Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 347 832
  • 66 869

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Kun "tolppa pelastaa maalin (syntymisen)".

Tämä edellyttäisi, että tolpalla on oma tahto ja se olisi aktiivinen toimija. Näin asia ei liene ole. Joskin olen kuullut keskusteluissa tolppien siirtymisestä/siirtämisestä, mutta se on kokonaan toinen juttu.

Tolppa ei pelasta mitään - se vain on omalla paikallaan. Laukaus oli epätarkka tai lieventäen, laukaus ei ollut riittävän tarkka, riippumatta oikeastaan mistään muusta.

Miettikää.
Minä kanssa olen alkanut karsastamaan nyt kasvettuani hieman sitä, kun manataan "huonoa tuuria" jos veto osuu tolppaan eikä maaliin. Laukojalle: se maalin pinta-ala on aika iso vrt. siihen tolpan pinta-alaan. Kyllä se on ihan tarkkuuden puutetta, tai ehkä sittenkin ilmiömäistä tarkkuutta saada se veto osumaan juuri siihen maalikehikkoon. Ei tuurin kanssa mitään tekemistä, seli seli. Opettelisi tähtäämään. Eihän ampujakaan voi pistää sitä huonon tuurin piikkiin jos ampuu taulun reunaan sen taulun sijasta.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Tämäkin on kasvamisen paikka - toki tuurilla on aikansa ja paikkansa, mutta tekemällä asiat oikein syntyy varmemmin myös tuloksia.
Jep, ainahan se on helppo ns. parkua elämän kovuutta (manata sitä huonoa tuuria), mutta kun sen peilin ottaa käteen ja tekee paremmin niin tajuaa että ainoa vika usein on siinä peiliin tuijottajassa. Ja tällöin se on helppo myös korjata. Milläs huonoa tuuria korjaat, muulla kuin neliapiloilla? Eli tavallaan myös vastuun siirtämistä pois itsestä.

Ja kyllä, välillä tulee soimattua omaakin epäonnea, mikä ei sitä varmasti suurimmaksi osaksi ole. Paitsi silloin, kun juokset henkihieverissä seuraavalle bussille ja se lähtee nenäsi edestä (tapahtui viimeksi tänään). Otti pannuun, aika rankasti (kotiinpaluu viivästyi puoli tuntia siitä hyvästä).
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tällaisena vanhempana kouluttajana koen suurta surua siitä, että nykyisin tauolle poistuttaessa kukaan ei enää ymmärrä jos totean "väliaika, kahvia ja pullaa".

Jonnet.
Tätä käytän töissä varmasi liki ärsyttävyyteen saakka. Ihan saatanan junttia ja typerää, mutta koska Vintiöt.

Ainakaan noin puolet ei tajua.
 

NahkaHagrid

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Jesse Puljujärvi.
Eka viesti tänne, pakkohan se on. Heitetään vaikka vitsi.

-Mikä on 50centin nimi venäjäksi?

-4miljoonaa ruplaa.


Hyvää viikonlopun alkua kaikille palstatovereille.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Osastolle tuli tänään peräti kolme uutta asukasta. Saa nähdä mitä tästä kehkeytyy. Tähän mennessä osastolla ollut ihan hyvä ilmapiiri ja asukkaat suurimmaksi osaksi melko rauhallisia. Toivottavasti meno jatkuu samanlaisena vaikka uusia asukkaita tulikin.

Se vaikuttaa kuitenkin niin paljon siihen viiihtyvyyteen osastolla millaisia asukkaita siellä on. Tietenkään vaatimukset eivät voi olla kovin korkealla koska kyseessä psykiatrinen hoito-osasto. Luksusta saadessaan pitäisi hakeutua hoitoon jonnekin yksityiseen sairaalaan. Siihen ei kyllä minun rahani riittäisi ja en edes tiedä onko sellaisia olemassakaan ainakaan Suomessa.

Tähän mennessä olen ollut ihan tyytyväinen osastolla olleeseen tunnelmaan. Sellain mukavan rauhallinen tunnelma ollut. Ei ole ollut mitään ainakaan isoja ongelmia. Alussa oli jotain minuunkin kohdistuvaa vittuilua mutta sen jälkeen meno todella paljon rauhoittunut ja toivottavasti meno jatkuu samanlaisena. En muista oliko osasto sama mutta silloin joskus vuosina 2015-2016 oli tunnelma osastolla huonompi ja olin välillä vähän jopa pelokas sen takia.

No, nyt saan kyllä olla halutessani tänään täysin yksinkin. Jos omaa rauhaa kaipaan ja olen kaivannut niin tänään sitä ja huomenna saankin. Tänään lähtivät nimittäin huonekaverit vapaiden viettoon jo ja jäin täysin yksin joksikin aikaa tupaan. Saan olla siis nyt halutessani yksin, tämä myös mahdollistaa sen että saa halutessaan piereskellä niin paljon kuin tahtoo ja istua vaikka käsi munissa. Tuvan oven kun laittaa kiinni niin on kivan rauhallista. Se olen vain minä omien hassujen ajatuksieni kanssa.

Huomenna on sitten se päivävapaa minullakin. Aamupalan jälkeen lähtö kotia kohti ja iltapalalle takaisin. Ehdin vapaan aikana varmaan ainakin siivoamaan joukukoristeet vihdoin asunnostani pois, käydä parturissa ja varmaan syömässä jossain ravintolassa, käydä myös saunomassakin. Odotettavissa on huomisesta että tulee mukava vapaapäivä. Ja jos se vapaa sujuu hyvin niin sitten on vapaana ensi viikolla samalla lailla keskiviikko ja lauantaikin.

Nyt ne ei halua tällä hetkellä päästää minua vielä yön yli vapaalle. Minulla aloitettiin nyt uudelleen se antabus-lääkitys ja maksa-arvot sen verran koholla että nyt halutaan tarkkailla ettei ilmene mitään hälyttävää, ehkä jopa hengen vaaraa ennen kuin voidaan minut levollisin mielin päästää yön yli vapaille. Antabus kun voi entisestään nostaa jo valmiina koholla olevia maksa-arvoja.

Olen valehdellut ja ollut epärehellinen tuon antabuksen käytön kanssa. Parille Jatkoajan nimimerkillekin päin naamaa valehdellut että käytän antabusta ja en voi juoda alkoholia.

Viime keväänä minä sen antabuksen käytön taas lopetin tai keskeytin. Pitkään meni hyvinkin alkoholin käytön suhteen, ei se ollut ongelma. Mutta sitten kun alkoi muitakin probleemia elämässä olemaan niin alkoholinkin käyttö lisääntyi. Itsellenihän minä pahiten hallaa teen kun olen käyttämättä antabusta. Nyt sen käytön olen taas uudelleen aloittanut ja yritän sitkeästi sitoutua sen käyttämiseen.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Ville Petman. Viime kaudella 1+1, tällä kaudella 15+22=37. Eikä ole edes seuranvaihto kyseessä vaan kyntävässä SaiPassa molemmat kaudet. Kyllä tuolla joku Nobel luulis irtoavan.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Kun katselee youtubesta videoita, joissa toistetaan yleisön reaktioita johonkin leffakohtaukseen tai vaikkapa Game of Thronesin kohtauksiin, alkaa muistaa, minkä takia lopetin leffateattereissa käynnin 13 vuotta sitten. Rasittavaa huutelua, ulinaa ja älinää sekä hurraamista, jos jotain erikoista tapahtuu kyseisessä mediassa. Yksin kun katsoo leffoja tai sarjoja, niin ei tarvitse välittää muista katselijoista. Tosin en muutenkaan pahemmin elämöi, jos katson jotain sarjaa tai leffaa.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Zelenskyin näyttelijänlahjoja on viime aikoina kovasti kehuttu, mutta tasapuolisuuden nimissä, ei venäläiset paljoa jälkeen jää. Mielestäni Putin oli erinomainen Austin Powers-leffojen Mini-Me:nä ja Sergei Lavrov näytteli jo nuorena poikana Ameriikan televisiossa Mr. Ediä.
 

Liitteet

  • putin lavrov.JPG
    putin lavrov.JPG
    25,7 KB · kertaa luettu: 80

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tänään on ollut selkeästi hyvä päivä. On ollut pitkästä aikaa päivä jolloin ei ole mielessä käynyt ajatus tylsyydestä ja toivetta siitä että menisipä kello nopeammin. Tuolla sairaalalla kun on niin on se välillä melkoista väkisin ajan kuluttamista. En läheskään aina siis viihdy siellä osastolla ja kukapa viihtyisi?

Tänään ei ole kuitenkaan tarvinnut olla osastolla vaan minulla on ollut tämän nykyisen sairaalajakson ensimmäinen päivävapaa. Aamupalan jälkeen lähdin sairaalalta kotioloihin ja sinne sairaalaan pitäisi tässä kohta palata, iltapalaksi kello 19 mennessä takaisin.

Mukava päivä ollut tänään. Olen saanut hienosti ajan kulumaan kotioloissa. Ja olen kyllä nauttinut, tällainen vuorokausi varmaan auttaa jaksamaan sitten paremmin sairaalassakin taas.

Tänään sain siivottua vihdoin asunnosta pois joukukoristeet, kävin parturissa ja syömässä tuollaisen burger-annoksen eräässä ravintolassa, ehdin jopa ottamaan päivänokoset ja kävin myös saunavuorollani saunomassa. Nyt sitten vielä lätkää pitkästä aikaa isosta tv-ruudusta ja sitten lähtö siinä 18.30 aikaan sairaalaan takaisin.

Oikein hyvä päivä ollut, oikein hyvä. Tämä on jo erityistä tällä hetkellä että päivällä on mielekästä tekemistä eikä tarvitse väkisin aikaa tappaa. Minäkin kun olen vielä tyyppi joka vaatii melkein aina jotain tekemistä, en osaa vain olla. Ja jos vielä pääsen sairaalaan turvallisin mielin takaisin niin on tämä vapaa mennyt niin hyvin mielestäni että seuraavat päivävapaat ovat varmaan sitten edessä ensi viikon keskiviikkona ja lauantaina. Eli muutaman yön kuluttua.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Työviikko päättyi kahdelta. Nyt takapihalla aurinkotuolissa. Komeasti pilvettömältä taivaalta paistelee! Kaiuttimesta musiikkia. kylmää lonkeroa ja jatkoaikaa musiikin lisäksi viihdykkeenä.

Aa että!
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kyllä ihminen voi kaivata tätä yksin oloakin ja omaa rauhaa. Etenkin kun läheskään aina se yksin oleminen ei ole mahdollista tällaisella hoito-osastolla.

Nyt kuitenkin jo perjantaina tuvan kaksi muuta asukasta lähti viikonloppulomille ja minä jäin yksin tupaani. Olen saanut mahdollisuuden olla omassa rauhassa tuvassa ja olen tämän mahdollisuuden myös surutta hyötykäyttänyt. Eilen olin itsekin päivävapaalla mutta perjantai-iltana ja tänään en ole muualla oikeastaan viettänyt aikaa kuin yksin tuvassani. Toki käynyt vessassa ja syömässä välillä.

Ujompanakin ihmisenä tämä yksin oleminen on jotenkin niin luontevaa. Pystyy jollain tavalla vapaammin olemaan tuvassa kun saa yksin olla. Oma rauha on iso juttu. Eikä tämä mielisairaala ole nyt läheskään niin paha paikka kun saa omissa oloissa olla. Kyllä tämä yksin oleminen kannattaa nyt hyödyntää. Tiedä sitten koska tulee seuraava mahdollisuus vastaan?

Tietenkin se kyllä aina vähän kirpaisee kun toiset sanovat lähtevänsä viikonloppulomille ja itsellä ei sellaista vapaata vielä ole. Mutta tämä yksin oleminen täällä osastolla on köyhän miehen vapailua.
 
Työviikko päättyi kahdelta. Nyt takapihalla aurinkotuolissa. Komeasti pilvettömältä taivaalta paistelee! Kaiuttimesta musiikkia. kylmää lonkeroa ja jatkoaikaa musiikin lisäksi viihdykkeenä.

Aa että!
Kuulostaa hienolta ja alkukevät on jälleen hienoa aikaa. Kyllä kelpaa ulkona kävelläkin näinä aikoina, kun vaan muistaa aurinkolasit ottaa mukaan kävelylenkille. Näitä kelejä vielä muutama päivä ja ensi viikon lopulle vasta lupasi sateita ainakin tänne Etelä-Karjalan pikkukylälle.
 

Glove

Jäsen
Työviikko päättyi kahdelta. Nyt takapihalla aurinkotuolissa. Komeasti pilvettömältä taivaalta paistelee! Kaiuttimesta musiikkia. kylmää lonkeroa ja jatkoaikaa musiikin lisäksi viihdykkeenä.

Aa että!
Kylmä lonkero kuulostaa kyllä hyvältä. Jatkoajan lisäksi olisi tarjolla hokia ja formuloita.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Kumpaa leffaa minun kannattaisi seuraavaksi alkaa katsoa: Tarantinon Once upon a time in Hollywood vai Scorsesen the Irishman? Pidän kummankin ohjaajan tuotannosta, joten siksi valinta näiden kahden välillä on kovin hankalaa.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kumpaa leffaa minun kannattaisi seuraavaksi alkaa katsoa: Tarantinon Once upon a time in Hollywood vai Scorsesen the Irishman? Pidän kummankin ohjaajan tuotannosta, joten siksi valinta näiden kahden välillä on kovin hankalaa.
Hyviä molemmat, Tarantino on parempi, sen olen katsonut kahdesti
 

SSAA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Mukava mölliä parvekkeella kun kuuluu keväisiä linnun ääniä ja puiden ympäriltä on jo lumet sulaneet siten, että nurmikkoa näkyy. Myös tuossa edessä menevä pyörätie on sula ja kuiva.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Kumpaa leffaa minun kannattaisi seuraavaksi alkaa katsoa: Tarantinon Once upon a time in Hollywood vai Scorsesen the Irishman? Pidän kummankin ohjaajan tuotannosta, joten siksi valinta näiden kahden välillä on kovin hankalaa.
Iriahmanin vuoksi hankin aikoinaan ekaa kertaa Netflixin. Tuosta 3,5 h leffasta jaksoin 2,5 h sinnillä katsoa. Vieläkin on se tunti katsomatta.

Tuon Tarantinon leffan katsoin leffateatterissa. Ei säväyttänyt.

Katso Kummelin Kultakuume.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Iriahmanin vuoksi hankin aikoinaan ekaa kertaa Netflixin. Tuosta 3,5 h leffasta jaksoin 2,5 h sinnillä katsoa. Vieläkin on se tunti katsomatta.

Tuon Tarantinon leffan katsoin leffateatterissa. Ei säväyttänyt.

Katso Kummelin Kultakuume.
Näin Kultakuumeen pari kertaa 90-luvun lopulla. Olihan se parempi leffa kuin yksikään Uuno (mihin ei tosin ihmeitä vaadita), mutta taidan jättää tällä kertaa väliin siitä yksinkertaisesta syystä, että Kummeli ei ole koskaan kolahtanut.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Näin Kultakuumeen pari kertaa 90-luvun lopulla. Olihan se parempi leffa kuin yksikään Uuno (mihin ei tosin ihmeitä vaadita), mutta taidan jättää tällä kertaa väliin siitä yksinkertaisesta syystä, että Kummeli ei ole koskaan kolahtanut.
En itse asiassa ole koskaan katsonut Kultakuumetta. Joten suositukseni oli siltä osin vitsi huumoria.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös