Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 383 071
  • 66 968

Glove

Jäsen
Latasin Jodelin pari viikkoa sitten ja karmaa on jo melkein 2000 pistettä! Ajattelin jos sieltä saisi uusia kavereita ja ehkä naisseuraakin! Mutta lähinnä naisseuraa. Vielä ei ole tärpännyt, mutta olen melko toiveikas! Aiemmin viestittelinkin yhden neitoihmisen kanssa, joka ainakin kertoi olevansa nainen ja hyvin uhkeakin. Mutta se ei edennyt viestittelyä pidemmälle. Oli silti mukava jutella jonkun kanssa, koska ei ole kauheasti kavereita.
Sanasta Jodel tulee jotenkin aina mielen Jodl. Eli kenraalieversti Alfred Jodl. Hänen merkittävin tekonsa oli lienee se, että hän allekirjoitti paperin, jolla Saksa antautui liittoutuneille.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Oopi

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Miten tänään voikin kaikki kaksilahkeiset näyttää niin komeilta? Ei tiedä mihin suuntaan päätänsä kääntäisi.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Luin aiemmin viikolla lehdestä että Pohjantähti yritys tarjoaa täytekakkukahvit tänä lauantaina 400:lle ensimmäiselle. Täällä Hämeenlinnassa on nyt tosiaan nämä Linnajazzit, torilla nyt tapahtumaa ja tuo yritys on tuossa lähellä toria, sekä taitaa kyseinen yritys olla yksi jazzien yhteistyökumppaneitakin.

No oli miten oli, niin hyvin riitti minullekin vielä ilmaiset täytekakkukahvit. Äsken poikkesin siellä kun tulin torille. Oli oikein hyvää täytekakkua ja ei tarvinnut kuunnella edes mitään markkinointipuheita. Arvontaan sai toki osallistua.

Oli hyvää palvelua kyllä, ja tuli hyvä mieli. Nyt jaksaa olla täällä torillakin paremmin jatseja kuuntelemassa.

Eikä tämä jäänyt vain tähän ja kakkukahveisiin. Tuolla oli myös arvonta jossa oli palkintona 100 euron lahjakortti.

Kerrankin onni suosi näemmä meikäläistä. Äsken minulle soitettiin ja olen voittanut tuon lahjakortin. Se toimitetaan minulle sähköpostitse, saa itse valita myös liikkeen mihin lahjakortin käyttää. On Motonetiä, vaateliikkeitä, ravintoloita... ainakin listalla.

Uskomattoman hyvä tuuri! Tämä teki mielen iloiseksi.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Sanasta Jodel tulee jotenkin aina mielen Jodl. Eli kenraalieversti Alfred Jodl. Hänen merkittävin tekonsa oli lienee se, että hän allekirjoitti paperin, jolla Saksa antautui liittoutuneille.
Ehkä hieman vähättelevää, sillä kenraalieversti Alfred Jodl oli Saksan Pääesikunnan OKW:n operaatiopäällikkö ja hänen tehtäviä oli mm. pitää Hitler sotilaallisen tilanteen tasalla. Hän neuvotteli päivittäin Hitlerin kanssa ja muunsi tämän suunnitelman konkreettisiksi strategioiksi. Toki, rauhansopimuksen allekirjoittaminen oli hänen ehkä tunnetuin tekonsa.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Onnea @vilperi ! Kerran elämässäni olen tainnut jonkun lahjakortin jostain arvonnasta voittaa, joten ei tuollainen tuuri ihan jokapäiväistä ole.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Onnea @vilperi ! Kerran elämässäni olen tainnut jonkun lahjakortin jostain arvonnasta voittaa, joten ei tuollainen tuuri ihan jokapäiväistä ole.

Kiitos. Harvoin minäkään voitan mitään joten siksikin ilahduttaa kovasti että tällä kertaa onni suosi minua. Varmaan johonkin vaateliikkeeseen tulee tuo lahjakortti kulutettua, uusille vaatteille on kuitenkin aina tarvetta ja vaatteista on iloa ja hyötyä melko pitkään. Ei tule ainakaan mihinkään turhuuteen käytettyä lahjakorttia kun ostelee sillä uusia vaatteita.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Juu - makuasioita... Aikoinaan yksi kaveri tuumi sitä jalkapallo-otteluun houkutellessa: "Mä oon käyny jo!"

Sama kuin se tyyppi, jolle aikoinaan suositeltiin internettiä: "Kävin jo lukemassa sen".
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Jaa, taasko on jatkoajan rinki koolla?
Tosta jos jättäisi ****uilun pois niin ihan kauheasti jäisi jäljelle. Toisaalta, kauneus (tai tällä kertaa komeus) on katsojan silmissä.

Saatoin se minä sinuakin tänään vilkaista.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Voin täällä paljastaa että olen lupautunut markkinointihommiin sunnuntaiksi ainakin pariksi tunniksi. Täällä Hämeenlinnassa on nyt viikonloppuna aika isot messut eli Elomessut, ne on kanssa nykyään tuolla lähellä kotiani eli siellä Loimua-areenalla ja sen edessä olevilla isoilla jalkapallokentillä.

Aika harvoin tai en välttämättä koskaan ole käynyt aiemmin Elomessuilla, ne kun viimeksikin kun ne ne oli niin pidettiin aika kaukana silloisesta asunnostani ja niihin ei jaksanut lähteä. Mutta nyt kun ne on tänä vuonna tuossa ihan naapurissa niin olisin mennyt niihin joka tapauksessa jo vierailemaankin. Kun minä en saanut aikaiseksi mennä messujen luo, niin messut tuli minun luo. Mutta olen itsekin tosiaan noilla messuilla myös markkinointihommissa.

Messuilla on paikalla myös joitakin yhdistyksiä ja yksi näistä yhdistyksistä on myös tuo Klubitalo. Olen lupautunut myös esittelemään taloa ja kertomaan kokemuksistani talolla tuolla messukojulla. Jos jossain niin tässä on nyt hyvä mahdollisuus minulle myös samalla päästä entisestään eroon tästä ehkä sosiaalisen tilanteiden pelosta ja opetella kohtaamaan taas ihmisiä.

Sain oikein tuollaisen liivinkin tänään ja pidän sitä sitten noissa hommissa. Olen lupautunut olemaan ainakin sen kaksi tuntia siellä kojulla mutta voihan se olla että innostunut olemaan kauemminkin. Kovasti ainakin houkuttelivat minua jo tänään olemaan kauemminkin siellä kojulla.

Menen myös lauantaina ainakin vierailemaan messualueella, jos en sitten innostu jo silloin olemaan myös tuolla Klubitalon kojulla myös. Tässä on tosiaan hyvä se että messut pidetään tänä vuonna lähellä kotiani niin siinä mielessä tuonne on ainakin lyhyt matka kävellä.

Messut ei maksa vierailijoilta mitään. En tiedä mitä messut sitten tarjoavat vierailijoille. Kovasti markkinointia erilaisilta tahoilta on odotuksissa.

Vähän kaksijakoiset fiilikset omista hommista noilla messuilla. Toisaalta kiinnostaa aika paljonkin ja olen aiemmassa elämässäni tehnyt vastaavia hommia. Toteutettiin ammattikorkeakoulu aikana sellainen markkinointikampanja kuin Makujen satumaa jolloin esiteltiin Pohjanmaalaisia ruokatuotteita kaupoissa. Tuosta jäi hyvät muistot ja muistan kuinka paljon, yllättävänkin paljon tykkäsin noista puhehommista. Aiemmat hyvät kokemuksetkin saivat minut lähtemään tälläkin kertaa mukaan. Kojulla on kumpanakin messupäivänä yksi talon työntekijäkin eli ohjaaja hommissa myös että talon jäsenet eivät joudu olemaan yksin kojulla.

Nyt jo vähän jännittää mutta toisaalta odotan viikonlopun messuja innokkaasti. Messuista elämän varrelta myös melko monenlaisia muistoja. Aikoinaan tykkäsin lapsena käydä aina ainakin Helsingissä matkamessuilla.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Viimeksi olin vapaaehtoishommissa SM-kisoissa (kilpatanssin) muutama vuosi sitten. Parasta oli kyllä se, että ruokaa oli koko ajan tarjolla (ja kun tanssista puhutaan niin myös silmänruokaa) ja sitä sai niin paljon kuin jaksoi syödä. Noin 07-23 päivä oli kyllä rankka. Taitaa olla taas parin vuoden päästä edessä sama setti.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Itse en mene vapaaehtoishommiin koska palkkatyössäkin on riittävästi, vapaa-aikani käytän esim. kaljoitteluun.
 

Glove

Jäsen
Viimeksi olin vapaaehtoishommissa SM-kisoissa (kilpatanssin) muutama vuosi sitten. Parasta oli kyllä se, että ruokaa oli koko ajan tarjolla (ja kun tanssista puhutaan niin myös silmänruokaa) ja sitä sai niin paljon kuin jaksoi syödä. Noin 07-23 päivä oli kyllä rankka. Taitaa olla taas parin vuoden päästä edessä sama setti.
Viittisköhän laskea kuinka monta tuntia sitä on tuolla kaukaloiden ja kenttien äärellä ollut valmentamassa toisten lapsia.
 

Skruf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Kärpät
@hooceebruins Kiinnostaako vielä yks sinkku huomiselta The Interruptersin levyltä? Jos kiinnostaa niin klikkaa spoileri auki ja klikkaa linkkiä niin sieltä löytyy "Raised By Wolves"


Aika hyvähän tämä taas on.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Mä olen nyt, taas kerran, yksin kotona, vain kissa kaverina kun mies on Jyväskylän suunnalla rallia katsomassa. Tänään lähti, maanantaina palaa. Ja kissakin vain nukkuu (ks. liite) ettei siitä paljon seuraa ole.
 

Liitteet

  • Screenshot_20220804-215535~2.png
    Screenshot_20220804-215535~2.png
    540,3 KB · kertaa luettu: 77

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tämä on aina jotenkin erityisen tuntuinen päivä kun pelataan Pitsiturnaus Raumalla. Siinä on oma latauksensa vaikka minä en ole koskaan Raumalla ollut turnausta katselemassa. En silloinkaan kun HPK on mukana turnauksessa ollut, muistini mukaan on sekin siellä joskus ollut.

Tänäkään vuonna en lähtenyt Raumalle Pitsiturnausta katselemaan. Mutta tuloksia tulee varmaan päivän mittaan seurattua ainakin netistä ja ehkäpä tulee seurattua turnaukseen liittyviä keskusteluja ja muita viestejä tuolta Pitsiturnaus-ketjusta Lukko-osiosta.

Mutta kuitenkin. Tästä se jääkiekkokausi vähitellen alkaa. Ensin on elokuussa harjoituspelejä ja tämä Pitsiturnaus on ensimmäinen harjoitusturnaus. En ole muuten tsekannut onko tänä vuonna muita samaan aikaan pelattavia turnauksia? HPK sitten myös aloittaa harjoituspelikautensa jo ensi viikonloppuna Tampere Cupissa. Mutta Pitsiturnauksella on merkityksensä kauden ensimmäisenä harjoituspeliturnauksena ja siksi päivään liittyy omat erityiset tuntemukset.

Kesää on vielä jäljellä ja kai hirmuhelteitäkin vielä tulossa mutta silti sieltä on jo syksykin kovaa vauhtia tulossa. Tänään näkee Cmorelta ennakkoon jo syksyn ensimmäiset Salatut elämät, kesätauko on pidetty ja Pitsiturnaus pelataan.

Hieno juttu että nyt alkaa taas urheilu tosissaan. Kesällä minä pidin taukoa suurelta osin urheilun seuraamisesta, naisten jalkapallon EM-kisat eivät minua kiinnostaneet ja yleisurheilu ei myöskään minua oikein sytytä. Mutta nyt vähitellen urheilukaudet alkaa ja se on mahtava juttu tällaiselle minunkin kaltaiselle penkkiurheilevalle urheiluhullulle.

Nyt on vähitellen alkamassa minullakin myös urheilun seuraaminen ihan katsomossakin. Viikolla olin katselemassa parit lentopallomaaottelut ja huomasin lehdestä eilen että paikallisjalkapalloseura HJS järjestää jonkun HJS-päivän huomenna ja kakkosen heidän peliinsä pääsee myös ilmaiseksi huomenna. Taidan minäkin löytää huomenna itseni myös futiskatsomosta.

Tänään taisi alkaa myös Valioliiga. On kyllä hienoa tosiaan kun tästä ne urheilukaudet vähitellen alkaa. Hyvää pitsiturnauspäivää vaan sinne Raumalle varsinkin käsittääkseni siellä mukana oleville tähänkin ketjuun aktiivisesti kirjoittaville nimimerkeille @Krepo ja @Czescku.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
En nyt sitten muuten kuitenkaan lähde sinne Tampereelle lentopalloa katselemaan ensi viikolla. Kirjoitan nyt vain tännekin tästä kun ehdin jo tänne kirjoittamaan aikeistani sinne lähteä.

Kyse ei ole siitä että olisin aristellut sitä Hakametsään menemistä sillä ratikalla vaan se osui liian lähelle sitä päivää kun olen ajatellut tekeväni sen Helsingin reissun, käydä silloin eritoten Korkeasaaressa. Minulle on kuitenkin suositeltukin myös sitä levon huomioimista ja se nyt ei olisi oikein hyvältä näyttänyt että olisin peräkkäisinä päivinä tehnyt niin pitkät reissut.

Menen ensi viikon torstaina Helsinkiin ja olen siellä päivän. Vierailen Korkeasaaressa, vietän aikaa Sea Altaalla ja silloin siellä Altaalla on illalla myös Viikatteen keikka ja aion sinnekin mennä. Lippuja tuossa äsken ostelin ennakkoon jo ja Viikatteen keikka loppuu joskus 21-22 aikaan että siitä ennättää vielä junalla takaisin sen jälkeen Hämeenlinnaankin. Ei tarvitse yötä olla Helsingissä.

Ei tässä tänä kesänä mitään tämän isompaa reissua tule tehtyä mutta onhan tämäkin jo jotain. Varmaan kiva reissupäivä edessä.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Olen sillä mielellä että Hannes Hyvöselle voisi perustaa ketjun, seurantaketjun hurjan pojan elämästä kun jääkiekkoura on päättynyt. Hänessä on ns. ainesta. Köyhän miehen Karalahti ja Selänne. Tai no jaa, olisi se aika ikävää, hän on jotenkin niin ressukka toisin kuin herrat K. ja S.

Onko meillä edes Pasi Nurminen Ultimate Appreciation Chain Gang -ketjua? Mää häpeen.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Aamusella kerkisin käymään lakkasuolla. Oli se kyllä hikistäkin hommaa. Saalista tuli vähän yli kilo. Tällä kertaa minä oikein punnitsin saaliin. En mä vaan tiiä miks mutta minusta tuo on mukavaa hommaa. Minä kun en edes itse niistä (lakoista) pidä enkä täten syökään niitä.
 

Liitteet

  • Screenshot_20220805-112055~3.png
    Screenshot_20220805-112055~3.png
    947,3 KB · kertaa luettu: 31

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Jo kolme palstalaista tullut moikkaamaan. Kello vasta vähän yli puolen päivän.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös