Sairastellut tässä lähes kokoajan noin kuukauden ajan, aina jokusen päivän lähes työkykyinen ja sitten taas mennään. Viime sunnuntaina sain jonkun astma/sydänkohtauksen, maanantaina sitten lääkäriin, otetaan EKG, kuunnellaan keuhkot, tutkitaan kurkku ja kaikki kuulee, että yskä on infernaalinen eikä taaskaan lääkärit löydä mitään syytä, saikkua vaan lykkäävät.
Ja kun teen pelkästään keikkatyötä, niin eipä ole kassaan karttunut mitään ja vuokrakin pitäisi maksaa.
Tänään pitkästä aikaan työkykyinen ja minulla oli sovittu työvuoro. Menen töihin ja minulle sanotaan, että eikö sulle ole soitettu, sun työvuoro oli annettu toiselle. Siihen meni sekin vähäinen viisikymppinen.
No, jotta homma ei olisi pelkästään synkistelyä, olin tehnyt jo viereiseen paikkaan keikkatyösopimuksen ja kävin sieltä kyselemässä, että olisko nyt niitä töitä ja olihan niitä. Olivat ihmetelleet, kun minua ei ollut näkynyt.
Parempi tuntipalkka, pidemmät työvuorot ja kevyempi työ, mitä olen nyt kesän "tehnyt". Ja jos homma menee ns. pulkkaan, sopimus muuttuu vakinaiseksi aika vauhdikkaastikin.
Toinen hyvä puoli tässä oli myös se, että saa katsoa keihään karsinnat, jos vaikka Vimpelin mies menisi finaaliin (edustaa Kuortaneen Urheilijoita).