Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 384 321
  • 66 969

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kyllä aika pitkään ehdinkin odottamaan tuota kotiuttamista osastolta ja kirjoitin paljon täälläkin asiasta. Oikeastaan heti kun jouduin osastolle niin aloin myös odottamaan kotiin pääsyäkin sieltä. Pitkä olikin siis matka mutta nyt se on ohi ja olen taas kotona, ilman että nyt täytyy miettiä milloin pitää osastolle palata takaisin.

Minähän en omasta vapaasta tahdostani mennyt tällä kertaa osastolle vaan helmikuun alussa minut sinne väkisin vietiin. Tuo selittää sen miksi odotin heti osastolle jouduttuani oikeastaan kotiin pääsyänikin. Pitkään olin osastollakin vielä sitä mieltä että turhaan minut on tänne tuotu ja tein oikeasti valituksen potilasasiamiehellekin. No pitkäänhän tuossa meni että sieltä vastauksen sain, vasta tällä viikolta kuulin vastauksen kun palasin vapailta osastolle. Ja siltikin se vastaus oli se että valituksesi oli myöhässä. No, eipä tuolla enää tuossa vaiheessa mitään väliä ollut kun muutenkin olin jo kovaa vauhtia kotiutumassa parin päivän päästä.

No nyt olen sitten kotona. Ja kyllähän tuo osastohoito minulle hyvää teki vaikka alkuun niin kovasti hanttiin pistinkin. Ei ne taas helpoimmat kuukaudet olleet mitkä tuolla vietin mutta nyt olen onnellisesti kotona taas ja sekös hymyilyttää.

Viimeisinä päivinä odotin vielä paria astetta kovemmin tuota kotiuttamista ja en oikein saanut kunnolla osastolla enää edes nukuttua. Tänään olinkin sitten myös aamusta asti yhtä iloa ja hymyä, aina mukava olla luonnostaan niin iloinen. Ja kun lääkäri siellä kotiutuspalaverissa piti alkujorinat tyyliin että keskustellaan kotiuttamisesta niin minulta pääsi sellainen oikein iloinen naurahdus. Vähän nolotti toisaalta ja lääkärikin oli vähän sen oloinen ja näköinen että otetaan kuitenkin tämä vakavissaan...

Mutta eihän tässä vielä valmiita olla työelämään palaamaan. Päinvastoin, tässä on aika pitkä matka vielä siihen varmaan että töihin takaisin palaan. Tänään haettiinkin itse asiassa vammaistukea sosiaalityöntekijän kanssa. Mutta kyllä minulla on vakaana tavoitteena vielä töihin palata joskus, ei tässä vielä eläkkeelle ja tukien varaan kokonaan jäädä.

Vähän tosiaan varjostaa fiilistä se että vaikka sairaalasta tänään pääsin pois niin silti kuntoutuminen jatkuu. Mutta, mutta... Onhan sillä nyt hyvät puolensa että saa taas olla kotona. Oma tupa, rauha, vapaus, ei aina sitä samaa yksitoikkoista iltapalaa ja saa vastatakin itse omasta ruokahuollosta. Kyllä tämä kotiin paluu hyvältä maistuu. Ja varmaan aikaa myöden vaan tajuaa kuinka kivaa tämä onkaan. Oma koti, kullan kallis

Ja korostan sitä että kyllä tämä osastohoito hyvä juttu oli. Paljon meni kuntoni sen aikana eteenpäin. Ja vaikka minut väkisin sinne raahattiinkin niin kyllä tässä on vakaana tavoitteena se että välit palautuu taas hyviksi kaikkien tästä minut hoitoon viemisestä vastanneiden kanssa. Ei läheisiä kuitenkaan liikaa ole minulla varsinkaan ja kun hoitojakso oli hyvä päätös vaikken sitä aluksi ymmärtänytkään.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Ensi viikolla Ed Sheeran julkaisee singlen, jolla fiittaa Ellinoora.
 

D.Santon

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Liiga.
Kylläpä nuo bändit taitaa nykyään aloittaa aikalailla siihen aikaan mitä jossain keikkaohjelmassa lukee. Toki viime vuosina ei ihan niitä megabändejä ole tullut nähtyä, mutta eikös tuo yleisesti aika ysäriä ole odotuttaa jengiä siellä keikkapaikalla?

Alice In Chains viime käynnillä aloitti muistaakseni jopa hitusen etuajassa. Soittoaika oli sen 21:00- 23:00, ja keikka tosiaan loppui tasan 23.00, jolloin alkoi välitön alueen tyhjennys.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Naapurin maalle meidän tien viereen on muodostunut melko iso lampi. Siellä pyörii kolme sinisorsaa, kaikki poikia. Yleensä ne ui peräkanaa ympäri lampea mutta välillä tulee vissiin jotain kinaa ja ne rääkyy toisilleen ja läpsyttelee siipiä veteen. Tyttösorsia ei ole näkynyt...
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Menin sitten reilu tunti sitten tuonne naapurirappuun intopiukeena putsailemaan ennenkun kantelen tavaroita pikkuhiljaa. Puolisen tuntia jaksoin jynssäillä edellisen paskoja ja silmäillä paikkoja, kunnes tuli vahva tunne ettei tämä ole mun paikka. Vaikka oli miten pinnat ja kodinkoneet uusittu, niin ei jaksa jynssätä kun ei desinfiointi riitä, ja lisäksi jostain löi päälle jokseenkin ahdistavan tunteen siitä etten vaan halua siellä asua. Saas nähdä onnistuuko jäädä nykyiseen, mutta kysyttävä on. Onneks sentään sama yhtiö niin pieni sauma on, ehkä.
Mielummin maksan sen 150 rahaa enempi siitä että saisin olla tässä missä olen nyt, muuten tulee pika visiitti.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Taidan olla mulkku. Tuli työnantajan lomaehdotuslista ja siinä eräälle 'Loimaan kassaan' jäsenmaksunsa maksavalle (meidän lafkassa pari muuta yli sadasta, kaikki muut kuuluvat omaan meidän liittoon) niin tälle henkilölle on ikävät loma-ajankohdat ja tulee esittään mulle että vaihtaisinko lomia?

Olen mulkku tällä kertaa kun kaveri maksaa mielummin jäsenmaksunsa muualle kuin tukee omaa ammattiosastoaan niin siinähän pitää myös lomansa silloin kun listaan merkitty.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
...
Olen mulkku tällä kertaa kun kaveri maksaa mielummin jäsenmaksunsa muualle kuin tukee omaa ammattiosastoaan niin siinähän pitää myös lomansa silloin kun listaan merkitty.
Ottamatta mitenkään kantaa tuohon loma-asiaan, kysymys herää, kenen omaan ammattiosastoon? Jos se on sulle "oma", pidä hyväksi, mutta älä tyrkytä muille.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Ottamatta mitenkään kantaa tuohon loma-asiaan, kysymys herää, kenen omaan ammattiosastoon? Jos se on sulle "oma", pidä hyväksi, mutta älä tyrkytä muille.

Tarkoitan kun meidän lafkassa on noin 140 työntekijää joista noin 5 maksaa 'Loimaan kassaan' jäsenmaksunsa. Kaikki muut maksavat Teollisuusliitolle josta palautuu Ammattiosaston käyttöön (siis näille jotka kuuluvat 'liitton') virkistystapahtumia ja pikkujouluina ym mitä ammattiosaston hallitus milloin järjestää jäsenilleen.

Nämä YTK:hon maksavat säästävät noin 400€ vuosi eikä muutenkaan ajattele kuin itseään.

Ei silti meidän lafkassa k.o henkilöitä syrjitä mutta en itse k.o asian johdosta myöskään puolustele niitä jos työnantaja käyttää omaa oikeuttaan määrätä loma-aika haluamalleen jaksolle kesälomakauden puitteissa.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK

Niin eli jos k.o henkilö haluaa vaihtaa lomansa ajankohtaa mun kanssa niin en vaihda. Syytähän mun ei tarvi hänelle kertoa.

Meillä vuorossa kolme henkilöä ja lomat laitettiin ajalle 14.6-14.8 jolloin kaikille meistä kolmesta osuu saman verran lomapäiviä ja päällekkäisiä lomia ei saanu olla. Tämä henkilö menettää yhden 200% päivän sen vuoksi kun yksi lomapäivä osuu Juhannukseen.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Niin eli jos k.o henkilö haluaa vaihtaa lomansa ajankohtaa mun kanssa niin en vaihda. Syytähän mun ei tarvi hänelle kertoa.

Meillä vuorossa kolme henkilöä ja lomat laitettiin ajalle 14.6-14.8 jolloin kaikille meistä kolmesta osuu saman verran lomapäiviä ja päällekkäisiä lomia ei saanu olla. Tämä henkilö menettää yhden 200% päivän sen vuoksi kun yksi lomapäivä osuu Juhannukseen.
@peksa Asia on juuri noin kuin arvailet. Jos et vaihda työkaverisi kanssa loma-ajankohtaa sen vuoksi, että hän ei kuulu ammattiyhdistykseen tai sen takia, ettei hän saisi itselleen yhtä 200 %:n päivää, olet mulkku.

Olet oikeassa, sinun ei tarvitse vaihtaa ja jos vaihtamattomuuden syynä on esim. se, että sinulle annettu loma-aika on sinulle parempi kuin ehdotettu vaihdokki, syystä tai toisesta, niin se ei tee sinusta mulkkua. Mutta jos syy on edellä kerrottu, niin se tekee.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Pitäisi tästä lähteä munkkitaikinan tekoon. Simaa maisteltiin jo eilen ja ihan hyvää oli...
Mukavaa viikonloppua ja vappua kaikille!
 

Liitteet

  • IMG_20220429_092904_HDR~2.jpg
    IMG_20220429_092904_HDR~2.jpg
    307,1 KB · kertaa luettu: 46

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Taidan olla mulkku. Tuli työnantajan lomaehdotuslista ja siinä eräälle 'Loimaan kassaan' jäsenmaksunsa maksavalle (meidän lafkassa pari muuta yli sadasta, kaikki muut kuuluvat omaan meidän liittoon) niin tälle henkilölle on ikävät loma-ajankohdat ja tulee esittään mulle että vaihtaisinko lomia?

Olen mulkku tällä kertaa kun kaveri maksaa mielummin jäsenmaksunsa muualle kuin tukee omaa ammattiosastoaan niin siinähän pitää myös lomansa silloin kun listaan merkitty.
Vaikutat mukavalta työkaverilta.
 
K

Kiekkokatsoja

Hyvää wappua!
Mp ajokelit odottaa vielä tuloaan, joten siispä grillaan. Kevään koeajo on kuitenkin suoritettu aikaisemmin huhtikuussa. Hyvin pelasi, ja mukavaa oli.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Hyvää wappua!
Mp ajokelit odottaa vielä tuloaan, joten siispä grillaan. Kevään koeajo on kuitenkin suoritettu aikaisemmin huhtikuussa. Hyvin pelasi, ja mukavaa oli.

Hyvää wappua myös koko Jatkoajan porukalle IHAN NIITÄ KATEELLISISA MODERAATTOREITA MYÖTEN SILLÄ MINÄ EN OLE KATKERA ENKÄ KATEELLINEN VAIKKA EDELLINENKIN PELIKIELTO OLI LUVALLA SANOEN TÄYSIN JÄRJETÖN JÄRJSTELMÄN ANTAMA POIKITTAINEN MAILA MUTTA NIIN SE VAIN MENEE ETTÄ EDELLÄKÄVIJÄT EDELLÄ JA PERÄSSÄHIIHTVÄT SITTEN MYÖHEMMIN !! I ASSUME!
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Vaikutat mukavalta työkaverilta.

Hahah, olen toki. Muista Herr Moore myös että mulla on se yks muuttuja mikä vaikeuttaa muutamien kanssa työntekoo kun kuulun seksuaalivähemmistöön niin kyllä sen tuolla huomaa vaikka yhtä lailla senkinlainen syrjintä on kielletty mutta milläs todistat?

En mä tuolla muiden tekemisiin puutu :)
 

WildCore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Hahah, olen toki. Muista Herr Moore myös että mulla on se yks muuttuja mikä vaikeuttaa muutamien kanssa työntekoo kun kuulun seksuaalivähemmistöön niin kyllä sen tuolla huomaa vaikka yhtä lailla senkinlainen syrjintä on kielletty mutta milläs todistat?

En mä tuolla muiden tekemisiin puutu :)
Syrjintää sekin on, että eri kassaan/liittoon kuuluvaa ei kohdella tasapuolisesti niin kuin muita vaan pidetään jotenkin huonompana.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Hahah, olen toki. Muista Herr Moore myös että mulla on se yks muuttuja mikä vaikeuttaa muutamien kanssa työntekoo kun kuulun seksuaalivähemmistöön niin kyllä sen tuolla huomaa vaikka yhtä lailla senkinlainen syrjintä on kielletty mutta milläs todistat?
Ole yhteydessä sinne ammattiliittoon tuosta niin eiköhän selvyys tule.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Ei mulla oo hajuakaan kuka työtovereistani kuuluu mihinkin liittoon vai onko kuulumatta.
Vissiin sitten ihan yleistä tietoa jossain.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kun joskus nuorena poikana menin töihin niin ensimmäisenä päivänä tuli paikallinen metalliliiton äijä tunkemaan laput käteen ja käski liittymään. Yksi sieltä työpaikasta ei liittoon kuulunut ja sitä nämä änkyrät sitten kiusasivat kaikella mahdollisella tavalla.

Sitten laman aikaan tuli lomautus ja liitolla kesti neljä kuukautta maksaa päivärahoja. Onneksi sai pankin kanssa sovittua, että velkojen maksut on tauolla niin pysyi säästöillä leivänsyrjässä kiini. Sitten jossain kohtaa sairastuin vakavasti ja olisin tarvinnut liitosta apua, koska työnantaja halusi tehdä kaiken vaikeaksi, eikä ollut sairaudesta kiinnostunut. Liitto ei halunnut lähteä prosessiin mukaan, koska kyseessä oli iso työnantaja jota ei haluttu hermostuttaa.

Kyllä minä vuonna 2022 vahvasti ihmettelen, että jotkut vieläkin ajattelevat liittoon kuulumisen olevan jotenkin pakollista ja jos siihen ei kuulu, niin se on sitten ilmeisesti itseltä pois.

Sosiaalilalla on YTK ainakin hyvä, koska alaa liippaavat liitot tuntuvat olevan kiinnostuneita vain ja ainoastaan hoitajien asioista.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Perkele. Kello herättämässä joka ARKIaamu klo 10. No, tänään onkin lauantaina ja siksi nukuin kivasti pommiin. Onneksi ei ollut yhtään ruokatilausta tällä välin. Tämä on näitä päiviä.
36 vuotta sitten pappa nukkui ikiuneen, kun sulatustynnyri räjähti.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Kun joskus nuorena poikana menin töihin niin ensimmäisenä päivänä tuli paikallinen metalliliiton äijä tunkemaan laput käteen ja käski liittymään. Yksi sieltä työpaikasta ei liittoon kuulunut ja sitä nämä änkyrät sitten kiusasivat kaikella mahdollisella tavalla.
...
Minun nuoruuden ystäväni meni aikoinaan rakennukselle kirvesmieheksi, mutta ei halunnut liittyä mihinkään liittoon, siis tähän punaistakin punaisempaan Rakennusliittoon. No, sitä uhattiin väkivallalla ja muilla ikävyyksillä, mutta isona ja riskinä miehenköriläänä se vain naureskeli noille politrukeille. Kun muu ei auttanut, koko työmaan komukat menivät istumalakkoon ja saivat siten kaverini erotettua.
Että semmoista solidaarisuutta työkaveria kohtaan...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös