Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 316 662
  • 66 798

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Facebookin Muistoissa oli tänään luettavissa kirjoittamiani ihan hauskoja kännipäivityksiä 12 vuoden takaa. Teimme tuolloin hauskan vieraspelireissun Kuopioon puolivälieräpeliin KalPa-HPK.

Kyllähän nuo vieraspelireissut oli perkeleen hauskoja silloin aikoinaan ja melko monella reissulla tuli oltua mukana tuossa 2010-luvun taitteessa ja alussa. Nyt tilanne on se mikä on ja vieraspelireissujakaan ei tehdä mutta jos asiat olisi niin kuin ennen...

Kyllä siltä ajalta kun join alkoholia niin niiden eniten kaipaamien hetkien joukossa on kyllä nuo vieraspelireissut. Se tunnelma siellä bussissa oli vain mielettömän hauska yleensä. Mutta ei minun kannata haaveilla tuollaisista reissusta enää. Ei ainakaan alkoholin vaikutuksen alaisena ja selvinpäin nuo reissut ei olisi varmasti yhtä hauskoja. Ja minun luonteeltani ei vain vierestä katsottaisi kun monet pitävät hauskaa kännissä. Varsinkin kun itsekin olen aikoinaan niin tehnyt ja muistan hyvin mitä se oli.

Eli siis ei enää koskaan tällaista. Nyt minun kannattaa hakea huvit, nautinnot ja elämykset jostain aivan muualta. Ja selvinpäin. Mutta muistot säilyvät ikuisesti ja mennyttä aikaa ei voi muuttaa.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tänään oli taas puunkaato- ja karsintatalkoot veljeni luona. En minä mitään kaatanut tai karsinut vaan minun harteilleni kaatui lapsikatraan kaitsenta. Onneksi kaksi nuorinta on kuin paita&peppu ja pysyvät yhdessä ja loppuja voi joten kuten ääniohjata vähän kauempaakin. Eihän sitä nyt mitään lastenleikkiä ole näillä hangilla seurata lasten perässä (heitä kantaa hanki, ei minua). Varsinkin jos joku on "pulassa" ja yrittää päästä nopeasti paikalle ja samalla tyynnytellä lasta puhumalla.

Jalat oli kyllä aika maitohappoilla kun kotiin tuli. Nyt on tullut otettua rauhallisesti... telkkaria, lueskelua, tablettipelejä ja käsitöitä. Sohvan nurkasta käsin nämä. Ruokana oli muuten hernerokkaa, pihalla tietenkin (pitää muistaa korona-aika).
 

Punamusta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Facebookin Muistoissa oli tänään luettavissa kirjoittamiani ihan hauskoja kännipäivityksiä 12 vuoden takaa. Teimme tuolloin hauskan vieraspelireissun Kuopioon puolivälieräpeliin KalPa-HPK.

Kyllähän nuo vieraspelireissut oli perkeleen hauskoja silloin aikoinaan ja melko monella reissulla tuli oltua mukana tuossa 2010-luvun taitteessa ja alussa. Nyt tilanne on se mikä on ja vieraspelireissujakaan ei tehdä mutta jos asiat olisi niin kuin ennen...

Kyllä siltä ajalta kun join alkoholia niin niiden eniten kaipaamien hetkien joukossa on kyllä nuo vieraspelireissut. Se tunnelma siellä bussissa oli vain mielettömän hauska yleensä. Mutta ei minun kannata haaveilla tuollaisista reissusta enää. Ei ainakaan alkoholin vaikutuksen alaisena ja selvinpäin nuo reissut ei olisi varmasti yhtä hauskoja. Ja minun luonteeltani ei vain vierestä katsottaisi kun monet pitävät hauskaa kännissä. Varsinkin kun itsekin olen aikoinaan niin tehnyt ja muistan hyvin mitä se oli.

Eli siis ei enää koskaan tällaista. Nyt minun kannattaa hakea huvit, nautinnot ja elämykset jostain aivan muualta. Ja selvinpäin. Mutta muistot säilyvät ikuisesti ja mennyttä aikaa ei voi muuttaa.
Siis voi peijakas, olet niin oikeassa, fanimatkat ovat upeita. Olin Itä-Suomen kiertueella Ässien kannattajaryhmän Pataljoonan kanssa vähän päälle vuosi sitten ja haettiin voitto sekä Mikkelistä että Lappeenrannasta. Alkoholia virtasi runsaasti ja rahaa paloi, mutta muistot jäivät ja elävät yhä. Toki noista reissuista voi nauttia ilman viinaakin, mutta minkäs teet kun olet suomalainen...

Tärkeintä on että sekä nauttii että säilyy ehjänä kappaleena. Loukit ja muu roska ovat perseestä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tätä äskettäin kokemaani hetkeähän minä olen myös odottanut todella paljon ja noin kuukauden ajan. Hiljalleen nämä asiat selviävät ja varmistuvat. Kuukauden välein kun on edessä uusi palkkapäivä.

Helmikuussa sain maksettua pois ne viimeisetkin ulosottovelat ja nyt olen odottanut sitä tietoa mikä tuon merkitys lopulta tulee olemaankaan kuukausittaisiin tuloihini. Ja nyt sain ainakin maaliskuun osalta sitä ihan faktatietoa haltuuni kun näin maaliskuun palkkanauhani.

Noin 600 euroahan ne sitä rahaa minulta ottivat joka kuukausi ulosottovelkojen maksua varten. Mutta aivan tuota määrää minun tuloni eivät kuitenkaan kasvaneet sillä veroprosenttinikin on nyt noussut nollasta kolmeentoista. Se että pääsin ulosottoveloista eroon niin on sen merkitys joka tapauksessa mielestäni jo huomattava.

Helpointa varmaan todeta suoraan että kuukausituloni olivat lokakuu 2020-helmikuu 2021 aikavälillä keskimäärin vain 1112,42 euroa. Ja nyt maaliskuussa nuo tulot olivat 414 euroa enemmän kuin tuo keskiarvopalkka. Eihän palkkani nyt vieläkään mikään kovin iso ole mutta onhan se nyt mieltä ylentävä muutos ja parannus verrattuna siihen mitä minun tuloni ovat tässä viimeisen seitsemän vuoden aikana olleet. Kelpaa minulle.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
...Toki noista reissuista voi nauttia ilman viinaakin, mutta minkäs teet kun olet suomalainen...
Tuota noin... olet juomatta sitä viinaa. Aika moni suomalainen osaa olla juomatta, joten tuo on ihan päätön peruste juomiselle.

Toki nuo pelireissut taitavat olla sellaisia, että ei niille selvinpäin kukaan lähde. Joten parempi ehkä jättää reissu väliin kuin lähteä selvin päin reissuun.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Kyllähän nuo vieraspelireissut oli perkeleen hauskoja silloin aikoinaan ja melko monella reissulla tuli oltua mukana tuossa 2010-luvun taitteessa ja alussa.

Jep. Itse muistan Ässien vastaavat. Aikajana menee 2000-luvun alusta muutama vuosi eteenpäin.

Turkuun mentiin joskus yhdellä henkilöautolla ja pidimme isompaa meteliä kuin hiljaa istuneet turkulaiset.

Ikimuistoisin on JYP-Ässät, kolme (!) linja-autollista ässäfaneja matkaan. Kuuluisa "Klaadin Jaken" huima peli. Ässät selvisi pudotuspeleihin. Itse olin jo Porista lähtiessä hyvässä nousussa. Huima reissu!
 

Punamusta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Jep. Itse muistan Ässien vastaavat. Aikajana menee 2000-luvun alusta muutama vuosi eteenpäin.

Turkuun mentiin joskus yhdellä henkilöautolla ja pidimme isompaa meteliä kuin hiljaa istuneet turkulaiset.

Ikimuistoisin on JYP-Ässät, kolme (!) linja-autollista ässäfaneja matkaan. Kuuluisa "Klaadin Jaken" huima peli. Ässät selvisi pudotuspeleihin. Itse olin jo Porista lähtiessä hyvässä nousussa. Huima reissu!
Puhutko kenties tästä pelistä:





Päättyi Ässille 2-3 jatkoajalla.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Eikös haave jatkopeleistä karannut kuitenkin aivan viimeisellä kierroksella?

Hoh, itse peli oli huikea ja toi Ässät mukaan kamppailuun pudotuspeleihin, mutta näköjään hävittiin kaksi viimeistä. Kahden pisteen päähän jäi JYP. Patahistorysta piti tarkistaa tämä.
 

Punamusta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Hoh, itse peli oli huikea ja toi Ässät mukaan kamppailuun pudotuspeleihin, mutta näköjään hävittiin kaksi viimeistä. Kahden pisteen päähän jäi JYP. Patahistorysta piti tarkistaa tämä.
Kohtalaisen tiukka kisa viimeisestä paikasta jatkoon. Harmi että Ässät jäi silloin rannalle. Palkinto tuli kuitenkin seuraavana keväänä ja vielä suurempi sitä seuraavana.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Ikimuistoisin on JYP-Ässät, kolme (!) linja-autollista ässäfaneja matkaan. Kuuluisa "Klaadin Jaken" huima peli. Ässät selvisi pudotuspeleihin. Itse olin jo Porista lähtiessä hyvässä nousussa. Huima reissu!

Onhan tuo kolme bussilastillista aika hyvin kyllä jos ja kun kyseessä on ollut runkosarjapeli. Muistan kuitenkin itse kun menimme keväällä 2010 toiseen finaalipeliin Turkuun niin busseja taisi siihen peliin lähteä jopa ainakin viisi. Mutta onhan finaalipeli kuitenkin vähän eri asia kuin runkosarjamatsi.

Tuo finaalipeli Tepsiä vastaan oli ainoa vieraspelireissu mihin myös veli-vainaani lähti mukaan ja olihan meillä sitten erityisen hauskaa taas silläkin reissulla. Juu, aika monella reissulla olin itse aikoinaan mukana. Osa suuntautui lähelle niin kuin Lahteen ja Tampereelle, osa kauemmas kuten Kuopioon ja ainakin Lappeenrantaan, Jyväskylään ja Raumalle teimme aikoinaan myös yön yli reissut.

Yhteisöllisiä, hauskoja ja sosiaalisia reissuja. Reissuilla pääsi myös tutustumaan muihin kannattajiin mikä oli myös hienoa.

Ja nykyäänhän aika monelle reissulla on lähtenyt mukaan myös ainakin täällä niin lähinnä lapsiperheille suunnattu alkoholiton bussi. Mutta taitaa silti nämä reissut olla minun osalta nähty jos ei oikeasti ihmeitä tapahdu. Niin kuin taisin jo sanoa niin vaikeaa se olisi olla siinä tilanteessa ilman alkoa kun näkee kuinka hauskaa muilla on ja kun muistaa ne reissut silloin ennen.

Vaikka ei minulla muuten ole nyt ollut pitkään aikaan vaikeuksia olla ilman alkoholia. Olen jopa nyt onnistunut vähentämään limujen ja alkoholittomien oluiden sun muiden juomien juomista. Ennen kai näitä juomia juomalla yritin hakea sitä samaa fiilistä ja tunnetta kuin olisin juopunut mutta ei siinä ollut mitään järkeä. Tajusin tämän itsekin. Nykyään haen ilot ja nautinnot kokonaan muualta.
 
K

Kiekkokatsoja

Tänään oli tullut myyntiin ruohosipulia lähikauppaan. Olipas muuten tuuheaa ja pitkää. Sitä kadehtisi Bulgarialaisen kuulantyöntäjän alapääkarvoituskin. No lisäsin sitä ruokaani, siis ruohosipulia. Hyvää oli.
 

Punamusta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Onhan tuo kolme bussilastillista aika hyvin kyllä jos ja kun kyseessä on ollut runkosarjapeli. Muistan kuitenkin itse kun menimme keväällä 2010 toiseen finaalipeliin Turkuun niin busseja taisi siihen peliin lähteä jopa ainakin viisi. Mutta onhan finaalipeli kuitenkin vähän eri asia kuin runkosarjamatsi.
Meidän niin ikään (ainakin) parin-kolmen bussin kiertueella idässä meni sikälikin hienosti että Pataljoona oli aiemmin saanut tuplapeleistä saldoksi korkeintaan vain kaksi pistettä, tuolla kertaa tuli täydet kuusi kun olin mukana. Viime syksynä oli tarkoitus tehdä tuplareissu mallia Kuopio-Oulu mutta jäi tekemättä koronan vuoksi. Olisin mennyt.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Meidän niin ikään (ainakin) parin-kolmen bussin kiertueella idässä meni sikälikin hienosti että Pataljoona oli aiemmin saanut tuplapeleistä saldoksi korkeintaan vain kaksi pistettä, tuolla kertaa tuli täydet kuusi kun olin mukana. Viime syksynä oli tarkoitus tehdä tuplareissu mallia Kuopio-Oulu mutta jäi tekemättä koronan vuoksi. Olisin mennyt.

Mä olin täällä paikallisen palloseuran matseja katsomassa ja aina tuli voitto. Sitä ennen eivät olleet voittaneet juuri koskaan. Vaimon veli raahas mut sitten kymmenen asteen pakkasessakin katsomaan pelejä koska muuten ois tullut pataan.

Olis vissiin pitänyt olla paikalla kun pelasivat Champions Leagueakin yhdessä vaiheessa, mutta olin silloin Kreikassa lomalla ja ilmeisesti telkkarista katsominen ei ollut tarpeeksi maagista.
 

Punamusta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Mä olin täällä paikallisen palloseuran matseja katsomassa ja aina tuli voitto. Sitä ennen eivät olleet voittaneet juuri koskaan. Vaimon veli raahas mut sitten kymmenen asteen pakkasessakin katsomaan pelejä koska muuten ois tullut pataan.

Olis vissiin pitänyt olla paikalla kun pelasivat Champions Leagueakin yhdessä vaiheessa, mutta olin silloin Kreikassa lomalla ja ilmeisesti telkkarista katsominen ei ollut tarpeeksi maagista.
Meillä on näemmä jonkinlainen luontainen positiivinen aura joka vaikuttaa myönteisesti urheiluseurojen suorituksiin. Pidetään lippu korkealla.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Mä olin täällä paikallisen palloseuran matseja katsomassa ja aina tuli voitto. Sitä ennen eivät olleet voittaneet juuri koskaan. Vaimon veli raahas mut sitten kymmenen asteen pakkasessakin katsomaan pelejä koska muuten ois tullut pataan.

Olis vissiin pitänyt olla paikalla kun pelasivat Champions Leagueakin yhdessä vaiheessa, mutta olin silloin Kreikassa lomalla ja ilmeisesti telkkarista katsominen ei ollut tarpeeksi maagista.

Myös minä olin ensi alkuun todella onnekas kun aloin käymään joskus 1990-luvun alkupuolella HPK:n peleissä. Oli pitkään niin että aina kun olin pelissä niin HPK voitti. Muistaakseni tuo onnekas putki sitten katkesi jossain välieräpelissä Jokereita vastaan.

Ja tänään on sitten taas lääkäri minulla. Olen alkanut nyt hiihtolomalla ramppaamaan lääkärissä, sillä jo eilen kävin lääkärissä kuulemassa labratulokseni ja tänään menen lääkäriin tuon oikean puoleisen jalan jalkapohjakivun takia. Samalla käynnillähän näitä ei voinut hoitaa koska eilinen lääkäri oli lähinnä erikoislääkäri joka on erikoitustunut vain niihin asioihin minkä vuoksi minäkin hänellä kävin ja tämän päivän lääkäri on sitten työterveyslääkäri.

Labratuloksissa ei ollut mitään häikkää eli minulla ei edelleenkään ole muun muassa kilpirauhasissa vikaa, keliakiaa tai laktoosi-intorelanssia. Ilman muuta se on hyvä asia että labratulokset olivat positiiviset vaikka mitään selkeää vastausta kyseiseen ongelmaani en saanutkaan. Saan vaan alkaa käyttämään taas Visibliniä ja jotain maitohappobakteeria? Ja toivoa että näistä on myös apua.

Ja tänään menen tosiaan sitten lääkäriin tuon jalkapohjan kivun takia. Tämä kipukin todella ristiriitainen, pitkiäkin kävelylenkkejä pystyn tekemään mutta on se jalkapohja sitten myös toisinaan todella kipeäkin ja astuminen sillä on vaikeaa. Sattuu niin perhanasti. Kipu vaivaa etenkin töissä sekä myös kotonakin kun on ollut ensin paikallaan vaikka istumassa ja sitten lähtee liikkeelle. Mutta sitten kun on ollut liikkeellä jo jonkin aikaa niin kipu hellittää.

Toivottavasti saan tänään apua tuohon kipuun. Sillä eihän se todellakaan kivaa ole kun nyt se kipu on päivästä toiseen jollain tasolla läsnä elämässäni. Mutta saan varautua siihen myös että saan jonkin verran myös rapaa niskaani kun olen laiminlyönyt ne jumppani. Ne jumpat vaan unohtui silloin kun ostin ne geelipohjalliset työkenkiini. Nuo pohjalliset kun toivat kuitenkin avun joksikin aikaa mutta nyt viimeisen kuukauden aikana kipu on taas palannut oikean puoleiseen jalkapohjaan.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kävin tänään tosiaan siellä lääkärissä. Lääkäri epäili jalkapohjassani olevan luupiikin tai sitten jännetupen tulehduksen. Pääsin myös nyt röntgeniin kuvattavaksi. Huomenna saan tulokset ja selviää mikä jalkapohjassani on.

Lääkäristä tullessani kävin kukkakaupasta ostamassa kukkakimpun ilostuttamaan hiihtolomaani. Pakko jakaa kuva kimpusta täälläkin, on nimittäin kaunis kimppu.

Nyt alan sitten kokkaamaan, pastasalaattia, kanahodareita ja meksikolaista jauhelihapaistosta.
 

Liitteet

  • IMG_20210316_103126_528.jpg
    IMG_20210316_103126_528.jpg
    85,8 KB · kertaa luettu: 144
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös