Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

• 5 596 031
  • 68 324

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tänään syntyy sytykkeitä munakennoista ja talouspaperirullista sekä "kynttilämassasta". Toimii kuin junan vessa... ;-)

Liitteet

• -5998845212929144915_121.jpg
    -5998845212929144915_121.jpg
    176,8 KB · kertaa luettu: 132

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joskus duuniaikoina sitä aina viikonlopun jälkeen laski mustelmat kropasta, pe ja la kun kävi vaan radalla. Päästi sielun karsinasta kevätlaitumille. Arkisin tyytyi vaan jossain Espan puistossa vetämään sen 8-9. Mutta pitkään aikaan ei ole tullut ihmeempiä, paitsi nyt on ihan kivat leimat. Saattaa olla että pääkin on ottanut vähän osumaa. Vähän sellainen fiilis.

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tänään syntyy sytykkeitä munakennoista ja talouspaperirullista sekä "kynttilämassasta". Toimii kuin junan vessa... ;-)
Hienoja ovat, mutta rakas Iisoppi, voitko lähettää minulle tuon vasemmalla alakulmassa olevan. Voisin kokeilla syttyykö tuo.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
voitko lähettää minulle tuon vasemmalla alakulmassa olevan.
Laitan postiin. Katsotaan nyt hukkaako, polttaako tai muuten tärveleekö posti sen ennen kuin on perillä... ;-)

Et oo sitten Pendolinolla kulkenut....
Täytyy myöntää että en ole. Olen muutenkin kulkenut junalla hyvin vähän. Jos ei lasketa "pääkaupunkiseudun sisäistä liikennettä" niin varmaan yhden (kahden) käden sormilla laskettavat kerrat... Olen bussi-ihmisiä...

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
...
Täytyy myöntää että en ole. Olen muutenkin kulkenut junalla hyvin vähän. Jos ei lasketa "pääkaupunkiseudun sisäistä liikennettä" niin varmaan yhden (kahden) käden sormilla laskettavat kerrat... Olen bussi-ihmisiä...
Niin - kuten ehkä arvaatkin, Pendolinon vessat eivät aina ole toimineet niin mutkattomasti kuten ne, joista tuo siteeraamasi sanonta on saanut alkunsa.

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Toinen kerta tänä syksynä kun joutuu tekemään töitä puoleen yöhön. Onneksi ensi viikolla pari päivää (to ja pe) pääsee viettämään syyslomaa mökillä.

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vanhaksi sitä on mies tullut, kävin eilen lenkillä kuuden jälkeen kavereiden kanssa. Siitä paikalliseen ottamaan 3 tuoppia ja puoli kahdeksan aikaa illalla kotiin. Sitten vettä/iltapalaa tms sohvalla TV:tä katsoessa ja 10 jälkeen nukkumaan. Nukuin helvetin huonosti koko yön :D

Näköjään 3 tuoppia riittää pilaamaan yöunet.

Nick Neim

Jäsen
Vanhaksi sitä on mies tullut, kävin eilen lenkillä kuuden jälkeen kavereiden kanssa. Siitä paikalliseen ottamaan 3 tuoppia ja puoli kahdeksan aikaa illalla kotiin. Sitten vettä/iltapalaa tms sohvalla TV:tä katsoessa ja 10 jälkeen nukkumaan. Nukuin helvetin huonosti koko yön :D

Näköjään 3 tuoppia riittää pilaamaan yöunet.
Ennen älykelloa ja uniseurantaa ei tuota tullut edes kunnolla tajuttua, kuinka iso vaikutus muutamallakin tuopilla on yöuniin ja nimenomaan unenlaatuun, vaikka sen tavallaan kyllä jollain tasolla tiedostikin. Toki toki, eivät ranteessa olevat kellot unenseurantaan mitään absoluuttista faktaa anna eikä niihin aivan täysin voi luottaa, mutta sen verran hyvin osuvat tuntemuksiin nukutun yön jälkeen, että kyllä ne edes jonkinlaista suuntaa antaa.

Esimerkiksi normaalisti oma leposyke nukkuessa pyörii 48-50 tienoilla, niin muutaman tuopin jälkeen nukuttuna yönä poikkeuksetta leposyke alkaakin jo lähenemään kutosella alkavaa numeroa. Sillä on ihan tietoisesti koittanut vähentää saunakaljojen juontia ja tissuttelua, kun aiheuttavat kuitenkin siinä mielessä ihan turhaa ylimääräistä rasitusta kropalle siihen saatuun "nautintoon" nähden, joka kuitenkin on aika helppo jättää välistäkin.

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siis elämässä pitäis oppia tyytymään vähään. Suostuisi johonkin duuniin ja illat sitten katselis vaan jotain vain elämäätä. Nykyään ei ole noloa pelata videopelejäkään. Mut ihan lautapeleihin tai kirjojen lukemiseen en ehkä lähtis. Ei joka päivä tarvii hakea sitä limittiä. Kävis lenkillä ja katselis oravia. Hommais kotiin jonkun sohvan.

Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Siis elämässä pitäis oppia tyytymään vähään. Suostuisi johonkin duuniin ja illat sitten katselis vaan jotain vain elämäätä. Nykyään ei ole noloa pelata videopelejäkään. Mut ihan lautapeleihin tai kirjojen lukemiseen en ehkä lähtis. Ei joka päivä tarvii hakea sitä limittiä. Kävis lenkillä ja katselis oravia. Hommais kotiin jonkun sohvan.
Mä haluaisin kotiin jonkun kauniin patjan. Siinä kelpaisi maata.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Maanantaina minulla tosiaan todettiin tuo kihti. Ja sen arveltiin aiheuttavan minulle suurimmaksi osaksi niitä varvaskipujakin. Oli minulla pikkuvarpaassa kyllä se tulehtunut känsäkin jossain vaiheessa ja siitä se kolmen viikon sairauslomakierre alkoikin alunperin mutta kun kivut eivät menneet millään ohitse kuitenkaan ja kun kipuja oli jalkapohjissa laajemminkin niin otettiin minulta myös kihtinäytteet. Kihtihän minulla sitten myös diagnosoitiin.

Maanantaista lähtien olen sitten syönyt kihtitulehdukseen lääkettä ja koittanut myös pitää ruokavalion kunnossa ja oikeanlaisena.

En tiedä sitten onko suurimmaksi osaksi kiittäminen lepoa, lääkitystä ja sitä että kihti on saatu hiljalleen kuriin vai kumpaakin näitä kahta asiaa. Joka tapauksessa, nyt ainakin jalkapohjani ja varpaani ovat hyvässä kunnossa. Ainakin näin kotioloissa. Kipuja ei tunnu juuri ollenkaan ja yllätyksekseni myös kivut muualta kuin varpaiden seudulta on kadonnut jalkapohjista.

En muistakaan milloin jalkani ovat edes olleet viimeksi näin hyvässä kunnossa. Ja askeleihinkin on aivan kuin tullut lisää voimaa. Olen toiveikas jatkon suhteen, ehkä minua jo pitkään vaivanneet jalkakivut on tosiaan nyt parantumassa?

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, Utah Mammoth
Muutama kuukausi sitten päätin palata "juurilleni" ja hankin paikan jossa tehdä ruokaa ihmisille silleen osa-aikaisesti. Kouluja tuli aikanaan käytyä ja palkkatuloja alalta viimeksi reilun 20 vuoden takaa. Hetkeäkään ei ole tarvinnut katua, vaan päinvastoin oon ihmetellyt miksen oo tehnyt tätä aina. Kyseisessä hommassa ei tarvii muuta kun hoitaa lounas/tilaukset, paikat omalta osalta kuntoon ja pakenen paikalta, muut jatkaa.
Nyttemmin jo oli puhetta ikäänkuin emännän hommista vuoden alusta. Täyspäiväistä siis luvassa eikä tavitse miettiä suostunko, sillä pystyn helposti hoitamaan tuon toisen tulolähteen siinä sivussa. Ja vieläpä kun kyseessä ei mitään ala carte sykkimistä vaan simppeliä kun tietää mitä tehdä, kuinka paljon ja moneltako valmista, sekä täysi vapaus luovia.
Tykkään ihan vitusti työnteosta piiiiitkään aikaan.

Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Yön änäreitä ootellessa katselen elämäni ensimmäistä kertaa keilauskisoja, kun Viaplay lähettää paraikaa Weber Cupia Eurooppa vs. USA. Kokemus se on tämäkin :D

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Yön änäreitä ootellessa katselen elämäni ensimmäistä kertaa keilauskisoja, kun Viaplay lähettää paraikaa Weber Cupia Eurooppa vs. USA. Kokemus se on tämäkin :D

Ite kattelin Bundesliigaa vielä tuossa vähän aikaa sitten.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tykkään ihan vitusti työnteosta piiiiitkään aikaan.

Tämä on hienoa kuulla. On tärkeää että työssä käyvä ihminen on vähintään tyytyväinen työhönsä, jos ei sitten peräti tykkää siitä. Työ vie kuitenkin ison osan ihmisen elämästä

Minullakin tuli tällä viikolla tasan kaksi vuotta täyteen nykyisessä työpaikassani. Vaikka olenkin nykyisessä työpaikassani ollut sairauslomalla monta, monta kertaa enemmän kuin aiemmissa työpaikoissani jopa yhteensä niin silti olen ihan tykännyt nykyisestä työstäni. En koekaan että sairauslomieni syy olisi missään vaiheessa ollut millään tasolla heikko motivaatio. Vaan nytkin on kyse ollut valitettavan kovista säryistä jalkapohjissa.

Sitäkin olen jo pitänyt hyvänä merkkinä siitä että viihdyn nykyisessä työssäni että minulla ei ole ollut vielä kertaakaan nykyisessä työsuhteessani ahdistusta ja vitutusta töihin lähtiessä. Ja tämä on aiemmissa työpaikoissa ollut minulle kuitenkin aika yleistä.

Ja kuinka paljon viihtyisinkään nykyisessä työssäni jos ei olisi rasitteena nuo kovat jalkasäryt? Toivottavasti tämänkin pääsee tosiaan ensi viikosta alkaen huomaamaan.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue

Tästä tuli heti mieleeni se että tosiaan, se asia mitä minäkin aloin ryyppyvuosinani kaipaamaan eniten oli ne ihan vain rauhalliset koti-illat. Silloin kun elämä oli tasaisen hyvää ja rauhallista. Oli baarissa notkumisen sijaan ihan vain kotona viettämässä koti-iltaa, katsellen televisiota ja menemällä ajoissa maatekin.

Muistan sen kaipuun tunteen mikä iski varsinkin silloin kun viereisessä pöydässä baarissa ollut vanhempi miesseurue alkoi puhumaan että kyllä he nyt aikovat lähteä kotiin, katselemaan telkkaria ja menemällä ajoissa maate. Kello oli jotain 20-21 tuolloin. Mietin milloinkohan viimeksi minä olisin niin tehnyt enkä roikkunut johonkin vähintään 24 saakka baarissa. Elämäni oli tuolloin mennyt jo varsin sekaisin ja sitä seesteistä aikaa kotona kaipasi eniten.

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Kun täällä on ollut niin hävytön määrä visoja ja muita sellaisia niin on käynyt mielessä vetää Tolkienin teoksiin perustuva visa läpi. Voisi katsoa jos saisi sen huomenna aikaan ja niin ettei tulisi liian helppo.

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mitenkäs kauan se Scorpionsin jäähyväiskiertue kesti? Viisi vuotta? Kuopiossa mainostivat aikoinaan, että "näe Scorpions viimeisen kerran Suomessa!" Kas, Scorpions oli Tahkolla pari vuotta myöhemmin. Sen jälkeen en ole kyllä ostanut lainkaan yhtään julistusta viimeisestä kiertueesta.

Hectorhan on tehnyt tästä taidetta, taitaa olla jo kolme jäähyväiskiertuetta tehtynä.

No mutta, joka kerta todennäköisyys kasvaa että se onkin oikeasti jäähyväiskiertue.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minähän käytän ja olen käyttänyt tiettyjä lääkkeitä pitkäkestoisesti jo. Yksi lääkkeistä on mielenterveysoireiden vuoksi Aripiprazole.

Aloin äsken lukemaan ovatko käyttämäni lääkkeet voineet vaikuttaa myös kihdin syntymiseen minulle. Siitä en saanut vielä varmaa vastausta mutta päädyinkin sen sijaan mielenkiintoiseen tietoon.

Tämä käyttämäni Aripiprazole voi kai aiheuttaa myös jopa tutkimuksien mukaan rahapeliongelmia. Siis, ihan uusi tieto minulle ja enhän minä tuollaista ole osannut ennen edes ajatella. Mutta niin netissä ja tuossa reseptiselosteessa lukee, lukee esimerkiksi että jos lääkkeen ottajalla on ollut aiemmin peliongelmia niin pitää hänen puhua asiasta lääkärin kanssa.

Ei noita lääkeselosteita siis turhaan ole niiden lääkepakkausten mukana ja olisi niihin näemmä tärkeää tutustua.

Minulla on huomenna A-klinikalla tapaaminen ja täytyykin ottaa myös tämä asia puheeksi siellä. Ehkä hekin osaavat asiaan vastata. Peliongelmia voi myös ilmetä nettiselosteiden mukaan niillä jotka eivät sellaisista ole ennen lääkkeen käytön aloittamista niistä kärsineet. Itsehän olisin tällainen henkilö, ja kun ajattelee niin peliongelmani alkoivat vähitellen samoina aikoina silloin kun aloin tätä Aripiprazolea käyttämään.

Voihan tässä nyt olla että yritän hakea helppoa ratkaisua peliongelman voittamiseen, vaihtamalla vain lääkettä. Mutta ehkä tässä on jotain perääkin?

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy