Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 348 036
  • 66 869

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Olen nyt tällä viikolla tosiaan saanut luvan ulkoilla jo enemmän kuin puoli tuntia vuorokaudessa. Tuo sallittu määrä on nyt yhteensä kolme tuntia saman vuorokauden aikana. Tuo kolme tuntia on vain jaoteltu osiin niin että ulkoiluaikani ovat 10-11, 14-15 ja 18-19.

Ja on erittäin toivottavaa että käytän ulkoiluni oikeasti siihen ulkoiluun ja kuntoiluun. Minulla on jonkin verran sokeriarvot koholla ja minulla epäillään jo kakkostyypin diabetesta. Lisäksi yksi lääke saattaa aiheuttaa käsittääkseni lihoamista. Siksi olisi nyt hyvä kuntoilla, sillä aktiivisella liikunnalla asiat voi saada vielä kai järjestymään.

Ei siinä mitään. Minähän olen itsekin toivonut tätä että saan vapaata liikkumisaikaa lisää että pääsisin nimenomaan enemmän liikkumaan. Harrastinhan kuntoilua aktiivisesti sentään kotona ollessanikin ja siitä tuli minulle tärkeä tapa. On hyvä vaan että nyt saan liikkua taas kunnolla.

Pyrin kuntoilemaan yhden vuorokauden aikana vähintään yhteensä tunnin verran. Vähintään noin kolme 20 minuutin kävelylenkkiä vuorokaudessa. Tämähän olisi jo varsin hyvä määrä kai?

Mielummin kuitenkin kuntoilisin tuon tunnin verran kaikki kerralla, sillä on aina oma työnsä saada vedettyä ulkokengät jalkaan ja takki päälle ja väännettyä itsensä sinne ulos. Nyt tässä itsensä ulos houkuttelussa pitää vielä kaiken kukkuraksi onnistua kolmesti vuorokaudessa.

Tuo ulos lähteminen on minulle se vaikea askel. Mutta sitten kun sinne ulos on päässyt ja on päässyt vauhtiin niin sitten siellä viihtyisi kyllä pidempäänkin. Eli mielummin ulkoilisin sen tunnin kerralla kuin jaoteltuna kolmeen osaan, mutta ollaan nyt sovittu hoitajien kanssa että käyn ulkosalla kunakin ulkoilukerrallani. Tässä testataan samalla myös ajan hahmottamiskykyäni. Eli ihan pieni juttu tämä ei ole.

Mietin vain säilyykö innostukseni tällä tahdilla? Olisi tärkeää että innostus liikuntaa kohtaan olisi taas hyvällä tasolla, sillä liikuntahan on hyvä juttu.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Supikoira (tai joku muu elukka) oli haistanut loukkuun jääneiden syöttien hajun ja yrittänyt kaivaa ne esille. Eihän se mitään ollut saanut esiin kun vastaan oli tullut rautaverkko.
 

Liitteet

  • IMG_20220316_161402_HDR.jpg
    IMG_20220316_161402_HDR.jpg
    863,2 KB · kertaa luettu: 45

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Lapsella synttärit parin viikon päästä, mutta eilen tilaamani synttärilahja saapui jo tänään. Ei montaa jaksoa Mandaloriania ehditty katsomaan, kun lapset jo googlasivat tuollaisen lelun. Lupasin synttärilahjaksi hankkia. Tekisi mieli itse leikkiä tuolla, mutta pakko odotella ainakin viikon päästä viikonloppuun että voi antaa lahjan lapselle ja sitten saa isiäkin lapsettaa.
 

Liitteet

  • Screenshot_20220316-173335_Gallery.jpg
    Screenshot_20220316-173335_Gallery.jpg
    873,1 KB · kertaa luettu: 59
Tänään tuli ilmoitus viestillä klo 13, että henkilökortti on noudettavissa asemalta. Kello 13.55 tulin jonottamaan ja aikaa oli hieman yli puoli tuntia jonotella siellä, ennen kuin kyytini tulee ja bussistahan minä en tietenkään saa myöhästyä kun kotiin päästävä. Lopputuloksena en ehtinyt jäädä sinne enää yhtään kauemmaksi jonottamaan tai bussi olisi ehtinyt lähteä ja näin ollen kortti jäi vielä sinne asemalle. Tiistaina tai keskiviikkona ainoastaan haettavissa.
 
Onko siinä joku raja että miten kauan se henkilökortti on haettavissa sieltä asemalta? Eli vaikka esim. 14vrk niin kuin joissain postipaketeissa? Voi olla tyhmiä kysymyksiä joo, mutta stressaa tällainenkin tilanne kun en hemmetti soikoon saanut sitä korttia jo tänään hyvästä yrityksestä huolimatta. Ja menin asemalle nyt itsenäisesti ilman sitä tukihenkilöäkin. Ei vaan ehtinyt jäädä jonottamaan enää yhtään kauemmaksi aikaa asemalle, kun onhan miehen päästävä kotiinkin pitkältä matkalta ja tuolta kaukaa kaupungista. Jospa saisin tuon henkilökortin ensi tiistaina, kun se on haettavissa siis vain joko tiistaina tai keskiviikkona?
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Pandemioiden (joka vissiin lakannut olemasta) ja sotatilojen keskellä auvoisa memberries-hetki kun sattumalta osui kanavavalinnassa kohdalle MTV live Unplugged: Alanis Morissette syksyltä 1999.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
En ole ilmeisesti suomalainen, koska en rakasta Palsanmäkejä tai ns. huutokauppakeisaria. Googlettamalla hakusanat "koko kansan rakastama palsanmäki" saa 2120 hakutulosta, joka pistää miettimään, mikä helvetti meitä suomalaisia vaivaa.
 
No niin, juuri sovittiin tukihenkilön kanssa että ensi tiistaina hakemaan poliisiasemalta henkilökortti ja samalla sitten käydään pankissa hankkimassa verkkopankkitunnukset. Jotka on sitten ainakin toivottavasti helppo ja nopea saada?

Eli toivottavasti tämä mies voi ensi tiistaina ilmoittaa teille kamut, että omistan vihdoin ja viimein näiden kaikkien vuosien jälkeen henkilökortin sekä verkkopankkitunnukset...
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
En ole ilmeisesti suomalainen, koska en rakasta Palsanmäkejä tai ns. huutokauppakeisaria. Googlettamalla hakusanat "koko kansan rakastama palsanmäki" saa 2120 hakutulosta, joka pistää miettimään, mikä helvetti meitä suomalaisia vaivaa.

Luulin pitkään, että ohjelmassa on kyse jostain vammaisten elämää kuvaavasta realitystä, mutta ei ilmeisesti ole.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Äsken kävimme taas omahoitajani kanssa keskustelun. Tällaiset keskustelut kuuluvat tähän hoito-ohjelmaan. Minulle jäi keskustelusta tosi hyvä fiilis jostain syystä. Keskustelu oli niin paljon positiivisempi kuin edeltäjänsä, siksi kai siitä hyvä fiiliskin jäi.

Olimme molemmat siitä samaa mieltä että olen mennyt tällä hoitojaksolla paljon eteenpäin. Oloni on niin paljon rauhoittunut, en ole enää niin levoton ja kireä vaan sieltä alkaa taas puskemaan läpi se oma itseni. Leppoisampi ja hyvän tuulinen minä, en ole enää niin kireä ja stressaantunut. Nämä on asioita mitkä olen myös itse pannut merkille minussa ja oli helppoa olla omahoitajani kanssa samaa mieltä asioista.

Keskustelu oli tosiaan nyt hyvätuulisempi kuin mitä se edellinen oli ja se johtuu siitäkin että itsekin olen nykyään taas paljon levollisempi ja en hermostu niin herkästi. Olen tyytyväinen jopa itseeni että tällä kertaa tämä keskustelu meni näinkin hyvin.

Kotiutumisestanikin oli jo puhetta mutta se tapahtunee vasta toukokuussa. Täällä kun ollaan vielä tosi tarkkoja ja pelataan varman päälle kuntoutumisen kanssa. Mutta kotona pääsen jo käymään tällä viikolla lauantaina kun minulla on päivävapaa. Ja samanlaiset päivävapaat minulla olisi ensi keskiviikkona ja lauantainakin.

Ja sitten tämän jälkeen voisi olla ihan yön yli vapaitakin. Kyllähän tässä nyt on tapahtunut ja on tapahtumassa niin paljon hyviä asioita että oloni on senkin takia paljon parempi. Ja olen jos en nyt ihan kotiutunut niin ainakin oppinut olemaan myös täällä osastollakin. Ei tämä enää niin hirveä paikka ole.

Toivottavasti tästäkin vaiheesta elämässä menen vielä yli ja selviydyn myös työelämään takaisin. Aika näyttää, mutta nyt fiilis on kyllä hyvä. Tästä kohta teen kello 14 iltapäivälenkinkin.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Käväisin tänään Tervasaaressa ensimmäisen kerran yli 10 vuoteen ja vietin siellä sitten penkeillä istuskellen runsaan tunnin verran nauttien upeasta säästä. Todella kaunis paikka ja koska liikkeellä oli vain muutamia ihmisiä, oli rauha liki täydellinen. Vieläkin ihmetyttää, että niinkin lähellä ydinkeskustaa oli tuollainen rauhallinen paikka. Kesällä tilanne on tietenkin toisenlainen.
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kun "tolppa pelastaa maalin (syntymisen)".

Tämä edellyttäisi, että tolpalla on oma tahto ja se olisi aktiivinen toimija. Näin asia ei liene ole. Joskin olen kuullut keskusteluissa tolppien siirtymisestä/siirtämisestä, mutta se on kokonaan toinen juttu.

Tolppa ei pelasta mitään - se vain on omalla paikallaan. Laukaus oli epätarkka tai lieventäen, laukaus ei ollut riittävän tarkka, riippumatta oikeastaan mistään muusta.

Miettikää.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Käväisin tänään Tervasaaressa ensimmäisen kerran yli 10 vuoteen ja vietin siellä sitten penkeillä istuskellen runsaan tunnin verran nauttien upeasta säästä. Todella kaunis paikka ja koska liikkeellä oli vain muutamia ihmisiä, oli rauha liki täydellinen. Vieläkin ihmetyttää, että niinkin lähellä ydinkeskustaa oli tuollainen rauhallinen paikka. Kesällä tilanne on tietenkin toisenlainen.
Onko siellä kesäteatteria tulevana suvena?
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tällaisena vanhempana kouluttajana koen suurta surua siitä, että nykyisin tauolle poistuttaessa kukaan ei enää ymmärrä jos totean "väliaika, kahvia ja pullaa".

Heitätkö siitä harmistuneena Jatimaticisi järveen?
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Onko siellä kesäteatteria tulevana suvena?
Joskus 06 tai 07 kaveri asui siinä lähellä enkä itsekään kovin kaukana niin käytiin ympäripäissään leikkimässä Tervasaaren kesäteatteria. Onneksi sen aikaiset kännykät olivat vielä sen verran surkeita kuvaamaan ettei jälkipolville jäänyt todistusaineistoa.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Olisi kiva kokeilla Jatimaticia. Ampumakokemus kun rajoittaa SA-INT kalustoon: 7.62 RK 62, 7.62 KK 62, 75 K 02, 122 H 63 ja 122 Rakh 76 ja muutama paskalaaki ammuttu 155 K 83:llä.
Eikö tuo jatimatikki ole kuin Uzi? Uzista ammuntaopas (ex ammattisotilas, britti) sanoi, että niin helppo että afrikkalainen lapsikin pystyy sillä ampumaan. Ja oli, ei potkaissut yhtään.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Olisi kiva kokeilla Jatimaticia. Ampumakokemus kun rajoittaa SA-INT kalustoon: 7.62 RK 62, 7.62 KK 62, 75 K 02, 122 H 63 ja 122 Rakh 76 ja muutama paskalaaki ammuttu 155 K 83:llä.
Mä olen sentään ammuskellut 120mm:ellä venäläistä meritorjuntaohjusta. En osunut, siihen tarvittiin jo koneäly mukaan.
 

Glove

Jäsen
Mä olen sentään ammuskellut 120mm:ellä venäläistä meritorjuntaohjusta. En osunut, siihen tarvittiin jo koneäly mukaan.
Minä olen ilmeisesti osunut kohtalaisesti kohteeseen tuolla isommalla kalustolla kun tulenjohto ei ole kuin kerran pistänyt homman poikki. Ammuimme kuulemma useamman sata metriä lyhyeksi ja tuli aika äkäinen "tuli seis!" komento. Tarkistus johti sitten siihen, että meidän tykin suuntauslaitteessa oli vika. Pääsimme siis pälkähästä.

Tykistössä on se ikävä puoli, että ei näe mihin ampuu. Muutama sata kranaattia tullut ammuttua taivaalle, mutta koskaan en ole nähnyt mihin ammun.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Tykistössä on se ikävä puoli, että ei näe mihin ampuu. Muutama sata kranaattia tullut ammuttua taivaalle, mutta koskaan en ole nähnyt mihin ammun.
Me pääsimme AUK:ssa kokeilemaan myös suora-ammuntaa. Tykkinä vanha kunnon 122 H 63. Vaaran päältä talvella ammuttiin kauas lievästi nousevaan vastarinteeseen puuttomaan maastoon (en muista etäisyyksiä maalialueelle).

Mukavasti lumi pöllähti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös