Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 349 617
  • 66 870

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei ole totta jumaliste, vuosikausiin ei punkkeja mussa ole ollut, ja tänään löysin toisen, polvitaipeesta. Mikä ihme nyt, kovin varovasti yritän mökillä kulkea, ja polkua pitkin.
Nää on mun maita, mää tapan ne.....
Laiturilla notkuessa näin, kun sellainen reilu kilon hauki tuli ihan laiturin viereen. En sitten saanut kameraa käsiini, olisi hyvän videon saanut tuosta vesiemme krokotiilista.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Nyt kyllä maistuis kalja.
Itse muutin ja naapuritalossa on ravintola. Päätin mennä testaamaan. Noh, katsellaan löytyykö kohta ringistä pettterin kanssa kun Malmilla on.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Jahas, tänään on hyvä päivä tehdä pitsaa. Eilen tuli hankittua tarvikkeet jo valmiiksi niin jos tuossa jonkin ajan päästä pyöräyttäisi taikinan ja jättäisi sen kohoamaan ja siinä välissä käy lenkillä.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja eksoottisia hedelmiä. Suoraan mistä lie Tahitilta tai Honolulusta. Tietääköhän kukaan näiden nimiä edes. Ja mikä osa näistä pitää syödä. Sipuli on ainut hedelmä mitä mä syön. Okei omenamehu ja tomaattikastike kanssa välillä.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Ja eksoottisia hedelmiä. Suoraan mistä lie Tahitilta tai Honolulusta. Tietääköhän kukaan näiden nimiä edes. Ja mikä osa näistä pitää syödä. Sipuli on ainut hedelmä mitä mä syön. Okei omenamehu ja tomaattikastike kanssa välillä.
Onko vatelma hetelmä?
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Miks ostais kaupasta jotain hikisiä kalapuikkoja kun hakee suoraan ruokajakelusta lohifiileen. Tää on mun juttu!
Tälleen Malmilla kun eksyin räkälään niin onko sulla jotain Gozero pyörää hukkunut? Näyttää vähän Jopolta jopa
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Tuli tossa aamupäivällä jo toinen haastattelukutsu ja sieltä ekasta paikasta luvattiin tosiaan soitella tänään. Elämme jänniä aikoja.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Tuli tossa aamupäivällä jo toinen haastattelukutsu ja sieltä ekasta paikasta luvattiin tosiaan soitella tänään. Elämme jänniä aikoja.

Sä oot suasittu kaveri. Ittellä jäi päivitys stadin reissusta tekemättä. @Czescku laivalla ja pari muuta tuttua niin noloa että sammuin jo puolilta öin eikä @banaaninviljelijä toive käyny homoilusta toteen. Kaveri jatko sit vielä eilenkin mut ite piti pitää paussi ettei tuu liian pitkää ränniä.

Tuli taas pääkaupunkiseutu astetta tutummaksi.

No baarissa tuli sain 3 daamia hyvälle tuulen kun piristin heidän päiväänsä kun yks mua pahempi deeku yritti pokaa niitä. Totesin vaan niin että tiedän miltä teistä tuntuu. Muakin pokaa vaan hirveet äijät. Yks muijista meinas tukehtua nauruunsa.

No lomaa vielä yli kolme viikkoo jäljellä ja isompi reissu vielä edessä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Olen luonnollisesti iloinen siitä että kesälomani alkoi mutta myös jokseenkin vapautunut, huojentunut. En sen vuoksi että pääsin kahdeksi viikoksi töistä eroon vaan sen vuoksi että loppui tämä jo taas hermojakin raastavaksi muodostunut odotus.

Minä en tiedä mikä minua vaivaa mutta ainahan tuosta odottamisesta tuppaa tulemaan minulle melkoinen koetinkivi. Oli loma, joulu tai mikä hyvänsä vähän isompi ja merkittävämpi odotuksen arvoinen asia niin aina se odotus tuppaa muodostumaan minulle ihan sellaiseksi asiaksi joka vie ajatuksissani kaiken huomion. Ja sitten kun se pyörii siellä ajatuksissa niin saa siitä kuulla myös muut viestieni muodossa.

Ajatukset pyörivät vain siinä odotuksen kohteessa, malttamattomuus ja yli-innokkuus siinä niitä oireita joita tuo odottamiseni aiheuttaa. Viihdyn kyllä hyvin töissäkin mutta taas tuli lomaakin odotettua vähintään kuin kuuta nousevaa.

En tiedä mikä minua vaivaa mutta voisihan tuota odottamista saada jatkossa jotenkin vähennettyä? Ei jaksaisi taas vähintään neljän kuukauden päästä odottaa näin kovasti joulua.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Jahas, tänään on hyvä päivä tehdä pitsaa. Eilen tuli hankittua tarvikkeet jo valmiiksi niin jos tuossa jonkin ajan päästä pyöräyttäisi taikinan ja jättäisi sen kohoamaan ja siinä välissä käy lenkillä.
En nyt ihan niin heti jaksanut tehdä mitä ajattelin mutta nyt se on valmis. Oluttakin on.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Minä en tiedä mikä minua vaivaa mutta ainahan tuosta odottamisesta tuppaa tulemaan minulle melkoinen koetinkivi. Oli loma, joulu tai mikä hyvänsä vähän isompi ja merkittävämpi odotuksen arvoinen asia niin aina se odotus tuppaa muodostumaan minulle ihan sellaiseksi asiaksi joka vie ajatuksissani kaiken huomion. Ja sitten kun se pyörii siellä ajatuksissa niin saa siitä kuulla myös muut viestieni muodossa.

Tähän oon todennu sen että pyrkii mahdollisimman nopeasti nollaamaan sen odotukse, stressin ja muutkin jutut mitkä aiheuttaa 'jotain'. Itse nollasin niin pahoin toisena lomapäivänä että kyllä unohtu taas työt ynnämuut laakista. Sit kun pääsee vielä hierojan murjottavaks tässä maanantaina niin avot. Sit jos vaikka jonkun kylpylä+saunasysteemisetin tekis niin siellä pari päivää ja muutakin rentoutumista niin sit viimesellä lomaviikolla syyskuussa voikin pelkästään levätä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tähän oon todennu sen että pyrkii mahdollisimman nopeasti nollaamaan sen odotukse, stressin ja muutkin jutut mitkä aiheuttaa 'jotain'. Itse nollasin niin pahoin toisena lomapäivänä että kyllä unohtu taas työt ynnämuut laakista. Sit kun pääsee vielä hierojan murjottavaks tässä maanantaina niin avot. Sit jos vaikka jonkun kylpylä+saunasysteemisetin tekis niin siellä pari päivää ja muutakin rentoutumista niin sit viimesellä lomaviikolla syyskuussa voikin pelkästään levätä.

Ihan hyviä neuvoja ja vinkkejä kirjoitit mutta en tiedä olinko sitten epäselkeä edellisessä viestissäni mutta minun tapauksessani ongelma ei ole siis odottaminen ja stressaaminen lomalla vaan se odottaminen ennen lomaa, arkena. Ja vaikka just sen loman odotus. Se on minulla se ongelma.

Tietenkin jokainen varmasti odottaa lomaa mutta minulla on tunne että tuo odottaminen menee minulla kerta toisensa jälkeen överiksi. Mitenköhän sitä saisi lievennettyä? Kun aina se odottaminen karkaa minulta käsistä ja ei jaksaisi taas samaa rallia vähintään neljän kuukauden päästä ennen joulua.

Tietenkään tässä nyt kannata liiaksi murehtiakaan. Ehkä vähän ennakoida tulevaa. Ollutta ja mennyttä? Ja nyt se loma alkoi ja mieli on kyllä nyt taas tosiaan rauhoittunut.

Ja minulla on ihan hyvät lomasuunnitelmat. Saatan olla että ensimmäisellä lomaviikolla jo teen päiväreissun vähintään Hämeenlinnassa tai lähiseudulla ja sitten pitäisi olla kalenterissa myös se Lappeenranta-Savonlinna-Mikkeli reissu. Jos ei sitten korona sotke vielä suunnitelmia.

Ja täytyy katsoa vielä tarkalleen mikä on rahatilanteeni. Kun minulla on käytössä se välitystili niin ihan niin helposti en näe valitettavasti koko rahatilannettani vaan pitää odottaa uutta viikkoa ja maanantaita. No, ei sentään näitä asioita enää yhtä innolla. Mutta välitystilini rahatilannetta en näe suoraan omissa pankkitiedoissani enää ja siellä on suurin osa kuitenkin rahoistani. Joskus kyllä ajatellut että luopuisin tuosta välitystilipalvelusta. Mutta sitten kun näen rahatilanteeni kokonaisuudessaan niin selkenee lopullisesti lomasuunnitelmani.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Ja minulla on ihan hyvät lomasuunnitelmat. Saatan olla että ensimmäisellä lomaviikolla jo teen päiväreissun vähintään Hämeenlinnassa tai lähiseudulla ja sitten pitäisi olla kalenterissa myös se Lappeenranta-Savonlinna-Mikkeli reissu. Jos ei sitten korona sotke vielä suunnitelmia.

Suomessa nyt saa matkustaa melko huoletta, joskin jotkut ravitsemusliikkeet menee aikaisemmin kii ja jotain muitaki. Jos julkisia joutuu käyttään nii eräs kaikkien tuntema bussilafka vie kyllä halvemmalla perille kun juna. Itse tässä joskus laskin että kuinka paljon maksaa halvimmillaan päivän varoitusajalla reissu Tampereelta-Tallinnaan. Olikohan tuo 15,90€ jos omistaa klubikortin.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Suomessa nyt saa matkustaa melko huoletta, joskin jotkut ravitsemusliikkeet menee aikaisemmin kii ja jotain muitaki. Jos julkisia joutuu käyttään nii eräs kaikkien tuntema bussilafka vie kyllä halvemmalla perille kun juna. Itse tässä joskus laskin että kuinka paljon maksaa halvimmillaan päivän varoitusajalla reissu Tampereelta-Tallinnaan. Olikohan tuo 15,90€ jos omistaa klubikortin.

No kyllä minä uskon että tästä reissuun vielä lähden. Ainakin kiertelemään Saimaata jos en muuta. Ja sekin on varmasti jo hieno reissu. Kyllä minulla on aika luottavaiset fiilikset vielä tuon koronankin suhteen etenkin kun olen saanut molemmat rokotteetkin jo aikapäiviä sitten. Mutta isälle tässä täytyy vielä perustella miksi on turvallista lähteä reissuun. (Meillä on isän kanssa poikkeuksellisen läheiset välit ja etenkin äidin menehtymisen jälkeen välit vielä lähentyivät.)

Ja se matkustaminen Suomessa on kyllä suht edullista. Minä olen jo kaikki matkaliputkin ostanut valmiiksi ja yhteishintaa näille tuli vain alle 50 euroa. Yöpyminen on sitten eri asia. Mutta ei sekään nyt ihan maltaita maksa kun yöpyy vaikka edullisilla leirintäalueilla, niin kuin minä. Eikä hae ja etsi luksusta.

Minä ehdin vain jo pelästymään että laskin matkabudjettini liian huolettomasti ja liiankin "tyhjän" varaan kun ennakoin että tulen saamaan elokuussakin ihan hyvän palkan vaikka tällöin on kesälomani ja minulle on maksettu jo lomarahatkin. Pelästyin että tulen saamaan paljon pienemmän palkan kuin etukäteen laskin.

No nimimerkin @Ishmael vastaus jo tuolla Sekalaisten kysymysten ketjussa minua rauhoitteli ja niinhän se on että elokuun palkka on noin puolitoista tuhatta euroa maanantaina palkkapäivänä. Noin samaa tasoa kuin ennenkin. Ja se on minulle iso helpotus. Nyt minulla on ainakin varaa tähän reissuun. Olisi ollut noloa aiempien elämänkokemustenkin vuoksi jos taas olisi tullut laskettua väärin rahat ja budjetit.

Huom. Ei palkkani mikään kovin iso ole mutta reissu on rahallisesti varmasti turvattu ja onhan tuo nyt isompi kuin notkuminen Kelan päivärahojen varassa.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
No kyllä minä uskon että tästä reissuun vielä lähden. Ainakin kiertelemään Saimaata jos en muuta. Ja sekin on varmasti jo hieno reissu. Kyllä minulla on aika luottavaiset fiilikset vielä tuon koronankin suhteen etenkin kun olen saanut molemmat rokotteetkin jo aikapäiviä sitten. Mutta isälle tässä täytyy vielä perustella miksi on turvallista lähteä reissuun. (Meillä on isän kanssa poikkeuksellisen läheiset välit ja etenkin äidin menehtymisen jälkeen välit vielä lähentyivät.)
Sama juttu aikonaan kun mutsi kuoli 2006 niin faijan kanssa oli enempi silloin tekemistä. Liekö sit että tarvi seuraa enempi, eipä tullu se asia sitten iknä puheeksi. Pakko jo tässä vaiheessa todeta että joku saa @vilperi :stä ittelleen hyvän miehen, miträ nyt äijän kirjotuksia tääl oon lueskellu.

Veikkaan että myös @vetti kelvannee aika monelle vaikka tarjota tällä sektorilla on aavistuksen nihkeämpää. Oma saanti riippunee lähinnä siitä kuinka tervejärkisenä halukas itseänsä pitää jos mut miehekseen haluaa.
 

Gennadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, R.I.P M-juna, Ketterä
Sä oot suasittu kaveri. Ittellä jäi päivitys stadin reissusta tekemättä. @Czescku laivalla ja pari muuta tuttua niin noloa että sammuin jo puolilta öin eikä @banaaninviljelijä toive käyny homoilusta toteen. Kaveri jatko sit vielä eilenkin mut ite piti pitää paussi ettei tuu liian pitkää ränniä.

Mikäs tää teitin risteily oikein oli ja mitä hittoa työ teitte toveri Czesselle? Ukko ollut niin vaisuna nyt, lieneekö perirehellinen krapula?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös