Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 276 536
  • 66 539

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kyllä minä siellä ensimmäisessä ruokajaossa tänään kävin. Erittäin pitkät siellä oli jonot, ja melkein puolitoista tuntia tulikin seistyä jonossa ulkona ennen kuin pääsi sisälle lappaamaan ruokaa kassiin.

Kyllä sieltä nyt ihan hyvin ruokaa mukaansa sai ja kaikkeen pitää toki olla tyytyväinen. Kyllä näistä muutaman lähipäivän ruoat tekee ja sai sieltä vähän leipääkin. Enemmänkin olisi varmaan saanut mukaansa ruokaa ja etenkin leipää mutta ensikertalaisena en ollut varannut mukaan tarpeeksi kasseja. Oli vain tuollainen reppu mukana.

Mutta todella pitkä oli kyllä tuo ruokajono. Ja jonottaa sai, lähes sen puolentoista tunnin ajan. Jonossa puhuivat että täällä Hämeenlinnassa on kai viikon aikana viisi näitä ruokajakoja eri puolilla kylää. Mutta enpä tiedä jaksanko kaikissa käydä. Huomenna ajattelin mennä vielä yhdessä käymään, siellä ruokajako vähän nopeampaa kun kassit on pakattu valmiiksi.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Keitä muita parhaimpien joukkoon kuuluu? Tai parhainten kuten jotkut kirjoittavat useiten.
No keitäs meitä nelinkertaisia Vuoden Jatkoaikalaisia nyt olikaan, ainakin minä, allekirjoittanut, sivuunkirjoittanut, sitten on @FASlapsi ja tota taitaa olla muuten NHL-puolen koko Teksti TV Raati meitä nelinkertaisia Vuoden Jatkoaikalaisia. Itseni lisäksi siis. Nuo nyt tuli tässä nopealla pohdinnalla mieleen.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
No keitäs meitä nelinkertaisia Vuoden Jatkoaikalaisia nyt olikaan, ainakin minä, allekirjoittanut, sivuunkirjoittanut, sitten on @FASlapsi ja tota taitaa olla muuten NHL-puolen koko Teksti TV Raati meitä nelinkertaisia Vuoden Jatkoaikalaisia. Itseni lisäksi siis. Nuo nyt tuli tässä nopealla pohdinnalla mieleen.

Oliko muuta?
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, Eddie Howe, Sir Bobby, Rock of Gibraltar
No keitäs meitä nelinkertaisia Vuoden Jatkoaikalaisia nyt olikaan, ainakin minä, allekirjoittanut, sivuunkirjoittanut, sitten on @FASlapsi ja tota taitaa olla muuten NHL-puolen koko Teksti TV Raati meitä nelinkertaisia Vuoden Jatkoaikalaisia. Itseni lisäksi siis. Nuo nyt tuli tässä nopealla pohdinnalla mieleen.
Mä olen ollut kaks kertaa pronssilla vaikka en edes paljoa kirjoita jääkiekosta tai kerro kierrätyskeskuksessa että tänään tein kotona keittoa. Eli vähän kuin vertaisi World Cupin hopeaa johonkin MM95:een. Kaikki tietää kumpi on arvokkaampaa.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Minulla on ollut tässä selkeästi kaksi erilaista aikakautta nukkumisen kanssa edellisten kuukausien aikana. Ennen sairaalajaksoa nukuin aika lyhyitä yöunia ja minulla oli aika aikainen unirytmi. Eli ajoissa maate eli jo joskus 19-20 aikaan ja aikaisin hereille, jo jopa kello 05-06 aikaan.

Sairaalassa ollessani kun siellä paljon nukuttiin niin siellä opin sitten taas nukkumaan pidempiä yöunia eli kotonakin sitten vähän aikaa heräsin joskus vasta 9-10 aikaan.

Mutta nyt olen palaamassa näemmä taas aamuvirkuksi. Nyt olen viime aikoina säpsähdellyt hereille jo ensimmäisinä kertoina aamulla siinä 05.30 aikaan. Tämä on ärsyttänytkin sillä olen mennyt nukkumaan kuitenkin varsin myöhään nyt useina iltoina MM-skabojen vuoksi.

Oli ihanaa kun pystyi nukkumaan pidempään. Pystyi nukkumaan oikein pitkiä yöunia mutta nyt olen taas näemmä palaamassa aamuvirkuksi ja se kyllä ärsyttää. Kun voisi nukkua selkeästi pidempäänkin mutta ei pysty, ei saa unta ja sitten sängyssä makaaminen menee levottomaksi tms. Tänäänkin olin ensimmäisen kerran hereillä jo siinä 5.30, mutta pystyin sen jälkeen nyt pari tuntia vielä nukkumaan ja nukuin 7.30 asti. Pidempäänkin olisin voinut tosiaan nukkua.

Eilen illalla oli kyllä vaihteeksi ilta kun menin ajoissa maate, jo ennen iltakymmentä. MM-kisoissa Ruotsi ratkaisi pelin Britanniaa vastaan jo ensimmäisillä minuuteilla ja sen pelin katselu ei enää kiinnostanut jos koskaan kiinnosti ja toinen peli Sveitsin ja Kazakstanin välillläkään ei napostellut juuri enempää joten päätin pitää MM-kiekosta väli-illan ja mennä ajoissa maate vaihteeksi. En tiedä sitten kuinka paljon se hyödytti kun tuli kuitenkin taas herättyä myös ajoissa. Kunpa olisin saanut nukuttua pidemmät yöunet.

Se että saisi nukuttua pidemmät yöunet olisi hyvä senkin vuoksi että jaksaisi noita iltapelejäkin paremmin katsella. Nyt joskus iltapelin katselu on ollut jopa melkoista pilkkimistä kun silmät ei meinaa pysyä auki kun väsyttää. Mutta ehkä sitä saa päivällä nukuttua nokoset niin jaksaa tänään paremmin valvoa. Tänään illalla kuitenkin kisojen alkulohkovaiheen varmaan se kiinnostavin matsi edessä eli Ruotsin ja Suomen välinen kamppailu, pitää olla illalla skarpissa kunnossa myös kotikatsomossa.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mä olen ollut kaks kertaa pronssilla vaikka en edes paljoa kirjoita jääkiekosta tai kerro kierrätyskeskuksessa että tänään tein kotona keittoa. Eli vähän kuin vertaisi World Cupin hopeaa johonkin MM95:een. Kaikki tietää kumpi on arvokkaampaa.
Sähän vedät niitä jotain aivan autisti-futisvisa-hässäköitäsi, johon muut autisti-futisvisa-ihmiset on ihan tulessa. Minäkin olin, kunnes huomasin että en tiedä mistään mitään enkä ehdi mihinkään mukaan enkä pärjää. Hirveetä vaivannäköä vaatii tommoset, joten olet pronssiesi eteen tehnyt kyllä valtavasti duunia. Oot kuin Suomi 2000-luvun vaihteessa Hannu Aravirran sun muiden kanssa, hirveesti duunia ja kulmissa pyörimistä, mutta sitten joku mulkku tulee ja vie ansaitsemattomasti kultamitalin.

Sitä paitsi mä en oo koskaan kertonut tekeväni keittoa kotona. Kerron lähinnä mitä kävi Vain Elämää -ohjelmassa ja Better Call Saulissa, miten mulla menee Liigapörssissä, ja sössötän NHL:n suomalaisista teksti-tv:n 235-sivun kanssa. Yritin kyllä tommosta autismi-visojakin järkätä, jääkiekosta, mutta ei ne saanut sellaista suosiota kuin sun futisjuttusi.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Sähän vedät niitä jotain aivan autisti-futisvisa-hässäköitäsi, johon muut autisti-futisvisa-ihmiset on ihan tulessa. Minäkin olin, kunnes huomasin että en tiedä mistään mitään enkä ehdi mihinkään mukaan enkä pärjää.
Muutenkin nuo visat on olleet ihan paskoja koska oikeista vastauksista ei saa pisteitä.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Muutenkin nuo visat on olleet ihan paskoja koska oikeista vastauksista ei saa pisteitä.
Sähän voisit tehdä kostoksi jonkun oman visan, jostain asiasta mistä sä tiedät jotain, niinku vaikka lakkoilusta?
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Aika vähän olisi kysymyksiä. Pitääkö lakossa juoda kaljaa, kyllä vai ehdottomasti.

Aamukohmelossa pari lonkeroa toimii. Kyllä tommonen lakkovisa olisi hyvä. Ainakin hyvempi kuin @FASlapsi -henkilön visat, niissähän ei oo mitään järkeä kun kysellään jotain mailanmittauksia mutta se on kai jokerifani ja nimenomaan sen KHL-version ihailija. Ei mitään järkeä. Manse-kerhoon tuskin kuuluu.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tytöt ja pojat, se on nyt kesä nyt... Pääskynen nähty ja kuultu pihassa.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF, sympatiapisteet Ässille
Lähes pariin viikkoon ei tarvitse töissä näyttäytyä. Loppuviikko vapaata ja ensi viikko lomaa. Samoin tein tulin pihalle löhöämään. Kylmää Paulaneria, aurinkoa ja musiikkia kaiuttimesta. Life if good!

Kalastusta ja muutama päivä Bergamossa. Siinä suunnitelmat lomalle.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Lähes pariin viikkoon ei tarvitse töissä näyttäytyä. Loppuviikko vapaata ja ensi viikko lomaa. Samoin tein tulin pihalle löhöämään. Kylmää Paulaneria, aurinkoa ja musiikkia kaiuttimesta. Life if good!

Kalastusta ja muutama päivä Bergamossa. Siinä suunnitelmat lomalle.
Sano kauniille vaimollesi terveisiä. Mä oon se miitingin komea mies, jonka takia ei tarvi olla mustis.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF, sympatiapisteet Ässille
Sano kauniille vaimollesi terveisiä. Mä oon se miitingin komea mies, jonka takia ei tarvi olla mustis.
Kerrotaan. Kyllähän mie siun komeuden pistin merkille miitissä. Tymake my word!

Piti käydä äsken perhokalastus laukulla. Ei sillä, että tänään kalaan olisin lähdössä, vaan koska tuolla sijaitsi talouden ainoa aurinkorasva. Sen verran komeasti paistelee, että piti rasvata jumalainen yläkroppani palovaurioiden varalta.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Tuntuu kummalta, että sitä on käynyt härkätaisteluakin katsomassa. Vuonna 1998 olin kk:n Espanjassa, niin menin katsomaan tuotakin lajia. En edes valokuvia ottanut. Matkakaveri oli myös tuolla, ottikohan se kuvia. Kysynpä heti. Puhelinkopilla kun ei kuvia otettu.

LISÄYS: On sillä kuvia. No niin.
 
Viimeksi muokattu:

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF, sympatiapisteet Ässille
Tuntuu kummalta, että sitä on käynyt härkätaisteluakin katsomassa. Vuonna 1998 olin kk:n Espanjassa, niin menin katsomaan tuotakin lajia. En edes valokuvia ottanut. Matkakaveri oli myös tuolla, ottikohan se kuvia. Kysynpä heti. Puhelinkopilla kun ei kuvia otettu.
Sen verran brutaalia touhua tuo, että millään en pystyisi katsomaan. Oletan, että härän puolesta huutaisin olee, mikäli sarvestaisi matadorin.

Useamman härkätaistelustadionin ulkopuolella olen muuten vain käynyt ihmettelemässä rakennelmaa. Rondassa muunmuassa stadion on uskomattoman hienojen maisemien äärellä!
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Sen verran brutaalia touhua tuo, että millään en pystyisi katsomaan. Oletan, että härän puolesta huutaisin olee, mikäli sarvestaisi matadorin.

Useamman härkätaistelustadionin ulkopuolella olen muuten vain käynyt ihmettelemässä rakennelmaa. Rondassa muunmuassa stadion on uskomattoman hienojen maisemien äärellä!
Sehän tässä nimenomaan kummaa on, että on tullut käytyä. 24 vuotta sitten se tosin ei silloisessa maailmassa ollut niin raakaa, kuin mitä se nyt on. Enää en menisi.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Ei minun kannata hommata kotiin noita leivonnaisia tai jäätelöitä isoina pakkauksina, mieluusti pienemmissä pakkauskoossa tai yksilöpakattuina nämä. Tuo makean himo minulla sellainen että syön kerralla vähän isommatkin pitkot ja kakut tai jäätelöpakkaukset.

Eilen ja tänään sain ruokajaoistakin leivonnaisia ja kerrallahan nuo tuli syötyä. En pysty oikein säätelemään sitä paljon syön makeisia kerralla vaan syön siihen asti kunnes ei ole enää mitä syödä. Eilen sain britakakun ja tänään hillopullapitkon ruokajaoista. Tietenkin hyvä oli saada nuo mahdollisimman pian syödyksi koska päiväykset olivat jo menneet mutta ei nyt välttämättä ihan noin nopealla tahdilla.

Pitäisi kyllä oppia rajoittamaan etenkin leivonnaisten syömistä, minulla kun on jo todettu lähes tulkoon se kakkostyypin diabetes. Mutta kun en osaa hillitä itseäni niin jatkossa kyllä haalin tosiaan nämä makeiset kotiini kerralla pienempinä määrinä. Toki ruokajaossa voi kerralla tulla sitten enemmänkin leivonnaisia mukaan kun niitä ei välttämättä saa itse edes valita.

Tänään olin taas yhdessä ruokajaossa tosiaan. Siellä hommat sujui jouhevammin kuin eilen, varmaan senkin ansiosta että siellä jokaiselle lyötiin valmiit pussit käteen. Ei paljoa vallattu mitä kukin ottaa. Leipiä sai sitten nopeasti ottaa itsekin lisää mukaansa.

Sain tänään muun muassa 2,5 kilogramman kokoisen pussin valmista nakkikastiketta. Siinäkin on muutamaksikin kerraksi kastiketta, eli täytyy pakastaa heti kun saan pakasterasioita.
 

Glove

Jäsen
Kylläpä väsyttäisi, mutta ei sitä nyt vielä voi mennä nukkumaan kun illalla on pelikin. Pitäsköhän keittää kahvit tai minun tapauksessa kuppi teetä, onhan sitä siinäkin jonkin verran kofeiinia.
 

Logan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Filip Kadera & Jan Lukas
Kiinnostaa se, että reagoitteko noihin mainoksiin missä tahansa mitenkään? Tuli mieleen tuosta suomen pelipaidasta, jossa LIDL mainos näyttää huonolta.

Itselle aivan samantekevää mitä mainostetaan., mutta siinä on eka keino sanoa minulle "etten ainakaan osta".

Podcasteissa on paljon näitä "kaupallisia yhteistöitä". Jos mainostamisesta joku saa rahaa niin se mainostaa sen takia että saa itse rahaa. Mistä minä tiedän pitääkö henkilö edes tuotteesta?

-------
En siis itse tiedä miten tämä homma pitäs tehdä mutta otetaan esimerkiksi Seppäsen Urheilucast. Mainostaa vaikka mitä mutta tuskin itse maksaa niistä mitään ja ei sitä kuuntelija tiedä onko edes kokeillu.

Asia tuli mieleen kun aattelin kokeilla youtubea kuukauden verran ilmaiskäyttäjänä ja ei se ole vaan mahdollista. Koko ajan tulee ties mitä mainosta.
 

Glove

Jäsen
Itse en ainakaan tuota Leijonien Lidl mainosta edes huomannut. Sitten luin täältä, että siellä semmoinen on ja seuraavassa pelissä piti oikein tarkkaan katsoa, että mistä täällää oikein närkästyttiin.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Itse en ainakaan tuota Leijonien Lidl mainosta edes huomannut. Sitten luin täältä, että siellä semmoinen on ja seuraavassa pelissä piti oikein tarkkaan katsoa, että mistä täällää oikein närkästyttiin.
En minäkään. Tai huomasin että joku mainos siinä on, mutten kiinnittänyt suurempaa huomiota. Kunnes tällä siitä mainittiin, piti sitten katsoa tarkemmin.

Tosin en mä muutenkaan mainoksiin kiinnitä mitään huomiota, tämä ei ole siis poikkeus.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kävin vähän metsälenkillä. Yksinäinen narsissi kukka puun juurella. Olisi voinut ihmetyttää jos en olisi tiennyt että aikoinaan lähellä oli ollut talo (tai lähinnä mökki). Talo oli purettu jo vissiin 20 vuotta sitten mutta vielä pihassa sinnitteli narsissi.
 

Liitteet

  • IMG_20220519_094236_HDR~2.jpg
    IMG_20220519_094236_HDR~2.jpg
    389,3 KB · kertaa luettu: 22
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös