Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 379 306
  • 66 968

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Hyvä paikka äänestää muuten kun käytävän toisella puolella on Alko. Ensin käy äänestämässä ja sitten voi palkita itsensä alkoholilla. Vielä kun olisi ollut baariin vieressä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Keittiön emäntä antoi muuten positiivista palautetta minulle eilen niistä salaateista. Just kun olin niistä päässyt kertomaan täälläkin. Mukavasti olen kuulemma alkanut tsemppaamaan ja tekemään erilaisia salaatteja. Se on oikein tervetullut asia nämä erilaisten salaattireseptien kokeileminen ja monipuolisuuden lisääminen salaattipöytään.

Minä en kuitenkaan sanoisi onko termi tsemppaaminen oikein käytetty tässä asiayhteydessä. Se kun luo sellaisen mielikuvan että osaamista olisi kyllä ennenkin ollut mutta on ollut jotain laiskuutta tai muuta etten olisi kokeillut tehdä monipuolisemmin salaatteja.

Sanoisinkin itse että olen ensinnäkin rohkaistunut lisää ja.sitä myötä sitten vähitellen oppinut tekemään salaatteja ja muun muassa hyödyntämään monipuolisemmin käytössä olevia raaka-aineita. Kyse on ennen kaikkea just tuosta rohkaisumisesta ja uuden oppimisesta. Syy siihen jos en ole ennen tehnyt monipuolisemmin salaatteja niin ei ole siinä että olisin laiska tai jotain ollut vaan puhtaasti osaamattomuudessa/tietämättömyydessä.

Ja sitten yksi asia mikä on myös selkeästi vaikuttanut nyt siihen että olen alkanut töissä tekemään monipuolisemmin monia työvaiheitakin sisältäviä salaatteja on ollut siinä että nyt on ja on ollut hyvin työvoimaa töissä. Tätä olen tervehtinytkin ilolla. On ollut hyvä lisä että on otettu yksi työntekijä usein lisää päiviin joka lähinnä vastaa tiskaamisesta ja salityöskentelystä aamullakin.

Kiirehän siinä meinasi nimittäin usein töissä tulla kun työvuorot oli ennen mitoitettu aivan täyteen töitä. Kun salaattipuolen hommien lisäksi piti aamuisinkin hoitaa tiskaaminen, leipominen ja salityöskentely siinä ohessa. Kun oli töissä vain salaattityöntekijä ja kokki aamuvuorossa. Siinä oli usein kiire.

Nyt onkin usein kolmas työntekijä aamuvuorossa lisänä joka huolehtii lähinnä tiskaamisesta ja salityöskentelystä sekä tekee tarvittavia muita aputehtäviä sekä salaatissa että kokin apuna. Tämä on lisännyt väljyyttä siihen salaattivuorolaisenkin työlistaan ja ainakin minä koitan kyllä pyrkiä siihen että tämä väljyys näkyy just siinä että näihin salaatteihinkin voi ja ehtii panostamaan enemmän. Kun miettikää nyt mikä ero on usein ajassa jos suikaloi pöytään vain kesäkurpitsat tai raastaa porkkanat vielä kaiken lisäksi koneella tai sitten jos tekee alusta asti itse jonkin enemmän työvaiheita sisältävän salaatin kuten vaikka Waldorfia jota eilen tein.

En koe olevanikaan hidas vaikka lisätyövoimasta huolimatta minulla menee salaattipuolella se sama aika töissä kuin ennenkin vaan se johtuu just tuosta että olen alkanut panostamaan niihin salaatteihin reilusti enemmän kun on aikaakin ihan eri lailla.

Perjantaithan tuolla töissä on vaan usein aika kiireisiä kun jakoonkin lähtee perjantain lämmin ruoka,.sisältäen sen pääruoan, salaatin ja jälkiruoan sekä samoilla komboilla lähtee perjantaisin viikonlopun ruoat kylmänä. Eli eilenkin piti valmistaa kolme salaattia joita lähetettiin ruokajaossakin. Eilen kyllä helpotti paljon kun meitä oli silloinkin kaksi työntekijää salaatissa. Yksin en olisi varmaan edes ehtinyt tekemään samassa vuorossa kaikkia kolmea salaattia mitä nyt tehtiin eli nimeltään Lemmenliekkiä, sitä Waldorfia ja kinkku-päärynä-sellerisalaattia.
 

Unkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
Raivasin taimikkoa Stihl FS410C raivaussahalla. Pari tankillista, kylläpä hiki irtosi. Suosittelen liikuntamuotona, jos on metsää ja varaa ostaa tuollainen kallis saha. Mutta ei kyllä huonompaa kannata ostaa.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Raivasin taimikkoa Stihl FS410C raivaussahalla. Pari tankillista, kylläpä hiki irtosi. Suosittelen liikuntamuotona, jos on metsää ja varaa ostaa tuollainen kallis saha. Mutta ei kyllä huonompaa kannata ostaa.
Itse olen suosinut kassaraa, ja suosittelen muillekkin joilla ei ole varaa ostaa bensaa ja haluaa oikeesti hikoilla.
 

Stevie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Luin Marco de Wittin vaalikonevastauksia. Siinä on jumalauta sekaisin oleva ihminen.
Eli Marco lähtikin vielä ehdokkaaksi, vaikka potkittiin pihalle puolueestaan puheenjohtajan paikalta. No tuskin meno muuttunut.

Tietääkös es. @eriatarka mikä on SKE tilanne tuolta osalta, eli onko Marco lopullisesti pihalla
 
Viimeksi muokattu:

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Stihl FS410C raivaussahalla
Husqvarna se pitää olla. Opin tämän sedältäni joka oli sentään metsuri (myös metsätalousyrittäjä)... Joten meillä on Husqvarna ruohonleikkuri, moottorisaha ja raivaussaha... (sekä housut, takki, saappaat ja kypärä).

Edit. Saumurinikin on Husqvarna...

Kun tein yhden vaalikoneen, Marco tuli vähiten sopivaksi ehdokkaaksi.
Tein erään pienen kunnan vaalikoneen (Ylellä) kolme eniten sopivaa ehdokasta löytyi vasemmistoliitosta, keskustasta ja SDP:stä. No ei tämä minusta vielä vassaria tee koska samat kolme ehdokasta löytyi myös vähiten sopivista mutta toisessa järjestyksessä. Tein tämän pikku kunnan vaalikoneen koska olin kuullut että yksi tuttu olisi ehdolla ja halusin "stalkata" hänen mielipiteitään mutta eihän hän edes ollut vastannut.
 
Viimeksi muokattu:

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kun tein yhden vaalikoneen, Marco tuli vähiten sopivaksi ehdokkaaksi. Vaikka olenkin vastenmielinen ihmissaasta, löytyy siis joku vieläkin pahempi.

Sama homma, huomasin että oli ehdolla kun oli vähiten sopiva ehdokas. Harmillisesti osaa Marcon vastauksista oli sensuroitu, joten jäi ehkä kaikista parhaat helmet lukematta.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Nyt tämä kirjoitteluni menee aika paljon työpainotteiseksi mutta pakko vielä alustaa tämä seuraavakin teksti työlähtöisesti. Eli töissä on joka keskiviikko aamulla maitopuuroa, muina päivinä sitten perinteisempää veteen keitettyä puuroa. Siitä on tullut jo minulle tapa sitten että joka keskiviikko ruinaan mahdolliset ylijäämäpuurot itselleni kotiin syötäväksi. Maitoon keitetty puuro kun on herkkuani.

Tänä keskiviikkona sitten satuin saamaan isonkin satsin mannapuuroa mukaani. Osan söin siitä puurosta sellaisenaan ja osasta tein tänään sitten Ahvenanmaalaista pannukakkua. Kuten varmaan jo muistatte ja tiedätte niin sehän on herkkuani myös ja se on se juhannusperinteeni. Nyt olin kuitenkin ajoissa liikkeellä ja paistoin jo tänään myös tätä pannukakkua. Kun sattui sitä mannapuuroa olemaan sopivasti.

Ja onhan se ahvenanmaalainen pannukakku kyllä tosi hyvää. Se mannapuuro sopii hyvin kardemumman kanssa pannukakkuun. Jotenkin mehevämpääkin tuo pannari kuin tavallinen manner-suomalainen pannukakku.

Eli kisaeväänäni tänään tätä pannaria. Ja tänäänhän on taas aikas herkullinen urheilukattaus tarjolla. Jääkiekon MM-kisapelejä, Suomen ja Ruotsin kohtaaminen jalkapallossa ja Mestareiden liigan finaali. Ainakin.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Luin Marco de Wittin vaalikonevastauksia. Siinä on jumalauta sekaisin oleva ihminen.
Punavihreiden vika. Piti ihan käydä katsomassa, voin jälkikasvulle antaa ohjeita äänestämiseen.
 

Unkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
Husqvarna se pitää olla. Opin tämän sedältäni joka oli sentään metsuri (myös metsätalousyrittäjä)... Joten meillä on Husqvarna ruohonleikkuri, moottorisaha ja raivaussaha... (sekä housut, takki, saappaat ja kypärä).

Edit. Saumurinikin on Husqvarna...
Tunnen monta entistä ammattimetsuria. Toiset suosii Huskua, toiset Stihliä. Makuasia, vähän kuin Audin ja Bemarin vertailu. Hyviä molemmat. Appiukko (87 v) sanoi että yhtä hyviä käyttää, mutta hällä on Stihl kestänyt paremmin. Stihlillä ei taida olla saumuria.
 

D.Santon

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Liiga.
Isäukon mukaan Husqvarnan saha se olla pitää.

Pitäsköhän joskus koittaa kirjoittaa jotain oikeaakin asiaa tälle palstalle, sen sijaan että heittää paskaa ja väsynyttä läppää tuonne Tammis- ketjuun.

No en tiedä. Mulla on kaljaa, joten asiat ovat siltä osin hyvin.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Kun tein yhden vaalikoneen, Marco tuli vähiten sopivaksi ehdokkaaksi. Vaikka olenkin vastenmielinen ihmissaasta, löytyy siis joku vieläkin pahempi.
Missäs Marco on ehdolla?
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Käytiin tänään lasten kanssa hakemassa heidän passinsa R-kioskilta (tunnistautuminen oli tiistaina). Piti 5-8 päivää kestää ja oikein kysyivät Pasilassa, että onko tämä ok. No kesti näköjään 3 päivää (eilen tuli jo saapumisilmoitus).

Mutta siis saman tien uudet passit hyötykäyttöön. Silja Serenadelta sai 22h risteilyn 63e kolmen hengen A-hytissä (en tiennyt että tällaisia on edes olemassa) sopivasti viikon päästä lauantaiksi kun koulut loppuu. Lapset hinkuneet laivalle koko korona-ajan niin nyt sitten mennään.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings

Liitteet

  • Screenshot_2021-05-29-22-13-39-980_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_2021-05-29-22-13-39-980_com.android.chrome.jpg
    530,2 KB · kertaa luettu: 136
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös