Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 329 441
  • 66 848
Suosikkijoukkue
Änärin suomalaiset
Olen toista päivää humalassa ja tunteellisena. Mietiskelen juttuja. Luin YLE:n jutun katsekontaktista ja osuu sekä uppoaa. Samaistun. Jaoin tuon artikkelin Facebookkiin mutta saman tien iskee ahdistus siitä kun jakaa jotakin oikeaa omasta sisimmästä edes yhden artikkelin muodossa. Vähän sekavat fiilikset, pitäisi kyllä lopettaa tämä juopottelu vaan jostakin tarve sillekin kumpuaa. SItä on vähän sisältä rikki. Sori kun on näin surullinen viesti mutta halutti johonkin kirjoittaa. One love.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
20 kiloa perunoita. Suolaa pitäisi löytyä etukäteen ettei ihan ankeaksi mene, mutta ilmeisesti jos pitää syödä vain yhtä vihannesta/juuresta niin peruna on paras vaihtoehto.
Mikä lienee halvin ketsuppipullo kaupassa, niin se, ja sitten lopuilla rahoilla perunoita. Jos Matt Damon pärjäsi tuolla ruokavaliolla Marsissa vuosia, niin kyllä sillä pitäisi pärjätä pari viikkoa täällä maassakin.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Luin YLE:n jutun katsekontaktista ja osuu sekä uppoaa. Samaistun.
Niin minäkin. Olen tästä vissiin joskus tännekin kirjoitellut. Koen, etten kuitenkaan koskaan ole opetellut "peittämään" katsekontaktin puutetta, katsomalla ihmistä esim. kulmakarvoihin. Mutta kyllä se varmaan sitä "maaskaamista" on kun tapaan katsoa ihmisen pään ohi asiaa joka on juuri heidän pään takana (tai sivulla). Toisin kuin artikkelin Henna niin minä olen rohkeasti kertonut ystäville, kavereille ja töissä että minulla on asperger. Minusta siinä ei ole mitään hävettävää. Ja selittää erikoisuuksia joita minun käytöksessä jotkut kokevat olevan...
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Siellä ne nyt kuivurissa pöhisee. Eilen kerätyt sienet...
 

Liitteet

  • IMG_20221030_103649_HDR.jpg
    IMG_20221030_103649_HDR.jpg
    797 KB · kertaa luettu: 59

halogeeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport
Mestiskaudella 2003-2004 Vaasassa humalainen mieskatsojia huusi aidosti iloisena seisomakatsomossa ”Sportti voi nousta vaikka Änhooällään” kun kotijoukkue teki maalin.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
En tajunnut että sen "40-50 pisteen pelaaja" statuksen kanssa on näin tarkkaa ja herkkää.

Haluan korjata lausuntoani seuraavaksi: Jesse Puljujärvi olisi kaudella 2021-22 mitä todennäköisimmin tehnyt 40-50 pisteen välihaarukkaan osuvan määrän tehopisteitä NHL:n runkosarjassa, jos olisi pelannut täyden 82 ottelun runkosarjan. Sen sijaan että pelasi vain 65 peliä.

Mutta mitä todennäköisimmin ei kuitenkaan ole että niin kun ihan varmaan.

Selityksen makua. Ja Patrik Laine.

Olisi muuten tilausta ketjulle Kun saattoi kommenttini kaduttaa – kertomuksia viattomuudesta.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mutta mitä todennäköisimmin ei kuitenkaan ole että niin kun ihan varmaan.

Selityksen makua. Ja Patrik Laine.

Olisi muuten tilausta ketjulle Kun saattoi kommenttini kaduttaa – kertomuksia viattomuudesta.
Koskaan ei pitäisi sortua selittelemään, väitä vain kiven kovaa loppuun asti, että olit alunperin oikeassa, ja sitä paitsi vastapuoli on juutalaisnatsikommunisti.

T: maailman mahtiimiehet, Putin, Trump, etc. etc.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Nyt kun lämmityskausi on taas alkanut niin väkersin vähän sytykkeitä. Ei sitä nyt koko ajan jaksa telkkariakaan katsoa... ;-)
 

Liitteet

  • IMG_20221030_161914_HDR.jpg
    IMG_20221030_161914_HDR.jpg
    395,4 KB · kertaa luettu: 107

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Kananmunakennoista on väkerretty nuo. Ja sitten kastettu massaan joka on lähinnä sulatettua kynttilän jämiä (joskus jämät ei riitä niin olen laittanut kynttilän tekoaineita).
No niinpä - mun appiukkokin teki noita vielä, kun asui kotonaan ja oli edes jotenkin järjissään...
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Mitäköhän mä oon tehnyt kun herätessä oli läppärissä näyttö väärinpäin. Hieman hämmennyin tuosta, mutta onneksi oli helppo korjata.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Aurinkoinen pakkasaamu oli täällä päin. Nytkin on vielä 1,5 astetta pakkasta. Kävin vähän kävelyllä.
 

Liitteet

  • IMG_20221031_094736_HDR.jpg
    IMG_20221031_094736_HDR.jpg
    600,9 KB · kertaa luettu: 48

444

Jäsen
Pitäisi perjantaina viedä auto korjaamolle, arvioitu valmistuminen noin kolmessa työpäivässä. Fine. Kysyin armaalta avokilta, että voisiko mitenkään jeesiä ja lähteä ajamaan toisella autolla perässä, kun kuitenkin ihan Helsinkiin asti pitää mennä. Ei suostu, koska ei uskalla ajaa Helsingissä. Katselin sitten, että mitenhän helvetissä mä pääsen sieltä julkisilla takaisin tänne. Pääsen toki, ei mene kuin 3,5h. Autolla 50 min. Ensin jollain slummijunalla keskustaan, sieltä bussilla Virkkalaan, josta sitten kävellen 1,5 tuntia kotiin. Autoa hakiessa sama sitten toiseen suuntaan. Kiitos avusta ja venymisestä epämukavuusalueelle.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
@444 Eikö se avokki vois tulla hakemaan sut esim. Lohjan keskustasta? Sinne kai kulkee Helsingistä busseja varsin hyvin. (Olen käsittänyt kirjoituksistasi, että Lohja on varsin lähellä kotiasi.)
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
@444 Stadi on aika iso paikka, joten tarkoittaako hän sillä koko kaupunkia vaiko pelkästään ydinkeskustaa?

Ydinkeskusta voi ymmärrettävästi tuntua aikamoiselta helvetiltä ihmiselle, joka harvemmin ajaa niin vilkkaasti liikennöidyllä alueella, mutta esimerkiksi Keilaniemen kohdalla on jo paljon rauhallisempaa. Metro kulkee sinne ja alue on hiljainen aika usein myös keskellä päivää. Parkkipaikkoja löytyy vaikka muille jakaa ja sieltä pääsee helposti jatkamaan matkaa kotiin päin. Alueella on paljon kylttejä, joten eksymisen vaaraa ei juuri ole.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ensin jollain slummijunalla keskustaan
Voisiko tässä olla vielä neuvotteluvaraa, ts jos korostaisit avokille että se korjaamon sijainti ei ole mikään Kotikadusta tuttu Wanha Bensis.
Toki jos eniten pelottaa moottori- ja kehäteiden rampit niin minkäs teet. No alat tietenkin miesselittää miten pitää vaan kiihdyttä vauhti samaksi kuin muilla niin homma helpottuu. Jooko.
 

444

Jäsen
@444 Eikö se avokki vois tulla hakemaan sut esim. Lohjan keskustasta? Sinne kai kulkee Helsingistä busseja varsin hyvin. (Olen käsittänyt kirjoituksistasi, että Lohja on varsin lähellä kotiasi.)
Mieluummin varmaan sieltä Virkkalasta, koska sinne päästäkseen ei tarvitse ajaa metriäkään ns. isommalla tiellä. En ehkä jaksa edes kysyä, hoitakoon tuota rakkautemme hedelmää sitten sen aikaa.
@444 Stadi on aika iso paikka, joten tarkoittaako hän sillä koko kaupunkia vaiko pelkästään ydinkeskustaa?

Ydinkeskusta voi ymmärrettävästi tuntua aikamoiselta helvetiltä ihmiselle, joka harvemmin ajaa niin vilkkaasti liikennöidyllä alueella, mutta esimerkiksi Keilaniemen kohdalla on jo paljon rauhallisempaa. Metro kulkee sinne ja alue on hiljainen aika usein myös keskellä päivää. Parkkipaikkoja löytyy vaikka muille jakaa ja sieltä pääsee helposti jatkamaan matkaa kotiin päin. Alueella on paljon kylttejä, joten eksymisen vaaraa ei juuri ole.
Tää onkin hyvä kysymys. On kuitenkin suostunut lähtemään Tampereelle (kämppä ihan keskustan kupeessa) tuolla autolla, joten toi Suutarilan Veho ei oikeasti ole edes pahassa paikassa. Mutta pohjoiskarjalaiselle tuollainen Helsingin metropoli on kauhea paikka, vaikka kuinka oltaisiin Kehä III:n varressa.
Voisiko tässä olla vielä neuvotteluvaraa, ts jos korostaisit avokille että se korjaamon sijainti ei ole mikään Kotikadusta tuttu Wanha Bensis.
Toki jos eniten pelottaa moottori- ja kehäteiden rampit niin minkäs teet. No alat tietenkin miesselittää miten pitää vaan kiihdyttä vauhti samaksi kuin muilla niin homma helpottuu. Jooko.
Toivoisin että on. Oon aika suoraan kertonut, että mulla ei riitä loputtomiin aika eikä hermot toimia autonkuljettajana, jos hänen tarvitsee johonkin päästä. Suurin pelko lienee se, että mällää auton jossain parkkipaikalla seinään tai jotain. Niin ja automaatti pelottaa. Ja sitä en ihan aidosti ymmärrä, kun siinä on vähemmän asioita, mihin kiinnittää huomiota ajaessa. Vain kaksi poljinta. Ja jos autolle tapahtuu joku peltiruttu, niin sitä varten on vakuutukset. En mä siitä ole huolissani. Ja kun kuitenkin on tottunut ajamaan siellä Pohjois-Karjalassa, niin ei ne tiet täällä Uudellamaalla niin erilaisia ole.

Mutta joo, eniten tässä vain vituttaa se, että mieluummin pistää polvivammaisen siippansa taittamaan tuota siivua julkisilla kuin että ajaisi kerran tuonne kehäkolmosen varrelle ja muutaman päivän päästä takaisin. Vieläköhän tässä ehtisi suorittaa BE-ajokortin ja hankkia trailerin.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Nyt täytyy kyllä joo ihmetellä, Suutarilan Veho ei ole suurin piirtein Helsinkiä nähnytkään. Tai on ainakin kvin kaukana keskustan jännemmistä paikoista. Lohjan suunnasta tullessa saisi varsin hyvin ajella isoja teitä pitkin koko matkan. Ja ymmärrän hyvin @444 :n harmistuksen asian kanssa, tuolta julkisilla kulkeutuminen on vähän hankalampaa kuin keskustasta. Taitaa siitä kuitenkin joku bussi kulkea, mutta olisi tosiaan helpompaa autokyyti tuolta napata.
 

444

Jäsen
Nyt täytyy kyllä joo ihmetellä, Suutarilan Veho ei ole suurin piirtein Helsinkiä nähnytkään. Tai on ainakin kvin kaukana keskustan jännemmistä paikoista. Lohjan suunnasta tullessa saisi varsin hyvin ajella isoja teitä pitkin koko matkan. Ja ymmärrän hyvin @444 :n harmistuksen asian kanssa, tuolta julkisilla kulkeutuminen on vähän hankalampaa kuin keskustasta. Taitaa siitä kuitenkin joku bussi kulkea, mutta olisi tosiaan helpompaa autokyyti tuolta napata.
Sepä. Tänään kun mainitsin tuosta matka-ajasta, niin vastaus tuli aika napakasti, että ”en kyllä lähde ajamaan”. Asia kunnossa. En jaksa tehdä tästä suurempaa perheriitaa. Toki tekisi mieli sanoa, että jotta hän sai kurssitettua itseään kuluneena viikonloppuna, niin minä kiertelin vauvan kanssa ympäri Tamperetta apostolinkyydillä (se ainoa tapa saada hänet nukkumaan pidempiä pätkiä) yhteensä 70 km kahdessa päivässä -> patellofemoraalinen kipu molemmissa polvissa -> esim. portaat kävelen alaspäin takaperin, kun muuten pettävät alta. Vaan tuohon jos lähtisi, niin menisi vain nokitteluksi eikä vanhemmuudessa ole kyse kilpailusta ja siitä, että kumpi tekee mitäkin enemmän. Joskus sitä vain kaipaisi myös sitä, että epämukavuusaluetta hyödynnettäisiin kasvun kannalta eikä pidettäisi minään mustana aukkona, josta ei ole paluuta.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Kerran tunsin jonkun naisen oliko Joensuusta ja se oli sellanen, että jos hän oli päättänyt, että jokin asia on väärin niin se sitten jumalauta oli aina väärin. En alkanut hänen kanssaan suhteisiin.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Eikö sinulle ole ketään kaveria tai sukulaista, joka voisi jeesata miestä mäessä, @444 ? Toki aika kiireisellä deadlinella liikutaan eikä tuo matkakaan sieltä lyhimmästä päästä tunnu olevan, mutta sitä voisi olettaa, että joku voisi auttaa teikäläistä.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös