Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

• 5 596 031
  • 68 324

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Vittu että mulla joskus vituttaa nämä kenon tarkastelijat tuolla kauppajonossa. Sitten arvotaan että uusitaanko vai ei? Enkä edes tarkoita niitä mummoja vaan raavaita miehiä. Päättäkää vittu kotona uusitteko vaimon rivin plus lapsien syntymäajat vai ette niin ei tarvi puolta tuntia odotella takana.

Ette kumminkaan mitään sieltä voita.

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki Penan ja Tamin joukkueet, KuPS

Törmäsin tällaiseen uutiseen kun Facebookin feedissä tuli jostain syystä vastaan. Suomalaisten kommentit oli kyllä mahtavia, suurin osa oli luokkaa "Höhö eli kuten halusikin" tai "Eipähän ole sijoittanut ja laittanut numeroiksi internetiin". Siis mitä helvettiä? Kymmenen miljoonaa on sellainen summa että saa olla oikeasti aika poikkeuksellisen mielenköyhä kaveri jos onnistuu hassaamaan sen ihan täysin. Ei olisi varmaan isojakaan järjestelyitä tarvinnut tehdä niin tuolla kaverilla olisi edelleen rahaa riittävästi siihen että voisi vetää kokkelia huoran tissivaosta, mutta silti tulovirtakin olisi suhteellisen tasaista ettei tarvitse paljon tulevaisuudesta stressata muuta kuin että koska pumppu pettää.

Ylivoimaisesti typerin ratkaisu tuolta mieheltä toki oli antaa puolet rahoista sukulaisille. Idiootti.

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins

Törmäsin tällaiseen uutiseen kun Facebookin feedissä tuli jostain syystä vastaan. Suomalaisten kommentit oli kyllä mahtavia, suurin osa oli luokkaa "Höhö eli kuten halusikin" tai "Eipähän ole sijoittanut ja laittanut numeroiksi internetiin". Siis mitä helvettiä? Kymmenen miljoonaa on sellainen summa että saa olla oikeasti aika poikkeuksellisen mielenköyhä kaveri jos onnistuu hassaamaan sen ihan täysin. Ei olisi varmaan isojakaan järjestelyitä tarvinnut tehdä niin tuolla kaverilla olisi edelleen rahaa riittävästi siihen että voisi vetää kokkelia huoran tissivaosta, mutta silti tulovirtakin olisi suhteellisen tasaista ettei tarvitse paljon tulevaisuudesta stressata muuta kuin että koska pumppu pettää.

Ylivoimaisesti typerin ratkaisu tuolta mieheltä toki oli antaa puolet rahoista sukulaisille. Idiootti.
Kyllä olisi kannattanut suoraan laittaa rahat välitystilille.

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers

Jos hän on miettinyt asian että tissit on täysin yliarvostettu? Persemiehenä laittoi kaiken samantien sileäksi niin pysyy ainakin hengissä.

Ei sekään huono ratkaisu ole. Ei niitä rahoja taivaaseen saa mukaan.

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki Penan ja Tamin joukkueet, KuPS
Jos hän on miettinyt asian että tissit on täysin yliarvostettu? Persemiehenä laittoi kaiken samantien sileäksi niin pysyy ainakin hengissä.

Ei sekään huono ratkaisu ole. Ei niitä rahoja taivaaseen saa mukaan.
Ei toki ja parempihan se noin kuin että tulisi riitaa perinnöstä. Toki typeryyttä oli antaa rahaa jo etukäteen sukulaisille kuin se että olisi rellestänyt itse nekin.

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Ei toki ja parempihan se noin kuin että tulisi riitaa perinnöstä. Toki typeryyttä oli antaa rahaa jo etukäteen sukulaisille kuin se että olisi rellestänyt itse nekin.

Olisihan siinä voinut toki ostaa jonkun Dodgen vaikka. Nyt sillä ajelee joku muu.

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Sain tänään elämäni suurimmat pullon/tölkinpalautusrahat. Palautin autotalliin noin kolmen vuoden aikana kertyneet "virvoitusjuomapakkaukset" paikalliseen markettiin ja sain yli 50 euroa kasaan. Vartin verran meni aikaa syöttää ne automaattiin. No, pääsipähän ainakin tuntipalkoille tuossa.

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Sain tänään elämäni suurimmat pullon/tölkinpalautusrahat. Palautin autotalliin noin kolmen vuoden aikana kertyneet "virvoitusjuomapakkaukset" paikalliseen markettiin ja sain yli 50 euroa kasaan. Vartin verran meni aikaa syöttää ne automaattiin. No, pääsipähän ainakin tuntipalkoille tuossa.

Mun ennätys on 64€. Oli vähän kertynyt nurkkiin.

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Montako "pullonpalautusautomaatille tarvitaan henkilökuntaa" kuulutusta ehti tulla?

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Montako "pullonpalautusautomaatille tarvitaan henkilökuntaa" kuulutusta ehti tulla?

Ei yhtään. Kaikki meni kuin strömsössä eli ei katkoksia eikä muitakaan ongelmia. Kai ne säiliöt oli tyhjennetty vastikään.

Hyvä fiilis varsinkin nyt kun vaimokaan ei pääse motkottamaan asiasta.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Olen sellaisen asian pistänyt itsessäni merkille että ennen sitä tiesi nimeltä paljon enemmän Liigapelaajia kuin nykyään. Siis jokaisesta liigajoukkueesta osasi varsinkin teininä luetella ison kasan pelaajia nimeltä, nykyään jostain syystä sitä ei muista läheskään niin monen liigapelaajan nimeä ulkomuistista.

Ja saattaa olla että nykyäänkin muistaa niitä entisaikojen pelaajien nimiä paljon enemmän kuin näitä tällä hetkellä Liigassa pelaavien nimiä.

En tiedä sitten mistä tämä johtuu? Ehkä jääkiekkoa katselee nykyään enemmän pelillisestä näkökulmasta? Kun ennen seurasi enemmänkin tilastoja ja tuijotti nimiä pelaajien selissä? Ja onko liigan tason kuuluisa laskukin vaikuttanut tähän? Ennen liigassa pelasi enemmän tasokkaita pelaajia joita oli kiva muistaa nimeltä?

En tiedä. Mutta olen tuollaisen asian vain pistänyt merkille. Toisen asian jonka olen pistänyt merkille että nykyään jääkiekkoa ammatikseen pelaa paljon vähintään toisen sukupolven pelaajia. Siis pelaajia joiden isä on aikoinaan myös kiekkoillut ammatikseen. Sitä tuntee itsensä vanhaksi kun muistelee ja hokaa että jaa niin, se Dale McTavish esimerkiksi oli supertähti Liigassa silloin kun minä olin teini. Nyt hänen poika pelaa Anaheimissa. Ja niin edelleen.

Mutta kyllä jääkiekkoa seuraavana saa välillä muulloinkin tuntea itsensä jo vanhaksi. Lapsena sitä piti jääkiekkoilijoita jotenkin elämässäkin kokeneina ja iäkkäämpinä. Nykyään suurin osa liigakiekkoilijoistakin on paljonkin nuorempia kuin allekirjoittanut. Niin se aika menee eteenpäin ja ikää karttuu myös minulle.

Toinen asia mistä saa välillä tuntea piston sydämessään ikään kanssa liittyen on se kun joku sellainen pelaaja lopettaa aktiiviuransa joka aloitteli sitä silloin kun itse oli vaikka teini. Paras esimerkki näistä on tietenkin minulle Hannu Toivonen joka taisi muistaakseni olla HPK:n varamaalivahti uransa alkuaikoina ja kävi samalla samalla luokalla lukiota kanssani. Nyt aika on mennyt tässäkin hurjasti eteenpäin ja Hanskikin on jo kiekkouransa pelaajana lopettanut.

Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Minulla oli äsken talitintti parvekkeella. Parvekelasit ovat olleet kiinni vaikka kuinka kauan, että miten ihmeessä se on sinne päässyt?! Enkä olisi itse sitä edes huomannut, koska parvekkeelle mennään pojan huoneesta ja sillä on aina verhot kiinni. Naapuri tuli kertomaan asian, että käyn vapauttamassa lintupolon.

Glove

Jäsen
Tänään sain kuulla työkokeilupaikasta, joka olisi minun osaamiselleni oikein sopiva. Siispä paperit vetämään ja loppuviikosta soittelen perään. Jospa nyt tärppäisi. Onhan tässä nyt aika kauan paikkaa etsitty, eli en ole päässyt edes ilmaiseksi töihin. Hieman ihmetyttää, mutta ei minun ihmettelylläni taida olla merkitystä.

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Viisivuotias sukulaistyttöni tuli esittelemään minulle piirustuksiaan. Ensimmäisessä piirustuksessa oli norsu, kirahvi ja sarvikuono. Otin piirustuksen käsiini ja revin sen lapsen silmien edessä. Kysyin onko lapsella lisää piirustuksia. Ja olihan sillä, piirustus kengurusta. Otin senkin ja revin.

Lapsi siinä sitten alkushokin jälkeen itki, mutta kerroin, että tuo eri maiden eläinten piirtely on kulttuurista omimista, joten sukulaissetä vaan opetti olemaan ja elämään sillä tavalla, kuten kuuluu.

Nyt on lapsi hyvällä elämänpolulla. Tuli siitä hyvä mieli, kun sai opettaa lasta.

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Olin tuossa melkein pari kuukautta ilman tuloja, kun kaikista lupauksista huolimatta uuden työn hommat loppu kuin seinään. En viitti ihan isosti avata asioit, mutta kesällä lopetin vaakkarityön ja lähdin mukaan tekemään ns. oman alan hommia, kun tuottajaismies sen minulle myi. Pikkuisen veti mielen matalaksi tuossa parin kuukauden aikana, mutta onneksi vuokranantaja on ymmärtänyt ja nyt sitten oonkin vanhoissa hommissa kahdessa eri firmassa. Ehkä tämä taas tästä.

Suosikkijoukkue
Raipen SaiPa
Jos joku tietää paremman pikaruokalahampparin kuin tää nyt viimein takas tullut Hesburgerin kebab hampurilainen ni saa vinkata. Et saa näin hyvää hampparia ainakaan mäkkäristä tai BKsta. Grillit sitten erikseen. Saatana kun työmatkalla on Hesburger, hain iltavuoron jälkeen jo toistamiseen...

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kyllähän tämä tilanteeni alkaa väkisin rassaamaan jo mieltänikin. Ja nyt puhun näistä jalkakivuista. Edelliset kolme viikkoa vietin jo sairauslomalla suurimmaksi osaksi, mitä nyt kävin aina välillä töissä tekemässä noin yhden työvuoron todetakseni että jalkavaivat haittaavat yhä. Lääkäri on kirjoittanut aina vain viikon kerrallaan sairauslomaa ja minun on pitänyt sen päättyessä käydä töissä tekemässä aina yksi työvuoro koska nämä kivut on pahimmillaan töissä.

Olen sitten todennut että työnteko on yhä kivuliasta ja käynyt uudelleen lääkärissä. Lääkäri on hieman tutkinut jalkojani ja kirjoittanut minulle aina viikon kerrallaan tosiaan sairauslomaa. Viime kerralla lääkärissä minulla todettiin sitten se kihtikin.

Eilen oli sitten taas tällainen päivä kun testasin työntekoa. Ja arvaatte varmaan alkuviestin vuoksi sen miten siinä kävi. Eli alku työvuorosta oli jo sangen lupaava, noin ensimmäiset 4-5 tuntia mutta varmaan sitten kun jalat olivat jo tarpeeksi rasittuneet niin samat oudotkin jalkakivut palasivat. Ja kävely oli pahimmillaan kuin olisi tulisien hiilien päällä kävellyt. Kipu kun on sellaista polttavaakin. Vaikea sinänsä muuten kuvailla kipuja kun ei tiedä oikein mihin taudin kuvaan nyt lopulta sitten verrata omia kipuja. Sen vain osaan parhaiten sanoa että sattuu ja polttaakin, tai siltä tuntuu että polttelisikin jaloissa.

Alkaa vain usko horjumaan sen suhteen että saadaanko jalkojani koskaan kuntoon ja täysin kivuttomiksi. Ainakaan näin miten nyt on toimittu. Että käyn työterveyslääkärilä aina välillä vähän ja paino sanalle vähän vain tutkituttamassa jalkani, ison osan ajasta lääkäri kuitenkin tutkii tietokonettaan ja lopuksi kirjoittaa viikon sairauslomaa. On fiilis että pitäisi päästä jollekin jalkakirurgille? Jollekin erikoislääkärille oikein? Tietäisi vain että missä, miten, kuinka helpolla ja millä hinnalla?

Periaatteessahan voin könytä tarvittaessa näiden jalkojeni kanssa vaikka Helsinkiin tai Tampereellekin hakemaan erityishoitoa jaloilleni jos se on tarpeen. Ja palvelu on kohtuuhintainen. Juna-bussimatkat on kuitenkin suht edullisia ja ei kauaa edes kestä.

Tämän päivän yritän vielä ainakin töitä tehdä kuitenkin. Koska periaatteessa kykenen työntekoon vaikka se onkin tosiaan varsin kivuliasta ja ilkeän tuntuista. Ainakin pahimmillaan. Huomiseksi sain sitten varattua työterveyslääkäriajan. Mutta mennään nyt vielä varauksella ja askel nimenomaan kerrallaan. Jos kivut nyt onkin jo hellittäneet niin ajan saa myös ilmaiseksi peruttua. Kunhan sen tekee tämän päivän aikana.

Mutta jos vanhat merkit paikkansa pitää niin tänään jalkakivut alkavat vaivaamaan jo eilisen työpäivän jäljiltä aiemmin. Koska ei ole ollut kunnolla aikaa palautuakaan edellisestä työvuorosta.

Se on vain niin vaikeaakin jo hakea lisää vain sairauslomaa kun tietää että työpaikalla ei edes ole varsinaisesti mitään ekstraajia ja poissaolot näkyvät heti muiden työkuormissa. Sekä on jo entuudestaan yksi toinen sairausloma tällä hetkellä työpaikalla. Ja sitten vielä sekin että kun olen ollut jo tosiaan kolme viikkoa sairauslomalla.

Mutta kyllähän minun on asetettava oma terveyteni etusijalle. Ja oltava rehellinen sen suhteen itselleni ja muillekin onko kipuja ja miltä jaloissa tuntuu. Turhaan en sairauslomaa hae mutta jos oikeasti on yhä vain kipuja niin onhan se sitten vaan toimittava. Ei sitä voi jättää terveyttään heitteille ja koviakin kipuja hoitamatta sen vuoksi että venyy työpaikan eteen.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy