Mainos

Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

• 5 605 861
  • 68 370
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Näin entisenä kaupunkilaisena, nykyisenä maalaisena eli junttina kysyn seuraavaa (voisi mennä tyhmien kysymysten ketjuunkin):

Miksi linnun paska on ok, mutta koiran paska ei?

Kaipaisin tähän vain hauskoja vastauksia.
Astut linnunpaskaan, niin sitä tulee nimeksikään sun kengille, eikö sitä silleen edes haista. Astupa koiran paskaan, niin hyvällä kyllä popo on entinen ja sitä hajua ei kestä kukaan.

Gennadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, R.I.P M-juna, Ketterä
Ei taida helavyöt ja paikanpäällä jonottaa, kun taitaa olla jonot sinne kuukausista mitattavissa. Tai no, en tiedä nykytilannetta, mutta kun useasti on valittu maailman parhaaksi ravintolaksi, niin voisi kuvitella näin.
Notta pienellä pistetähän ja suurella surmataan. Mulla on Kauhavan puukkotehtaan helavyö ja on stten komia kerrassaan!

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kumman päälle astut mieluummin? Kumman haju on miellyttävämpi?
Olet vain rajoittunut - et ymmärrä paskan merkitystä luonnon kiertokulussa ja ajattelet vain itseäsi.
Toisekseen - koiran paskaa on rajallinen määrä, ne ovat näkyviä ja niitä on helppo väistää. Linnun paskaa (viittaan nyt hanhiin tms.) on sellaisia määriä ja sellaisella taajuudella ettei pysty väistämään.
Tässä aiheessa ei ole mitään hauskaa. Täyttä paskaa.
Suomalainen huumori perustuu pieruihin ja paskaan - erityisesti paskaan huumoriin.
Astut linnunpaskaan, niin sitä tulee nimeksikään sun kengille, eikö sitä silleen edes haista. Astupa koiran paskaan, niin hyvällä kyllä popo on entinen ja sitä hajua ei kestä kukaan.
Miksi siihen koiran paskaan pitää astua?

Vastaan puolestasi. Oletko kuullut liukumiinoista? Sellaisiksi kutsuimme aikoinaan lehmän läjiä eikä kukaan käskenyt niihin astua, mutta pakkohan se oli kokeilla.

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olet vain rajoittunut - et ymmärrä paskan merkitystä luonnon kiertokulussa ja ajattelet vain itseäsi.
Toisekseen - koiran paskaa on rajallinen määrä, ne ovat näkyviä ja niitä on helppo väistää. Linnun paskaa (viittaan nyt hanhiin tms.) on sellaisia määriä ja sellaisella taajuudella ettei pysty väistämään.

Suomalainen huumori perustuu pieruihin ja paskaan - erityisesti paskaan huumoriin.

Miksi siihen koiran paskaan pitää astua?

Vastaan puolestasi. Oletko kuullut liukumiinoista? Sellaisiksi kutsuimme aikoinaan lehmän läjiä eikä kukaan käskenyt niihin astua, mutta pakkohan se oli kokeilla.
Älkää ny saatana kulkeko siällä. Siis missään, niin ei osu koiran- eikä mihinkään paskaan. Toisaalta kotiinsakin on moni kuollut. Joten baariin mars. Ne, jotka ei kotona kalsarikännejä vedä.

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Tämä on paljon mahdollista. En ole esimerkiksi miettinyt koiranpaskaa vaikkapa esteettisestä näkökulmasta.

Oma lapseni on ainakin kerran möyrinyt koiranpaskassa ulkovaatteissaan. Voin sanoa, että paskanhajun poistaminen vei hieman aikaa. Haalareissa ja kengänpohjien kaikissa kuvioissa oli sitä itseään. Se haju oli aivan kaamea.

Olen toki itsekin astunut liukumiinaan muutamia kertoja. Sitä ei aina kävellessään huomaa kaikkia paskakasoja väistellä. Sisälle päästessään sen erheensä viimeistään huomaa - hajusta. Sitä hajua ei voi tarpeeksi korrrrostaa. Aivan kauheaa. Ja tuntuu, että sitä lemua ei saa millään poistettua.

Tätä en lähde kieltämään.

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Miksi linnun paska on ok, mutta koiran paska ei?
Linnun paska ei haise yhtä pahalle eikä näytä niin iljettävältä. Kuvottaa nuo koiranpaskaläjät joita oli tänään _aivan joka paikassa_ kun kävin pitkällä lenkillä. Joutui ihan työkseen väistelemään niitä läjiä ettei ole kengänpohjassa kiinni.

Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Hyvä että ainaki Leksand on käytännössä varmasti SHL:n playoffeissa mukana. Pelsun ja Starsin kohtaloa saanenki sitte jännittää kalkkiviivoille asti, mut ihan mahollista edelleen et 3/3 lempijengit pelaa kevään peleissä. Fingers crossed.

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Takapihallani vipeltää fasaaneja. Ainakin niitä on kaksi nähtynä samaan aikaan. Ja useamman kerran viikossa niitä näkee. Astunkohan kesällä niiden paskaan. Jos tulee ydinsota, niin ei tule kesää, enkä astu fasaanin paskaan.

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Linnun paska ei haise yhtä pahalle eikä näytä niin iljettävältä. Kuvottaa nuo koiranpaskaläjät joita oli tänään _aivan joka paikassa_ kun kävin pitkällä lenkillä. Joutui ihan työkseen väistelemään niitä läjiä ettei ole kengänpohjassa kiinni.
Noo, kissanpaska haisee tuhannen kertaa pahemmalta, kiva kun sellainen on nurmikolla kun leikkaa. Haisee muuten ihan helvetisti. Ketut, syökää irtokissat!

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En ole esimerkiksi miettinyt koiranpaskaa vaikkapa esteettisestä näkökulmasta.
Tässäpä sinullekin miettimistä. Ei tosin itsellenikään esteettisyys tullut ensimmäisenä mieleen eli miettimistä on minullakin.
Oma lapseni on ainakin kerran möyrinyt koiranpaskassa ulkovaatteissaan. Voin sanoa, että paskanhajun poistaminen vei hieman aikaa. Haalareissa ja kengänpohjien kaikissa kuvioissa oli sitä itseään. Se haju oli aivan kaamea.
Ha-haa... ja se lapsen paska itsesssään tuoksuu "ruusuvedeltä".

Kokemusta molemmista - elämä on.

Kaikella ystävyydellä.

Nimim. kerään koirani paskat pois yleisiltä paikoilta

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
tänään _aivan joka paikassa_ kun kävin pitkällä lenkillä. Joutui ihan työkseen väistelemään niitä läjiä ettei ole kengänpohjassa kiinni.
Saatat hieman liioitella, mutta maailma on sen verran täynnä paskaa, että välillä kannattaa väistellä.

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Mutta koiran paskaan joku kuitenkin astuu.

Media, missä tämä ilmoitetaan varmasti löytyy ydinsodasta huolimatta.
Oletko muuten huomannut, että korona-ajasta on seurannut jotain hyvääkin? Nimittäin se jokakeväinen koiranpaskakeskustelu on ollut aika vähäistä. Ukrainan tilanne - siis sodan jatkuessa - tuonee tänä keväänä saman vaikutuksen.

Mutta millä se puheenaihe vältetään ensi vuoden keväänä? Sillä linnunpaskalla?

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
2019 keväällä olin armeijassa, jossa tetsattiin kasarmin kentällä hanhenpaskassa. Siitä riitti kyllä puhetta, joten ehkä linnunpaskan vuoro olisi ensi keväänä?

Vaihtaisin kyllä tällä hetkellä mieluusti korona- ja sotakeskustelut paskasta päivittelyihin.

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Yksi elämäni parhaista päivistä ikinä. Toki naimisiinmeno ja lasten (myös läheisten) syntymät menee edelle, mutta jos niitä ei lasketa. Putous livenä. En ole ikinä nähnyt lapsiani niin onnellisena kuin tuon tämän päiväisen reissun jälkeen. Isä on onnellisin silloin kun lapset ovat sitä myös.

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Oletko muuten huomannut, että korona-ajasta on seurannut jotain hyvääkin? Nimittäin se jokakeväinen koiranpaskakeskustelu on ollut aika vähäistä. Ukrainan tilanne - siis sodan jatkuessa - tuonee tänä keväänä saman vaikutuksen.

Sinänsä hyvä huomio, mutta kovin varhainen.

Ensinnäkin lumipeiton paksuus ja muut sääilmiöt eivät ole paljastaneet kansalle koko totuutta tulevasta koiranpaskainfernosta, joskin sekin aika vielä koittaa. Minä toivon, että Ukrainan tilanne tulee ratkaistuksi ennen varsinaista koiranpaskasesonkia, jotta keskustelisimme oikeasti tärkeistä asioista - koiranpaska vs. linnunpaska.

Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Yksi elämäni parhaista päivistä ikinä. Toki naimisiinmeno ja lasten (myös läheisten) syntymät menee edelle, mutta jos niitä ei lasketa. Putous livenä. En ole ikinä nähnyt lapsiani niin onnellisena kuin tuon tämän päiväisen reissun jälkeen. Isä on onnellisin silloin kun lapset ovat sitä myös.
Olen joutunut kahdesti naimisiin, eikä kumpikaan ole lähelläkään mun parasta päivää ikinä.

Miten sammuttaa bileet ravintolassa? Siihen riittää, että minä tulen paikalle. Hah.

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
isä on onnellisin silloin kun lapset ovat sitä myös.
Tästäpä tuli mieleen aikuisen lapseni kanssa käyty keskustelu koskien hänen lapsuutensa hyvistä ja huonoista kokemuksista.

Ensimmäisenä pettymyksenä hän nosti esille "luvatun" autoretken, mikä ei toteutunut. Taustana tälle, että minulla ei tuolloin ollut autoa eikä tarvetta sille, mutta oli ollut kaverin kanssa puhetta, että saan hänen autoaan lainaan koska vaan. Sattumoisin kun "luvattu" autoretki piti toteuttaa, kaverini tarvitsi autoaan ja retki jäi tekemättä. No big deal - mutta hänelle se oli ollut BIG DEAL.

Pyritään tekemään lapsien lapsuudesta onnellisia, mutta älkäämme kuvitelko tietävämme, mikä lapsen tekee onnelliseksi. Tehdään kaikkea mahdollista mikä on mahdollista lasten ehdoilla - eikä kuvitella tietävämme mikä lapsesta on hauskaa.

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Kävin sohaisemassa kanadalaisten kiekkohassuttelijoitten päivitykseen, että minkä säännön haluaisin jääkiekosta muuttaa. Vastasin, että jos Crosby itkee tuomareille, niin automaattinen viiden pelin pelikielto. Pikkuisen ottaa lujille kanadalaisille. Sieltä hei hyökätään ihan linjoja myöten. Hehe.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Sitähän sanotaan että yhden päivän viettää vaikka aidan seipäänä. Ja siltä se vähän kyllä nyt tuntuukin. Viimeinen koronaeristyspäivä menossa kymmenestä päivästä ja olo on aika huoleton, iloinen. Enköhän tästä viimeisestä, kymmenennestäkin koronaeristyspäivästä selviä, kun olen tähänkin asti selvinnyt. Saakeli.

Kun miettii aikaa taaksepäin. Sinne milloin kaikki alkoi niin kyllähän se tuntui tosi pitkältä ajalta viettää kaikki kymmenen eristyspäivää yhdessä samassa potilashuoneessa, käyden vain välillä vessassa tarpeillaan. Tämä huone kun on vielä myös aika kolkko, väritön ja tylsä itsessään. Nyt onkin sitten tosi hyvä mieli, saatana tästäkin selvisin? Tekisi mieli taputtaa lujasti käsiä yhteen, hurrata vähän ja tuulettaa. Mutta ei viitsi ettei saa hullujen huoneella vain hullun leimaansa otsaansa.

On niin mahtavaa kun tämä koronaeristys alkaa olemaan taputeltu minun osaltani. Kyllä se välillä koville otti, oli niin tylsää ja silti oli vaikeahko keskittyä aina edes noihin suoratoisto-ohjelmiin. Ja eilenkin jätin Kerhon pelin katselematta kun ei vain keskittyminen riittänyt tuijottaa peliä ainakaan niin pieneltä siis älypuhelimen näytöltä.

Nämä mielenterveysosastot on lopulta aika ilottomia, suvaitsemattomia ja ankeita paikkoja. Siksikin minun vaikea viihtyä täällä. Jos vanhingossakaan kääntää katseen miespuolista huonekaveria kohtaan niin saat homon leiman otsaan. Minun mielestäni homoissa ei mitään vikaa siis ja pari tuttuanikin on näitä miehiä. Mutta ajan takaa tuota ettei täällä porukka ole kyllä mitään suvaitsevaisia sakkia. Ja eikä näissä paikoissa ihan hirveästi huumori lennä. Jos ei olisi henkilökuntaa niin ei lentäisi välttämättä kuin aniharvoin.

Se suvaitsemattomuus näkyy luullakseni siinäkin että kun porukka näkee että kirjoitan niin he kai luulevat että kirjoitan taas jostain kielletystä aiheesta. Vaikka olen julkisestikin jo muistaakseni kirjoittanut että tietyt asiat ovat kiellettyjen asioiden listalla ja niistä en kirjoita välttämättä enää koskaan, ainakaan julkisesti.

Ihmiset jotka ovat nähneet minun kirjoituksiani vain ehkä jostain joulu-helmikuulta niin eivät osaa ainakaan täällä hahmottaa sitä että se on vain pisara valtameressä sen suhteen kuinka paljon olen kirjoittamista ainakin harrastanut ja mitä asioita käsitellyt. Kyllähän minä osaan fiksujakin kirjoitella, sitä se suurimmaksi osaksi on kirjoittamisvuoteni sisältänyt. Ja näitä vuosia kun olen kirjioittamista enemmän tai vähemmän harrastanut on peräti 12 vuotta, ainakin.

Jotenkin tuo suvaitsemattomuus on muutenkin sellainen asia mitä en aina pysty käsittelemään. Kaikkien pitäisi ajatella samalla lailla ja tehdä samanlaisia juttuja, ja tuomitaan herkästi muunlaiset tavat. Ei tuollaista kestä. Jokainen tekee sitä mitä haluaa, kunhan tekee sen hyvän maun rajoissa. Näin minä yritän ajatella. Niin täällä osastolla kuin myös muualla.

Nyt täytyy vain kestää vielä tämä vuorokausi loppuun ja sitten yöunet. Sen jälkeen saa taas remuta muuallakin osastolla kuin vain omassa huoneessa. Vaikka en minä nyt oikeasti remua, hillitysti käyttäydyn.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Taas retkellä... Eri järvi kuin tiistaina (mutta sama aurinko). Tällä kertaa tultiin kävellen. Kahvia mukissa, aurinko lämmittää mukavasti ja kalliot on osittain sulaneet (niin ei tarvitse lumihangessa istua).
Ja Iivo hiihtää Holmenkollenillä kärjessä... Nykyaikana kun voi katsella kisoja vaikka keskellä metsää, järven rannassa.

Liitteet

• IMG_20220306_135402_HDR.jpg
    IMG_20220306_135402_HDR.jpg
    995,6 KB · kertaa luettu: 63

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Taas retkellä... Eri järvi kuin tiistaina (mutta sama aurinko). Tällä kertaa tultiin kävellen. Kahvia mukissa, aurinko lämmittää mukavasti ja kalliot on osittain sulaneet (niin ei tarvitse lumihangessa istua). Ja Iivo hiihtää Holmenkollenillä kärjessä...

Kyllä minunkin tekisi mieleni jonnekin pienelle luontoretkelle päästä. Vaikka jonnekin puistoon tai järven rannalle juomaan kupposet kahvia ja syömään munkit. Niin kauniita kelejä ollut ja kevättä ollut mukavasti jo kai ilmassa.

Minulle kyllä tekisi hyvää jo päästä taas edes uloskin. Ikkunasta olen kymmenen edellisen vuorokauden ajan joutunut vain ulos katselemaan ja kaunista säätä ihailemaan.

Olen kaivannut niin paljon nyt ulos. Minun tämän hetkisillä rajoituksilla siellä ei vielä kyllä kauaa olla mutta pääsisi nyt edes hetken nauttimaan noin upeista ulkoilukeleistä. Tällä hetkellä saan siis viettää osastolta ulkopuolista aikaa puolen tunnin verran vuorokaudessa.

Ja @Iisoppi sinun valokuvasi on taas kaunis. Osoittaa sen että jo vähän kevättäkin alkaa olemaan ilmassa... Ja aurinko paistelee.

npc

Jäsen
Taas retkellä... Eri järvi kuin tiistaina (mutta sama aurinko). Tällä kertaa tultiin kävellen. Kahvia mukissa, aurinko lämmittää mukavasti ja kalliot on osittain sulaneet (niin ei tarvitse lumihangessa istua).
Maisemat on hienot ja kun tietää, että posket punaisena pääsee sitten kohta lämpimään tupaan. Ei muuten olisi. Olisi kirotut.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy