Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 316 154
  • 66 798

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Pääministerimme taas toilaillut. Kylläpäs oli oikein juhlava herätys tähän itsenäisyyspäivään kun ensimmäinen uutinen mitä luin oli tämä pääministerimme yökerhoiltama. Oliko se unohtanut sen toisen puhelimen ottaa mukaansa nousukännin vuoksi? Ainakin itselläni oli tapana ennen yökerhoon lähtöä juoda kotona nousukännit ja ei olisi yllättänyt jos silloin olisi jotain jo unohtunut.

Siskoni mies ehdokkaana aluevaaleissa demareiden riveissä. Mutta jos olin jo muutenkin kahden vaiheilla äänestänkö häntä vain sukulaissuhteiden takia niin nyt tiedän että en äänestä. Ei pysty nyt äänestämään kyllä demareita. Vaikka yksi henkilö siellä onkin törttöillyt mutta tämä henkilö toimii kuitenkin niin arvovaltaisessa asemassa. Leikiksi pistänyt tuon asemansa. Hellurei ja soittoon Jope Ruonansuun Pikku, Pikku siiderissä. Se nyt ensimmäisenä tuli mieleen tähän tilanteeseen sopivista musakappaleista.

Vaikka olisi puoli sukua ehdokkaana SDP:n riveissä niin kyllä tällä hetkellä jättäisin äänestämättä ketään heistä. Ei vain pysty. Vanha sanonta vähän voimakkaammin muotoiltuna sopii hyvin tähän tilanteeseen; Älkää tehkö niin kuin minä teen, vaan niin kuin minä käsken!
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Mukavaa itsenäisyyspäivää kaikille.
 

Liitteet

  • -5866239532184221797_121.jpg
    -5866239532184221797_121.jpg
    112,5 KB · kertaa luettu: 52

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Mukavaa itsenäisyyspäivää kaikille.

Kiitos ja samoin myös sinulle. Kuvan kynttilöitä polttelen harvoin asunnossani niin kuin muitakaan oikeita kynttilöitä mutta erityistapauksissa kuten nyt tulee poltettua.

Oikein hyvää itsenäisyyspäivää! Tai Toljanteria mukaillen Oikein hyvää itsepäisyyspäivää!
 

Liitteet

  • IMG_20211206_080337655_HDR.jpg
    IMG_20211206_080337655_HDR.jpg
    652,4 KB · kertaa luettu: 65

Sue

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, #89; lentosuukko KooKoolle
Kiitos samoin, @Iisoppi ja samoin hyvää itsenäisyyspäivää kanssakirjoittelijoille!

Kaksi asiaa, jotka eivät liity juhlapäivään eivätkä toisiinsa, mutta ovat silti kivoja:

1) Ostin untuvapeiton ja olen nukkunut nyt kaksi yötä kuin pieni, pörröinen karitsa. Yhtä sikeästi ja yhtä lämpimästi, kuin pesässä.

2) Tehtiin eilen marenkeja valmiista jauheesta. Eivät ne maultaan alusta asti itse tehdyille pärjää, mutta koostumus oli niin napakka, että saimme pursotettua simpukanmuotoisia marenkeja sekä perusmallisia, mutta vain lapsen sormenpään kokoisia vauvamarenkeja. Niitä voi ripotella tänään juhlakakun päälle. No kas, liittyihän tämä vähän itsenäisyyspäivään.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
1) Ostin untuvapeiton ja olen nukkunut nyt kaksi yötä kuin pieni, pörröinen karitsa. Yhtä sikeästi ja yhtä lämpimästi, kuin pesässä.

Meidän talouden yksi parhaimpia hankintoja ikinä on ollut untuvapeitto. Tällanen vanha puutalo on näillä pakkasilla aina vähän viileä, vaikka kuinka takkaa lämmittäis päivittäin. Makkarissakin on vähän kalsaa, mutta kun untuvapeiton alle sujahtaa, voi huoletta nukkua vaikka munasillaan.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Sue

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Heinäkuussa +30 ja joulukuussa -10. Ääriolosuhteet. Toki ne lisääntyneet ääriolosuhteet ovat osa ilmastonmuutosta, ja olihan tuo kesän helleputki tilastollisestikin jo pitkä tässä maassa. Sen sijaan viikon jatkuneet pakkaset marras-joulukuussa ei ehkä vielä ole merkittävä merkki muutoksesta.

No joo, mutta helsinkiläisille talvikin tulee aina yllätyksenä joten nämä pakkaset ovat... yllätyksiä. Meille. Minulle.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo vähän on kylmää, mutta tunnin välein käy jossain kauppakeskuksessa viis minuuttia lämmittelemässä. Tai sen kauppareissun ajan.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Mä en ymmärrä kysymystä, kuuluuko ananas pizzaan? Kuuluuhan se sinne ihan yhtä paljon tai yhtä vähän kun mikä tahansa muukin täyte.
No näinpä. Hyvin huonosti muotoiltu kysymys minusta. Pizzaan ei kuulu kuin pohja ja kastike.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Kale

Oopi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Jotenkin jäi ohueksi tuo Kari Tapio -leffa. Vaan ei sitten vissiin löytynyt erikoisempaa. Hieno artisti joka tapauksessa, taitaa nuo muusikot mennä samaan tyyliin aina.
Olisi pitänyt Timo Koivusalon antaa ohjata leffa, kun sillähän on vankka kokemus näistä suomalaisista elämänkertaelokuvista. Pelle Hermannista tekee seuraavan elokuvansa, siinä on kyllä todellinen suomalainen merkkihenkilö!
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Olisi pitänyt Timo Koivusalon antaa ohjata leffa, kun sillähän on vankka kokemus näistä suomalaisista elämänkertaelokuvista. Pelle Hermannista tekee seuraavan elokuvansa, siinä on kyllä todellinen suomalainen merkkihenkilö!
Mitä? Eikö se Jokeri-elokuva ollutkaan Pelle Hermannista?
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Oi miksi kävikään yöllä laulelemassa karaokea, kun olisin voinut mennä nukkumaan? Nyt ei ole kiva mennä töihin.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Itsenäisyyspäivät ovat minulle olleet usein aina Linnan juhlien kättelyineen ja Tuntemattomine Sotilaineen tylsiä. Lapsuudessa se arkivapaa siinä ennen joulua tuntui varsinkin pakkopullalta kun ei ollut kouluakaan missä kuluttaa aikaa.

Mutta tämän vuoden itsenäisyyspäivä. Ai juma, kun pääministeri on tehnyt tästä päivästä ainakin mielenkiintoisen. En hyvällä todellakaan ole näitä kohuja ja kansan kirjoituksia eri kanavissa seurannut ja lukenut mutta onhan tämän päivän viihdearvo silti ollut poikkeuksellisen iso.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Oli mukava herätä uuteen viikkoon muistaen että Pelicans majailee sarjataulukossa toisena, siemaillen itsenäisyyspäiväkahvit Pelicans-kupistani. Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille tasapuolisesti!
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kyllä pääministerinkin täytyy välillä rentoutua. Kai te nyt tajuutte. Ei sitä nyt voi vain kaiken aikaa pääministeröidä, it makes Jack a very dull boy.

Voi kunpa olisi Jope vielä elossa ja voimissaan. Saisi nyt aihetta vaikka minkälaisiin pilailulauluihin. Nyt joutuu vaan soittelemaan näitä vanhoja biisejä pikku pikku siiderissä ja työnnä kännykkä hanuriin ja näppäile mua... ja epätoivoisesti mielessä niitä yhdistää tähän tapaukseen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös