Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

• 5 594 854
  • 68 315

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Ja kyllä nyt minun asiat on jo kunnossa sekä kohta poistuu luottoheiriömerkinnät. Kaikki. Näin yhä sanottiin ulosottovirastosta josta minuun otettiin tänäänkin yhteyttä.

Ulosottovirastosta soitettiin niin kuin lupasivatkin. Tosin soittivat ja hoitivat asiani huomattavasti nopeamminkin kuin odotin. Sanoivat että toimittivat jo tietoni sinne Asiakastietoon sekä samalla samaa rekisteriä käyttää tämä Bisenodes. En tiedä mistä tämä vuosien odotus tieto on peräisin mutta minun luottohäiriömerkinnät kyllä poistuu kuulemma ihan pian. Ja aivan kaikki.

Kysyin just näistä Bisenodesista ja pankin omasta luottorekisteristä. Sain vastaukseksi just että Bisenodes käyttää samoja tietoja tai jotain kuin tämä Asiakastieto ja pankilla ei ole edes mitään omaa rekisteriä. Kyllä tässä nyt alan tietenkin luottamaan eniten kuitenkin ulosottoviraston sanaan ja siihen että minä olen näiden merkintöjen osalta puhdas pulmunen.

Kyllähän tässä hymyilyttää. Nyt sitten sitä uutta vuokra-asuntoa etsimään mutta kiire tässä ei ole. Ei samanlainen kiire kuin sieltä kuntoutuslaitoksesta pois muuttaessa.

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
@vilperi ei ollut tarkoitus johdattaa harhaan, mutta jos sinulla olisi ollut esim Nordean luottokortti aikaisemmin ja tuo olisi lopulta päätynyt ulosottoon, niin kyllä sinne pankkiin jää merkintä ja eivät välttämättä anna luottoa nyt vaikka rekisteri asiakastiedossa olisikin puhdas. Sinällään tylsää, mutta pankilla on tähän oikeus. Mutta jos hakisit jostain toisesta pankista luottokorttia jossa ei ole ollut häiriötilaan mennyttä luottoa, niin ei pitäisi olla ongelmaa.

Yleisesti ottaen hieno homma, että olet saanut oman tilanteesi noin hyvään hallintaan, kiva lukea näitä matkakertomuksia ja kuinka niistä näkyy tyytyväisyys elämään. Ja tämän takia kannustankin pohtimaan tarviiko luottokortteja hankkia jos homma toimii ilmankin.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
@vilperi ei ollut tarkoitus johdattaa harhaan, mutta jos sinulla olisi ollut esim Nordean luottokortti aikaisemmin ja tuo olisi lopulta päätynyt ulosottoon, niin kyllä sinne pankkiin jää merkintä ja eivät välttämättä anna luottoa nyt vaikka rekisteri asiakastiedossa olisikin puhdas.

Ja hyvähän se on toisaalta että nousi jo nyt esille nuo Bisenodes ja pankin mahdollinen oma rekisteri. Niin osasin nämä nyt myös kysyä ja varmistaa. Ei jäänyt mitään jossiteltavaa ainakaan.

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mää luulisin, että tässä luottohäiriömerkintöjen vanhenemisessa ovat olleet vähän kaikki oikeassa.

Merkintöjä on erilaisia, mutta useimmiten merkinnät näkyvät 3 vuoden ajan. Sitten se voi joko pidentyä tai lyhentyä siitä vuodella, riippuen velallisen toimista. Tuo ajanlasku lähtee siitä, kun maksuhäiriömerkintä on kirjattu, eikä siis vasta siitä, kun maksu on saatu hoidettua.

Ulosotossa olevissa tapauksissa taas merkintä voi poistua heti, kun velka on maksettu.

4

444

Nythän tekeillä on myös lakimuutos, joka mahdollistaisi maksuhäiriömerkinnän poistumisen ”välittömästi”, kun ko. velka on kuitattu maksetuksi. Tämän piti tulla voimaan yhdessä positiivisen luottorekisterin kanssa, mutta koska sen valmistelussa kestää pidempään, niin tämä maksuhäiriöpuoli ollaan tuomassa aiemmin eduskunnan käsittelyyn. Sinänsä ihan hyvä, jos esim. yhdestä oikeusteitse perintään menneestä laskusta ei mene luottotiedot useammaksi vuodeksi.

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, Utah Mammoth
Nythän tekeillä on myös lakimuutos, joka mahdollistaisi maksuhäiriömerkinnän poistumisen ”välittömästi”, kun ko. velka on kuitattu maksetuksi. Tämän piti tulla voimaan yhdessä positiivisen luottorekisterin kanssa, mutta koska sen valmistelussa kestää pidempään, niin tämä maksuhäiriöpuoli ollaan tuomassa aiemmin eduskunnan käsittelyyn. Sinänsä ihan hyvä, jos esim. yhdestä oikeusteitse perintään menneestä laskusta ei mene luottotiedot useammaksi vuodeksi.
Näinhän se tulevi menevän runsaasti lisääntyneiden maksuhäiriömerkintöjen johdosta. Piti tulla käsittääkseni käsittelyyn heti eduskunnan lomien loputtua, mutta aika näyttänee kuinka tämäkin menee, sillä onhan siellä paljon pohdintoja kaiketi.

Vai vieläkö ne lomailee?

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kerran vuodessa voi näköjään luottotietorekisterin tarkistaa maksutta. Minulla noista kahdesta Merkinnästä viimeinen poistuu marraskuussa vuosien jälkeen.

Terve vaan pikavipit, emme olekaan vielä tavanneet.Täältä tullaan!

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Toi lentopallo on näkemisen arvoinen laji.

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Enpä ole ennen pitänyt sylissä yhtä pientä ihmistä kuin siskon pikkumies. Tänään olivat käyneet neuvolassa ja syntymäpainoon tullut 5g lisää eli nyt painoa huimat 2145g. Jopa siskon kaksoset olivat syntyessään isompia (toki syntyivätkin lähempänä laskettua aikaa). Kerran olen kyllä nähnyt pienemmän ihmisen eli oman siskoni, joka päätti syntyä 2,5kk etuajassa. Oli tietenkin tuon ajan happikaapissa ja luultavasti oli painavampi kuin tuo 2145g kun kotiin pääsi (en tietenkään muista mutta oletan).

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings

Arthur C. Clarke ennustelee tulevaisuutta, jossa on videopuheluja, kuvien ja datan siirtoa, uutispalveluja jossa kirjastosta haetaan käyttäjälle parin napin painalluksella tämän haluama tietoa, lehdet menettävät asemansa, kommunikointia satelliittien välityksellä ja muutakin kivaa. Tämä vuonna 1976.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tänään sain kuulla ensimmäisen kerran oikein kunnolla jupinaa koskien omia työtehtäviä. Tähän asti on mennyt hyvin mutta nyt tuli vähän negatiivista kommenttia.

Työpaikkani täyttää huomenna 30 vuotta ja sen kunniaksi on pienimuotoiset juhlat. Noita juhlia varten olisi pitänyt leipoa kuusi isoa täytekakkupohjaa, tyyliin sellaista kääretorttupohjan kokoista pohjaa. Meillä leipominen kuuluu lähinnä salaattivuorolaiselle jollainen minä olin eilen ja tänään.

Mutta en minä noita kakkupohjia ehtinyt hyvällä tahdollakaan leipomaan. Eikä mielestäni syy ollut siinä että olisin hidas tai laiska, aikaa ei vaan ollut. Enkä vieläkään tiedä mitä minun olisi pitänyt tehdä nopeammin että aikaa olisi riittänyt noiden pohjien tekoon. Ehdin kyllä tänään tehdä nuo jokapäiväiset leipomukset päiväkahveille eli pari raparperipiirakkaa mutta en tajua mitä olisi edes pitänyt tehdä toisin että olisin nuo pohjat ehtinyt myös leipomaan.

No tästä tietenkin kuului jupinaa kun tätä leipomista yritettiin siirtää iltavuorolaiselle. Eikös se ole yleensä salaattivuorolainen joka leipoo? No juu, mutta en vieläkään ole keksinyt mitä olisi pitänyt tehdä toisin että olisin nuo pohjatkin ehtinyt tekemään. Etenkin kun eilenkään ei ollut sitä gluteenitonta jauhoa millä noita piti leipoa.

Olen itse vähän sitä mieltä että jos on noinkin paljon kuitenkin ylimääräistä työtä niin pitäisi sitten ottaa suosiolla edes pariksi tunniksi ylimääräisiä työntekijöitä. Tätä ratkaisua minä tarjoan jos tuosta vielä puhetta tulee. Sillä jo noin hektisessä työpaikassa ei ihan helposti tehdä muutamaa isoa kakkupohjaa.

Sitä paitsi olin muutenkin tänään jo ylitöissä. Työaikani piti päättyä jo 12.30 mutta olin töissä silti 14 asti. Ja huomiseksikin piti tehdä kuitenkin esivalmisteluita perunakasvislaatikkoa varten. Ajaa koneella perunat ja porkkanat suikaleiksi ja sipulit sekä purjot myös hienoksi silpuksi. Sekä vielä kuoria porkkanat ja sipulit.

Jos on noinkin paljon ylimääräistä työtä ohjelmassa niin pitäisi ottaa myös ylimääräisiä työntekijöitä ja toinen on sitten se että tuossa ruokalistan laadinnassa pitäisi paremmin huomioida nämä muutokset. Ei laittaisi sitten seuraavaksi päiväksi noin paljon esivalmisteluita vaativia ruokia jos on muutakin hommaa.

No, emäntä nuo pohjat lupasi sitten tehdä ja ihan hyvällä tahdolla. Ylitöiksi se hänelläkin varmaan meni mutta en minä kyllä muuta ratkaisua tuohon edes keksi. Vaikka kuinka siis yritän. Kiva on aina juhlia mutta aina niistä lisähommaa etenkin keittiöön tulee, näin oli aiemmassakin pitempiaikaisemmassa työpaikassa. Aina kun oli juhlat niin sai kyllä keittiössä juosta.

Muuten töihin paluu loman jälkeen on sujunut hyvin. Tänään sai jo työmoodin päällekin. Eilen oli vielä fiilis että olisi vielä niin perkeleen kivaa olla reissussa tai edes kesälomalla. Ja päässä hakkasi ajatus että ei tästä perkele mitään tule. No ei se kuulemma emännän mukaan ulospäin näkynyt onneksi ja selvisin ensimmäisestä työpäivästä kunnialla. Myös toinen työpäivä sujui muuten kyllä hyvin.

Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, ManU, BM, RM, PuhtiPois
Elämänasenne. Helkkarin vaikea, monitulkintainen eikä ehkä edes yhdyssana!? Vanha ikätoverini elää aikaa, joka ei nuorelle olisi välttämättä edes elämisen arvoista mutta toverilleni ilon aihe - joka päivä. Asenne - elämään.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tietenkin muun muassa Martti Ahtisaaren ja erään naapurikunnan tutun miehen sairastumiset tämän kesän aikana alzheimeriin ja muistisairauteen ovat sinällään jo erittäin valitettavia ja surullisia uutisia.

Mutta kyllä se samalla pistää ajattelemaan että kun oma isänikin on jo 72-vuotias niin hänkin voi yhtä lailla valitettavasti lähivuosina sairastua vakavasti. Tämä tuttu kylän mieskin on iältään kuitenkin vain 74-vuotias kun sairastui dementiaan. Tosin tällainen ajattelu on osin kai itsekästäkin mutta kyllä väkisin tulee jo ajateltua ettei oma isäkään saa välttämättä täysin terveenä enää monia vuosia elellä. Isäni alkaa olemaan jo myös melko iäkäs kuitenkin.

No joo, elämä heittelee ja on arvaamatonta. Sitä voi sairastua tai olla sairastumatta. Joten ei näitä asioita kannata niin paljoa etukäteen kelata mielessään, vaan pitää elää täysillä ja arvostaa niitä hetkiä isänikin kanssa. Väkisin vaan tulee miettineeksi isäänikin kuitenkin tällaisissa sairastumistilanteissa. Isä on saanut elää kyllä melko terveen elämän tähän asti ja toivottavasti tuo terve elämä jatkuukin vielä monet vuodet.

Ja en tiedä olenko ainoa mutta minulle tuosta Mauno Koiviston muistomonumentista tulee etäisesti mieleen NHL-joukkue Detroit Red Wingsin logo. Ei tuo monumentti mielestäni niin ruma ole mutta mitähän tekemistä sillä on Mauno Koiviston muiston kanssa.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Eilen oli taas hääpäivä, nahkahäät oli kyseessä. Vietettiin ihan perhepiirissä eli kaksin... tai siis kolmin kissan kanssa. Vaikka ei se kisu paljon asiasta välittänyt. Ollaan selvitty paljon pidemmälle kun jotkut oletti. En tiedä miksi kun oltiin jo asuttu yhdessä ennen avioitumista eli tiedettiin mitä tilattiin. Onnea meille ja tulevaisuudelle yhdessä!

Glove

Jäsen
Eilen oli taas hääpäivä, nahkahäät oli kyseessä. Vietettiin ihan perhepiirissä eli kaksin... tai siis kolmin kissan kanssa. Vaikka ei se kisu paljon asiasta välittänyt. Ollaan selvitty paljon pidemmälle kun jotkut oletti. En tiedä miksi kun oltiin jo asuttu yhdessä ennen avioitumista eli tiedettiin mitä tilattiin. Onnea meille ja tulevaisuudelle yhdessä!
Minä pääsin kristalliin asti. Toivon, että te pääsette vielä pidemmälle.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Minä pääsin kristalliin asti. Toivon, että te pääsette vielä pidemmälle.
No on tässä vielä matkaa...
Äidilläni ja isälläni on kohta kultahäät edessä. Ja äitini vanhemmat ehtivät viettää timanttihäitä. Me kyllä avioiduttiin mieheni kanssa sen verran vanhempina ettei tuollaiset saavutukset ole ihan realistisia... ehkä.

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Vaikka ei se kisu paljon asiasta välittänyt.
No kissoja ei muutenkaan kiinnosta orjien asiat. Kunhan tulee ruokaa ja säännöllisesti rapsutuksia.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kun muut vaihtoehdot ja etenkin kyseisesten palvelujen käyttämättä oleminen tuotti lopulta niin paljon oman mielen kiusaamista ja päänvaivaa niin päätin lopulta kuitenkin palata taas urheilukanavien käyttäjäksi.

En jaksanut sitä jahkailua ja rimpuilua eroon niistä mielihaluista niin päätin sitten antaa itselleni periksi ja palata lyhyen tauon jälkeen taas maksukanava-asiakkaaksi. Mieli ainakin tykkää todella paljon. Urheilu ja liikunta itseni harrastamana (tällä hetkellä lähinnä vain kävely mutta onhan sekin edes hyvää liikuntaa) ja penkkiurheilu on itselleni aika mielekästä ja tärkeää huumetta. Vievät ison osan elämästäni myös ajallisesti.

Otin kanavapaketit joihin toiseen kuuluu koko Cmoren urheilut Liigoineen ja nyt pitkän tauon jälkeen otin vähäksi ajaksi kokeiluun myös Viaplayn urheilupaketin. Yhteensä nuo tekevät noin vähän vajaa 80 euroa kuukaudessa mutta eiköhän minulla varaa näihin ole kun viime työkuukausina on jäänyt hyvin säästöönkin rahaa vaikka on ollut isompiakin kulueriä. Onhan tuo pois säästöön jäävästä rahasta mutta täytyy se elämästä nauttiakin ja kun tiedän kuinka vaikeaa eläminen ilman noita urheilukanavia olisi ollut. Varsinkin kun syksyn kunnolla alkaessa alkavat kunnolla myös taas eri urheilusarjat pyörimään.

En jaksa aina jahkailla joka helkkarin asialla. Ja sitä jahkailua se olisi ollut päivästä toiseen jos olisin toisin päättänyt. Laskutus noissa alkaa kyllä vasta lokakuusta että meni tässä nyt joku kolme kuukautta kai ilman noita maksukanavalaskuja.

Nyt sitten vaan urheilua katselemaan! Paikan päällä nähtävät urheiluottelut taitaa minulla vaan kyllä nyt sitten vähentyä. Muutaman vuoden pääsin ilmaiseksi HPK:n peleihin mielenterveyskuntoutujana. HPK:lla oli hieno tapa lahjoittaa joka kausi aina tuolle kuntoutuskeskukselle jonka asiakas minäkin olin niin kaksi seisomapaikkakausikorttia ja noilla kausikorteilla aika useinkin pääsin lätkämatsiin. Nyt kuitenkin en ole enää noiden palvelujen asiakas, en enää edes kotikuntoutuja ja tuokin mahdollisuus päästä ilmaiseksi peleihin poistui. Siksi varmaan alan enemmän katselemaan urheilua nyt sitten televisiosta Chromecastinkin avulla ja pelit paikan päällä jää varmaan toistaiseksi vähiin.

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No okei tinderissä oon ollut, mutta jonkun toisenkin asensin tähän kun uuden kännyn ostin, mutta hitto sinne olis pitänyt pistää kuva. Siis oma kuva, itsestä. Jäi siihen.

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kyyyllä Aura maistuu. Siis olut, ei joki. Mökillä hörpitään olutta, ja huomenna koitetaan saada paistiahventa. Todennäköisesti saan vain olutta, mutta sekni käy paremman puutteessa. Kova tuuli, vaan ei haittaa, taivas on kirkas.

ace

Jäsen
Introvertti minä toivoisi että voisin tehdä työni etänä eikä tarvitsisi tavata ihmisiä. Se olisi mahtavaa.

Kuitenkin tykkään työstäni niin paljon että mielelläni menen joka päivä lähityöhön, vai mikä se etätyön vastakohta onkaan. Se introvertti minussa vain silti säännöllisesti muistuttelee itsestään.

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365 ja Real Madrid
Maija Vilkkumaa vetää Bumtsi Bumissa Anssi Kelan 1972.
Juontaja Jaana Pelkonen: Bonuskysymyksen aika. Kuinka monta Emma-palkintoa Anssi Kela on voittanut?
Ressu Redford: Voi hyvä luoja...
Lenni-Kalle Taipale: Nyt jos osut niin tarjoon sulle pizzan. Saat valita neljä täytettä.
Maija Vilkkumaa: Okei! Mää aina välillä ajattelen, että minä ja Anssi Kela ollaan vähän niinku sama henkilö. Me ollaan melkein samaan aikaan synnytty.
Lenni-Kalle: Eli monta Emmaa?
Maija Vilkkumaa: Mulla on viis nii silläki on varmaan viis.
Jaana Pelkonen: Oikea vastaus!

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Holiday club saimaassa ekaa kertaa yöpymässä parin golfkaverin kanssa. Ensimmäinen kaverireissu yli kahteen vuoteen. Aivan mahtavaa!

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Mulla on varmasti jonkin sortin Tukholman-syndrooma asiakaspalvelu työhön. Joka kerta kun irtisanoudun, vannon etten ikinä enää, mutta sitten kun tarvii taas kesätöitä tai lisätienistejä opintojen ohella, tulen häntä koipien välissä takas. Ja joka kerta sitä yllättyy, miten tyhmiä ihmiset voi olla. Sanonta "asiakas on aina oikeassa" ei ole varmaan kertaakaan pitänyt oikeasti paikkaansa. No, ei muuta kun hymy huulille ja teko-pirteys nappi "On"- asentoon ja menoksi!

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy