Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

• 5 664 657
  • 67 916

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Sano kauniille vaimollesi terveisiä. Mä oon se miitingin komea mies, jonka takia ei tarvi olla mustis.
Kerrotaan. Kyllähän mie siun komeuden pistin merkille miitissä. Tymake my word!

Piti käydä äsken perhokalastus laukulla. Ei sillä, että tänään kalaan olisin lähdössä, vaan koska tuolla sijaitsi talouden ainoa aurinkorasva. Sen verran komeasti paistelee, että piti rasvata jumalainen yläkroppani palovaurioiden varalta.

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Tuntuu kummalta, että sitä on käynyt härkätaisteluakin katsomassa. Vuonna 1998 olin kk:n Espanjassa, niin menin katsomaan tuotakin lajia. En edes valokuvia ottanut. Matkakaveri oli myös tuolla, ottikohan se kuvia. Kysynpä heti. Puhelinkopilla kun ei kuvia otettu.

LISÄYS: On sillä kuvia. No niin.

Viimeksi muokattu:

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Tuntuu kummalta, että sitä on käynyt härkätaisteluakin katsomassa. Vuonna 1998 olin kk:n Espanjassa, niin menin katsomaan tuotakin lajia. En edes valokuvia ottanut. Matkakaveri oli myös tuolla, ottikohan se kuvia. Kysynpä heti. Puhelinkopilla kun ei kuvia otettu.
Sen verran brutaalia touhua tuo, että millään en pystyisi katsomaan. Oletan, että härän puolesta huutaisin olee, mikäli sarvestaisi matadorin.

Useamman härkätaistelustadionin ulkopuolella olen muuten vain käynyt ihmettelemässä rakennelmaa. Rondassa muunmuassa stadion on uskomattoman hienojen maisemien äärellä!

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Sen verran brutaalia touhua tuo, että millään en pystyisi katsomaan. Oletan, että härän puolesta huutaisin olee, mikäli sarvestaisi matadorin.

Useamman härkätaistelustadionin ulkopuolella olen muuten vain käynyt ihmettelemässä rakennelmaa. Rondassa muunmuassa stadion on uskomattoman hienojen maisemien äärellä!
Sehän tässä nimenomaan kummaa on, että on tullut käytyä. 24 vuotta sitten se tosin ei silloisessa maailmassa ollut niin raakaa, kuin mitä se nyt on. Enää en menisi.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Ei minun kannata hommata kotiin noita leivonnaisia tai jäätelöitä isoina pakkauksina, mieluusti pienemmissä pakkauskoossa tai yksilöpakattuina nämä. Tuo makean himo minulla sellainen että syön kerralla vähän isommatkin pitkot ja kakut tai jäätelöpakkaukset.

Eilen ja tänään sain ruokajaoistakin leivonnaisia ja kerrallahan nuo tuli syötyä. En pysty oikein säätelemään sitä paljon syön makeisia kerralla vaan syön siihen asti kunnes ei ole enää mitä syödä. Eilen sain britakakun ja tänään hillopullapitkon ruokajaoista. Tietenkin hyvä oli saada nuo mahdollisimman pian syödyksi koska päiväykset olivat jo menneet mutta ei nyt välttämättä ihan noin nopealla tahdilla.

Pitäisi kyllä oppia rajoittamaan etenkin leivonnaisten syömistä, minulla kun on jo todettu lähes tulkoon se kakkostyypin diabetes. Mutta kun en osaa hillitä itseäni niin jatkossa kyllä haalin tosiaan nämä makeiset kotiini kerralla pienempinä määrinä. Toki ruokajaossa voi kerralla tulla sitten enemmänkin leivonnaisia mukaan kun niitä ei välttämättä saa itse edes valita.

Tänään olin taas yhdessä ruokajaossa tosiaan. Siellä hommat sujui jouhevammin kuin eilen, varmaan senkin ansiosta että siellä jokaiselle lyötiin valmiit pussit käteen. Ei paljoa vallattu mitä kukin ottaa. Leipiä sai sitten nopeasti ottaa itsekin lisää mukaansa.

Sain tänään muun muassa 2,5 kilogramman kokoisen pussin valmista nakkikastiketta. Siinäkin on muutamaksikin kerraksi kastiketta, eli täytyy pakastaa heti kun saan pakasterasioita.

Glove

Jäsen
Kylläpä väsyttäisi, mutta ei sitä nyt vielä voi mennä nukkumaan kun illalla on pelikin. Pitäsköhän keittää kahvit tai minun tapauksessa kuppi teetä, onhan sitä siinäkin jonkin verran kofeiinia.

Logan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Filip Kadera & Jan Lukas
Kiinnostaa se, että reagoitteko noihin mainoksiin missä tahansa mitenkään? Tuli mieleen tuosta suomen pelipaidasta, jossa LIDL mainos näyttää huonolta.

Itselle aivan samantekevää mitä mainostetaan., mutta siinä on eka keino sanoa minulle "etten ainakaan osta".

Podcasteissa on paljon näitä "kaupallisia yhteistöitä". Jos mainostamisesta joku saa rahaa niin se mainostaa sen takia että saa itse rahaa. Mistä minä tiedän pitääkö henkilö edes tuotteesta?

-------
En siis itse tiedä miten tämä homma pitäs tehdä mutta otetaan esimerkiksi Seppäsen Urheilucast. Mainostaa vaikka mitä mutta tuskin itse maksaa niistä mitään ja ei sitä kuuntelija tiedä onko edes kokeillu.

Asia tuli mieleen kun aattelin kokeilla youtubea kuukauden verran ilmaiskäyttäjänä ja ei se ole vaan mahdollista. Koko ajan tulee ties mitä mainosta.

Glove

Jäsen
Itse en ainakaan tuota Leijonien Lidl mainosta edes huomannut. Sitten luin täältä, että siellä semmoinen on ja seuraavassa pelissä piti oikein tarkkaan katsoa, että mistä täällää oikein närkästyttiin.

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Itse en ainakaan tuota Leijonien Lidl mainosta edes huomannut. Sitten luin täältä, että siellä semmoinen on ja seuraavassa pelissä piti oikein tarkkaan katsoa, että mistä täällää oikein närkästyttiin.
En minäkään. Tai huomasin että joku mainos siinä on, mutten kiinnittänyt suurempaa huomiota. Kunnes tällä siitä mainittiin, piti sitten katsoa tarkemmin.

Tosin en mä muutenkaan mainoksiin kiinnitä mitään huomiota, tämä ei ole siis poikkeus.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kävin vähän metsälenkillä. Yksinäinen narsissi kukka puun juurella. Olisi voinut ihmetyttää jos en olisi tiennyt että aikoinaan lähellä oli ollut talo (tai lähinnä mökki). Talo oli purettu jo vissiin 20 vuotta sitten mutta vielä pihassa sinnitteli narsissi.

Liitteet

• IMG_20220519_094236_HDR~2.jpg
    IMG_20220519_094236_HDR~2.jpg
    389,3 KB · kertaa luettu: 43

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Tutkiskelen THL:n sairaalatoimenpidekoodeja. Puuttinille voisi tehdä KGC:n (siittimen katkaisu tai poisto). KGB on liian kevyttä kamaa (koepalan otto siittimestä).

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Paistoin muutaman lätyn äsken, sanotaanko nyt vaikka että Suomen voiton kunniaksi. Se oli vähän sellainen ex tempore ajatus paistaa lättyjä kun oli maitoakin kaapissa ja muita raaka-aineita joista taikinan loihtia. Mutta siksi koska ajatus tuli niin nopeasti niin ei ollut hilloa joten jouduin syömään lätyt sokerin kanssa. Hyviä ne toki oli niinkin.

Hyviähän lätyt ovat ja kun pienemmän erän paistaa niin ei se vaadi niin kovasti töitäkään paistaa lättyjä. Monesti pitänyt plettuja paistella ja nyt sen toteutin taas vaihteeksi kun oli tosiaan noita maitoa ja munia sun muita aineita kaapissa.

Onhan tämä viikko mennyt muuten aika nopeasti. Siltä ainakin tuntuu. Nyt ei ollut niin monesti luppoaikaa ja tylsiä hetkiä kun tuli MM-kiekkoakin joka päivä niin varmasti senkin vuoksi tuntuu että viikko meni nopeasti ja nyt on taas viikonloppu.

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Tutkiskelen THL:n sairaalatoimenpidekoodeja. Puuttinille voisi tehdä KGC:n (siittimen katkaisu tai poisto). KGB on liian kevyttä kamaa (koepalan otto siittimestä).
Hänen oman lekurinsa käsi voisi vapista tuossa tapauksessa, joten ehdotan, että tehtävä ulkoistettaisiin jollekin ukrainalaiselle lekurille, joka voisi suorittaa kyseisen operaation miehekkäästi viidakkoveitsellä.

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, Utah Mammoth
Hänen oman lekurinsa käsi voisi vapista tuossa tapauksessa, joten ehdotan, että tehtävä ulkoistettaisiin jollekin ukrainalaiselle lekurille, joka voisi suorittaa kyseisen operaation miehekkäästi viidakkoveitsellä.
Eihän moista ihmiskyrpää pienemmällä välineellä tohtisikaan operoida.

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Laitetaan samantien asialle ukrainalainen metsuri. Hän operoi toki moottorisahalla. Tai vaikka harvesterilla.

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Joltain oli jäänyt yhdeksän Heinekenin olutta juomatta, kun käväisin tänään Malmin alueella eräässä teollisuusrakennuksessa. Viisi tai kuusi tyhjää tölkkiä oli heitetty sinne sun tänne kyseisen rakennuksen takapihalle, joten ilmeisesti oluet olivat juomakelpoisia.

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, Utah Mammoth
Joltain oli jäänyt yhdeksän Heinekenin olutta juomatta, kun käväisin tänään Malmin alueella eräässä teollisuusrakennuksessa. Viisi tai kuusi tyhjää tölkkiä oli heitetty sinne sun tänne kyseisen rakennuksen takapihalle, joten ilmeisesti oluet olivat juomakelpoisia.
Juo pois, ni josko tervehdyt voimalla niiden sunnuntaiseen haastatteluusi.

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
@pettter ollut huolimattomalla päällä.

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Raskas viikko takana, sekä fyysisesti että henkisesti. Koko viikko kannettu asunnosta tavaraa varastoon, yötä myöten stailaajaa varten sekä kuvia asuntonäyttöä varten (muutto siis edessä suunnitteilla pienempään asuntoon). Koko toukokuu mennyt kamaa rahdatessa päivästä toiseen, opiskelut ja kaikki muu on oikeastaan jäänyt vaikka tenttejäkin on rästissä mutta niistä ei nyt jaksa ottaa yhtään enempää paineita.

Sen lisäksi tosiaan tässä on nyt viikko sulateltu tuota "säädön" päättymistä ja nyt tuntuu jo paremmalta sen suhteen eikä asia enää niin kauheasti ketuta mutta isoäitini sai siis tällä viikolla alustavan syöpädiagnoosin joka vaikuttaa aika pahalta, pahanlaatuista kasvainta löytynyt sappirakon seudulta, sappitiehyeistä sekä maksasta muun muassa, vielä yhdet tarkemmat kuvaukset edessä ennen seuraavia toimenpiteitä mutta syöpä siis on. Ikää jo yli 80 vuotta ja yhtäkkiä vointi romahti äkillisesti reilu viikko sitten jonka johdosta päätyi sairaalahoitoon ja tutkimuksiin. Voiko tuollaista edes hoitaa mitenkään?

Olipahan viikko, tästä ei ole suunta kuin ylöspäin. Aika puhki sitä on.

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Voiko tuollaista edes hoitaa mitenkään?
Ei valitettavasti juurikaan. Kaikki sisäelinsyövät ovat pahoja, kun ne huomataan yleensä liian myöhään. Jos leikkaus ei ole mahdollinen niin sytostaatteja (solunsalpaajia) voi yrittää jos yleiskunto sallii ja on vaikeisiinkin syöpiin olemassa nykyään jonkun verran täsmälääkkeitä, mutta vaativat usein jonkun tietyn syöpätyypin (siis alatyypin yläkäsitteen alla) ja toimivat silti aika heikolla prosentilla. Ja ovat lisäksi todella kalliita.

Ei kannata silti toivoa menettää täysin, mutta kannattanee varautua väistämättömään.

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Ei kannata silti toivoa menettää täysin, mutta kannattanee varautua väistämättömään.
Pahat fibat tästä kyllä on, ei voi mitään. Menetin toisen puolen ukkini myös aikanaan syövälle, itse asiassa tasan päivälleen 12 vuotta sitten sai diagnoosin sylkirauhasen syövästä, joka oli diagnoosihetkellä levinnyt aivoihin, keuhkoihin, imusolmukkeisiin, maksaan ja oliko nyt vielä munuaisiin, en nyt muista. Ainoa oire aluksi kivikova patti poskessa jonka takia meni lääkäriin, sekä toispuoleinen kasvohermohalvaus. Hoitoja yritettiin, aluksi toimi pikkaisen mutta hoidot veivät huonoon kuntoon, lopulta kasvain levisi räjähdysmäisesti pään sisällä ja tappoi aiemmin täysin terveen ja elinvoimaisen seitsemänkymppisen alle yhdeksässä kuukaudessa diagnoosista. Oli aika pysäyttävää seurata sitä vierestä, ehkä sitä ei ihan täysin vielä tajunnut silloin kun oli vielä ala-asteikäinen itse. Aika ikävät takaumat siksi tuli nyt tästä, ymmärrettävistä syistä.

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pahat fibat tästä kyllä on, ei voi mitään. Menetin toisen puolen ukkini myös aikanaan syövälle, itse asiassa tasan päivälleen 12 vuotta sitten sai diagnoosin sylkirauhasen syövästä, joka oli diagnoosihetkellä levinnyt aivoihin, keuhkoihin, imusolmukkeisiin, maksaan ja oliko nyt vielä munuaisiin, en nyt muista. Ainoa oire aluksi kivikova patti poskessa jonka takia meni lääkäriin, sekä toispuoleinen kasvohermohalvaus. Hoitoja yritettiin, aluksi toimi pikkaisen mutta hoidot veivät huonoon kuntoon, lopulta kasvain levisi räjähdysmäisesti pään sisällä ja tappoi aiemmin täysin terveen ja elinvoimaisen seitsemänkymppisen alle yhdeksässä kuukaudessa diagnoosista. Oli aika pysäyttävää seurata sitä vierestä, ehkä sitä ei ihan täysin vielä tajunnut silloin kun oli vielä ala-asteikäinen itse. Aika ikävät takaumat siksi tuli nyt tästä, ymmärrettävistä syistä.
Omalla isälläni todettiin munuaissyöpä pari vuotta vanhempana mitä itse olen nyt. Vuoden päästä siitä sai ns. terveen paperit eli ei löytynyt etäpesäkkeitä, mutta eipä siitä mennyt kuin pari vuotta niin tuli lähtö.

Kummitädilläni (poltti lapsesta asti) todettiin keuhkosyöpä noin 7v sitten. Hän jopa selvisi siitä, mutta kuoli viime talvena aivoinfarktiin.

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Omalla isälläni todettiin munuaissyöpä pari vuotta vanhempana mitä itse olen nyt. Vuoden päästä siitä sai ns. terveen paperit eli ei löytynyt etäpesäkkeitä, mutta eipä siitä mennyt kuin pari vuotta niin tuli lähtö.

Kummitädilläni (poltti lapsesta asti) todettiin keuhkosyöpä noin 7v sitten. Hän jopa selvisi siitä, mutta kuoli viime talvena aivoinfarktiin.
Joo nuo ovat aina paskoja juttuja. Ukkini sairasti myös kerran jo eturauhassyövän ja parani siitä jopa yllättävän nopeasti ja vaivattomasti, mutta sitten 10 vuotta myöhemmin sama s:llä alkava vitsaus koitui lopulta kohtaloksi.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy