Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 342 457
  • 66 863

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Muutama kuukausi sitten päätin palata "juurilleni" ja hankin paikan jossa tehdä ruokaa ihmisille silleen osa-aikaisesti. Kouluja tuli aikanaan käytyä ja palkkatuloja alalta viimeksi reilun 20 vuoden takaa. Hetkeäkään ei ole tarvinnut katua, vaan päinvastoin oon ihmetellyt miksen oo tehnyt tätä aina. Kyseisessä hommassa ei tarvii muuta kun hoitaa lounas/tilaukset, paikat omalta osalta kuntoon ja pakenen paikalta, muut jatkaa.
Nyttemmin jo oli puhetta ikäänkuin emännän hommista vuoden alusta. Täyspäiväistä siis luvassa eikä tavitse miettiä suostunko, sillä pystyn helposti hoitamaan tuon toisen tulolähteen siinä sivussa. Ja vieläpä kun kyseessä ei mitään ala carte sykkimistä vaan simppeliä kun tietää mitä tehdä, kuinka paljon ja moneltako valmista, sekä täysi vapaus luovia.
Tykkään ihan vitusti työnteosta piiiiitkään aikaan.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Yön änäreitä ootellessa katselen elämäni ensimmäistä kertaa keilauskisoja, kun Viaplay lähettää paraikaa Weber Cupia Eurooppa vs. USA. Kokemus se on tämäkin :D
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Yön änäreitä ootellessa katselen elämäni ensimmäistä kertaa keilauskisoja, kun Viaplay lähettää paraikaa Weber Cupia Eurooppa vs. USA. Kokemus se on tämäkin :D

Ite kattelin Bundesliigaa vielä tuossa vähän aikaa sitten.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tykkään ihan vitusti työnteosta piiiiitkään aikaan.

Tämä on hienoa kuulla. On tärkeää että työssä käyvä ihminen on vähintään tyytyväinen työhönsä, jos ei sitten peräti tykkää siitä. Työ vie kuitenkin ison osan ihmisen elämästä

Minullakin tuli tällä viikolla tasan kaksi vuotta täyteen nykyisessä työpaikassani. Vaikka olenkin nykyisessä työpaikassani ollut sairauslomalla monta, monta kertaa enemmän kuin aiemmissa työpaikoissani jopa yhteensä niin silti olen ihan tykännyt nykyisestä työstäni. En koekaan että sairauslomieni syy olisi missään vaiheessa ollut millään tasolla heikko motivaatio. Vaan nytkin on kyse ollut valitettavan kovista säryistä jalkapohjissa.

Sitäkin olen jo pitänyt hyvänä merkkinä siitä että viihdyn nykyisessä työssäni että minulla ei ole ollut vielä kertaakaan nykyisessä työsuhteessani ahdistusta ja vitutusta töihin lähtiessä. Ja tämä on aiemmissa työpaikoissa ollut minulle kuitenkin aika yleistä.

Ja kuinka paljon viihtyisinkään nykyisessä työssäni jos ei olisi rasitteena nuo kovat jalkasäryt? Toivottavasti tämänkin pääsee tosiaan ensi viikosta alkaen huomaamaan.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Siis elämässä pitäis oppia tyytymään vähään. Suostuisi johonkin duuniin ja illat sitten katselis vaan jotain vain elämäätä. Nykyään ei ole noloa pelata videopelejäkään. Mut ihan lautapeleihin tai kirjojen lukemiseen en ehkä lähtis. Ei joka päivä tarvii hakea sitä limittiä. Kävis lenkillä ja katselis oravia. Hommais kotiin jonkun sohvan.

Tästä tuli heti mieleeni se että tosiaan, se asia mitä minäkin aloin ryyppyvuosinani kaipaamaan eniten oli ne ihan vain rauhalliset koti-illat. Silloin kun elämä oli tasaisen hyvää ja rauhallista. Oli baarissa notkumisen sijaan ihan vain kotona viettämässä koti-iltaa, katsellen televisiota ja menemällä ajoissa maatekin.

Muistan sen kaipuun tunteen mikä iski varsinkin silloin kun viereisessä pöydässä baarissa ollut vanhempi miesseurue alkoi puhumaan että kyllä he nyt aikovat lähteä kotiin, katselemaan telkkaria ja menemällä ajoissa maate. Kello oli jotain 20-21 tuolloin. Mietin milloinkohan viimeksi minä olisin niin tehnyt enkä roikkunut johonkin vähintään 24 saakka baarissa. Elämäni oli tuolloin mennyt jo varsin sekaisin ja sitä seesteistä aikaa kotona kaipasi eniten.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Kun täällä on ollut niin hävytön määrä visoja ja muita sellaisia niin on käynyt mielessä vetää Tolkienin teoksiin perustuva visa läpi. Voisi katsoa jos saisi sen huomenna aikaan ja niin ettei tulisi liian helppo.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mitenkäs kauan se Scorpionsin jäähyväiskiertue kesti? Viisi vuotta? Kuopiossa mainostivat aikoinaan, että "näe Scorpions viimeisen kerran Suomessa!" Kas, Scorpions oli Tahkolla pari vuotta myöhemmin. Sen jälkeen en ole kyllä ostanut lainkaan yhtään julistusta viimeisestä kiertueesta.

Hectorhan on tehnyt tästä taidetta, taitaa olla jo kolme jäähyväiskiertuetta tehtynä.

No mutta, joka kerta todennäköisyys kasvaa että se onkin oikeasti jäähyväiskiertue.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Minähän käytän ja olen käyttänyt tiettyjä lääkkeitä pitkäkestoisesti jo. Yksi lääkkeistä on mielenterveysoireiden vuoksi Aripiprazole.

Aloin äsken lukemaan ovatko käyttämäni lääkkeet voineet vaikuttaa myös kihdin syntymiseen minulle. Siitä en saanut vielä varmaa vastausta mutta päädyinkin sen sijaan mielenkiintoiseen tietoon.

Tämä käyttämäni Aripiprazole voi kai aiheuttaa myös jopa tutkimuksien mukaan rahapeliongelmia. Siis, ihan uusi tieto minulle ja enhän minä tuollaista ole osannut ennen edes ajatella. Mutta niin netissä ja tuossa reseptiselosteessa lukee, lukee esimerkiksi että jos lääkkeen ottajalla on ollut aiemmin peliongelmia niin pitää hänen puhua asiasta lääkärin kanssa.

Ei noita lääkeselosteita siis turhaan ole niiden lääkepakkausten mukana ja olisi niihin näemmä tärkeää tutustua.

Minulla on huomenna A-klinikalla tapaaminen ja täytyykin ottaa myös tämä asia puheeksi siellä. Ehkä hekin osaavat asiaan vastata. Peliongelmia voi myös ilmetä nettiselosteiden mukaan niillä jotka eivät sellaisista ole ennen lääkkeen käytön aloittamista niistä kärsineet. Itsehän olisin tällainen henkilö, ja kun ajattelee niin peliongelmani alkoivat vähitellen samoina aikoina silloin kun aloin tätä Aripiprazolea käyttämään.

Voihan tässä nyt olla että yritän hakea helppoa ratkaisua peliongelman voittamiseen, vaihtamalla vain lääkettä. Mutta ehkä tässä on jotain perääkin?
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Vittu että mulla joskus vituttaa nämä kenon tarkastelijat tuolla kauppajonossa. Sitten arvotaan että uusitaanko vai ei? Enkä edes tarkoita niitä mummoja vaan raavaita miehiä. Päättäkää vittu kotona uusitteko vaimon rivin plus lapsien syntymäajat vai ette niin ei tarvi puolta tuntia odotella takana.

Ette kumminkaan mitään sieltä voita.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS

Törmäsin tällaiseen uutiseen kun Facebookin feedissä tuli jostain syystä vastaan. Suomalaisten kommentit oli kyllä mahtavia, suurin osa oli luokkaa "Höhö eli kuten halusikin" tai "Eipähän ole sijoittanut ja laittanut numeroiksi internetiin". Siis mitä helvettiä? Kymmenen miljoonaa on sellainen summa että saa olla oikeasti aika poikkeuksellisen mielenköyhä kaveri jos onnistuu hassaamaan sen ihan täysin. Ei olisi varmaan isojakaan järjestelyitä tarvinnut tehdä niin tuolla kaverilla olisi edelleen rahaa riittävästi siihen että voisi vetää kokkelia huoran tissivaosta, mutta silti tulovirtakin olisi suhteellisen tasaista ettei tarvitse paljon tulevaisuudesta stressata muuta kuin että koska pumppu pettää.

Ylivoimaisesti typerin ratkaisu tuolta mieheltä toki oli antaa puolet rahoista sukulaisille. Idiootti.
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins

Törmäsin tällaiseen uutiseen kun Facebookin feedissä tuli jostain syystä vastaan. Suomalaisten kommentit oli kyllä mahtavia, suurin osa oli luokkaa "Höhö eli kuten halusikin" tai "Eipähän ole sijoittanut ja laittanut numeroiksi internetiin". Siis mitä helvettiä? Kymmenen miljoonaa on sellainen summa että saa olla oikeasti aika poikkeuksellisen mielenköyhä kaveri jos onnistuu hassaamaan sen ihan täysin. Ei olisi varmaan isojakaan järjestelyitä tarvinnut tehdä niin tuolla kaverilla olisi edelleen rahaa riittävästi siihen että voisi vetää kokkelia huoran tissivaosta, mutta silti tulovirtakin olisi suhteellisen tasaista ettei tarvitse paljon tulevaisuudesta stressata muuta kuin että koska pumppu pettää.

Ylivoimaisesti typerin ratkaisu tuolta mieheltä toki oli antaa puolet rahoista sukulaisille. Idiootti.
Kyllä olisi kannattanut suoraan laittaa rahat välitystilille.
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers

Törmäsin tällaiseen uutiseen kun Facebookin feedissä tuli jostain syystä vastaan. Suomalaisten kommentit oli kyllä mahtavia, suurin osa oli luokkaa "Höhö eli kuten halusikin" tai "Eipähän ole sijoittanut ja laittanut numeroiksi internetiin". Siis mitä helvettiä? Kymmenen miljoonaa on sellainen summa että saa olla oikeasti aika poikkeuksellisen mielenköyhä kaveri jos onnistuu hassaamaan sen ihan täysin. Ei olisi varmaan isojakaan järjestelyitä tarvinnut tehdä niin tuolla kaverilla olisi edelleen rahaa riittävästi siihen että voisi vetää kokkelia huoran tissivaosta, mutta silti tulovirtakin olisi suhteellisen tasaista ettei tarvitse paljon tulevaisuudesta stressata muuta kuin että koska pumppu pettää.

Ylivoimaisesti typerin ratkaisu tuolta mieheltä toki oli antaa puolet rahoista sukulaisille. Idiootti.

Jos hän on miettinyt asian että tissit on täysin yliarvostettu? Persemiehenä laittoi kaiken samantien sileäksi niin pysyy ainakin hengissä.

Ei sekään huono ratkaisu ole. Ei niitä rahoja taivaaseen saa mukaan.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Jos hän on miettinyt asian että tissit on täysin yliarvostettu? Persemiehenä laittoi kaiken samantien sileäksi niin pysyy ainakin hengissä.

Ei sekään huono ratkaisu ole. Ei niitä rahoja taivaaseen saa mukaan.
Ei toki ja parempihan se noin kuin että tulisi riitaa perinnöstä. Toki typeryyttä oli antaa rahaa jo etukäteen sukulaisille kuin se että olisi rellestänyt itse nekin.
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Ei toki ja parempihan se noin kuin että tulisi riitaa perinnöstä. Toki typeryyttä oli antaa rahaa jo etukäteen sukulaisille kuin se että olisi rellestänyt itse nekin.

Olisihan siinä voinut toki ostaa jonkun Dodgen vaikka. Nyt sillä ajelee joku muu.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Sain tänään elämäni suurimmat pullon/tölkinpalautusrahat. Palautin autotalliin noin kolmen vuoden aikana kertyneet "virvoitusjuomapakkaukset" paikalliseen markettiin ja sain yli 50 euroa kasaan. Vartin verran meni aikaa syöttää ne automaattiin. No, pääsipähän ainakin tuntipalkoille tuossa.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Sain tänään elämäni suurimmat pullon/tölkinpalautusrahat. Palautin autotalliin noin kolmen vuoden aikana kertyneet "virvoitusjuomapakkaukset" paikalliseen markettiin ja sain yli 50 euroa kasaan. Vartin verran meni aikaa syöttää ne automaattiin. No, pääsipähän ainakin tuntipalkoille tuossa.

Mun ennätys on 64€. Oli vähän kertynyt nurkkiin.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sain tänään elämäni suurimmat pullon/tölkinpalautusrahat. Palautin autotalliin noin kolmen vuoden aikana kertyneet "virvoitusjuomapakkaukset" paikalliseen markettiin ja sain yli 50 euroa kasaan. Vartin verran meni aikaa syöttää ne automaattiin. No, pääsipähän ainakin tuntipalkoille tuossa.
Montako "pullonpalautusautomaatille tarvitaan henkilökuntaa" kuulutusta ehti tulla?
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Montako "pullonpalautusautomaatille tarvitaan henkilökuntaa" kuulutusta ehti tulla?

Ei yhtään. Kaikki meni kuin strömsössä eli ei katkoksia eikä muitakaan ongelmia. Kai ne säiliöt oli tyhjennetty vastikään.

Hyvä fiilis varsinkin nyt kun vaimokaan ei pääse motkottamaan asiasta.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Olen sellaisen asian pistänyt itsessäni merkille että ennen sitä tiesi nimeltä paljon enemmän Liigapelaajia kuin nykyään. Siis jokaisesta liigajoukkueesta osasi varsinkin teininä luetella ison kasan pelaajia nimeltä, nykyään jostain syystä sitä ei muista läheskään niin monen liigapelaajan nimeä ulkomuistista.

Ja saattaa olla että nykyäänkin muistaa niitä entisaikojen pelaajien nimiä paljon enemmän kuin näitä tällä hetkellä Liigassa pelaavien nimiä.

En tiedä sitten mistä tämä johtuu? Ehkä jääkiekkoa katselee nykyään enemmän pelillisestä näkökulmasta? Kun ennen seurasi enemmänkin tilastoja ja tuijotti nimiä pelaajien selissä? Ja onko liigan tason kuuluisa laskukin vaikuttanut tähän? Ennen liigassa pelasi enemmän tasokkaita pelaajia joita oli kiva muistaa nimeltä?

En tiedä. Mutta olen tuollaisen asian vain pistänyt merkille. Toisen asian jonka olen pistänyt merkille että nykyään jääkiekkoa ammatikseen pelaa paljon vähintään toisen sukupolven pelaajia. Siis pelaajia joiden isä on aikoinaan myös kiekkoillut ammatikseen. Sitä tuntee itsensä vanhaksi kun muistelee ja hokaa että jaa niin, se Dale McTavish esimerkiksi oli supertähti Liigassa silloin kun minä olin teini. Nyt hänen poika pelaa Anaheimissa. Ja niin edelleen.

Mutta kyllä jääkiekkoa seuraavana saa välillä muulloinkin tuntea itsensä jo vanhaksi. Lapsena sitä piti jääkiekkoilijoita jotenkin elämässäkin kokeneina ja iäkkäämpinä. Nykyään suurin osa liigakiekkoilijoistakin on paljonkin nuorempia kuin allekirjoittanut. Niin se aika menee eteenpäin ja ikää karttuu myös minulle.

Toinen asia mistä saa välillä tuntea piston sydämessään ikään kanssa liittyen on se kun joku sellainen pelaaja lopettaa aktiiviuransa joka aloitteli sitä silloin kun itse oli vaikka teini. Paras esimerkki näistä on tietenkin minulle Hannu Toivonen joka taisi muistaakseni olla HPK:n varamaalivahti uransa alkuaikoina ja kävi samalla samalla luokalla lukiota kanssani. Nyt aika on mennyt tässäkin hurjasti eteenpäin ja Hanskikin on jo kiekkouransa pelaajana lopettanut.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Minulla oli äsken talitintti parvekkeella. Parvekelasit ovat olleet kiinni vaikka kuinka kauan, että miten ihmeessä se on sinne päässyt?! Enkä olisi itse sitä edes huomannut, koska parvekkeelle mennään pojan huoneesta ja sillä on aina verhot kiinni. Naapuri tuli kertomaan asian, että käyn vapauttamassa lintupolon.
 

Glove

Jäsen
Tänään sain kuulla työkokeilupaikasta, joka olisi minun osaamiselleni oikein sopiva. Siispä paperit vetämään ja loppuviikosta soittelen perään. Jospa nyt tärppäisi. Onhan tässä nyt aika kauan paikkaa etsitty, eli en ole päässyt edes ilmaiseksi töihin. Hieman ihmetyttää, mutta ei minun ihmettelylläni taida olla merkitystä.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Viisivuotias sukulaistyttöni tuli esittelemään minulle piirustuksiaan. Ensimmäisessä piirustuksessa oli norsu, kirahvi ja sarvikuono. Otin piirustuksen käsiini ja revin sen lapsen silmien edessä. Kysyin onko lapsella lisää piirustuksia. Ja olihan sillä, piirustus kengurusta. Otin senkin ja revin.

Lapsi siinä sitten alkushokin jälkeen itki, mutta kerroin, että tuo eri maiden eläinten piirtely on kulttuurista omimista, joten sukulaissetä vaan opetti olemaan ja elämään sillä tavalla, kuten kuuluu.

Nyt on lapsi hyvällä elämänpolulla. Tuli siitä hyvä mieli, kun sai opettaa lasta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös