Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

• 5 599 531
  • 68 344

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Kisapuistoon ajellessa huomioni kiinnittyi pariin isoon tienvarsimainokseen. Molemmat olivat sinikeltaisin värein. Toisessa teksti Slava ukraini ja toisessa oletettavasti sama kyyrillisillä aakkosilla. Täällä Lappeessa kun sattuneista syistä liikkuu aika reilusti ihmisiä itärajan takaa, niin mukavasti herättävät huomiota heidän keskuudessaan. I assume.

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Kisapuistoon ajellessa huomioni kiinnittyi pariin isoon tienvarsimainokseen. Molemmat olivat sinikeltaisin värein. Toisessa teksti Slava ukraini ja toisessa oletettavasti sama kyyrillisillä aakkosilla. Täällä Lappeessa kun sattuneista syistä liikkuu aika reilusti ihmisiä itärajan takaa, niin mukavasti herättävät huomiota heidän keskuudessaan. I assume.
Eikös se Lappeelainen kansanedustaja parin kaverin kera noi omasta pussistaan maksanut? Näin muistelen lukeneeni. Hieno homma joka tapauksessa.

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Monesti Harlinit istuvat vierekkäin sohvalla leffaa katsellen, kuin mikä tahansa pariskunta. Erona on vain se että katsottava elokuva on aina joku Rennyn ohjaamista pätkistä.

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Loirin poismeno yhdisti kansan vielä viimeisen kerran, mutta sitten yks pääministeri vetää lärvät ja vetää kaikki haavat auki.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Viimeinen maijallinen mustaherukoita lähti tulille. Jos hyvin käy (saa jostain paljon omenoita) niin keitän vielä maijallinen puolukka-omenamehua. Se on mun herkkua...

Liitteet

• IMG_20220819_084528_HDR.jpg
    IMG_20220819_084528_HDR.jpg
    816,7 KB · kertaa luettu: 45
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Sairastellut tässä lähes kokoajan noin kuukauden ajan, aina jokusen päivän lähes työkykyinen ja sitten taas mennään. Viime sunnuntaina sain jonkun astma/sydänkohtauksen, maanantaina sitten lääkäriin, otetaan EKG, kuunnellaan keuhkot, tutkitaan kurkku ja kaikki kuulee, että yskä on infernaalinen eikä taaskaan lääkärit löydä mitään syytä, saikkua vaan lykkäävät.
Ja kun teen pelkästään keikkatyötä, niin eipä ole kassaan karttunut mitään ja vuokrakin pitäisi maksaa.
Tänään pitkästä aikaan työkykyinen ja minulla oli sovittu työvuoro. Menen töihin ja minulle sanotaan, että eikö sulle ole soitettu, sun työvuoro oli annettu toiselle. Siihen meni sekin vähäinen viisikymppinen.
No, jotta homma ei olisi pelkästään synkistelyä, olin tehnyt jo viereiseen paikkaan keikkatyösopimuksen ja kävin sieltä kyselemässä, että olisko nyt niitä töitä ja olihan niitä. Olivat ihmetelleet, kun minua ei ollut näkynyt.
Parempi tuntipalkka, pidemmät työvuorot ja kevyempi työ, mitä olen nyt kesän "tehnyt". Ja jos homma menee ns. pulkkaan, sopimus muuttuu vakinaiseksi aika vauhdikkaastikin.
Toinen hyvä puoli tässä oli myös se, että saa katsoa keihään karsinnat, jos vaikka Vimpelin mies menisi finaaliin (edustaa Kuortaneen Urheilijoita).

K

Kiekkokatsoja

Tänään hikoillaan, ennusteessa on +30 menossa rikki.
Koska viimeksi on ollut tähän aikaan vuodesta, näin kuumaa? Liekkö koskaan, mikä lienee ennätys?

Minor

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tänään hikoillaan, ennusteessa on +30 menossa rikki.
Koska viimeksi on ollut tähän aikaan vuodesta, näin kuumaa? Liekkö koskaan, mikä lienee ennätys?

Elokuun lämpöennätykseen on vielä vähän matkaa:

Elokuu
33,8​
7. ja 8.8.2010​
Heinola, Lahti

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tulisi vaan tännekin ja kestäisi jouluun asti. Sen jälkeen voisi tulla taas kesä.
Hyi. Itse odottelen syksyä jo, vaikka ei nämäkään kelit toisaalta haittaa. Kai sitten olen aika onnellisessa asemassa, kun osaan iloita kaikista erilaisista vuodenajoista ja keleistä, mitä Suomessa voi kokea.

Glove

Jäsen
Katselen ikkunasta etelästä saapuvaa ukkosta. Ei vielä sada kovinkaan paljoa, mutta kyllä tuolla kauempana jo välähtelee ja jyrisee. Kohta puoliin tuon päällä. Tiheään näitä nyt tulee kun viimeksi yöllä ukkosti.

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Loirin poismeno yhdisti kansan vielä viimeisen kerran, mutta sitten yks pääministeri vetää lärvät ja vetää kaikki haavat auki.
Feministisestä näkökulmasta elokuu 2022 oli rankka käänne huonompaan. Erään miehen elämäntyötä ylistettiin maasta taivaaseen, vaikka oli varmasti liuta naisia jotka olisivat arvollisempia saamaan sen ylistyksen. Ja sen jälkeen naispääministerin kimppuun hyökättiin julkisuudessa kiivaudella, joka voi johtua vain hänen sukupuolestaan, ja taantumuksellisten voimien halusta näyttää naiselle paikkansa.

Ja nyt televisiosta tulee Luontohetki: Taistelevat alfaurokset.

Viimeksi muokattu:

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Tuli tuossa muutama tunti nukuttua univelkoja pois ja Marin nähtävästi dominoinut ja trollannut mediaa taas kerran.

Lievä pettymys oli kuitenkin se ettei sisääntulobiisinä toiminut JVG:n Popkorni ja erityisesti "leuat paukkuu niinku popkorni".

Ja encorena ei ilmeisesti myöskään kuultu Olavi Uusivirran Kielletyn Leikin kohtaa "ja mä kuulen äänen kaukaa, uusi poljento vie mut mukanaan".

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Selässäni oli punkki. Mies sen ritarillisesti poisti punkkipihdeillä. Varmaan ilman miestäni punkki möllöttäisi vieläkin selässä ja imuttelisi verta. Oli sen verran saavuttamattomassa paikassa.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tänään olikin aika työntäytteinen päivä Klubitalolla. Tai ne tunnit mitä siellä tein, yhteensä olin tänään talolla reilun viiden tunnin verran. Eihän ne täysmittaisia työpäiviä ole ja en tiedä olisiko minusta vielä tekemäänkään täysmittaisia työpäiviä. Ainakaan pitkässä juoksussa. Lisäksi käyn Klubitalolla tekemässä vain kahtena päivänä viikossa tällaisen toiminnallisen päivän.

Eikä näistä töistä mitään palkkaa makseta. Ainoita etuja on että välillä, aika useinkin pääsee ilmaiseksi tai halpaan omavastuuhintaan talon järjestämille retkille tai muihin vapaa-ajan aktiviteetteihin. Ja saa syödä talolla lounaan vain kolmen euron hintaan.

Mutta tänään oli kyllä varsin työntäytteinen päivä tosiaan. Olin nyt noissa toimisto- ja viestintähommissa ja niitä riitti, oli jotain eiliseltä jääneitä rästihommiakin tämän päivän hommien lisäksi.

Mutta sangen mielenkiintoinen päivä kyllä oli. Keittiöhommien lisäksi tykkään kyllä tehdä noita toimisto- ja viestintähommiakin. Olenhan kuitenkin ihmisyksilö joka tykkää muun muassa kirjoittamisesta ja tietotekniikasta. Aika hyvin myös nuo toisen puolen hommat minulta hoituivat ja tällä tahdilla olenkin pika puoliin vaikeiden valintojen edessä kun pitäisi ennen joka talopäivää päättää missä puolella kulloinkin työskentelee. Tykkään kuitenkin sekä keittiö- että näistä toimisto- ja viestintäpuolen hommista että saa aika pitkään ja hartaasti jatkossa valita.

Ensi viikolla kuitenkin lupasin jo olla tuolla samalla osastolla missä tänäänkin että oppisin niitä tekemään vähitellen jo rutiinillakin. Mutta koen ihan hyvänä asiana sen että osaan tehdä monipuolisesti hommia tuolla talolla niin löytyyhän ainakin tehtäviä mitä tehdä. Jos joskus vaikka on hiljaisempaa toisaalla niin voi mennä toisen puolen hommiin.

Vaikka eihän tuo talo nyt mikään kovin iso ole toiminnaltaan. Yhteensä päivän aikana siellä varmaan häärii sellaiset 10-15 ihmistä mukaan laskettuna sekä jäsenet että ohjaajat. Ja ruokailijoita on jotain 6-8 yleensä. Mutta kyllä nuo hommat silti yleensä aina työllistää yhdeksi päiväksi. Kyllä niissä tehtävää riittää. Ja aika tärkeäähän tuo klubitoiminta on, saa elämään sisältöä ja sellaista tunnetta että minunkin elämä on tärkeää vaikka ei palkkaa saakaan.

No, se noista klubitaloasioista tällä kertaa. Pitäisi osata kirjoittaa tänne muistakin asioista enemmän kuin pelkistä mitä kulloinkin puuhailee ja tekee. Jotain ihan vaikka vain perushöpinää elämästä. Tämä kirjoittaminen kuitenkin tärkeää ja koska koen omaavani melko hyvän kirjoitustaidon niin hyvähän se on jonnekin edes kirjoittaa aktiivisesti. Tuo kirjoitustaitokin kuitenkin arvokas ja ei sitä halua että se nyt täysin ruostumaankaan pääsee.

Olen kyllä alkanut taas kirjoitella blogiinikin. Tai yhden tekstin sinne sain kirjoitettua tässä noin viikko sitten ja noin neljän kuukauden tauon jälkeen. Ajattelin pitkään että lopetan jo koko bloggaamisen mutta haluaisin senkin harrastuksen taas eloon herättää. Senkin vuoksi että saa harrastettua tuota kirjoittamista edes jossain ja ei nyt ihan arvokas taito surkastuisikaan minulla.

Ja muuten, eilen alkoi jääkiekkopeleissä käyminen taas minunkin osaltani. Oli ensimmäinen kotiharjoituspeli Kerholla. Olihan tuota lätkämatseissa käymistä jo odottanutkin. Edelliset kaksi kautta kuitenkin olleet todella rikkonaiset minun osaltani ja kävin kahden viime kauden aikana vain yhdessä lätkäpelissä. Olihan siinä muutamiakin syitä miksi en oikein peleissä päässyt käymään, oli koronaa, sitä sairauslomakierrettä ja sairaalajaksoakin.

Nyt on tällä alkaneella kaudella tavoitteena käydä kyllä selkeästi enemmän lätkämatseissa ja uskon kyllä että tavoitteeseeni tulen yltämäänkin. Eilen sain myös sen kausikortin, komea kortti onkin. Onhan minulla ollut viime kausina välillä käytössä se kuntoutuskeskuksen kausikortti mutta minun mielestäni tämä uusi on komeampi kuin ne. Tai sitten se tekee paljon kun tämä uusi kortti on ikioma. Ensimmäinen kausikortti jonka koskaan olen itse omistanut.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy