Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 326 857
  • 66 843

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Mie olin eilen vesiselvä, mutta en raportoinut siitä jatkoaikaan. Olen nähkääs sivistynyt selvin päin. Kerron selvin päin olostani tänne vasta jälkikäteen humalassa.

Aatot on amatööreille. Ammattilaiset ottaa oikeana juhlapäivänä (otin siis torstaina, joka ainakin nimipäiväkalenterin mukaan on se oikea Juhannus). Toki suomikäytännön mukaan juhannuksen päivämäärä vaihtuu, joten varmuuden vuoksi otan vähän tänäänkin.
Oli torstaina ja eilen selvinpäin. Olen tänäänkin. Kaiken todennäköisyyden mukaan myös huomenna.

Kauankohan menee että kännissä tulen kertomaan että olin edellisenä päivänä selvinpäin? Katsotaan. Ehkä sekin päivä koittaa…
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Alkoholia ei tosin ole juuri koskaan mukana, kun autolla yleensä paikoille liikkuu, ja muutenkin tykkää pitää huomiokyvyn ja refleksit tapissa, erityisesti perhohommissa.

Lohen kanssa toimii usein paremmin pienellä rentoudella. Viime kesänä oli 12-kiloisen kanssa vähän turhan paljon rentoutta, kun lainasin välillä vapaa kaverille "koita olisko tää päälle kympin."

Toki niitä metrisiä on tullut selvinpäinkin.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Meillä oli 80-luvulla Dingo, Yö ja Hanoi Rocks. Siihen päälle vielä Skädäm ja Hittimittari. Oli meillä myös toki lankapuhelin ja levyraati. Eniten kuitenkin kaipaan välituntien pihapelejä. Sitä kun joku heitti taskusta tennispallon, muodostettiin joukkueet ja alettiin pelaamaan. Ei mulla muuta. Siinä se. Aikaa viatonta.
Hieno viesti.

Ja polttopallo! Läskein putosi ekana. Liikkukaa, toivoo kansanterveys OY.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tämä päivä aloitetaan keikalla kaatopaikalle... vai mitälie jäteasemia ne nykyään on. On taas kertynyt vähän materiaalia joka pitää joka pitää kierrättää, käyttää energiana tai loppusijoittaa.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Tämä päivä aloitetaan keikalla kaatopaikalle... vai mitälie jäteasemia ne nykyään on. On taas kertynyt vähän materiaalia joka pitää joka pitää kierrättää, käyttää energiana tai loppusijoittaa.

Viimeinkin viette sen teinin sinne minne hän kuuluu. Onnittelut!

Tämä oli sarkasmia ja vähän sellainen voimia asianosaisille -kommentti. Saattaa tuottaa lukuvaikeuksia muutamille. En tarkoita lainattua henkilöä.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tulin kertomaan vaan sen, että olen kuulemma joskus ollut selvinpäin. Mahtanut olla tunne se.
Niinpäs minäkin!

Olin juhannusaamuna kotiluolan viereisellä lenkkipolulla ehkä noin 70 metrin päässä kotiovesta kyljittäin useampia tunteja tekemässä päivämäärättyjä kuntoliikkeitä. Puhaltelin lähihuoltamon kertakäyttöalkometreihin. piereskelin helmeilevästi leijuvia chilipizzarenkaita ja kikattelin. Ne pikkuperhanan äänettömät kukkopillit ponnahtelivat suustani pitkin hiekkapolkua ja näyttivät syystäkin nolostuneilta, moiset karvavi[SENSUROITU]tun sekundapaskat! Ihan kuin ne helvetin lapsuuden väärin- ja huonostivalmistetut synttäri-ilmapallot.
Pohdin, mietin, ajattelin, juttelin, huomioin ja ruokin siivekkäitä pikkuystäviäni, jotka pitivät ohimoistani, kyynärtaipeista, nivusistani ja erityisesti korvakäytävistäni.
Joku/jotkin sittenkin tyckäävät minusta!
*lämmin huokaus*

Aamuaurinko herätti hempeän hellällä lämmöllään, nousin ja katsoin pikkuisten (Lue: 12 kpl) alkometrien lukemat – nollalukema jokaisessa!
Olin ollut jälleen selvä koko Juhannuksen.

Joku känninen, kateellisen katkera kusipää oli kumminkin ohi mennessään kussut minun vihreiden pyhäfarkkujeni oikean lahkeen litimäräksi.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Onhan tuossa aina oma tunnelmansa kun käy isäänsä morjenstamassa tuolla syntymäkunnassani Hattulassa eli Hämeenlinnan naapuripitäjässä. Vielä kun tässä taas koronan takia ei olla isänkään kanssa kovin montaa kertaa treffattu kevään 2020 jälkeen, ja tuolla isän luona olin kylässä itse käynyt muistaakseni viimeksi kesällä 2020 eli noin vuosi sitten. Toki isä on tuon jälkeen käynyt taas sitten täällä minun luonani välillä.

Jo siinä on jotenkin aina minulle erityinen tunnelmansa kun käy tuolla lapsuuden kodissani isän luona. Jo tämän tunnelman vuoksi itse asiassa odotan jouluakin aina niin paljon koska on hienoa päästä olemaan oikein yökylässä tuolla. Viime vuoden joulu olikin karsea pettymys kun jouduin olemaan yksinäni täällä Hämeenlinnassa.

Jos olisimme perheen kanssa muuttaneet paljon lapsuudessani niin ei tuollaista tunnelmaa varmasti olisi mutta nyt on, kun koko lapsuuteni asuin just tuossa tönössä missä tänäänkin kyläilin. Ja tästä talosta on muodostunut minulle sellainen tukikohta tässä elämäni varrella. Jos tuosta joskus joudutaan luopumaan niin onhan se kova paikka.

Vaikka on vain rakennuksia niin jo se oli kova paikka minulle kun Hattulan toisessa paljon pienemmässä kylässä eli Retulassa asunut enoni kuoli. Enoni asui pitkään, vielä aikuisiälläkin tuolla mummolassani. Enoni kuoltua toinen enoni myi tuon talon ja ei tuo ole enää kuulemma entisensä. Hienompi kuulemma nykyään mutta paljon muuttunut noista ajoista kun se vielä mummola minulle oli. Ollaan isän kanssa mietitty pitäisikö meidänkin joskus siellä suunnalla ajella mutta sitten ollaan kuitenkin tultu kielteiselle kannalle. Tulisi ehkä niin huonot fiilikset ja iskisi ikävä kun tuokin seutu on niin paljon muuttunut. Tiedän tämän siksi kun yksi työkaverini on myös tuolta kylästä kotoisin ja hän siellä välillä käy ja on kertonut minullekin näkemästään.

Eli tänään lähdin heti töistä päästyäni polkemaan pyörälläni tuonne Hattulaan. Vaikka joskus törmää yhä sellaisiin harhateksteihin jossa yhdistetään Hattula osaksi Hämeenlinnaa niin näinhän ei suinkaan ole. Joskus 2000-luvun alussa Hattulassa käytiin kovat keskustelut valtuustossa siitä pitäisikö Hattulankin liittyä Hämeenlinnaan muiden monien Hämeenlinnan naapurikuntien tavoin mutta Hattula jäi (onneksi?) omaksi erilliseksi kunnakseen.

No se siitä. Eli tänään tein työpäivän jälkeen pyöräreissun isäni luokse. Kivaa oli taas ja onhan nämä yhteiset hetket isän kanssa tärkeitä. Kysyi minulta vähän jaksamista polkea noinkin (jotain yhteensä 15-17km?) pitkä matka työpäivän jälkeen mutta hyvin jaksoin lopulta. Tulomatkalla pidin pienen tauonkin ja tyhjensin juomapulloni vedestä.

Yleensä en liiku ihan näin pitkiä matkoja työpäivinäni. Mutta nyt oli poikkeus. Yleensä hoidan nämä vierailut isäni luokse vapaapäivinäni mutta nyt kun isäni oli pois kotoaan juhannuksena niin kyläilin isän luona vasta nyt. Seuraavan kerran heti jo itse asiassa kahden viikon päästä kun minulla on arkivapaa ja isä lupaili silloin grillailla makkaraakin. Käydään samalla ainakin äidin haudalla yhdessä tuolloin koska äitinikin menehtymisestä tulee itse asiassa ihan just kuluneeksi jo kymmenen vuotta.

Joo, toivottavasti tästä nyt ei liian sekava viesti tullut kun lähti ajatus vähän virtaamaan.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Käki edelleen kukkuu. Käy sääliksi, eikös sen jo tässä vaiheessa olisi pitänyt löytää puoliso? Tai ainakin juhannusheila?
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Todistin äsken iltakävelyllä kliseen: tietyömaalla yksi kaupungin(?) raksamiehistä oli kuopassa lapion kanssa hommissa samalla, kun kahdeksan raksamiestä nojaili aitaan ja seurasi katseellaan kaverin työskentelyä.
 

Kouhia

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Todistin äsken iltakävelyllä kliseen: tietyömaalla yksi kaupungin(?) raksamiehistä oli kuopassa lapion kanssa hommissa samalla, kun kahdeksan raksamiestä nojaili aitaan ja seurasi katseellaan kaverin työskentelyä.
Todistin samaa näkyä erään kiinteistöremontin kohdalla pari vuotta sitten. Sillä erotuksella, kuopassa lapioimassa oli musta mies. Jonkin ajan kuluttua eräs asiakkaana ollut vanhempi rouva kysyi mieheltään, ovatkohan jo päästäneet sen mustan pojan pois kuopasta. Olihan ne.

Ja ei ollut edes kaupungin työmaa.
 

Jeffrey

Jäsen
Viimeinen deadline duuneissa hoidettu ennen tämän viikon jälkeen alkavia lomia. Yksi palaveri vielä tälle viikolle ja mahdollisesti siihen linkittyviä muita aktiviteetteja.

Ajattelin nyt kuitenkin ilmoittaa, että hanskat tippui nyt. Hoidetaan juoksevat asiat, mutta keskitytään lähinnä etätyö maleksimiseen nyt nämä viimeiset päivät ja tunnit.

Ai että!
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Viimeinen deadline duuneissa hoidettu ennen tämän viikon jälkeen alkavia lomia. Yksi palaveri vielä tälle viikolle ja mahdollisesti siihen linkittyviä muita aktiviteetteja.

Ajattelin nyt kuitenkin ilmoittaa, että hanskat tippui nyt. Hoidetaan juoksevat asiat, mutta keskitytään lähinnä etätyö maleksimiseen nyt nämä viimeiset päivät ja tunnit.

Ai että!
Farkkusortsit jalassa kuukauden putkeen? Muista öljytä itsesi hyvin.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Käytiin tänään aamupäivällä kitkemässä vattumaata. Lähinnä revittiin (kukkivia) vuohenputkia, nokkosia ja horsmaa. Paikoin oli niin paljon kasveja ettei vadelmia meinannut seasta nähdä. Miehen lapsikin oli mukana hommissa kun kerää vähän taskurahaa kesäretkelle ystävänsä perheen vuokramökille. Ja kyllä hän teki niin hyvää jälkeä että mielelläni maksan siitä. Vain pientä nurinaa oli aluksi kuultavissa kun homma tuntui niin suurelta. Sanoin että tehdään se mitä ehditään ja jaksetaan... Pakko ei ole kitkeä mutta silloin ei saa palkkaakaan.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Se tunne kun muistaa että eräässä kirjahyllyn laatikossa on valokuvia lapsuudestani. Ja sitten se tunne kun näet itsestäsi alastonkuvia biologisen äitisi kanssa joka tappoi itsensä kun olin 5 vuotias. En avaa yksityiskohtia.

Onneksi löytyi paljon hyviäkin kuvia, mutta korkki aukesi juuri. En muistanut mitään moista tapahtuneen ja ironista että äidin raukkamaisen itsemurhan jälkilöylyinä jouduin siskoni kanssa kuudeksi vuodeksi pedofiilisijaisperheeseen.

En halua näyttää vakavasti sairaalle isälleni noita kuvia. Nuo kuvien takana olevat tekstit...

Onneksi noista löytyi paljon isääni piristäviä kuvia. Tuntuu omaishoitajan rooli merkitykselliseltä kun vanha merikarhu tunnelmoi omaa isäänsä sekä isoisäänsä. Unohtamatta äitiään. Oli minullekin mummoista paras.

Pitäkää te muut huoli ettei uskonnolliset hörhöt saa tilaa elämässänne.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Tulin tänään mökiltä, vein lapset äidilleen ja tulin nauttimaan loman ensimmäisen terassioluen. Sattuikin juuri sopivasti joku freukkarit tribuutti bändi aloittamaan kun pöytään pääsin. Taidan ottaa tässä toisen tai kolmannenkin kun hyvää livemusaa pitkästä aikaa kuulee.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös