Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 382 062
  • 66 968

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Hirveää tämä, kun on all inclusive, eikä jaksa näin vuorokauden täällä oltuaan syödä enää paljoa. Iltapala vielä edessä, mutta skippaan sen kokonaan. Joka toisen ruokailun jos jättäisin tästä lähtien väliin. En suosittele lomamatkailua kenellekään, siitä tulee kamala ähky.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Käväisin tänään pikaisesti Tikkurilassa parturissa ja sen jälkeen vietin runsaat kymmenen minuuttia ihmettelemässä uutta kirkkoa siinä Tikkurin kupeessa. Ihan nättihän se on ja onhan siinä omanlaisensa tunnelma, mutta noissa uusissa kirkoissa on vähän teennäinen tunnelma. Pyhän Laurin kirkko Helsingin kirkonkylässä on sellainen kirkko, jonka tunnelmasta pidän täysin, oli ulkona sitten millainen ilma tahansa. Kivikirkko, jonne astuessa tulee heti mieleen Vanhan holvikirkon sanat ja musiikki.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Nyt mä ymmärrän miten Jef Bezos tekee rahansa. Olen kokeilullisesti uhri.
Shoppailu on liian helppoa.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Koko kesä luettu tentteihin lähes ilman mitään muuta ja äsken tuli tieto että pisteen päähän jäi läpäisy. Tentissä loppui vielä aika tehtävässä, jonka olisin osannut suht helposti mutta sähköisessä tentissä tuli säätöä tiedostojen tms. kanssa. Ensi vuonna sitten uudestaan paremmalla onnella. Muutenkin tämä kesä ollut ihan vitun raskas ja paska suoraan sanottuna mikä on vienyt energiaa monelta asialta, opiskelultakin.

Ei vituta, ei. Joskus voisi olla edes sitä kuuluisaa tuuriakin. Vaikka itsehän minä tämän taas ryssin.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
... Pyhän Laurin kirkko Helsingin kirkonkylässä on sellainen kirkko, jonka tunnelmasta pidän täysin, oli ulkona sitten millainen ilma tahansa. Kivikirkko, jonne astuessa tulee heti mieleen Vanhan holvikirkon sanat ja musiikki.
Pietarissa työskennellessäni minulle tuollainen paikka oli Vladimirin kirkko lähellä kämppääni. Kun halusin rauhoittua tai mietiskellä, menin ao. kirkkoon, myös usein vain kuuntelemaan ja katselemaan kreikkalaiskatolista messua.
Kun halusin olla ja jutella ihmisten kanssa, kirkon lähellä oli kauppahalli, jossa riitti vilinää ja tapahtumia aamusta iltaan - ja siellä näki mitä kummallisempia ruoka-aineita ja esim. säilöttyjä vihanneksia - ja kaikkia sai, suorastaan piti maistaa...
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Käväisin tänään pikaisesti Tikkurilassa parturissa ja sen jälkeen vietin runsaat kymmenen minuuttia ihmettelemässä uutta kirkkoa siinä Tikkurin kupeessa. Ihan nättihän se on ja onhan siinä omanlaisensa tunnelma, mutta noissa uusissa kirkoissa on vähän teennäinen tunnelma. Pyhän Laurin kirkko Helsingin kirkonkylässä on sellainen kirkko, jonka tunnelmasta pidän täysin, oli ulkona sitten millainen ilma tahansa. Kivikirkko, jonne astuessa tulee heti mieleen Vanhan holvikirkon sanat ja musiikki.
Jos mä joskus vielä päädyn naimisiin (en) ja kirkossa (en) niin tuo Helsingin Pitäjän kirkko eli Pyhän Laurin kirkko olisi se.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Kehtaako tähän aikaan jo syödä lounasta? En nukkunut kovin hyvin, niin aloitin duunipäivän puoli neljältä. Samahan tuo valvooko oikeasti duunia tehdessä vai vaan miettiessä niitä makuuasennossa.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Ratikka pysähtyy joka pysäkillä painamatta nappia. Ei bussit.

No tuntuikin aivan liian helpolta ollakseen totta. Mutta kai sillä bussilla nyt osaisi kulkea siellä Tampereella jos sinne lähden. Ei kai sitä voi kovin pahasti eksyäkään ja onhan kännykän karttapalvelu joka sitten tarvittaessa opastaa taas oikealle tielle. Se on toisaalta nykyään niin yksinkertaista onneksi kun on tämä älypuhelimen karttapalvelu, sen avulla on sitten tarvittaessa helppo suunnistaa vieraallakin paikkakunnalla.

Eilen oli muuten Klubitalolla lautapeli-ilta. Siellä on nyt alkanut olemaan lautapeli-ilta joka kuun ensimmäisenä maanantaina. Se on uusi idea ja ilta järjestettiin ensimmäisen kerran eilen. Talolle olisi päässyt pelaamaan talon ulkopuolisetkin ihmiset, sillä ehdolla että on hämeenlinnalainen ja on mielenterveyskuntoutuja. Kai siinä oli tarkoituksena myös samalla tutustuttaa taloon ja markkinoida toimintaa.

Kukaan ulkopuolinen ei kuitenkaan talolle vielä eilen ainakaan tullut. Mutta pelit saatiin silti pystyyn kun jäseniä oli paikalla sellainen 6-7, mukaan lukien myös meikäläinen. Oli tosi mukava iltama, pelasin sellaista itsellekin uutta peliä kuin Blokus. Se on sellainen mukava strategiapeli joka muistuttaa läheisesti Tetristä. Samanlaisia paloja asetellaan pelilaudalle mutta ryhmässä pelataan. Tosi mukava ja mielenkiintoinen peli on. Sanoinkin että tätä peliä voisi välillä muulloinkin pelata talolla.

Sitten pelasimme sellaista uudenlaista tietovisapeliä. Siinä on etenkin se vastaussysteemi uudenlainen ja erilainen. Siksi se kai vaikuttikin niin kiinnostavalta. Oliko sen pelin nimi nyt Smart vai mikä se oli. En nyt osaa selittää tuota vastaussysteemiä. Minulle tulee mieleen siitä etäisesti 1990-luvun suosikkitietovisaohjelmani Onnenruudut.

Mutta oli kyllä tosi kivaa tuolla peli-illassa ja välillä nauroimmekin varsin riemuisasti, sen verran hauskaa oli. Kivaahan se on jos on välillä noin hauskaa. Seuraavan kerran kokoonnumme sitten pelaamaan lautapelejä syyskuussa.

Jäi vain tuossa tietovisapelissä kaivelemaan vähän kun vastasin Lotta Lepistön urheilulajiksi taitoluistelu. Tämän Lepistön lajihan kuitenkin on pyöräily, se taitoluistelijahan on Laura Lepistö. Joskus se voi olla näin pienestä kiinni se oikein vastaaminen.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Pitäsköhän sitä muuttaa vaikka Lappeeseen?

Tutkailin tuossa ruokaa odotellessa ihan mielenkiinnosta mihin hintaan saisi sieltä omakotitalon. No saisihan sieltä kun tämän rivarinpätkän myisi. Näitä duuneja voisi tehdä sieltäkin.

Mutta mitä mä noilla neliöillä tekisin? Ja tulisi ihan liikaa pihaa taas riesaksi, mökissä on riittävästi. Ja @Krepo olisi koko ajan käymässä. No ei siinäkään mitään jos kokkaisi ja toisi vaimonsakin näytille.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
@vilperi sillä ratikalla pääsee rautatieasemalta siihen Hakametsän viereisen Prisman pysäkille. Vai onko sulla joku pakollinen tarve mennä bussilla?

Aloin miettiä Mansesterin liikkumismahdollisuuksia.

1. bussi
2. raitiovaunu
3. sähkölauta (löytyykö?)
4. kaupunkipyörä (?)
5. taksi
6. liftaaminen
7. kävely

Jos olisin itse menossa Hakametsään, melko varmasti liftaisin ellen sitten menisi jalan. Toisaalta, voi myös vaihdella kyytejä, kun on se paluumatkakin, jonka anarkistit mielenosoituksen jälkeen ja hevosia hakattuaan suorittavat taksilla. Myös matkan voi jakaa osiin. Ensin bussilla, sitten pysäkinväli ratikalla ja loppu taksilla. Miltä kuulostaisi? Ja takaisin yhdistelmällä sähkölauta - liftaaminen (kenties Ratinan kautta?) - kaupunkipyörä - käveleminen (rahat loppu mutta jotenkin sieltä Pyynikin takaa on päästävä steissille ja lättähatut varastivat fillarin).

Matkustaminen ei ole helppoa, joten minä en lähde Tampereelle. Kun siellä on se Simo Frangenkin, jota en voi sietää ja tunne on molemminpuolinen, kuten minulle on ystävällismielisesti kerrottu.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Pistetään oikeaan ketjuun:

Joku akka ulkoiluttaa kissaansa hihnassa tuossa asuntoni edessä menevällä pihatiellä. Onko tuollainen kissojen talutus miten yleistä, joskus olen tuollaiseen törmännyt mutta suht harvinaista taitaa kuitenkin olla. Onkohan tuolla pelkona että kissa lähtee omille teilleen jos antaa sen hengailla vapaasti ulkona.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Pistetään oikeaan ketjuun:

Joku akka ulkoiluttaa kissaansa hihnassa tuossa asuntoni edessä menevällä pihatiellä. Onko tuollainen kissojen talutus miten yleistä, joskus olen tuollaiseen törmännyt mutta suht harvinaista taitaa kuitenkin olla. Onkohan tuolla pelkona että kissa lähtee omille teilleen jos antaa sen hengailla vapaasti ulkona.
No, osuihan se lopulta!

Niin - itse asiaan:
Harvat kissat pysyvät kiltisti tontilla, jos ne päästetään vapaaksi ulos, puhumattakaan siitä, millaista tuhoa ne saavat aikaan piennisäkkäissä ja linnuissa - valitettavasti. Kissa on peto eikä se voi vaistoilleen mitään, kun paikka tulee eli se tappaa kaikkea, minkä kiinni saa oravasta pienempään.
Tuon takia kissoja näkee joskus ulkoilutettavan hihnassa ja valjaissa, joskin se pitää totuttaa hommaan jo pienenä, isompana siitä ei tule mitään, kuten ei myöskään pihalla liekanarussa pitämisestä.
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Pistetään oikeaan ketjuun:

Joku akka ulkoiluttaa kissaansa hihnassa tuossa asuntoni edessä menevällä pihatiellä. Onko tuollainen kissojen talutus miten yleistä, joskus olen tuollaiseen törmännyt mutta suht harvinaista taitaa kuitenkin olla. Onkohan tuolla pelkona että kissa lähtee omille teilleen jos antaa sen hengailla vapaasti ulkona.

Harvat kissat pysyvät kiltisti tontilla, jos ne päästetään vapaaksi ulos, puhumattakaan siitä, millaista tuhoa ne saavat aikaan piennisäkkäissä ja linnuissa - valitettavasti. Kissa on peto eikä se voi vaistoilleen mitään, kun paikka tulee eli se tappaa kaikkea, minkä kiinni saa oravasta pienempään.
Tuon takia kissoja näkee joskus ulkoilutettavan hihnassa ja valjaissa, joskin se pitää totuttaa hommaan jo pienenä, isompana siitä ei tule mitään, kuten ei myöskään pihalla liekanarussa pitämisestä.
Minä rakensin tuonne isän ja äidin luo pojille isomman häkin, mitä oma asunto on. Maalla kun asuvat, niin liikaa ovat kissoja ottaneet ja sitten ne on vapaana hävinneet tai jääneet auton alle. Toisen kissoista olen kyllä opettanut valjaisiinkin, vaan toinen on sellainen erikoistyyppi, että sen kanssa vähän hankalampaa. Iso talo ja iso häkki, tuntuvat viihtyvän.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Minä rakensin tuonne isän ja äidin luo pojille isomman häkin, mitä oma asunto on. Maalla kun asuvat, niin liikaa ovat kissoja ottaneet ja sitten ne on vapaana hävinneet tai jääneet auton alle. Toisen kissoista olen kyllä opettanut valjaisiinkin, vaan toinen on sellainen erikoistyyppi, että sen kanssa vähän hankalampaa. Iso talo ja iso häkki, tuntuvat viihtyvän.
Minä rakensin vaimon tytön perheen kissoille (kaksi kpl) rivarikolmion terassille häkin, jossa saavat olla ulkona sateelta suojassa turvallisesti niin itselleen kuin em. eläimillekin. Häkki nyt ei ole mikään suuren suuri, mutta ajaa asiansa ja kissat tykkäävät oleilla siellä talvellakin seuraten muuta elämänmenoa.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Pistetään oikeaan ketjuun:

Joku akka ulkoiluttaa kissaansa hihnassa tuossa asuntoni edessä menevällä pihatiellä. Onko tuollainen kissojen talutus miten yleistä, joskus olen tuollaiseen törmännyt mutta suht harvinaista taitaa kuitenkin olla. Onkohan tuolla pelkona että kissa lähtee omille teilleen jos antaa sen hengailla vapaasti ulkona.
Ei tarvitse pelätä että lähtee omille teilleen kun riittää sekin että ei jää auton alle tai päädy ketun suuhun. Kissan ulkoiluttaminen käy kyllä urheilusta kun liikkumattomaksi jämähtänyt kissa haistaakin yhtäkkiä jotain ympärillään ja päättää sinkaista hajun suuntaan. Jos siis valjaat on saatu kissan päälle alunperinkään ilman taisteluhaavoja. Samoin pyrkivät irti niistä aina kun mahdollista ja jotkut keplottelevat itsensä irti kaikista valjaista.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Ei tarvitse pelätä että lähtee omille teilleen kun riittää sekin että ei jää auton alle tai päädy ketun suuhun. Kissan ulkoiluttaminen käy kyllä urheilusta kun liikkumattomaksi jämähtänyt kissa haistaakin yhtäkkiä jotain ympärillään ja päättää sinkaista hajun suuntaan. Jos siis valjaat on saatu kissan päälle alunperinkään ilman taisteluhaavoja. Samoin pyrkivät irti niistä aina kun mahdollista ja jotkut keplottelevat itsensä irti kaikista valjaista.
Johtopäätös:

Ei kannata hankkia kissaa.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Matkustaminen ei ole helppoa, joten minä en lähde Tampereelle. Kun siellä on se Simo Frangenkin, jota en voi sietää ja tunne on molemminpuolinen, kuten minulle on ystävällismielisesti kerrottu.

No, ei nyt ihan noinkaan. Matkustaminen kotimaassakin on ihan kivaa ja helppoa. Tänä kesänäkin olisin mielelläni lähtenyt vaikka sinne Porvooseen reissuun ja ollut siellä oikein yötäkin mutta tukihenkilöni kanssa sovimme että parempi tänä kesänä minun jättää reissut tekemättä.

Kyllähän se nytkin mieli olisi tehnyt reissuun lähteä ja ei ollut helppo päätös jäädä kotiin mutta ehkä ensi kesänä sitten on parempi tilanne. Mutta varsin mukavaa on reissaaminen ja äskenkin tuli viime kesän Saimaan kiertoreissu mieleen kun söin torilta ostamiani omenalörtsyjä. Hieno reissu oli tuo Saimaan kiertoreissukin. Tosin vain liian lyhyt vaikka kyllä taisi reilun viikon kestääkin.

Paikallisbussilla tai vastaavalla en oikein kyllä vaan uskalla liikkua vieraalla paikkakunnalla ja teen matkat mielummin kävellen. Tuo aina siinä jännittää että osaako jäädä oikealla pysäkillä pois. Ratikallakaan en ole liikkunut koskaan yksin, viime kesänä kyllä @peksa kanssa liikuin ratikalla Tampereella.

Mutta mukavaahan reissaaminen on, noin niin kuin suurinpiirtein.

Vähän äsken rahaa kyllä välitystililtä käyttötililleni nostin että pääsen tekemään sen Helsingin ja Korkeasaaren reissun. Mutta sekin on päiväreissu.
 

Glove

Jäsen
Aurinko paistaa ja vettä sataa, taitaa tulla kesä. Ja ilmeisesti viikonloppuna onkin ihan lämmintä. Odottelen tässä nyt, että tuo saderintama jatkaisi kulkuaan pohjoiseen ja sade loppuisi niin voisin käydä vähän kävelemässä ulkona.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Aurinko paistaa ja vettä sataa, taitaa tulla kesä. Ja ilmeisesti viikonloppuna onkin ihan lämmintä. Odottelen tässä nyt, että tuo saderintama jatkaisi kulkuaan pohjoiseen ja sade loppuisi niin voisin käydä vähän kävelemässä ulkona.
Tääl oli kokolailla raikas keli päivällä kun vettä niinsanotusti tuli. Antti Tuiskun tapaan sata salamaa toteutui aika hyvin. Jytinää oli kun örkkibändin keikalla.

No, mul on loma ja kohta pelaan livenä yks pokeriturnaus ku edellisestä on aikaa.

No, katsotaan mitä @Czescku :n kanssa vielä keksis kun eräskin Tallinnan reissu on vielä tälle kesälle vielä tekemättä ellei sit loman loppumisen kunniaks menny jäbällä alko tauolle. Nimittäin puistokemistit Kaisaniemeen vois tehdä paluun laatuoluiden kanssa.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Pistetään oikeaan ketjuun:

Joku akka ulkoiluttaa kissaansa hihnassa tuossa asuntoni edessä menevällä pihatiellä. Onko tuollainen kissojen talutus miten yleistä, joskus olen tuollaiseen törmännyt mutta suht harvinaista taitaa kuitenkin olla. Onkohan tuolla pelkona että kissa lähtee omille teilleen jos antaa sen hengailla vapaasti ulkona.

Ei ainakaan surmaa lintuja, kaiva kukkapenkkejä eikä tee kurasilla tassuilla naarmuja auton konepeltiin ja tuulilasiin (jälkimmäisestä kokemusta, valitettavasti!).

Lapsuudenkodissani kissalla oli "juoksunaru" pihalla. Välillä käytiin narun kanssa seikkailemassa, kuten koiraa ulkoiluttaen. Nautti niistäkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös