Onhan tää palsta monellekin tärkeä paikka ja sellainen ihmisten kohtaamispaikka. En oikein heitä viitsisi moittia, jos ottavat palstan vakavasti. Nooh, mullahan on toi muukin elämä, mutta kaikilla ei näin ole, eikä siinä ole mitään häpeämistä.
Ja olen huomannut että jotkut kaipaa myös sitä sosiaalisuutta paljonkin enemmän kuin toiset. Minulle lopulta tämä sairausloma ei ole sen vuoksi ollut paha rasti että olen joutunut paljon olemaan yksin. Toki jos olisi seuraa niin ei varmaan olisi tullut kelattua niin paljoa näitä sairauslomaan ja ongelmiinsa liittyviä asioita. Mutta muuten, viihdyn kyllä yksinkin ja en ole nähnyt vaikeana olla nyt sairauslomallakaan sen yksin olemisen takia. Toki muuten sairausloma on tietenkin valitettava ja negatiivinen asia.
Viihdyn kyllä ihmisseurassakin, etenkin tutussa ja hyvässä seurassa. En ole mikään erakkoluonnekaan mutta jollekin toiselle tämä sairauslomalla oleilu näin paljon yksinään voisi ottaa kovemmallekin. Olen kyllä ihan sieltä teinivuosista alkaen tottunutkin olemaan pakostakin paljon yksinäni.
Niin ja siellä saunan takana, on tilaa (heille).
Saunasta puheenollen niin tuli vaan mieleen, että tuo saunominen ei nykyisin enää kiinnosta, kuten ennen.
Ikävä kuulla mielestäni. Minulle saunominen on aina ollut taas rakas rentoutumiskeino. Ja on sitä yhä. Nytkin kun olen sairauslomalla niin on iso juttu että on edes tuo taloyhtiön sauna johon pääsen lauantaisin noin 30-45 minuutin ajaksi löylyä heittämään ja rentoutumaan. Se on nyt sellainen jokin paikka edes mihin mennä, muuallekin kuin kotiin tai lääkäriin/fyssarile. Jep, en paljoa liiku sairauslomalla. Ainakaan julkisissa paikoissa, kaupassa ja pyörälenkeillä kyllä käyn.
Saunominen on mielestäni kivaa puuhaa. Tosin seurassa vielä mukavampaa kuin yksin. Yksin ollessa voi käydä joskus tylsäksikin kun on tottunut että jos ei ole kenelle puhua niin sitten on ainakin se kännykkä vähintään kourassa. Yksinkin kyllä viihdyn mutta kyllä se liian usein vaatii jotain virikettä että yksin viihtyy. Saunassa istuu vain ajatustensa kanssa yksin lauteilla ja voihan se sellainen välillä tylsäksikin käydä.
Tykkään silti saunomisesta, jopa yksin. Ja aikoinaan kun asuin siellä kuntoutuskeskuksessa niin vitutti se kun siellä saunassa oli minun makuuni pliisut löylyt. Vaikka mittarin mukaan sielläkin saunassa oli yhtä paljon asteita kuin tämänkin taloyhtiön saunassa eli 80 astetta. Kyllä minä silti sielläkin saunomassa kävin, tavankin vuoksi. Eikä se saunamaksukaan siellä ollut kuin vitosen kuukaudessa.
Puhuin siitä saunasta silloin siellä kuntoutuskeskuksessakin muidenkin asukkaiden kanssa mutta asialle ei tehty mitään koska ei suuremmassa kuvassa sille ollut tarvetta. Muut kun olivat saunaan tyytyväisiä,
Nyt onneksi tämän taloyhtiön saunassa on hyvät löylyt, myös minun makuuni. Ja saunavuoroni alkaakin ihan just eli noin puolen tunnin kuluttua. Sekin on hassua että moni ihminen ei mielellään sauno kai näin aikaisin mutta minä valitsin itse tämän 15-16 saunavuoron vaikka tarjolla olisi ollut aikoinaan myöhäisempiäkin vuoroja. Laskin kuitenkin että tämä on hyvä saunavuoro minulle ja ei mene niin paljoa ainakaan urheilulähetysten kanssa päällekkäin.
Joskus olisi vain kiva päästä saunomaan taas puulla lämmitettävään saunaankin. Joulusaunaa aina odotankin paljon koska silloin pääsen saunomaan puusaunassa ja hyvässä seurassa isäni kanssa.