Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 277 330
  • 66 548

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Työkaveri pisti juuri videon kun on testailemassa soutuveneeseen ostamaansa sähköperämoottoria. Tiedänpä nyt mihin tuhlaan tänä kesänä osan rahoistani. Onhan tuo ollut mielessä jo pitkään, mutta ylimääräiset rahat on tullut kesälomilla tuhlattua ulkomaan reissuihin. Nyt ei ole sitä ongelmaa niin ostanpa vihdoin moottorin mökille. Eihän tässä ole enää edes kuin kaksi viikkoa loman alkuun (ja juhannukseen).
Kannattaa hommata myös se vene eikä pelkkää moottoria.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Otti jotenkin niin koville Leijonien MM-finaalin tappio jatkoajalla, että jotenkin vasta nyt tajuaa että tuli MM-hopeaa eikä suinkaan putoamista välierissä tai puolivälierissä.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Otti jotenkin niin koville Leijonien MM-finaalin tappio jatkoajalla, että jotenkin vasta nyt tajuaa että tuli MM-hopeaa eikä suinkaan putoamista välierissä tai puolivälierissä.
Ainakaan mun kirjoissa nää ei eroa yhtään mitenkään toisistaan. Maajoukkueen pelit nyt ei kiinnosta jenin vertaa, mutta jos Tappara ei voita kannua, niin mulle on aivan sama onko sijoitus sitten toinen vai viidestoista. Varsinkin näin suljetussa sarjassa. Toki, mitä pidemmälle etenee, niin jännitettävää riittää pidempään, mutta lopputuloksen kannalta aivan se ja sama.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Minulla ei ole 20 vuoteen ollut fillaria, mutta tänään kävin moisen hankkimassa. Oli kyllä pirun rankkaa polkea Tammistosta Myyrmäkeen (noin 10km) kun ei ole ihan hetkeen tullut fillaroitua. Jalat ihan muussina nyt.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Minulla ei ole 20 vuoteen ollut fillaria, mutta tänään kävin moisen hankkimassa. Oli kyllä pirun rankkaa polkea Tammistosta Myyrmäkeen (noin 10km) kun ei ole ihan hetkeen tullut fillaroitua. Jalat ihan muussina nyt.
Nääh, olisit nyt ekaksi hommannut sen sähkömoottorin mökille. On muuten kätevä.

Ei vaan, pitäisi itsekin taas hommata fillari. Edellinen pöllittiin pari vuotta sitten ja sen jälkeen ollut ilman. Jos tulis vaikka taas duunimatkat poljettua. Matkaa olisi näköjään vajaa 15 km. Vaatisi vähän totuttelua tauon jälkeen.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Nääh, olisit nyt ekaksi hommannut sen sähkömoottorin mökille. On muuten kätevä.
Sen moottorin hommaan omilla rahoilla. Pyörä on työsuhdepyörä eli en maksanut siitä itse yhtään mitään (vielä, toki palkasta pidättävät sitten osan mutta aika halvalla sai).
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet

Jaded

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Puhvelit ja KPL
Huuhkajat sitä huuhkajat tätä, Suomi sitä Suomi tätä. Joo joo,on historiallinen kisapaikka,mutta ei ainakaan itteään nappaa millään lailla noi kisat mitä hehkutetaan joka paikassa. Taidan olla ainoo jota ei kiinnosta kyseiset kisat.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Huuhkajat sitä huuhkajat tätä, Suomi sitä Suomi tätä. Joo joo,on historiallinen kisapaikka,mutta ei ainakaan itteään nappaa millään lailla noi kisat mitä hehkutetaan joka paikassa. Taidan olla ainoo jota ei kiinnosta kyseiset kisat.
No, ei minuakaan paljoa napostele, mutta onhan toi silti ihan jees. Huvittavinta lie se, että Mantan patsas suojataan näiden kisojen takia. Öö, miksi? Suomea vastaan tehdään kolmessa ottelussa vain 7 maalia, Suomen tehdessä yhden pilkulta? Vaan olisihan se kiva, kun olisin totaalisen väärässä ja menisivät ihan tappiin asti, mutta realiteetit.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viime vuosina minulla on ruvennut selviämään, miten paljon enemmän HIFK (laji kuin laji) merkitsee minulle kuin maajoukkue ja myös livetapahtuman ja televisionkatselun ero. Ei tässä siis mitään ihmeempää kiimaa ole, vaikka pelit varmasti katsonkin. Itse asiassa, jos olisi ollut parempi sääennuste tai (sisätilakeikka), Michael Monroen keikka olisi ajanut tänään televisiontuijottamisen edelle.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Alkaa varmaan olla sanomattakin selvää, että JalkapalloJumalat ei halua että Suomi pelaa arvokisoissa.

Ensin tuli saatana maailmanlaajuinen pandemia. Sitten vastustajan pelaaja meinattiin vetästä yläkertaan.

Ei nää vaan voi olla sattumaa.

Kauhulla odotan mitä tapahtuu keskiviikkona.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Alkaa varmaan olla sanomattakin selvää, että JalkapalloJumalat ei halua että Suomi pelaa arvokisoissa.

Ensin tuli saatana maailmanlaajuinen pandemia. Sitten vastustajan pelaaja meinattiin vetästä yläkertaan.

Ei nää vaan voi olla sattumaa.

Kauhulla odotan mitä tapahtuu keskiviikkona.
Keskiviikkona Suomi voittaa taas, mietipä sitä.
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Postilaatikkooni kolahti ylihuominen eli sunnuntain 13.6.2021 lehti.
Kiinnostaako ketään oikeat lottonumerot?
En välttämättä olisi uskonut, jos sun tulevaisuuden lehdessä olis lukenut miten pelissä lopulta kävikään.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Kiitän sydämellisesti kaikkia, jotka otaksuivat nimimerkki Evilin vetäneen viimeisen henkäyksensä tällä palstalla. Nimet on muistissa. Turha enää tulla esittämään ystävää. Kaikki on luettu. Nurmion sanoin hän on täällä tänään, ja wronger than ever. En enää viitsi sanoa mielipiteitäni, koska eihän keskustelupalsta sitä varten ole. Näköjään. Osallistun yhteiseen hymistelyyn. Mmm-mmm-mmm-mmm, kuten jo omaperäisyydestään tunnettu Crash Test Dummies -orkesteri loihe sanomaan joskus 25 vuotta sitten. Isot terveiset Christian Eriksenille, kyllä se ehkä siitä. Rauhaa ja rakkautta aivan kaikille.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Kiitän sydämellisesti kaikkia, jotka otaksuivat nimimerkki Evilin vetäneen viimeisen henkäyksensä tällä palstalla. Nimet on muistissa. Turha enää tulla esittämään ystävää. Kaikki on luettu. Nurmion sanoin hän on täällä tänään, ja wronger than ever. En enää viitsi sanoa mielipiteitäni, koska eihän keskustelupalsta sitä varten ole. Näköjään. Osallistun yhteiseen hymistelyyn. Mmm-mmm-mmm-mmm, kuten jo omaperäisyydestään tunnettu Crash Test Dummies -orkesteri loihe sanomaan joskus 25 vuotta sitten. Isot terveiset Christian Eriksenille, kyllä se ehkä siitä. Rauhaa ja rakkautta aivan kaikille.

Boldaus minun.

Otin tuon brändini päälle kusemisena. Brandyyni kusen vain minä.
 

Jara76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Toi Eriksenin tilanne jää kyllä varmaan pyörimään päähän joksikin aikaa. Olen kaksi kertaa nähnyt ihmisen kuolevan omien silmien edessä.

Kerran viereisellä salibandykentällä joku pelaaja sai sairaskohtauksen, eikä kanssapelaajien tai myöhemmin saapuneiden hoitajien elvytysyrityksetkään saaneet kaveria enää virkoamaan. Seuraavan päivän lehdestä vielä ikävä vahvistus lohduttomalle lopputulokselle. Ei hetkeen ollut kiva mennä kyseiseen halliin, mutta ei sitä enää mieti (joka kaudella sarjapelejä siellä).

Toisen kerran olen nähnyt ihmisen vetävän konkreettisesti viimeisen henkäyksen sairaalassa, mutta ne viimeiset hetket olivat odotettuja siinä kohtaa. Ihme kyllä, tuo hetki on jäänyt mieleen yllättävän kauniina hetkenä, vaikka toisaalta karmii ajatella tuijottaneensa juuri kuollutta läheistä samassa huoneessa.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Alustavasti jo hymyilyttää kun olen saamassa tuon orastaneen rahapeliputken poikki. Toukokuun ehdin menemään sillä linjalla että aina kun minulle maksettiin välitystililtä maanantaisin ja perjantaisin 20-30 euron verran viikkorahaa niin pelasin ne samantien. Nyt vielä kesäkuussakin pelasin nopeasti asumistukenani kuun alussa saaman 50 euroa. Mutta siihen se pelaaminen sitten jäikin.

Kesäkuun ensimmäisten päivien jälkeen en ole enää pelannut ja jo muutamana kertana olen onnistunut käyttämään saamani viikkorahatkin muuhun kuin pelaamiseen. Vielä on liian aikaista iloita sen enempää mutta nyt näyttää hyvältä. Olen sen alun jälkeen päässyt eteenpäin sortumatta peleihin ja koko ajan mielestäni se päätöksen teko olla pelaamatta helpottuu. Alku näissä on aina pahin kun ei ole vielä sitä tunnetta taas että pystyy olemaan myös pelaamatta.

Tällä kertaa pelikierteen poikkipistämiseen on riittämässä lähes vain riittävän luja päätös olla pelaamatta ja tahdon voima.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
@vilperi

Tiedän tapauksen, kun mentiin peliriippuvuuden takia junan alle. Se oli niin kokonaisvaltainen tuho minkä ihminen voi kokea, että henkilökohtaisesti pidän näiden tappokoneiden luojia osittain avunantoihin murhissa. Joo, tiedän, että kuulostaa hullulta ja tunteelliselta ja ties miltä, mutta kun tiedetään peliongelmafaktat ja se, ettei niillä kukaan lopulta mitään voita, niin tällaisten laitteiden olemassaolo on moraalisesti erittäin arveluttavaa.

Hyvä vilperi, taistele.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Minulla on se hyvä juttu taistelussa tuota peliriippuvaisuutta vastaan että uudelleen en enää voi mitään lainakierrettä ainakaan aloittaa. Jos en sitten lainaa keltään yksityishenkilöitä. Jos olen väärässä niin antakaa minun tässä asiassa luulla näin. Se on minun kannaltani parasta kuin oikaista luuloni.

En ainakaan kovin helpolla saa varmastikaan lainoja. Kun raha-asiani aikoinaan sotkin alkoholiongelman takia ja silloin sorruin pikavippikierteeseenkin. Se oli erittäin tyhmää silloin mutta ei niitäkään kannata enää murehtia sillä veloista olen jo päässyt eroon. Ainoastaan on jäänyt jäljelle maksuhäiriömerkintöjä tms vielä ja ne estävät muun muassa lainojen saamisen.

Joskus olen pari kertaa yrittänyt viimeisen parin vuoden aikana ottaa pikalainaakin mutta aina ne yrityskerrat on onneksi tyssänneet kielteisiin vastauksiin. Tästä oletuksena se että en minä ainakaan lainoja kovin helpolla saa. Ja mitään velkaa kerrytettyä pelaamisen vuoksi.

Myös tuo välitystilisysteemi on hyvä tässä kohtaa kun sieltä pystytään rajoittamaan rahan saantiani ja käyttöäni. Maksimissaan pystyn rahoistani syytään peleihin kuukaudessa kuitenkin vain 250 euroa koska tuota rahan saamistani tosiaan rajoitetaan. Ja siksi sanon vain sillä jos sitä ei olisi toukokuussakaan rajoitettu yhtään niin uskon että silloin oli pelaamisessa taas sellainen vauhti päällä että peleihin olisi mennyt kaikki rahani. Nyt on jopa tonnin verran säästössäkin rahaa ja pystyn jo suunnittelemaan hieman kesälomareissujakin.

Tuohon jää kyllä ne mahdolliset mielenterveysongelmat. Mutta minulla on se hyvä asia että sitten kun minulla ei sitä rahaa ole ollut käytössä niin ei minulla ole ollut mielihaluja pelaamiseenkaan. Nyt kesäkuussa olen onnekseni pystynyt myös kieltämään pelaamisen itseltäni silloinkin kun olen rahaa saanut. Ja saanut katkaistua pelikierteen.

Ja kyllä minäkin olen ikäviä tarinoita tosielämästä kuullut siitä mihin peliongelmat voi pahimmillaan viedä. On kovia summia velkaa, itsetuhoisia ajatuksia sekä valitettavasti sitten myös itsemurha-tapauksia.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Ei vittu kun ei jaksaisi mitään. Eilen vedin aika raa'an kolmetuntisen lenkin ja siinä puolivälissä tuli vielä kiipeltyä Paloheinän mäkeä ja muitakin mäkiä. Yöllä oli olo sellainen että tuli mieleen pitikö taas vetää itsensä aivan tilttiin. Ilmeisesti. Lopussa löi väkisin kävelyksi jossain Vantaanjoen vierellä eikä askellus ollut enää lainkaan suoraa. En kuitenkaan kontannut. Siellä oli portaat ja kun katsoin niitä niin ne alkoivat heilua jotenkin ja kelasin että eivät portaat voi heilua että tämä on harhaa. Varmuuteen en kuitenkaan päässyt. Vaimo tuli hakemaan ja ihmetteli että on tämä kun sitä saa aina hakea kun se on sekavana kuntoradalla tai baarissa. Aina sama juttu. Ihan vitun sekaisin. Tällä kertaa ei muuten laatta lentänyt.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Olen tässä yrittänyt käydä ajoissa nukkumaan kun on ollut ja on tulossa aikaisia aamuja.
No lauantaina meni "myöhään" kun piti vahdata Suomen peliä. Voittohan siitä tuli...
Sunnuntaina meni "myöhään" kun piti vahdata pääseekö oman kylän "poika" valtuustoon. No läpihän hän pääsi...
Mitähän sitä tänään keksisi vahdata...
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Olen tässä yrittänyt käydä ajoissa nukkumaan kun on ollut ja on tulossa aikaisia aamuja.
No lauantaina meni "myöhään" kun piti vahdata Suomen peliä. Voittohan siitä tuli...
Sunnuntaina meni "myöhään" kun piti vahdata pääseekö oman kylän "poika" valtuustoon. No läpihän hän pääsi...
Mitähän sitä tänään keksisi vahdata...
Tässä olis taas NIIIN Raipemainen lätty tyhjälle tolpalle, mutta siveellisenä jentlemannina heitän jatkopassin jollekkin maalinnälkäselle snaipperille...
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Onhan tää noloa tää futiksen seuraaminen. Sählyn MM-finaalia olen seurannut verhot kiinni ja ääni kuulokkeiden kautta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös