Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 378 933
  • 66 968

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Justiin lähdin Hämeenlinnan kirkosta Linnajazzien avauskonsertista. Menin sinne hieman varautuneesti, valmiina lähtemään kirkosta pois jopa ennen aikojaan ja mietin onkohan tämä ja jazzmusiikki nyt kuitenkaan minun juttuni. Mutta konsertin jälkeen olen jopa vaikuttunut, oli todella kaunis konsertti upeassa kirkkomiljöössä.

Harvemmin tulee kuunneltua jazzmusiikkia ja jotain kappaleita YouTubesta olen koittanut tällä viikolla kuunnella etukäteen pohtiessani uppoaako kyseinen musiikki minuun. Netistä kuuntelemani musiikki ei välttämättä olekaan iskenyt mutta livenä ja varsinkin tuollaisessa kirkkomiljöössä tuo jazz upposi minuun hienosti. Tykkäsin kokemastani, kaunista musiikkia.

Huomenna on kai aika monenkin tunnin verran näitä konsertteja Hämeenlinnan torilla ja sunnuntaina siellä samassa puistossa missä oli Wanaja festaritkin. Aion ainakin noissa käydä myös musiikkia kuuntelemassa, kun konsertit on vielä ilmaisiakin. On täällä tänä viikonloppuna myös monessa ravintolassa konsertteja, mutta saa nähdä kuinka sitä vielä innostuu.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Jossain vaiheessa olen ajatellut hankkia asuntooni ainakin yhden nojatuolin, sillä tällä hetkellä minulla on vain kolme keittiötuolia sekä jakkara. Mitään kolmen istuttavaa sohvaa tänne ei yksinkertaisesti mahdu, tai edes kahden istuttavaa. Myös jonkinlaisia ruukkukasveja olen miettinyt tänne hankkivani, koska ne tekevät kodista kodin. Pikkuhiljaa, pikkuhiljaa.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Jossain vaiheessa olen ajatellut hankkia asuntooni ainakin yhden nojatuolin, sillä tällä hetkellä minulla on vain kolme keittiötuolia sekä jakkara. Mitään kolmen istuttavaa sohvaa tänne ei yksinkertaisesti mahdu, tai edes kahden istuttavaa. Myös jonkinlaisia ruukkukasveja olen miettinyt tänne hankkivani, koska ne tekevät kodista kodin. Pikkuhiljaa, pikkuhiljaa.

Tekstistäsi saa siis tehtyä päätelmän että asunnossasi ei ole tällä hetkellä yhtään tällaista pehmeämpää istuinta. Mutta kyllähän se tosiaan mukavampaa olisi jos asunnosta löytyisi edes se yksi-kaksi nojatuolia. Onhan nojatuolissa kuitenkin mukavampaa istua, kun taas tuollaisessa keittiöjakkarassa on etenkin pidemmässä juoksussa vähän kurjempi istua. Ainakin minä näen näin asian. Että kyllä suosittelen nojatuolin hankkimista.

Ei minullakaan ole kuin kaksi vanhaa, käytettyä nojatuolia jotka isä on minulle antanut tänne. Nämä nojatuolit ovat olleet käytössä lapsuuden kodissani jo joskus 1990-luvun alusta lähtien. Ovat vähän kuluneet tietenkin mutta hyvin ne tehtävänsä ajaa kun pitää niiden päällä tällaisia vilttejä, torkkupeittoja.

Ehkä jostain Facebookin roskalavaryhmästä saisi nojatuoleja käytettynä ja ilmaiseksi? Ainakin just näitä sohvia siellä on tasaisin väliajoin tarjolla täällä Hämeenlinnan seudulla. Niihin kanssa tarvittaessa torkkupeitot päälle peittämään kulumat ja iänkin tuomat liat niin hyvin hoitaa asiansa.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
- Mul on loma
- Voi vittu
- Mul on loma
- Voi vittu
- Mul on loma
- Sithän se on hyvä syy olla koko ajan kännissä.

Terkut Annelle ja Vesalle
Hauskaa lomaa. Itselläni viimeinen lomapäivä kun lauantait lasketaan mukaan.

Olipahan etkot. 10v päästä kesärinki kestää viikon.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Ehkä jostain Facebookin roskalavaryhmästä saisi nojatuoleja käytettynä ja ilmaiseksi? Ainakin just näitä sohvia siellä on tasaisin väliajoin tarjolla täällä Hämeenlinnan seudulla. Niihin kanssa tarvittaessa torkkupeitot päälle peittämään kulumat ja iänkin tuomat liat niin hyvin hoitaa asiansa.
Muuten ihan hyvä idea, mutta nykyään noissa ilmaisissa tai huokeaan hintaan myytävissä nojatuoleissa ja sohvissa on olemassa todella suuri luteiden todennäköisyys, jonka vuoksi ainoa vaihtoehto on uusi nojatuoli. Vaikka edellinen omistaja olisi kuinka tarkasti tahansa siivonnut ja pessyt nojatuolinsa ennen sen myyntiin laittamista, voi sieltä silti löytyä luteita.

Ainoa vähänkään pehmeä huonekalu, joka minulta löytyy, on sänkyni.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Jos Shakira joutuu vankilaan, niin kuinkahan moni pitkäaikaisasukki tuppautuu hänen seuraansa sillä sekunnilla, kun hän astuu vankilan ruokalaan? Entä kuinka moni asukki haluaa jakaa petinsä hänen kanssaan?

 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Luin aiemmin viikolla lehdestä että Pohjantähti yritys tarjoaa täytekakkukahvit tänä lauantaina 400:lle ensimmäiselle. Täällä Hämeenlinnassa on nyt tosiaan nämä Linnajazzit, torilla nyt tapahtumaa ja tuo yritys on tuossa lähellä toria, sekä taitaa kyseinen yritys olla yksi jazzien yhteistyökumppaneitakin.

No oli miten oli, niin hyvin riitti minullekin vielä ilmaiset täytekakkukahvit. Äsken poikkesin siellä kun tulin torille. Oli oikein hyvää täytekakkua ja ei tarvinnut kuunnella edes mitään markkinointipuheita. Arvontaan sai toki osallistua.

Oli hyvää palvelua kyllä, ja tuli hyvä mieli. Nyt jaksaa olla täällä torillakin paremmin jatseja kuuntelemassa.
 
Kyllä oli paljon venäläisiä kaupassa. Minkähän koronavarientin tuolta saa mitä ei ole vielä täällä esiintynyt.

Vituttaa. Shoppailevat täällä kuin mitään ei olisi käynnissä maailmalla. Ja kyllä, itselleni joka ikinen venäläinen on nykyään samaa paskakansaa, on sitten siviili täällä tai sotilas Ukrainassa. Aivan samalla viivalla.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Hämeenlinnassa on tosiaan tänä viikonloppuna menossa Linnajazz-tapahtuma. Olen itsekin ollut menossa mukana ihan kivasti, eilen olin siellä kirkkokonsertissa ja tänään olen ollut jo useamman tunnin ajan torilla ilmaisessa jazzmusiikkitapahtumassa. Nyt täällä on käynnissä jamit, joka tarkoittaa sitä että yleisönkin joukosta saa kuka tahansa halutessaan mennä lavalle soittamaan tai laulamaan.

Olen itse oikeastaan ensimmäistä kertaa näillä linnajazzeilla. Onhan tämä kyllä jo useamman vuoden ajan järjestetty Hämeenlinnassa. Pari vuotta sitten olin vähän aikaan myös toritapahtumassa festivaaleilla mutta silloin kova vesisadekin pilasi tunnelman.

Tämä festivaali on ollut yllättävänkin mukava tapahtuma. En arvannut että tämä jazzmusiikkikin on näin hyvän kuulloista. Musiikki on oikeastaan tosi hyvää, täällä oikeasti viihtyy. Tunnelma on kiva, porukkaa on aika hyvin liikkeellä ja sääkään ei ihan karmea ole ollut. Välillä on ollut ihan lämminkin kun on aurinko aika ajoin paistanut nätisti. Voin sanoa että olen osin yllättynyt, yllättynyt siitä kuinka mukava tapahtuma tämä on ollut. Ja kuinka hyvää tuo jazzmusiikkikin on.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Sukat

Yleensä minulla on ollut kymmenittäin sukkia. Viime vuosina sukkien määrä on ollut hieman hiipumaan päin. Joulun 2020 jälkeen en ole saanut lisää sukkia kaappiini. Sukkavarastoni on nyt pieni, olisiko noin 10 paria + villasukkia viitisentoista paria.

Äitini tapasi ostaa lahjaksi sukkia. Ostin itsekin joskus, sellaisia erikoissukkia, treenisukkia ja senlaisia, mutta en niitä tavallisia.

Viime syksynä äitini menehtyi. Olisi ollut vielä nippanappa työiässä. Kerkesin sentään viimeiset 10 min olla kuolinvuoteellaan, joten ei lähtenyt täältä yksin. Ainoa lapsensa olen.

Nyt niitä sukkia pitäisi alkaa ostaa, mutta kynnys ostaa on suuri. Niin kauan kun en osta sukkia, niin josko niitä vielä hän ostaisi.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Kävin juuri pikaisen pistokeikan Kuopion Matkuksessa. Olisiko @Roger Moore ollut maisemissa ja onko tehtävä Tallinnassa hallinnassa?
 
K

Kiekkokatsoja

Opetelkaa elämään, myös yksinkertaisesti. Ilman mukavuuksia. Siitä on hyötyä, jos oikea tarve, tai ainakin tulee nöyryyttä ja kunnioitusta siihen, mitä kaikkea ja hyvää nyt onkaan.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Kävin juuri pikaisen pistokeikan Kuopion Matkuksessa. Olisiko @Roger Moore ollut maisemissa ja onko tehtävä Tallinnassa hallinnassa?
Tehtävä Tallinnassa oli hallinnassa ja sen jälkeen oli vielä jatko-osa Hämmennystä Helsingissä. Nyt kyllä jo Kuopiossa, tuli tuossa rokkailtua Kuopiorockissa. Tänään kyllä alkoi jo meno vähän hyytymään, Blind Channelin jälkeen lähdin pois. Mokoma siellä olisi vielä ollut myöhemmin mutta alkoi jalat ja kaikki muukin huutamaan vähän hoosiannaa kun tässä on viikko menty aika haipakkaa niin katsoin parhaaksi poistua kotiin. Mutta oli kyllä hienot festarit.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Joskus vuosia sitten haaveilin siitä, että alkaisin ottaa yhteyttä entisiin luokkatovereihini ja kenties tapaisinkin heitä face to face. Tuo idea ei kuitenkaan missään vaiheessa ottanut tuulta alleen, sillä mitä olen netistä joidenkin ex-luokkatovereideni elämää seurannut, niin moni heistä on joko pysytellyt omilla kotikonnuillaan (Keski-Uudellamaalla) tai muuttanut toiselle puolelle Suomea. Lisäksi vaakakupissa painoi myös se seikka, että en ole ollut heidän kanssaan missään tekemisissä vuoden 1999 jälkeen.

Suunnilleen vuonna 2005 aloin ottaa etäisyyttä kaikkiin luokkatovereihini (tuolloin opiskelin ammattikoulussa valmistumatta kuitenkaan koskaan) ja siitä lähtien olen ollut yksikseni. Sukulaisia kyllä minulla on, mutta motivaatio heidän tapaamiseen on nykyään nollissa (varsinkin äitini puoleiseen sukuun) ja tuntuu siltä, että samanlainen innostus on heilläkin tavata minua.

En viitsi enää haikailla historiassani tapahtuneita mokia, vaan olen siirtänyt katseeni kokonaan tulevaisuuteen. On parempi aloittaa puhtaalta pöydältä ihan uusien tyyppien kanssa kuin kokea pettymyksiä vanhojen, osittain jo unohtuneiden tuttujen kanssa.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
En viitsi enää haikailla historiassani tapahtuneita mokia, vaan olen siirtänyt katseeni kokonaan tulevaisuuteen. On parempi aloittaa puhtaalta pöydältä ihan uusien tyyppien kanssa kuin kokea pettymyksiä vanhojen, osittain jo unohtuneiden tuttujen kanssa.

Sama. Aikuisena vaan tuntuu olevan aika vaikea saada uusia kavereita, ainakin jos on tämmöistä introverttityyppiä niin kuin minä.
 

redpecka

Jäsen
Mikähän siinä on kun ei ikinä lauantaina jaksa kaupoille lähteä ja sitten herää sunnuntaina rapuloissa ja nälissään. Olikohan luolamieskeräilijöillä sama? Kiva lähteä kankkusessa metsästää mammutteja. Ellei naisväen keräämät juuret maistu mutta eihän ne kankkusessa maistu.

Pakko lähtee metsästää kohta kebabeja. Se on vaarallista puuhaa. Kaikki eivät retkeltä koskaan palaa. Onneksi ihmiskunnan kohtalo ei ole minun käsissäni.
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Mikähän siinä on kun ei ikinä lauantaina jaksa kaupoille lähteä ja sitten herää sunnuntaina rapuloissa ja nälissään. Olikohan luolamieskeräilijöillä sama? Kiva lähteä kankkusessa metsästää mammutteja. Ellei naisväen keräämät juuret maistu mutta eihän ne kankkusessa maistu.

Pakko lähtee metsästää kohta kebabeja. Se on vaarallista puuhaa. Kaikki eivät retkeltä koskaan palaa. Onneksi ihmiskunnan kohtalo ei ole minun käsissäni.
Joo se on mukava heräillä kello kolme yöllä kun jääkaapissa on pelkät valot. Ei edes limsaa tai jotain sokerista vaan pari päivää vanhaa maitoa ja vanhentuneet leivät pöydällä. Itse söin toissa yönä pakastimesta leipää mihin heittelin ketsuppia kun ei muuta ollut. Vähä oli köyhää evästä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös