Mainos

Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

• 5 606 527
  • 68 377

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Väestörekisterikeskuksen virkailijan mukaan olen kuulemma setä sisareni lapsille, jotka ovat ilmeisesti syntyneet 2010-luvulla. Ei mitään käsitystä, olenko joskus törmännyt heihin kaupungilla liikkuessani, mutta pitäisin sitä aika todennäköisenä.
Vai olisitko mahdollisesti eno?

Glove

Jäsen
Nonniin. Sitten kun on nukkumaanmenoaika niin on se pirtein fiilis tältä päivältä. Jospa nyt kuitenkin. Jos ei niin Imovanet kehiin. Vsikka ei sekään välttämättä auta. Saiskohan jostain diapamia?

Suosikkijoukkue
Raipen SaiPa
Huikea on taso nykyisessä aamulypsyssä. Jätkät vkl reissun jälkeen rapulassa ja Janni tiuskii vissiin menkoissaan

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Paras nokialaiseni oli kyllä E75, joka oli jo sinänsä älypuhelin, mutta ilman kosketusnäyttöä. Mutta siinä oli täysikokoinen näppäimistö. Tekisipä joku joskus nykytrendistä poiketen paksumman mutta pienemmän puhelimen, josta saisi liutettua esiin fyysisen näppäimistön.
Tähän muuten sen verran että Nokiallahan oli silloin Symbianin loppuaikoina Nokia E7 älypuhelin missä oli sekä kosketusnäyttö että alta liutettava fyysinen QWERTY-näppäimistö. Itsellä oli tuo puhelin aikoinaan ja edelleenkin varmasti paras puhelin mitä olen koskaan käyttänyt, koska siinä oli tosiaan (oman aikansa) selkeä iso näyttö mutta myös se fyysinen näppäimistö.

Olisin kyllä itsekin ihan koska tahansa valmis hankkimaan tuollaisen puhelimen mistä saa fyysisen näppiksen esiin. Kuulun kyllä toki varmaan selvästi vähemmistöön koska tuo Nokia E7 taitaa olla niitä harvoja, ellei peräti ainoa ihan kosketusnäytöllinen älypuhelin missä tuo näppäimistö oli.

Mitä puhelinten hankintaan noin yleisesti muuten tulee niin lauantaista saakka on ollut käytössä Samsungin uusin Galaxy S22. Ei olekaan Samppaa ollut aktiivisessa käytössä sitten Galaxy S4:n, tosin yhdessä välissä oli hetken varapuhelimena J5 mutta silloin oli varsinainen käyttöpuhelin huollossa. Nyt sitten tosiaan ihan näitä Samsungin lippulaivamalleja, toki tuosta nyt vielä se Ultra-versio löytyy mikä on vielä astetta tykimpi mutta kyllä tämäkin tuntuu alun käyttökokemuksen perusteella hyvältä. Aiemmin oli tuo Honor 20 Pro käytössä mikä sekin oli reilut pari vuotta sitten ihan kärkilaite ja Honorin lippulaiva, mutta nyt sain sen verran hyvät vaihtohyvitykset + muutenkin hyvän alennuksen tuosta S22:sta että tuntui järkevältä vaihtaa tuohon.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tunnen oloni melko toiveikkaaksi ja kyllä myös iloisen pirteäksikin. Tämän ja eilisen päivän aikana tapahtunut hoitooni liittyen sen verran myönteisiä asioita että se tekee väkisinkin minut hyvätuuliseksi.

Eilen sain jo lenkkeillä ja olla vapaalla osastolta jo sen tunnin verran. Käytin mahdollisuuden heti surutta hyväksi ja tein sen noin 50 minuutin kävelylenkin. Ja kylläpäs se hyvää tekikin. Tänään sitten omahoitaja sanoi että ovat sopineet lääkärin kanssa että saan jatkossakin olla enemmän ulkona yksikseni. Eli alkuun yhteensä kolme tunnin mittaista jaksoa vuorokaudessa. Tämä sopii kyllä mainiosti niin pääsee kunnolla kuntoilua taas harrastamaan.

Oli kyllä jo puhetta myös siitä että tämä on näin vain alkuun. Jos kaikki menee hyvin niin jatkossa vapaata oleskelua voi olla enemmänkin. Sehän esimerkiksi sopisi minulle että saisin olla putkeenkin joskus sen 2-3 tuntia vapaalla jalalla niin ehtisin käymään hyvin kotonakin varmaan kahvit juomassa. Ei asunnolleni kuitenkaan kovin pitkä matka ole täältä sairaalasta.

Sitten tänään oli parin hoitajan kanssa se kotikäynti. Kävimme ensin isäni luona naapuripitäjässä. Isäni oli pessyt pyykkini siellä ja sain vaatetta mukaani. Sitten kävimme omalla asunnollanikin, nappasin laskut ja sairaalaan omia vaatteitani mukaan. Tuli otettua aika paljonkin vaatetta mukaan niin eipähän tarvitse varmaan enää sairaalan vaatteissa oleskella.

Hoitajilta tuli vähän jopa synnin päästöäkin. Heidän mielestään sanallinen kuvaus asunnostani oli karmeampi kuin mitä todellisuus on. Tuossa kunnossa oleva asunto on vielä hyvinkin siivottavissa. Mutta tällainenhan minä olen, tarkka, huolellinen ja herkästi stressaava.

Ja oli jopa puhetta jo että lauantaina saisin pitää päivävapaankin. Alkaisin silloin jo vähän asuntoanikin siivoamaan. Jestas kamut, ei asiat taida ihan niin huonosti ollakaan? Asioilla on tapana järjestyä.

Osasin hyvin opastaa hoitajat kotitalollenikin eli isän luo. Sekin kuulemma kertoo omaa kieltään potilaan hyvästä voinnista kun havainnointikyky toimii noin hyvin.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tänään kuivui jo lakanat narulla ulkona. Ja bonuksena raikas tuoksu petivaatteisiin.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tänään sitten varmistui että saan lauantaina pitää päiväloman. Eli lauantaina aamupalan jälkeen lähtö asunnolle ja ennen iltapalaa takaisin osastolle. Yötä en vielä saa olla asunnollani mutta vähitellen opettelen taas elämään itsenäisesti.

Onhan se mukavaa päästä asunnollaan käymään. Pääsen vähän jo siivoamaan asuntoanikin. Aloitan varmaan siitä että kerään joukukoristeet pois asunnostani. Niitä koristeita on todellakin paljon joten siinä vihdoin joulun pois keräämisessäkin riittää puuhaa. Eipä ole koskaan ennen ollut minulla joulukoristeita vielä maaliskuussakin asunnossani esillä ja eihän se kyllä tervettä olekaan.

Olen kyllä innoissani jo tästä päivälomasta. Kun tosi hyvää se eilinen kotikäyntikin teki jaksamiselle. Se oli aika sellainen voimaannuttava reissu, tuki jaksamista täällä osastolla ja tuli sellainen muistutus siitä mitä hyvää siitä seuraa kun saa itsensä kuntoon. Odottaa taas oma itsenäinen elämä siellä muutaman kilometrin päässä.

Minä olen muuten normioloissa melko itsenäinen eläjä. Tai arvostankin tosi paljon sitä itsenäistä elämää vaikka karikoille olenkin pari kertaa purteni ohjannut tässä vuosien aikana. En ole kuitenkaan mikään laumaeläin niin hirveästi vaan olen oppinut elämään yksin ja tekemään reissujakin itsenäisesti. En tarvitse mielipiteideni tueksi isoa laumaa ja uskallan olla myös eri mieltä. Itsenäinen elämä ja omat mielipiteet, sitä arvostan paljon.

Ja pitää miettiä mitä muuta tekisi tuon päivälomansa aikana. En siitä nyt kaikkea tuhlaa tuohon asunnon siivoamiseen. Jos pari tuntia vaikka siivoaisin, keittelisi kahvit pariin kertaan, saunavuorokin osuu just lauantaille ja sitten jos kävisi pitkästä aikaa jossain hyvässä ravintolassa syömässä. Jotain sellaista ruokaa tekisi mieli syödä mitä ei täällä osastolla ole saanut syödä. Joku komea ruoka-annos? Kalaa se voisi olla...

Lauantain resepti voisi olla työtä, hupia ja nautiskelua.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nappula 6v. kävi tänään leipomassa pullaa. Oli niin kade kun 4v. sisarus pääsi viime viikolla tekemään pikkuleipiä että piti luvata että tänään saa tulla tekemään pullaa. 6v pitää pullan tekemisestä koska taikina on niin kivaa vaivata. Pullien pyörittelykin on kuulemma helppoa... Sitä ei kyllä välttämättä huomaa tuloksista (kuvassa ennen paistoa voideltavina).

Liitteet

• Screenshot_20220315-174503~3.png
    Screenshot_20220315-174503~3.png
    220,2 KB · kertaa luettu: 60

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Ei pullan ulkonäöllä ole väliä, maku ratkaisee. Ainakin jos leipoja on 6-vuotias.

muok. 6-vuotiaan leipomissa ei se makukaan ole niin tarkkaa, oleellista on itse leipominen ja jonkinlaiset lopputuotokset.

Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Löysin tänään sielunkumppanini. Noin 80v jääkiekkoa, jalkapalloa ja pesäpalloa seuraava nainen. Suosikkijoukkueet hänellä HPK ja Vimpelin Veto, jalkapalloa en itse seuraa lain, niin en kysynyt sitä joukkuetta. Sitten kun lähdettiin pois, otti hän sateenvarjon varmuudeksi esille, jos sataa. No, tänään ostin presiis samanlaisen sontsan.

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Lievästi sanottuna harmittaa: kävin eilen pyörimässä Viikin peltojen luona ja havaitsin siellä hulevesien luona ainakin 50 sinisorsaa vaakkumassa ihmisille ja kerjäämässä ruokaa. Ajattelin sitten ottaa harvinaisen selfien noiden lintujen kanssa, koska sorsat kuuluvat suosikkieläimiini, mutta koska silmälasini ovat automaattisesti tummenevat, en pystynyt näkemään kunnolla kännykkäni (Samsung Galaxy A32) näyttöä, joten kuva jäi ottamatta. Ilman rillejä näen juuri ja juuri normaalin Hesarin artikkelitekstin, jos työnnän sen kahden sentin päähän silmistäni (miinuksia on toisessa silmässä jotain kuuden pykälän verran ja toisessa seitsemän).

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Käyks teille koskaan niin ettei joku vanhempi nainen tarjoakaan iltaa baarissa? Mulle kävi eilen niin. Ihan itse piti kustantaa kaikki tuopit. Monen päivän putki poikki.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olen nyt tällä viikolla tosiaan saanut luvan ulkoilla jo enemmän kuin puoli tuntia vuorokaudessa. Tuo sallittu määrä on nyt yhteensä kolme tuntia saman vuorokauden aikana. Tuo kolme tuntia on vain jaoteltu osiin niin että ulkoiluaikani ovat 10-11, 14-15 ja 18-19.

Ja on erittäin toivottavaa että käytän ulkoiluni oikeasti siihen ulkoiluun ja kuntoiluun. Minulla on jonkin verran sokeriarvot koholla ja minulla epäillään jo kakkostyypin diabetesta. Lisäksi yksi lääke saattaa aiheuttaa käsittääkseni lihoamista. Siksi olisi nyt hyvä kuntoilla, sillä aktiivisella liikunnalla asiat voi saada vielä kai järjestymään.

Ei siinä mitään. Minähän olen itsekin toivonut tätä että saan vapaata liikkumisaikaa lisää että pääsisin nimenomaan enemmän liikkumaan. Harrastinhan kuntoilua aktiivisesti sentään kotona ollessanikin ja siitä tuli minulle tärkeä tapa. On hyvä vaan että nyt saan liikkua taas kunnolla.

Pyrin kuntoilemaan yhden vuorokauden aikana vähintään yhteensä tunnin verran. Vähintään noin kolme 20 minuutin kävelylenkkiä vuorokaudessa. Tämähän olisi jo varsin hyvä määrä kai?

Mielummin kuitenkin kuntoilisin tuon tunnin verran kaikki kerralla, sillä on aina oma työnsä saada vedettyä ulkokengät jalkaan ja takki päälle ja väännettyä itsensä sinne ulos. Nyt tässä itsensä ulos houkuttelussa pitää vielä kaiken kukkuraksi onnistua kolmesti vuorokaudessa.

Tuo ulos lähteminen on minulle se vaikea askel. Mutta sitten kun sinne ulos on päässyt ja on päässyt vauhtiin niin sitten siellä viihtyisi kyllä pidempäänkin. Eli mielummin ulkoilisin sen tunnin kerralla kuin jaoteltuna kolmeen osaan, mutta ollaan nyt sovittu hoitajien kanssa että käyn ulkosalla kunakin ulkoilukerrallani. Tässä testataan samalla myös ajan hahmottamiskykyäni. Eli ihan pieni juttu tämä ei ole.

Mietin vain säilyykö innostukseni tällä tahdilla? Olisi tärkeää että innostus liikuntaa kohtaan olisi taas hyvällä tasolla, sillä liikuntahan on hyvä juttu.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Supikoira (tai joku muu elukka) oli haistanut loukkuun jääneiden syöttien hajun ja yrittänyt kaivaa ne esille. Eihän se mitään ollut saanut esiin kun vastaan oli tullut rautaverkko.

Liitteet

• IMG_20220316_161402_HDR.jpg
    IMG_20220316_161402_HDR.jpg
    863,2 KB · kertaa luettu: 53

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Lapsella synttärit parin viikon päästä, mutta eilen tilaamani synttärilahja saapui jo tänään. Ei montaa jaksoa Mandaloriania ehditty katsomaan, kun lapset jo googlasivat tuollaisen lelun. Lupasin synttärilahjaksi hankkia. Tekisi mieli itse leikkiä tuolla, mutta pakko odotella ainakin viikon päästä viikonloppuun että voi antaa lahjan lapselle ja sitten saa isiäkin lapsettaa.

Liitteet

• Screenshot_20220316-173335_Gallery.jpg
    Screenshot_20220316-173335_Gallery.jpg
    873,1 KB · kertaa luettu: 71
Tänään tuli ilmoitus viestillä klo 13, että henkilökortti on noudettavissa asemalta. Kello 13.55 tulin jonottamaan ja aikaa oli hieman yli puoli tuntia jonotella siellä, ennen kuin kyytini tulee ja bussistahan minä en tietenkään saa myöhästyä kun kotiin päästävä. Lopputuloksena en ehtinyt jäädä sinne enää yhtään kauemmaksi jonottamaan tai bussi olisi ehtinyt lähteä ja näin ollen kortti jäi vielä sinne asemalle. Tiistaina tai keskiviikkona ainoastaan haettavissa.

Onko siinä joku raja että miten kauan se henkilökortti on haettavissa sieltä asemalta? Eli vaikka esim. 14vrk niin kuin joissain postipaketeissa? Voi olla tyhmiä kysymyksiä joo, mutta stressaa tällainenkin tilanne kun en hemmetti soikoon saanut sitä korttia jo tänään hyvästä yrityksestä huolimatta. Ja menin asemalle nyt itsenäisesti ilman sitä tukihenkilöäkin. Ei vaan ehtinyt jäädä jonottamaan enää yhtään kauemmaksi aikaa asemalle, kun onhan miehen päästävä kotiinkin pitkältä matkalta ja tuolta kaukaa kaupungista. Jospa saisin tuon henkilökortin ensi tiistaina, kun se on haettavissa siis vain joko tiistaina tai keskiviikkona?

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Pandemioiden (joka vissiin lakannut olemasta) ja sotatilojen keskellä auvoisa memberries-hetki kun sattumalta osui kanavavalinnassa kohdalle MTV live Unplugged: Alanis Morissette syksyltä 1999.

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
En ole ilmeisesti suomalainen, koska en rakasta Palsanmäkejä tai ns. huutokauppakeisaria. Googlettamalla hakusanat "koko kansan rakastama palsanmäki" saa 2120 hakutulosta, joka pistää miettimään, mikä helvetti meitä suomalaisia vaivaa.

No niin, juuri sovittiin tukihenkilön kanssa että ensi tiistaina hakemaan poliisiasemalta henkilökortti ja samalla sitten käydään pankissa hankkimassa verkkopankkitunnukset. Jotka on sitten ainakin toivottavasti helppo ja nopea saada?

Eli toivottavasti tämä mies voi ensi tiistaina ilmoittaa teille kamut, että omistan vihdoin ja viimein näiden kaikkien vuosien jälkeen henkilökortin sekä verkkopankkitunnukset...

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy