Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 546 891
  • 67 947

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Pitkästä aikaa on stalkkerin tapainen. Kaveri (not my friend) lähettelee viestejä ja "ilmaantuu" samoille huudeille joihin olen sanonut meneväni. Tosi kiva. Hän kuuluu näihin kummallisiin "ystävän etsijöihin", mutta minä en etsi ystäviä vaan toivon erkaantuvani parista ystävästä. Yhdestä loisesta taisin päästä lopultakin eroon, siihen meni aikaa ja oli vittumaista mutta sitten keksin, että sanon sille, että tota noin, sä olit äsken väärässä, niin a vot, pösilöstä ei ole sen jälkeen juuri kuulunut. Sen kuulin, että oli sanonut minun "suuttuneen" hänelle. Uskomaton tyyppi.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Nyt on taas alakerta siivottu... Ja sitten syömään.
 
Suosikkijoukkue
HPK
Muuttoa tässä alan pikkuhiljaa suunnittelemaan. Pitää uusia vakuutuksia yms. muuta juoksevaa hommaa. Vielä pitäisi kuukausi jaksaa asua Helsingissä. Kun muutto on hoidettu, niin ekana hommana uudessa kämpässä sunnittelin lämmittäväni pihasaunan ja juon shampanjaa paljussa. (Todellisuudessa varmaan maalaan ja tapetoin seiniä).
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Pitkästä aikaa on stalkkerin tapainen. Kaveri (not my friend) lähettelee viestejä ja "ilmaantuu" samoille huudeille joihin olen sanonut meneväni. Tosi kiva. Hän kuuluu näihin kummallisiin "ystävän etsijöihin", mutta minä en etsi ystäviä vaan toivon erkaantuvani parista ystävästä. Yhdestä loisesta taisin päästä lopultakin eroon, siihen meni aikaa ja oli vittumaista mutta sitten keksin, että sanon sille, että tota noin, sä olit äsken väärässä, niin a vot, pösilöstä ei ole sen jälkeen juuri kuulunut. Sen kuulin, että oli sanonut minun "suuttuneen" hänelle. Uskomaton tyyppi.

Joo tollaset on kyllä ärsyttäviä. Itellä ei oo kyllä ollut ikinä tollasia.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Piti viikolla pitää kevyt puhuttelu miehen lapselle. Että ei ole sopivaa pamahtaa tänne ilmoittamatta parin kaverin kanssa. "Ai, eiks tää okkaa mun koti", tokaisee teini. Asia nyt vaan on niin että tämä on oikeastaan teinin koti vain silloin kun siitä on sovittu äidin ja isän kanssa ja välillä. Äiti ottaa niin helposti pulttia jos asiat ei mene sovitusti. Tänne voi tietenkin aina tulla mutta siitä pitää ilmoittaa äidille ja/tai isälle...ja totella jos äiti (tai isä) kieltää menemästä/tulemasta... Ja olisihan se
minunkin kiva tietää että vieraita on tulossa kun kuitenkin aika paljon olen kotona, etätöissä tai vapaalla. No tässä on vielä opeteltavaa ja sopeutettavaa kun tilanteet muuttuu ja vuosia karttuu...
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, Utah Mammoth
Piti viikolla pitää kevyt puhuttelu miehen lapselle. Että ei ole sopivaa pamahtaa tänne ilmoittamatta parin kaverin kanssa. "Ai, eiks tää okkaa mun koti", tokaisee teini. Asia nyt vaan on niin että tämä on oikeastaan teinin koti vain silloin kun siitä on sovittu äidin ja isän kanssa ja välillä. Äiti ottaa niin helposti pulttia jos asiat ei mene sovitusti. Tänne voi tietenkin aina tulla mutta siitä pitää ilmoittaa äidille ja/tai isälle...ja totella jos äiti (tai isä) kieltää menemästä/tulemasta... Ja olisihan se
minunkin kiva tietää että vieraita on tulossa kun kuitenkin aika paljon olen kotona, etätöissä tai vapaalla. No tässä on vielä opeteltavaa ja sopeutettavaa kun tilanteet muuttuu ja vuosia karttuu...
Ja oishan se ollu noloa jos oisit just ollu alakertaa siivoomassa.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Niin kypsä tähän sairaaladuuniin, alipalkattu ja ylityöllistetty. Onneksi soppari loppuu kahden viikon päästä.
 

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olipa komia päivä, ja samalla haikea. Nurmikon leikkaaminen antaa oudon hyvän olon tunteen, vaikka ajaessa saattaa hiukan ketuttaakin. Vaan onpa mukava leikata tuo niittu, kun on päässyt hiukan pitkäksi. Ja vähän märkäkin oli, mutta pakko se nyt oli leikata, kun lupaavat taas ensi viikolle märkää.
22 näytti mittari, ihan kuin kesällä. Ja jopa lämpimämpää kuin normikesänä...
Sitten pitikin jo muuttaa tytär omaan kämppäänsä kun opiskelunsa aloittaa. Kerpele poika lähti jo aiemmin. Tää alkaa olla valmis tää homma. Jumaliste, just mää niitä mukuloita kärryissä työntelin.
Kuinkahan rouva jaksaa meikäläistä kattella? Se nähtäneen varsin pian.
Hyvää syksynalkua palstalaisille, ollaan ihmisiksi edes täällä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tänään on sitten kesälomani viimeinen lomapäivä. Tai ei tämäkään päivä enää varsinaisesti lomapäivä ole vaan tämä on merkitty työvuorolistaankin tavalliseksi vapaapäiväksi. No mutta kuitenkin ja joka tapauksessa, huomenna on edessä paluu taas työelämään.

Kahden viikon loma meni tosi nopeasti niin kuin sen voi vain kuvitella menevänkin. Vaikka kaksi viikkoa on lyhyt aika niin minulle jäi lomasta sellainen fiilis ja nimenomaan hyvällä tavalla että loma olisi ollut pidempikin kuin vain kaksi viikkoa. Ehdin kokea ja etenkin nähdä tämän loman aikana sen verran paljon kuitenkin.

Loman aikana opin ymmärtämään itseäni vähän lisää sen suhteen miksi odotan lomia aina niin innokkaasti. Yksi iso syy on tähän kyllä se että nämä lomat on vaan aina niin helkkarin hienoa aikaa. Varmasti moni jakaa näkemykseni kanssani omien lomiensa osalta. Minun viime kesän viiden viikon kesäloma ja tämän kesän parin viikon kesälomani olivat kyllä sen verran upeita ja minun näköisiä lomia että en yhtään toisaalta ihmettele sitä miksi lomia odotan aina niin paljon.

Nämä viime ja tämän kesän lomat olivat pääpiirteittäin taas aika samanlaiset. Eli sisälsivät sopivan annoksen löhöilyä ja huilaamista ihan vain kotona ja sitten tätä suuresti nauttimaani kotimaan matkailua. Viime kesänä tein reissut muun muassa Naantaliin ja Raumalle. Tänä kesänä teinkin sitten päiväreissut Lahteen ja Tampereelle sekä kiertoreissun Saimaalla.

Ja toki, lomissa on aina ne hyvät puolensa eli lomat on parhaimmillaan ja lyhyesti todettuna kiireisen työelämän ja arjen sekä työntäyttteisen arkielämän vastakohta. Kun ei työnnä sitä kesälomaansa täyteen niitä aikatauluja itse. Opin reissuillani itse ainakin hyväksymään senkin että kaupunkeihin ja niiden lähialueille jää vielä nähtävää, etenkin kun on kävellen liikkeellä se rajoittaa entisestään liikkumista kaupungeissa mutta se on vain hyväksyttävä. Tärkeintä ei ole omasta mielestäni nähdä kaikki mahdollinen vaan samalla nauttia elämästä ilman kiirettä.

No joo, päätän tämän viestin toteamalla loppuun että oli hieno kesäloma. Sain myös hyvin ajatukset pidettyä pois työmaailmasta. Eikä minua haitannut kuin yhtenä päivänä lomallani epävakainen sää. Se oli silloin kun saavuin Savonlinnaan. Ehkä niin kuin olen jo miettinyt niin säälle annetaan liian suuri arvo loman onnistumisessa? Upea oli loma tosiaan ja voin vielä kirjoitella aiheeseen liittyvää jos tulee jotain mieleeni.

Nyt vielä vietän tämän vapaapäivän ja sitten palaan huomenna kello 6.00 takaisin sorvin ääreen. Minulla ei ole kuitenkaan ahdistusta loman päättymisestä vaan sellainen hyvä fiilis on siitäkin. Ehkä tuo fiilis rapisee sitten huomenna kun muistaa millaista se työnteko taas olikaan mutta se on sitten sen ajan murhe se.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Mojo

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kovin on rauhaton päivä ollut tämä toistaiseksi viimeinen vapaapäivä. Tässäkin kerrostalossa on pitkään jo tehty katolla jotain remonttia. Luulin että remontti on jo saatu valmiiksi koska pääovesta on poistettu jo siitä tiedottava lappu. Päinvastoin kuitenkin, eli nyt vasta tänään sitä pauketta varmaan tuolta katolta on vasta kuulunutkin pitkän aikaa.

Noh, oma valinta asua kerrostalossa ja kyllähän asiasta tiedotettiin ja pahoiteltiin mutta kyllähän tuollainen pauke silti olon rauhattomaksi tekee. Lisäksi jostain asunnosta kuului taas tasaisin väliajoin koiran haukuntaa. Olisin toivonut viimeisestä vapaapäivästäni ennen loman loppua rauhallisempaa mutta voihan kökkö.

Se auttaa vähän kun katselee televisiota tai kuuntelee kuullokkeilla musiikkia. Ja kohta varmaan pitää tehdä kävelylenkkikin että saa vähän taukoa tuolta paukkeelta. Aika pitkään ne vaan näissä saman taloyhtiön kerrostaloissa on jo tuota kattoremonttia tehnyt, eli siinä tiedotuksessa sanottiin remontin kestävän noin kaksi viikkoa ja kun nuo laput noihin pääoviin ilmestyi niin siitä on jo miltei varmaan ainakin kuusi viikkoa aikaa.

Mutta itse töihin paluusta. Yllättävän vähän vituttaa vaikka töihin paluu on edessä jo huomenna. Ehkä on ilmassa jopa vähän fiilistä että töiden jatkumista odottaa, ainakin pääsee tästä fiiliksestä sitten eroon että voihan nenä, loma on ohi. Ja minulla lomalta töihin paluuta kyllä kummasti helpottaa se että töihin tulee työpäivien määrän suhteen ainakin olemaan matalat laskut. Eli kaksi päivää töitä, vapaa, kolme päivää töitä, vapaa, neljä päivää töitä ja kaksi vapaata. Täyspitkää viiden työvuoron putkea ei ole vielä kahteen viikkoon edessä.
 

Glove

Jäsen
Koronatestin otto on joka kerta ollut yhtä epämiellyttävää. Tällä kertaa lisäjännitystä toi se, että meinasin aivastaa kun tikku oli nenässä.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Koronatestin otto on joka kerta ollut yhtä epämiellyttävää. Tällä kertaa lisäjännitystä toi se, että meinasin aivastaa kun tikku oli nenässä.
Mä oon alkanut funtsimaan että olis pitänyt käydä testeissä aina kun on ollut jännä olo. Siis että saisi merkinnän, jos se joku koronapassi tulisi vai onko joku vastaava jo tullut. Tossa Ala-Malmin torillakin on rekka aina tiistaisin.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kait Stokkalla on vielä siinä yhden oven lähellä se iso vaaka. Pitää vissiin käydä katsomassa paljonko sitä painaa. Jotkut pikkutarkat tietty omistaa itse vaa'an ja joka vuosi mittailee.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Näemmä pitää olla itsekin aktiivinen vielä silloinkin kun on jo maksellut pois nuo ulosottovelat. Tämä ehkä neuvoksi muille vastaavassa tilanteessa oleville. Ainakin mikäli haluaa pois nuo kaikki luottohäiriömerkinnät sun muut vastaavat. Ja kukapa ei niistä eroon haluaisi? Kun helpottaa kuitenkin elämää kummasti.

Olen tässä yrittänyt hakea luottokorttia sen jälkeen kun pääsin eroon noista veloista. Sieltä on kuitenkin tullut aina kielteinen päätös. Hakemus on joka ainut kerta hylätty. Ja siihen on aina tullut ilmoitus että jos on kysyttävää niin ota yhteyttä Suomen Asiakastietoon. No erään tämän palstankin nimimerkin osin vinkkaamana otinkin sitten piruuttain tänään tuonne yhteyttä puhelimitse. Ja sittenhän ne asiat rupesivat selviämään.

Eli Suomen Asiakastieto Oy ei ollutkaan saanut kaikkia merkintöjä ulosottovirastolta siitä että kaikki velat on kuitattu ja olen selvillä vesillä. Noh minun piti nyt sitten ottaa yhteys vielä tuonne ulosottovirastoonkin josta ne nyt vasta toimittavat kaikki tiedot tuonne Suomen asiakastietoon.

Ulosottovirastossa on ruuhkaa mutta tämä en tiedä titteliä mutta sanotaan nyt sitten vaikka asiakaspalvelija laittoi asiani kiireelliseksi koska helpottaa kuitenkin asunnon ja luottokortin hakemista. Mutta korkeintaan menee kuukausi siis ja minä voin aloittaa elämän kokonaan puhtaalta pöydältä taas, ilman mitään häiriömerkintöjä.

Olisin tässä tilanteessa ollut ehkä jo selvästi aiemminkin jos olisin vain heti tajunnut ottaa yhteyttä tuonne asiakastietoon ja ulosottoon. Mutta parempi myöhään? Mutta näemmä itsekin on syytä olla aktiivinen vielä senkin jälkeen kun velat on kuitattu mikäli haluaa noista maksuhäiriömerkinnöistä eroon.

Minulla tämä nyt tulee varmasti helpottamaan seuraavan asunnon etsimistä. Josko seuraavassa asunnossa nyt olisi sitten jo isompi keittiö ja parveke ainakin?
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Mä oon alkanut funtsimaan että olis pitänyt käydä testeissä aina kun on ollut jännä olo. Siis että saisi merkinnän, jos se joku koronapassi tulisi vai onko joku vastaava jo tullut. Tossa Ala-Malmin torillakin on rekka aina tiistaisin.

Eikö siellä torilla ole melko tarkkaan tiistaisin myös Helsingin Vapaaseurakunnan auto tarjoiluineen? Perjantaisin on Piritorilla.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eikö siellä torilla ole melko tarkkaan tiistaisin myös Helsingin Vapaaseurakunnan auto tarjoiluineen? Perjantaisin on Piritorilla.
Joku päivä ne on joo. Mä en vaan oikein kahvia juo, vaikka just aamulla kyllä ostin kaks pakettia Kulta Katriinaa kun Kasarmintorin S-Marketissa oli 1.49. Täytyy antaa joillekin mummolle tuolla käteen ja polkea karkuun.

Eilen taas ringissä Symppistyypit jakoi niitä ruskeita paperikasseja. Tänään menin aamukaljoille Espan puistoon.
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Näemmä pitää olla itsekin aktiivinen vielä silloinkin kun on jo maksellut pois nuo ulosottovelat. Tämä ehkä neuvoksi muille vastaavassa tilanteessa oleville. Ainakin mikäli haluaa pois nuo kaikki luottohäiriömerkinnät sun muut vastaavat. Ja kukapa ei niistä eroon haluaisi? Kun helpottaa kuitenkin elämää kummasti.

Olen tässä yrittänyt hakea luottokorttia sen jälkeen kun pääsin eroon noista veloista. Sieltä on kuitenkin tullut aina kielteinen päätös. Hakemus on joka ainut kerta hylätty. Ja siihen on aina tullut ilmoitus että jos on kysyttävää niin ota yhteyttä Suomen Asiakastietoon. No erään tämän palstankin nimimerkin osin vinkkaamana otinkin sitten piruuttain tänään tuonne yhteyttä puhelimitse. Ja sittenhän ne asiat rupesivat selviämään.

Eli Suomen Asiakastieto Oy ei ollutkaan saanut kaikkia merkintöjä ulosottovirastolta siitä että kaikki velat on kuitattu ja olen selvillä vesillä. Noh minun piti nyt sitten ottaa yhteys vielä tuonne ulosottovirastoonkin josta ne nyt vasta toimittavat kaikki tiedot tuonne Suomen asiakastietoon.

Ulosottovirastossa on ruuhkaa mutta tämä en tiedä titteliä mutta sanotaan nyt sitten vaikka asiakaspalvelija laittoi asiani kiireelliseksi koska helpottaa kuitenkin asunnon ja luottokortin hakemista. Mutta korkeintaan menee kuukausi siis ja minä voin aloittaa elämän kokonaan puhtaalta pöydältä taas, ilman mitään häiriömerkintöjä.

Olisin tässä tilanteessa ollut ehkä jo selvästi aiemminkin jos olisin vain heti tajunnut ottaa yhteyttä tuonne asiakastietoon ja ulosottoon. Mutta parempi myöhään? Mutta näemmä itsekin on syytä olla aktiivinen vielä senkin jälkeen kun velat on kuitattu mikäli haluaa noista maksuhäiriömerkinnöistä eroon.

Minulla tämä nyt tulee varmasti helpottamaan seuraavan asunnon etsimistä. Josko seuraavassa asunnossa nyt olisi sitten jo isompi keittiö ja parveke ainakin?


Olen ollut siinä käsityksessä, että maksuhäiriömerkintä poistuu rekisteristä vasta jokunen vuosi ulosottovelkojen maksamisen jälkeen.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Olen ollut siinä käsityksessä, että maksuhäiriömerkintä poistuu rekisteristä vasta jokunen vuosi ulosottovelkojen maksamisen jälkeen.

Niin, en nyt tiedä sitten näiden kanssa. Minä ainakin parikin kertaa kysyin tältä ulosottotoimiston joltain virkailijalta että jääkö sinne sitten enää mitään merkintää? Vastaus oli että saat viestin kun Suomen asiakastieto saa tiedon meiltä ja loputkin merkinnät poistuvat. Osaat sitten hakea muun muassa uutta vuokra-asuntoa. Eli vastaus tuohon kysymykseeni oli että ei jää.

Minulla tämä kai menee näin sitten. Oli minullekin pienoinen yllätys että loputkin merkinnät kuittaantuvat noin pois mutta en tietenkään vastaankaan pistä. Mutta en kyllä lähde väittämään mitään minkään väitteen ja oletuksen puolestakaan. Sanon vain että hyvä kun olin käynyt keskustelun tämänkin asian tiimoilta erään palstan nimimerkin kanssa niin tajusin vihdoin kyseenalaistaa nuo omat merkinnät.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös