Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 314 684
  • 66 797

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Mietitäänpä tärkeitä asioita. Mitä tapahtui Stonelle ja Metallicalle kun päästiin ysärille? Stonen kolmas levy on hirveä ja Metallica tribuuttilainasi Stonen varhemmasta tuotannosta riffin Enter Sandmaniin vetäen vituiksi oman uransa. Asioilla on yhteytensä.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Mietitäänpä tärkeitä asioita. Mitä tapahtui Stonelle ja Metallicalle kun päästiin ysärille? Stonen kolmas levy on hirveä ja Metallica tribuuttilainasi Stonen varhemmasta tuotannosta riffin Enter Sandmaniin vetäen vituiksi oman uransa. Asioilla on yhteytensä.
Olet väärässä. Colours levyllä on Stonen paras viisu, White Worms.
Metallica ei ole taaseen koskaan ollut minulle se kärkipään bändi.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Usein noita rekkakuskeja parjataan toisinaan puskurissa roikkujiksi, ihan aiheestakin, mutta löytyy sieltä näemmä aikamoisen epäitsekkäitä tyyppejäkin. Uutisen rekkakuski oli väistänyt edellä pyörähtänyttä henkilöautoilijaa eli todennäköisesti pelasti hänen henkensä, mutta homma meni ns. ojasta allikkoon. Nelisien tuntia kuskia oli irroitettu hytistä, kun oli ajautunut sillalta alas. Toivottavasti kyseinen kuski toipuu vakavista vammoistaan.

 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mistä tietää että kevät ei ole vielä alkanut? Jokereilla alkaa kesäloma.
Eipä ole koskaan ollut näin hyvät fiilikset Jokerien kesäloman alkaessa. En uskalla mennä sinne Jokerien osioon kirjoittelemaan, joten pitää kirjoitella täällä. Peliäkään en katsonut mistään koko kauden aikana, mutta onneksi tuo pelleily (kirjaimellisesti) Venäjällä on taas ohi tältä kaudelta.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Jaahas... Pitäisi lähteä koirien kanssa lenkille - ja toki lähdenkin. Sitä vaan, että lämpömittari näyttä rapiat -30 Celsius-astetta pakkasta. Mutta joo, vaatteillahan tuosta selviää eikä nuo "tytöt" kyllä palele vähääkään, kun ovat tässä aamun kähmässä ulkona käyneet ihailemassa kaunista aurinkoista aamua. Tietysti, voisi siirtää lenkkiä myöhemmäksi, jotta aurinko ehtisi lämmittää keliä pikkuisen siedettävämmäksi, mutta kun "tyttöjen" pitää päästä asioilleen näin aamusta ja se onnistuu parhaiten, kun saa ensin pikkuisen haistella yöllisten kulkijoiden jälkiä ja hölkätä kaverin kanssa, jotta "tavara" lähtee liikkeelle.

...siispä aamulenkille...

Edit:
Lenkki on heitetty ja asianmukaiset tarpeet suoritettu, minä tosin poikkeuksena - antaa vielä odottaa itseään.
Silmälasit ovat kyllä ikävä varuste tällaisilla pakkasilla ja ne joutuivatkin toppatakin taskuun jossain vaiheessa, kun läpinäkyvyys alkoi kiihtyvällä vauhdilla lähetä nollaa.

Btw - tuli tuossa lenkillä käppäillessä mieleen, kuinka sitä nuorena harjoittelijana olin töissä pari talvea ja toinen niistä sattui olemaan suht' kireä pakkasiltaan, lähes kolme viikkoa tammi-helmikuun vaihteessa jatkuvasti yli 30 asteen pakkasta. Olin ulkotöissä eikä mitään pakkasrajoja meillä ollut, joillakin kyllä oli, joten vaatetus piti olla kohdillaan, jottei paleltumia tullut. Ja kaikkeen tottuu, sillä kun yksi aamu sitten mittari näytti "vain" -18, sitä mietti vakavasti, mitä oikein panisi enää päälleen, kun on näin lauhaa....
 
Viimeksi muokattu:

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tänään on se (suurenluokan) tapaaminen missä keskustellaan miehen lapsen tulevista asumisjärjestelyistä. Vähän jänskättää kyllä...
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Ehkäpä suurin koronan tuoma ilo elooni on se, että olen saanut nauttia tästä mainiosta talvesta mielin määrin. Töitä vähempi ja meno joustavampaa eikä ansiot silti ole rajusti tippunut, koska olen niin vitun tärkee ja hommat sovittu sen mukaan.
Kaikenlaisesta kelistä saanut kyllä nauttia jäällä käydessään päivittäin jo pari kuukautta, ja ihan sama mikä keli tulee vastaan niin nautin. Tänään toki huikee kun reilu kymmenen pakkasta ja aurinko, mieto tuuli, mutta kaikki kelit talvella on huikeita omalla laillaan. Huomenna ehkäpä viimeinen "kovempi" pakkasaamu, niin pakko ottaa ahkio mukaan ja lähtee taas johonkin saareen aamupalalle auringon nousua tähyilemään, ja kairata jokunen reikä matkalla, että josko siellä jään alla ois elämää.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
@Partakus Minä olen aivan toisilla linjoilla tämän talven suhteen, minulla alkaa nimittäin vähitellen jo huumori loppumaan tämän talven kanssa. Vielä kun nimenomaan tänä talvena on jouduttu kestämään vaikka minkälaisia kelejä. Ja kun minäkin kuitenkin tuolla ulkona kävelen päivästä toiseen pitkiä matkoja niin ei se ulkoilu läheskään aina herkkua ole ollut tänä talvena.

Tänään iltapäivällä oli tosin mainiot kävelyolosuhteet kun kävelin töistä kotiin. Maa oli tasainen ja erittäin suotuisa kävelylle. Kävelyvauhtinikin oli jo keskimäärin 4,8 mikä on minulle jo ihan hyvä lukema. Päälle vitosen tuon saisi saada kyllä vielä nostettua.

Ymmärrän kuitenkin että meitä ihmisiä on erilaisia. Jotkut tykkää talvesta ja minä taas varsinkin näin pitkitettynä en tykkää. Minun mielestäni kevät sieltä saisi jo tulla. Minun paras kaverikin kyllä tykkää talvesta ja lumesta erittäin paljon ja nykyään hän asuukin Lapissa asti jossa pääsee nauttimaan talvikeleistä kunnolla. Mielin määrin.

Minun mielestäni paras juttu mikä koronasta on seurannut on se että peliautomaatit ovat olleet pitkiä aikoja suljettuna.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Äkkiä siihen tottuu. T: vuoden maskia töissä käyttänyt

Niin kuin jo tuolla Vapaan keskustelun eräässä koronakeskustelussa muistaakseni kirjoitin niin kyllä siihen maskiin töissä on jo vähitellen tottunut. Hengittäminen ehkä vähän raskaampaa maskin kanssa ja sitten se maskin käyttö mielestäni kuivattaa suuta. Mielelläni olisin kyllä ilman maskia jos se joskus olisi taas mahdollista.

Pahin asia mikä maskin käytöstä on seurannut niin on se että viestintä on hankaloitunut. Minullakin työkaverina oikeasti kuulovammainen henkilö niin joutuu sitä maskia aina ottamaan suun edestä pois että toinen kuulee. Ja voi tarvittaessa lukea huulilta. Tästä oli juttua joskus lehdissäkin että kuulovammaisille tuo maskin käyttö on ongelmallista. Ja siinä ohessa sitten myös meillekin jotka viestintää käyvät tällaisten ihmisten kanssa.

Kysyy välillä kärsivällisyyttä tuo viestintä tämän kuulovammaisen ihmisen kanssa. Muuten hän on kyllä miellyttävä persoona ja hyvä työntekijä. Ammattikeittiö kun ei ole muutenkaan aina niin suotuisa viestinnälle kun tiski-ja muut koneet pauhaavat.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Pahin asia mikä maskin käytöstä on seurannut niin on se että viestintä on hankaloitunut. Minullakin työkaverina oikeasti kuulovammainen henkilö niin joutuu sitä maskia aina ottamaan suun edestä pois että toinen kuulee. Ja voi tarvittaessa lukea huulilta. Tästä oli juttua joskus lehdissäkin että kuulovammaisille tuo maskin käyttö on ongelmallista. Ja siinä ohessa sitten myös meillekin jotka viestintää käyvät tällaisten ihmisten kanssa.

Näinpä. Näin sossuna myös ns. sanattoman viestinnän tulkitseminen on maskien kanssa paljon haastavampaa. Ei kuitenkaan onneksi mahdotonta, mutta entistä parempaa keskittymistä vaatii. Sanaton viestintä on kuitenkin ihmisillä huomattavasti vahvempaa ja todenmukaisempaa kuin puhuminen.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Tänään on se (suurenluokan) tapaaminen missä keskustellaan miehen lapsen tulevista asumisjärjestelyistä. Vähän jänskättää kyllä...
Noh, kuis meni?

Kaikkeen sitä sortuu näin korona-aikana. En kyllä olis pari vuotta sitten uskonut että hurahdan noihin stategiapeleihin. Kun en melkein missään käy vrt normiaika, niin johonkin sitä pitää aikansa käytää. Nuo ovat sitten valikoituneet. Niihin saisi menemään kyllä aikaa (ja rahaakin, halutessaan) vaikka kuinka paljon. En mä ole tosin addiktoitunut tai riippuvainen. Vielä.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Minusta täällä on ketju, jossa pohdittiin, mihin nimimerkkiin voisi vaihtaa. En löytänyt. Jos nyt rekisteröityisin Jatkoajan keskustelupalstalle, niin nimimerkiksini tulisi @Ikään kuin pumppu. En nyt lähde nimimerkin vaihtoa pyytämään, sillä nimimerkilläni on jo vahva, vakiintunut brändi ( since 2013-!!) useilla jääkiekkokeskustelun alustoilla ( kts. jatkoaika.com, tappara.co, hfboards.com) to name a few !
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Trumpin CPACissa listaamien "väärien republikaanien" joukossa ollut Fred Upton on Kate Uptonin setä. Fred oli yksi kymmenestä rebusta, jotka äänestivät viraltapanon puolesta (2. kerralla). Fredin isoisä, Katen iso-isoisä oli perustamassa Whirlpool-yhtiötä.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Trumpin CPACissa listaamien "väärien republikaanien" joukossa ollut Fred Upton on Kate Uptonin setä. Fred oli yksi kymmenestä rebusta, jotka äänestivät viraltapanon puolesta (2. kerralla). Fredin isoisä, Katen iso-isoisä oli perustamassa Whirlpool-yhtiötä.
Nyt voisin kysyä kuka on Kate Upton. Mutta kun kyseessä ei ole Ed Sheeran, niin en kysy.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Iltalehti tietää kertoa Seiskan kertoneen, että Juhani Palmu on ollut jälleen liekeissä.

Ei ollut ensimmäinen kerta Juhanille. Muutama vuosi sitten mies oli silloinkin roihuta karrelle, meinasi olla hengenlähtö lähellä. Tässä hommassa haisee nyt jotenkin oudosti palaneen käry. Polttaako vanha taiteilija tupakkia sängyssä, harrastaako hän kenties tulitikkuleikkejä, vai onko Palmu muuten vaan tavallista tulenarempaa tyyppiä? Olen joskus kuullut tapauksista, joissa ihminen saattaa syttyä palamaan itsestään, en osaa sanoa ovatko totta vai tarua. Niin tai näin, toivottavasti Juhani Palmun elämänliekki ei sammu tämän uusimman tapaturman seurauksena, tilanne on nähtävästi todella vakava. Paranemisia Juhanille.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös