Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

• 5 599 375
  • 68 341

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Tunnen pientä surua siitä, että ihanainen Shirly Karvinen on sotkeutunut tuohon Marinin bilejupakkaan. Toki olen huomannut hänet ja Sannin aiemminkin Marinin kotibileissä, mutta silti olen suruissani.

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Vois huomenna riipasta ihan tukevan kännin ja kirjotella pitkin somea omat ja ainoat oikeat mielipiteensä Sanna Marin -kohusta.

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Stnan sade sotki pihahommat taas totaalisesti. Helkkarin kuumaa ja kosteaa, ukkosta ja sadetta. Puoli päivää meni odotellessa, ja hommia on vielä vaikka kuinka mökillä. No, tehdään sitten kun voidaan. Jos voidaan.

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Käpylän aseman kohdalla on kenties Stadin äänekkäin raideosuus, sillä siinä kiskot kaartuvat lievästi vasemmalle matkalla Pasilan ratapihalle. Useita kymmeniä kertoja siellä junaa odotellessani tai sen ohitse kävellessäni on kuulunut helvetin kova ujellus, kun junat paahtavat siitä ohi.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
No eihän se uni tullut. Ihan liikaa on adrenaliinia veressä... tai jotain. En olisi uskonut että tämä olisi kahden mitalin päivä. Kultaa&hopeaa! Kun tulin sänkyyn telkan äärestä onnea täynnä mitaleista niin yritin kertoa niistä nukkuvalle miehelleni. Kysyin että haluatko tietää miten kisoissa kävi ja vastaus oli Öööh. Kerroin että Topi voitti ja Kristiina oli toinen. Miehen vastaus oli että Joopa joo. Ei varmaan edes aamulla muista kuulleensa koko asiasta. Itse kyllä hyvin muistan illan tapahtumat vaikka en ihan kaikkea kerinnyt nähdä juuri silloin kun se tapahtui... Mutta hieno ilta. Nyt vaan toivoisin että voisin rauhoittua ja saada unen päästä kiinni. Etten huomen aamuna olisi kuin nukkuneen rukous. Siinä missä mieheni on levännyt ja hyvin nukkunut. Olen häneen nähden kyllä jo nukkumisen suhteen monta tuntia jäljessä.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Hyvä @vilperi . Vaikutat taas omalta itseltäsi, "hieman" eri ihmiseltä kuin alkuvuodesta (se oli joku vilperin Mr. Hyde).

Kyllähän sen itsekin omasta voinnista huomaa että eteenpäin olen mennyt. Elämä on huolettomampaa ja pystyy taas nauttia sekä keskittyä moneen eri asiaan. Vaikka alkuvuoden murheet olikin sekavaa horhoilua niin silti ne painoi mieleltään sairaan ihmisen mieltä ja ajatukset pyöri vain niiden asioiden ympärillä. Kone oli muuten pahasti jumissa.

Nyt pystyy elämään taas täysillä, ja keskittymään hyvin. Ja kyllähän sen muutenkin itsekin oman voinnin parantumisen kyllä huomaa. Ja siitä osaa nauttia ja hyvää oloa arvostaa. Elämä on tällä hetkellä taas hyvää, vaikka olenkin mielenterveyskuntoutuja niin silti koen eläväni onnellista elämää. Tällä hetkellä taas.

Mutta mitä tulee noihin työ-ja muihin asioihin niin kyllä sitä toivoo että paluuta ei olisi enää sinne työtoimintaan. Vaan riittäisi se että osallistuu tuohon klubitalotoimintaan, vaikka sitten tekemällä viikossa useamman kuin kaksi toiminnallista päivää. Viihdyn kuitenkin tuolla klubitalolla ihan eri lailla kuin aikoinaan työtoiminnassa. Tuo työtoiminta oli hyvin tylsää, paljon jotain pakkaamishommaa ja ruuvien lajittelua. Hommat eivät olleet kyllä sellaiset että olisin tykännyt niitä tehdä, ei todellakaan. Kun taas klubitalolla on paljon enemmän toimintaa mikä kiinnostaa ihan eri lailla.

Tältä osin toivoo että kuntoutumiseni käy nyt eri reittiä kuin viimeksi. Että tällä kertaa ei tarvitsisi mennä työtoimintaan. Vaan riittäisi tosiaan tuo klubitalotoiminta. Klubitalolla ei välttämättä ole se toiminta niinkään säännöin rajattua kuin työtoiminnassa vaan se voi olla vapaampaakin. Mutta toisaalta, työtoiminnassa päivät ovat jotain 3-4 tunnin pituisia kun klubitalolla voi tehdä vaikka 8 tunnin päivänkin. Ja onhan klubitalolla myös siirtymätyömahdollisuuksia, ne voisi paremminkin sopia minulle ja auttaa pääsemään taas takaisin työelämään.

Jotenkin tullut pelko tuosta työtoiminnasta. Se varastoympäristö ja ne hommat siellä toiminnassa, ne olivat pirun tylsiä ja eivät olleet minua varten tehty. Kun taas klubitalotoiminta on paljon motivoivampaa.

No, se siitä tällä erää. Ärsyttää kun heräsin jo neljältä. Menin kyllä hyvissä ajoin nukkumaankin mutta silti sitä olisi toivonut että olisin saanut nukuttua jotain tunnin-kaksi pidempään. Mutta kun ei saanut enää unen päästä kiinni ja jäi ärsyttämään. Vähän jäi väsymystä kyllä silti. Mutta minkäs teet kun ei uni tule, ei sitä pakottamallakaan kuitenkaan nukahda.

Suosikkijoukkue
Änärin suomalaiset
Olen hukannut ADHD lääkkeeni. Vähän mietityttää että onko joku syönyt ne kun kisakatsomossa oli muutama tuntemattomampi tapaus. Toivottavasti löytyvät.

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Heräsin tänään ennen kello yhdeksää, olen toimintakykyinen ja puhtaat jauhot pussissa.

JoMe84

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olen hukannut ADHD lääkkeeni. Vähän mietityttää että onko joku syönyt ne kun kisakatsomossa oli muutama tuntemattomampi tapaus. Toivottavasti löytyvät
Kannattaa pitää piilossa kun on tuntemattomia paikalla. Apteekkipiri on käsitykseni mukaan aika suosittua tavaraa väärinkäyttäjien keskuudessa.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olen nyt keskiaikafestivaaleilla Hämeenlinnassa. Tarkoitus olisi saada täällä kulumaan koko vuorokausi, ihan ehkä yön pikkutunneille asti. Käyn kyllä välissä piipahtamassa kotona ja saunomassa.

Mutta muuten, luulen että täällä saa tänään hyvin ajan kulumaan. Täällä on kuitenkin markkinakojuja keskiaikaishengellä, musiikki- ja muuta ohjelmaa sekä turnajaisiakin. Ja ohjelmaa on johonkin kello 02 asti sunnuntaille saakka. Ohjelma ja musiikki on kyllä myös keskiaikaisteemalla.

Tämä koko festarialue on saatu somistettua aika hienoksi ja tällä keskiaikaisteemalla myös. Ja musiikkia näemmä kuuluu aika hyvin festarialueella. Ihmisillä myös ihan kiitettävästi keskiajan asuja päällä. Upean näköistä ja täällä markkinoilla jo siksi pelkästään alueella viihtyy ja nauttii markkinatunnelmasta.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tämä lauantai on lähtenyt ihan hyvin liikkeelle. Aamupäivällä käytiin keräämässä muutama litra vattuja. Sitten ruuan jälkeen käytiin vähän nyppimässä jättipalsamia pois ojasta (lähellä veljen taloa). Nyt on ansaitun hikien huuhtomisuintien aika. Aikamoinen tuuli kyllä täällä on...

Liitteet

• IMG_20220820_125513_HDR.jpg
    IMG_20220820_125513_HDR.jpg
    566,9 KB · kertaa luettu: 67

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jos jostain voi sanoa tosiaan että nauttii festari-tai markkinatunnelmasta niin ovat ne mielestäni ainakin nuo nyt Hämeenlinnassa käynnissä olevat keskiaikafestivaalit. On komealle alueelle eli Hämeen linnaan ja sen läheisyydessä olevaan Linnanpuistoon saatu rakennettua hieno keskiaikainen festivaali- ja markkina-alue. Ja kun vielä ihmisillä on upeasti päällään keskiaikaisasuja niin se täydentää hienolla tavalla tuon kokonaisuuden. Noita asuja on hienosti päällä myös ihan tavallisella kävijälläkin. Ei vain kojujen myyjillä.

Tuosta voi jo tosiaan sanoa että oli elämys kierrellä tuolla alueella. Nämä on vähän kumpaakin, yhdistetty festivaali- ja markkinatapahtuma. Ihan tavallisilla festareilla ei välttämättä siitä itse tunnelmasta nauti, mutta tuolla tuo on kyllä elämys, hienoa kierrellä tuolla pienessä kylässä joka on saatu loihdittua niin hienoksi keskiajan teemalla.

Mikä nyt sellainen miinus on joka tulee mieleen niin on se että samalla lipulla ei pääse alueelle kuin kerran. Minäkin kuitenkin halusin lähteä silti asunnolleni välillä saunomaan, etten missaisi (taas) saunavuoroani. Samalla lipulla en pääse kuitenkaan tuonne takaisin. Mutta kello 18 jälkeen alueelle pääsee ilmaiseksi muun muassa musiikkiesityksiä katselemaan.

Hyvin saanut lauantain kulumaan noilla markkinoilla. Olen minä kerran aiemmin joskus vuonna 2014 myös käynyt samoilla festareilla mutta tämä tapahtuma on mielestäni kyllä kehittynyt eteenpäin 8 vuoden aikana.

Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Pistelinko ei oo päivittänyt twitteriään pariin päivään. Pitäiskö huolestua? *hymiö*

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Helvetti miten voi heseruoka haista. Otin tapojeni vastaisesti sapuskat Hesestä, kun olin Kaaressa ja oli kiire. Normaalisti otan sushit, mutta nyt tein toisin. Ehkä kerran-pari vuodessa syön tuota skeidaa. Siitä on nyt kohta neljä tuntia. Vieläkin haisee rappukäytävässä burgeri ja ties mikä. Ihan älytön löyhkä. Ja tosiaan toin vain ne tänne himaan, en jäänyt tietenkään syömään tuonne aulaan.

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Helvetti miten voi heseruoka haista. Otin tapojeni vastaisesti sapuskat Hesestä, kun olin Kaaressa ja oli kiire. Ehkä kerran-pari vuodessa syön tuota skeidaa. Siitä on nyt kohta neljä tuntia. Vieläkin haisee rappukäytävässä burgeri ja ties mikä. Ihan älytön löyhkä. Ja tosiaan toin vain ne tänne himaan, en jäänyt tietenkään syömään tuonne aulaan.
Hese - Haisee mennen tullen. Siitä ilmainen slogan puljulle, saavat ilmaiseksi.

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Hese - Haisee mennen tullen. Siitä ilmainen slogan puljulle, saavat ilmaiseksi.
Suurin ihmetys on silti siinä, mikä siinä haisee. Ehkä rasva, eihän siinä hirveästi mausteita ole.

Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Jaa. Olen taas ollut tänne kirjoittelemaan pari tuntia, mutta älkööt jengi huolestuko, vielä olen elossa, kävin vain tuossa saunassa ja sen jälkeen naapurin kyydillä Prismassa. Juuri kotiuduin ja taas olen valmiina ilostuttamaan teidän iltaanne.

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Meikäläisen kesäloma on vihdoin alkanut. Lasissa santtua ja lonkeroa. Hyvää lauantai-iltaa kaikille!

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Täällä Haagassa kuului joskus kahdeksan aikaan keikan ääniä jostain kaukaa. Ajattelin, että se on kai Ed Sierain, joka vissiin on tänään Stadikalla. Mutta nyt ennen yhtätoista ei kuulu mitään.

Ihmettelen vain. Ei nimbyilyä eikä muuta. Paska artistihan se on, joten parempi vain, ettei mitään kuulu.

Shiraz Lane oli muuten eilen vitun kova! Tuo bändin nimi jaksaa aina viihdyttää.

Jani Laine on Suomen kovin glamrock-kitaristi. Ja pääsin vetämään Hanneksen kanssa ylävitoset.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy