden vuoksi tehdään. Kaikki turha mikä rasittaa mieltä on kuitenkin aina huono juttu.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kävin tänään pyöräilemässä ja katsomassa olisiko kankaalla puolukoita. Olihan siellä vähäsen mutta ei kovin kummoisesti. Eikä ne olleet vielä edes ihan kypsiä. Seuraavaksi pitää varmaan käydä suolla katsomassa jos siellä olisi paremmin puolukkaa.
 

Liitteet

  • IMG_20220902_145528_HDR.jpg
    IMG_20220902_145528_HDR.jpg
    775,3 KB · kertaa luettu: 37

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Pakkanen on käynyt täällä... tai oikeastaan vissiin halla. Kasvimaalla olleet avomaankurkut ovat palentuneet.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Nyt kun ei ole työvelvoitetta, niin taidan mennä viikoksi mökille.

Tosin taidan lähteä vasta aamulla, tänään Lahdentie on kuitenkin tukossa. Aamusta saa rauhassa ajella.
Itsekin suosin aina aamuisin lähtöä jos pitää valita edellisen iltapäivän tai seuraavan aamun välillä. Mulla on yleensä vieläpä tapana käydä aamupalalla jossain muualla kuin kotona, se on kiva vetäistä kunnon pekonimätöt naamaan ja lähteä liikkeelle.

Tulipa nälkä...
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Kävin tänään pyöräilemässä ja katsomassa olisiko kankaalla puolukoita. Olihan siellä vähäsen mutta ei kovin kummoisesti. Eikä ne olleet vielä edes ihan kypsiä. Seuraavaksi pitää varmaan käydä suolla katsomassa jos siellä olisi paremmin puolukkaa.
Eipä ole oikein näilläkään selkosilla puolukkaa eikä se vähäinenkään ole vielä kypsää kuin joissain hakkuuaukeiden reunoilla. Saas nähdä, meneekö ostohommiksi...

Pakkanen on käynyt täällä... tai oikeastaan vissiin halla. Kasvimaalla olleet avomaankurkut ovat palentuneet.
Joo, "Pohjoistuuli tuo kylmää, tuulipa se sitten mistä tahansa" (vanha viidakon sananlasku).

Itse asiassa huomioni kiinnitti verbi, teonsana: palentaa, joka minun murrekartallani paikallistuu vahvasti Etelä-Karjalaan, josta isäni oli kotoisin.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Pelasin röökillä käydessä kännykällä jotain sanaristikkopeliä. Tasojen väliin puski hautakivimainosta. Taitaa olla sanaristikot algoritmien mukaan lähinnä haudan partaalla olevien harrastus.
Jumalauta, Sesku! Yks tämän Setämiehen harrastuksia. Mikä sen hianompaa kun etelän rantatualissa tai omalla kesäterassilla imee mallasta ja täyttää ristisanaa.

Tai no, tiämmää parikin hianompaa asiata, mutta kummiski...

edit. Niin ja näitähän ei täytellä millään helevetin luurilla vaan lyijykynällä rustataan esim. Iisakin ristikkovihkoon!
 

Glove

Jäsen
Jumalauta, Sesku! Yks tämän Setämiehen harrastuksia. Mikä sen hianompaa kun etelän rantatualissa tai omalla kesäterassilla imee mallasta ja täyttää ristisanaa.

Tai no, tiämmää parikin hianompaa asiata, mutta kummiski...

edit. Niin ja näitähän ei täytellä millään helevetin luurilla vaan lyijykynällä rustataan esim. Iisakin ristikkovihkoon!
Kyllä pitäisi olla sen verran itseluottamusta, että tietää saavansa rstikon kerralla oikein ja käyttää mustekynää.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Kyllä pitäisi olla sen verran itseluottamusta, että tietää saavansa rstikon kerralla oikein ja käyttää mustekynää.
No ei minulla ole ainakaan. Mulla on sitä varten ihan omat ristikkokynät, Ohlsson myy.

Ristikkojen täyttö on setämiehen hommaa, siks vissiin mä siitä pidänkin. Kännykällä mitään ristikkoja täytetä, mulla on landella sellainen ristikkokirja, taitaa olla nelisensattaa ristikkoa täytettävänä. Kohta se on täys.
@Johnny B. Goode @Czescku
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
mulla on landella sellainen ristikkokirja, taitaa olla nelisensattaa ristikkoa täytettävänä. Kohta se on täys.
Juma, onko sullaki Veijo Wirenin Suuri Ristikkokirja? Peukku.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös