Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 443 318
  • 67 287

Glove

Jäsen
Katselen ikkunasta etelästä saapuvaa ukkosta. Ei vielä sada kovinkaan paljoa, mutta kyllä tuolla kauempana jo välähtelee ja jyrisee. Kohta puoliin tuon päällä. Tiheään näitä nyt tulee kun viimeksi yöllä ukkosti.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Loirin poismeno yhdisti kansan vielä viimeisen kerran, mutta sitten yks pääministeri vetää lärvät ja vetää kaikki haavat auki.
Feministisestä näkökulmasta elokuu 2022 oli rankka käänne huonompaan. Erään miehen elämäntyötä ylistettiin maasta taivaaseen, vaikka oli varmasti liuta naisia jotka olisivat arvollisempia saamaan sen ylistyksen. Ja sen jälkeen naispääministerin kimppuun hyökättiin julkisuudessa kiivaudella, joka voi johtua vain hänen sukupuolestaan, ja taantumuksellisten voimien halusta näyttää naiselle paikkansa.

Ja nyt televisiosta tulee Luontohetki: Taistelevat alfaurokset.
 
Viimeksi muokattu:

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Tuli tuossa muutama tunti nukuttua univelkoja pois ja Marin nähtävästi dominoinut ja trollannut mediaa taas kerran.

Lievä pettymys oli kuitenkin se ettei sisääntulobiisinä toiminut JVG:n Popkorni ja erityisesti "leuat paukkuu niinku popkorni".

Ja encorena ei ilmeisesti myöskään kuultu Olavi Uusivirran Kielletyn Leikin kohtaa "ja mä kuulen äänen kaukaa, uusi poljento vie mut mukanaan".
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Selässäni oli punkki. Mies sen ritarillisesti poisti punkkipihdeillä. Varmaan ilman miestäni punkki möllöttäisi vieläkin selässä ja imuttelisi verta. Oli sen verran saavuttamattomassa paikassa.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tänään olikin aika työntäytteinen päivä Klubitalolla. Tai ne tunnit mitä siellä tein, yhteensä olin tänään talolla reilun viiden tunnin verran. Eihän ne täysmittaisia työpäiviä ole ja en tiedä olisiko minusta vielä tekemäänkään täysmittaisia työpäiviä. Ainakaan pitkässä juoksussa. Lisäksi käyn Klubitalolla tekemässä vain kahtena päivänä viikossa tällaisen toiminnallisen päivän.

Eikä näistä töistä mitään palkkaa makseta. Ainoita etuja on että välillä, aika useinkin pääsee ilmaiseksi tai halpaan omavastuuhintaan talon järjestämille retkille tai muihin vapaa-ajan aktiviteetteihin. Ja saa syödä talolla lounaan vain kolmen euron hintaan.

Mutta tänään oli kyllä varsin työntäytteinen päivä tosiaan. Olin nyt noissa toimisto- ja viestintähommissa ja niitä riitti, oli jotain eiliseltä jääneitä rästihommiakin tämän päivän hommien lisäksi.

Mutta sangen mielenkiintoinen päivä kyllä oli. Keittiöhommien lisäksi tykkään kyllä tehdä noita toimisto- ja viestintähommiakin. Olenhan kuitenkin ihmisyksilö joka tykkää muun muassa kirjoittamisesta ja tietotekniikasta. Aika hyvin myös nuo toisen puolen hommat minulta hoituivat ja tällä tahdilla olenkin pika puoliin vaikeiden valintojen edessä kun pitäisi ennen joka talopäivää päättää missä puolella kulloinkin työskentelee. Tykkään kuitenkin sekä keittiö- että näistä toimisto- ja viestintäpuolen hommista että saa aika pitkään ja hartaasti jatkossa valita.

Ensi viikolla kuitenkin lupasin jo olla tuolla samalla osastolla missä tänäänkin että oppisin niitä tekemään vähitellen jo rutiinillakin. Mutta koen ihan hyvänä asiana sen että osaan tehdä monipuolisesti hommia tuolla talolla niin löytyyhän ainakin tehtäviä mitä tehdä. Jos joskus vaikka on hiljaisempaa toisaalla niin voi mennä toisen puolen hommiin.

Vaikka eihän tuo talo nyt mikään kovin iso ole toiminnaltaan. Yhteensä päivän aikana siellä varmaan häärii sellaiset 10-15 ihmistä mukaan laskettuna sekä jäsenet että ohjaajat. Ja ruokailijoita on jotain 6-8 yleensä. Mutta kyllä nuo hommat silti yleensä aina työllistää yhdeksi päiväksi. Kyllä niissä tehtävää riittää. Ja aika tärkeäähän tuo klubitoiminta on, saa elämään sisältöä ja sellaista tunnetta että minunkin elämä on tärkeää vaikka ei palkkaa saakaan.

No, se noista klubitaloasioista tällä kertaa. Pitäisi osata kirjoittaa tänne muistakin asioista enemmän kuin pelkistä mitä kulloinkin puuhailee ja tekee. Jotain ihan vaikka vain perushöpinää elämästä. Tämä kirjoittaminen kuitenkin tärkeää ja koska koen omaavani melko hyvän kirjoitustaidon niin hyvähän se on jonnekin edes kirjoittaa aktiivisesti. Tuo kirjoitustaitokin kuitenkin arvokas ja ei sitä halua että se nyt täysin ruostumaankaan pääsee.

Olen kyllä alkanut taas kirjoitella blogiinikin. Tai yhden tekstin sinne sain kirjoitettua tässä noin viikko sitten ja noin neljän kuukauden tauon jälkeen. Ajattelin pitkään että lopetan jo koko bloggaamisen mutta haluaisin senkin harrastuksen taas eloon herättää. Senkin vuoksi että saa harrastettua tuota kirjoittamista edes jossain ja ei nyt ihan arvokas taito surkastuisikaan minulla.

Ja muuten, eilen alkoi jääkiekkopeleissä käyminen taas minunkin osaltani. Oli ensimmäinen kotiharjoituspeli Kerholla. Olihan tuota lätkämatseissa käymistä jo odottanutkin. Edelliset kaksi kautta kuitenkin olleet todella rikkonaiset minun osaltani ja kävin kahden viime kauden aikana vain yhdessä lätkäpelissä. Olihan siinä muutamiakin syitä miksi en oikein peleissä päässyt käymään, oli koronaa, sitä sairauslomakierrettä ja sairaalajaksoakin.

Nyt on tällä alkaneella kaudella tavoitteena käydä kyllä selkeästi enemmän lätkämatseissa ja uskon kyllä että tavoitteeseeni tulen yltämäänkin. Eilen sain myös sen kausikortin, komea kortti onkin. Onhan minulla ollut viime kausina välillä käytössä se kuntoutuskeskuksen kausikortti mutta minun mielestäni tämä uusi on komeampi kuin ne. Tai sitten se tekee paljon kun tämä uusi kortti on ikioma. Ensimmäinen kausikortti jonka koskaan olen itse omistanut.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Tunnen pientä surua siitä, että ihanainen Shirly Karvinen on sotkeutunut tuohon Marinin bilejupakkaan. Toki olen huomannut hänet ja Sannin aiemminkin Marinin kotibileissä, mutta silti olen suruissani.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Vois huomenna riipasta ihan tukevan kännin ja kirjotella pitkin somea omat ja ainoat oikeat mielipiteensä Sanna Marin -kohusta.
 

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Stnan sade sotki pihahommat taas totaalisesti. Helkkarin kuumaa ja kosteaa, ukkosta ja sadetta. Puoli päivää meni odotellessa, ja hommia on vielä vaikka kuinka mökillä. No, tehdään sitten kun voidaan. Jos voidaan.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Käpylän aseman kohdalla on kenties Stadin äänekkäin raideosuus, sillä siinä kiskot kaartuvat lievästi vasemmalle matkalla Pasilan ratapihalle. Useita kymmeniä kertoja siellä junaa odotellessani tai sen ohitse kävellessäni on kuulunut helvetin kova ujellus, kun junat paahtavat siitä ohi.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
No eihän se uni tullut. Ihan liikaa on adrenaliinia veressä... tai jotain. En olisi uskonut että tämä olisi kahden mitalin päivä. Kultaa&hopeaa! Kun tulin sänkyyn telkan äärestä onnea täynnä mitaleista niin yritin kertoa niistä nukkuvalle miehelleni. Kysyin että haluatko tietää miten kisoissa kävi ja vastaus oli Öööh. Kerroin että Topi voitti ja Kristiina oli toinen. Miehen vastaus oli että Joopa joo. Ei varmaan edes aamulla muista kuulleensa koko asiasta. Itse kyllä hyvin muistan illan tapahtumat vaikka en ihan kaikkea kerinnyt nähdä juuri silloin kun se tapahtui... Mutta hieno ilta. Nyt vaan toivoisin että voisin rauhoittua ja saada unen päästä kiinni. Etten huomen aamuna olisi kuin nukkuneen rukous. Siinä missä mieheni on levännyt ja hyvin nukkunut. Olen häneen nähden kyllä jo nukkumisen suhteen monta tuntia jäljessä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Hyvä @vilperi . Vaikutat taas omalta itseltäsi, "hieman" eri ihmiseltä kuin alkuvuodesta (se oli joku vilperin Mr. Hyde).

Kyllähän sen itsekin omasta voinnista huomaa että eteenpäin olen mennyt. Elämä on huolettomampaa ja pystyy taas nauttia sekä keskittyä moneen eri asiaan. Vaikka alkuvuoden murheet olikin sekavaa horhoilua niin silti ne painoi mieleltään sairaan ihmisen mieltä ja ajatukset pyöri vain niiden asioiden ympärillä. Kone oli muuten pahasti jumissa.

Nyt pystyy elämään taas täysillä, ja keskittymään hyvin. Ja kyllähän sen muutenkin itsekin oman voinnin parantumisen kyllä huomaa. Ja siitä osaa nauttia ja hyvää oloa arvostaa. Elämä on tällä hetkellä taas hyvää, vaikka olenkin mielenterveyskuntoutuja niin silti koen eläväni onnellista elämää. Tällä hetkellä taas.

Mutta mitä tulee noihin työ-ja muihin asioihin niin kyllä sitä toivoo että paluuta ei olisi enää sinne työtoimintaan. Vaan riittäisi se että osallistuu tuohon klubitalotoimintaan, vaikka sitten tekemällä viikossa useamman kuin kaksi toiminnallista päivää. Viihdyn kuitenkin tuolla klubitalolla ihan eri lailla kuin aikoinaan työtoiminnassa. Tuo työtoiminta oli hyvin tylsää, paljon jotain pakkaamishommaa ja ruuvien lajittelua. Hommat eivät olleet kyllä sellaiset että olisin tykännyt niitä tehdä, ei todellakaan. Kun taas klubitalolla on paljon enemmän toimintaa mikä kiinnostaa ihan eri lailla.

Tältä osin toivoo että kuntoutumiseni käy nyt eri reittiä kuin viimeksi. Että tällä kertaa ei tarvitsisi mennä työtoimintaan. Vaan riittäisi tosiaan tuo klubitalotoiminta. Klubitalolla ei välttämättä ole se toiminta niinkään säännöin rajattua kuin työtoiminnassa vaan se voi olla vapaampaakin. Mutta toisaalta, työtoiminnassa päivät ovat jotain 3-4 tunnin pituisia kun klubitalolla voi tehdä vaikka 8 tunnin päivänkin. Ja onhan klubitalolla myös siirtymätyömahdollisuuksia, ne voisi paremminkin sopia minulle ja auttaa pääsemään taas takaisin työelämään.

Jotenkin tullut pelko tuosta työtoiminnasta. Se varastoympäristö ja ne hommat siellä toiminnassa, ne olivat pirun tylsiä ja eivät olleet minua varten tehty. Kun taas klubitalotoiminta on paljon motivoivampaa.

No, se siitä tällä erää. Ärsyttää kun heräsin jo neljältä. Menin kyllä hyvissä ajoin nukkumaankin mutta silti sitä olisi toivonut että olisin saanut nukuttua jotain tunnin-kaksi pidempään. Mutta kun ei saanut enää unen päästä kiinni ja jäi ärsyttämään. Vähän jäi väsymystä kyllä silti. Mutta minkäs teet kun ei uni tule, ei sitä pakottamallakaan kuitenkaan nukahda.
 
Suosikkijoukkue
Änärin suomalaiset
Olen hukannut ADHD lääkkeeni. Vähän mietityttää että onko joku syönyt ne kun kisakatsomossa oli muutama tuntemattomampi tapaus. Toivottavasti löytyvät.
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Heräsin tänään ennen kello yhdeksää, olen toimintakykyinen ja puhtaat jauhot pussissa.
 

JoMe84

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP. Philadelphia Flyers & 76ers. ManU. Pioneer DJ
Olen hukannut ADHD lääkkeeni. Vähän mietityttää että onko joku syönyt ne kun kisakatsomossa oli muutama tuntemattomampi tapaus. Toivottavasti löytyvät
Kannattaa pitää piilossa kun on tuntemattomia paikalla. Apteekkipiri on käsitykseni mukaan aika suosittua tavaraa väärinkäyttäjien keskuudessa.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Olen nyt keskiaikafestivaaleilla Hämeenlinnassa. Tarkoitus olisi saada täällä kulumaan koko vuorokausi, ihan ehkä yön pikkutunneille asti. Käyn kyllä välissä piipahtamassa kotona ja saunomassa.

Mutta muuten, luulen että täällä saa tänään hyvin ajan kulumaan. Täällä on kuitenkin markkinakojuja keskiaikaishengellä, musiikki- ja muuta ohjelmaa sekä turnajaisiakin. Ja ohjelmaa on johonkin kello 02 asti sunnuntaille saakka. Ohjelma ja musiikki on kyllä myös keskiaikaisteemalla.

Tämä koko festarialue on saatu somistettua aika hienoksi ja tällä keskiaikaisteemalla myös. Ja musiikkia näemmä kuuluu aika hyvin festarialueella. Ihmisillä myös ihan kiitettävästi keskiajan asuja päällä. Upean näköistä ja täällä markkinoilla jo siksi pelkästään alueella viihtyy ja nauttii markkinatunnelmasta.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tämä lauantai on lähtenyt ihan hyvin liikkeelle. Aamupäivällä käytiin keräämässä muutama litra vattuja. Sitten ruuan jälkeen käytiin vähän nyppimässä jättipalsamia pois ojasta (lähellä veljen taloa). Nyt on ansaitun hikien huuhtomisuintien aika. Aikamoinen tuuli kyllä täällä on...
 

Liitteet

  • IMG_20220820_125513_HDR.jpg
    IMG_20220820_125513_HDR.jpg
    566,9 KB · kertaa luettu: 54

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Jos jostain voi sanoa tosiaan että nauttii festari-tai markkinatunnelmasta niin ovat ne mielestäni ainakin nuo nyt Hämeenlinnassa käynnissä olevat keskiaikafestivaalit. On komealle alueelle eli Hämeen linnaan ja sen läheisyydessä olevaan Linnanpuistoon saatu rakennettua hieno keskiaikainen festivaali- ja markkina-alue. Ja kun vielä ihmisillä on upeasti päällään keskiaikaisasuja niin se täydentää hienolla tavalla tuon kokonaisuuden. Noita asuja on hienosti päällä myös ihan tavallisella kävijälläkin. Ei vain kojujen myyjillä.

Tuosta voi jo tosiaan sanoa että oli elämys kierrellä tuolla alueella. Nämä on vähän kumpaakin, yhdistetty festivaali- ja markkinatapahtuma. Ihan tavallisilla festareilla ei välttämättä siitä itse tunnelmasta nauti, mutta tuolla tuo on kyllä elämys, hienoa kierrellä tuolla pienessä kylässä joka on saatu loihdittua niin hienoksi keskiajan teemalla.

Mikä nyt sellainen miinus on joka tulee mieleen niin on se että samalla lipulla ei pääse alueelle kuin kerran. Minäkin kuitenkin halusin lähteä silti asunnolleni välillä saunomaan, etten missaisi (taas) saunavuoroani. Samalla lipulla en pääse kuitenkaan tuonne takaisin. Mutta kello 18 jälkeen alueelle pääsee ilmaiseksi muun muassa musiikkiesityksiä katselemaan.

Hyvin saanut lauantain kulumaan noilla markkinoilla. Olen minä kerran aiemmin joskus vuonna 2014 myös käynyt samoilla festareilla mutta tämä tapahtuma on mielestäni kyllä kehittynyt eteenpäin 8 vuoden aikana.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Pistelinko ei oo päivittänyt twitteriään pariin päivään. Pitäiskö huolestua? *hymiö*
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös