Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 352 419
  • 66 881

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Hahaha! @nummenkallio kohta ollaan naapureita, mä tulen toukokuussa ratsaamaan sun luukun. Ja jos kelejä pitää niin päästään hautuumaan kupeeseen olevaaan puistoon kiskomaan. Toveri @Czescku irroitetaan mukaan.

Pohjois-Haagan veljeshauta – Wikipedia

Linkki: Wikipedian tietoa.
Kiitos, hyvä tietää, aloitan siivoamisen jo nyt! Olet tervetullut!

Isäukko ei varmaan suvaitsisi mitään tribuuttia punaisten haudoilla, korkeintaan kusisi sinne, mutta voidaan minun puolestani siellä kaljaa juoda. Eivät ne veljetkään varmaan pahaksi pitäisi, saattaisivat tehdä samoin.

Ja sitten myös Kuparikulma ja Pub 123. Ensimmäisessä Silver Machine-mies, kova äijä jo vuosien takaa. Laulaa karaokessa aina tuon biisin. Jälkimmäisessä on sitten näiden huudien kovin baarimikko Arif. Mahtava jamppa. Laitappa koodia tarkemmista koordinaateista, mihin tänne asetut. Ja veli @Czescku vielä myös tänne Haagaan, sitten tämä on täydellistä.

Lopulta kun @Czescku kin muuttaa tänne Haagaan, voimme olla yhtä onnellista perhettä.
 
Viimeksi muokattu:

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Isänne on/oli arvatenkin hieno mies. Peukutan.
Isäukko on hieno mies, ja elää vielä. Mitä pidempään olen häntä tuntenut, sitä paremmin olen häntä ymmärtänyt. Isäukko on yksi kovimpia ja suoraselkäisimpiä miehiä, joita tiedän. Yritysjohtaja, joista jotkut sanoivat että mulkku, mutta en ole hetkeäkään epäillyt, etteikö ukko olisi ollut oikeudenmukainen. Näillä vanhan liiton miehillä oli nimittäin sellainen juttu kuin kunnia. Se on näkynyt isäukon tekemisissä aina. Saatanan suoraselkäinen äijä kaikessa mitä tekee. Me isä ja poika emme ole välttämättä samanlaisia, mutta kunnioitan isäukkoani ihan saatanasti. Se on kova äijä. Se on hyvä esimerkki monessa asiassa.
 

444

Jäsen
Kyllä on lähes mahdottomaksi muuttunut työnteko tässä viime päivinä. Niistä jalkakivuistani olen kyllä jo tänne kirjoitellutkin välillä, kantapohjathan minulla on varsinkin kipeänä olleet. Nyt olen alkanut kuitenkin aktiivisesti jumppaamaan ja voi varovaisesti sanoa että se kipu on hellittänyt hieman.

Mutta nyt on sitten niin mitättömiltä kuullostavissa paikoissa kuin pikkuvarpaissa ihan mahdottomat kivut välillä. Pikkuvarpaista kynsi jotenkin kuoriutunut varpaan päältä vähän pois ja nyt varpaat on todella kipeät. Kipu tuntuu etenkin silloin kun varpaat osuvat johonkin kuten töissä työkenkiin kävellessä. Ja se kipu on siis nyt sitten välillä erittäin paha. Ja työntekokin on jo nyt sitten niin ja näin, pystyykö sitä edes töitä tekemään vai pitääkö hakeutua sairauslomalle.

No, kyllä minä sinnikkäästi vein tämän työviikon päätökseen ja nyt on sitten kolme vapaapäivää. Mutta näkyihän tuo kipu kuulemma töissä jo kävelyssäni, oli kuulemma varovaisen näköistä. Ei vain pystynyt kävelemään nopeammin kun sattui.

Ja sellainen muutos tehtiin yhden työkaverin kanssa että minä jaoin kylille lähtevät ruoat ja hän hoiti salin, niin en joutunut kävelemään sitten töissä läheskään niin paljoa. Onneksi siis ymmärrystä ja joustoa ainakin löytyy.

Ja en minä tässä nyt mene vain kivusta kärsien. Vaan maanantaina on lääkäri jälleen, nyt varsinkin noiden pikkuvarpaiden takia. Ja on minulla varattuna jo jalkahoitoaikakin.

Siis saattaa kuullostaa naurettavalta kun kipu on tosiaan pikkuvarpaissa mutta voin sanoa että on kyllä välillä niin mahdottoman kova särky. Ja vedän nyt siis päivittäin myös niitä Burana600-tabletteja. Ne on lääkkeitä mitä minulla nyt on ollut, maanantaina voi olla jo muut lääkkeet käytössä.

Se on niin ikävää kun muuten viihtyisin töissä mainiosti niin pitää olla tällaiset kivut. Ja kävelylenkillekin piti äsken lähteä mutta ei pystynyt kipujen takia.
Molemmat pikkuvarpaani aikanaan murtaneena - ei sentään samaan aikaan, niin sählä en ole edes minä - on jokseenkin helppo ymmärtää, kuinka paljon tuo vaikuttaa ihan kaiken aikaa kävelyyn ja seisomiseen. Ei sitä nyt sentään rampaudu tai liikuntakyvyttömäksi muutu, mutta ei kyllä yhtään kiinnosta kävellä metriäkään ylimääräistä sillä kipeällä kintulla.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
9.1. kuluvaa vuotta naapurin seppä alko omatoimisiin putkimieshommiin seurauksella, että meiän puolella alakerran katosta tuli vettä alas helvetisti. Onneks vahinko rajottu melko pieneen tilaan, mutta eihän se koskaan ole kivaa, kun vettä alkaa tulemaan sille kuulumattomiin paikkoihin. Väännöt taloyhtiön saamattoman isännöitsijän ja vakuutusyhtiön kanssa kestivät yli kolme kuukautta ja vihdoin viikko sitten päästiin hommiin.
Jos jotain hyvää, niin taloyhtiössä tehtävä runkovesiputkenvaihto sattuu tän kaiken vetkuttelun jälkeen samoille viikoille, niin saadaan kaikki kerralla kuntoon. Eipä silti oo kiva olla neljä viikkoa arkipäivät klo 8-16 ilman juoksevaa vettä. Virka-aikaa tekeville haitta on tietty olematon, mutta vuorotyöläisille toi on välillä vähän ärsyttävää. Ymmärrän kuitenkin hyvin, että joskushan ne putket on vaihdettava ja tässä on varmaan huomioitu pienin haitta. Jos oikein hyvin käy, niin vappuna olis kämppä taas kondiksessa, mutta ollaan varauduttu myös seuraavaan viikkoon.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Eipä silti oo kiva olla neljä viikkoa arkipäivät klo 8-16 ilman juoksevaa vettä. Virka-aikaa tekeville haitta on tietty olematon, mutta vuorotyöläisille toi on välillä vähän ärsyttävää.
Niin ja onko kukaan ajatellut etätyöläisiä? ;-)

Jotkuthan muuttaa putkiremontin alta pois. Muutama vuosi sitten ystäväni muutti meille muutamaksi viikoksi kun heillä oli putkiremppa. Hän ja koirat... myös avomiehen piti tulla tänne mutta hän päätti mennä äidilleen kun sieltä oli lyhyempi matka töihin (tottahan tuo oli). Näillä siis vaihdettiin myös kaikki kalusteet kylpyhuoneisiin vesiputkien vaihtamisen lisäksi. Ihan hyvät muistot kyllä jäi. Koirat oli kivoja, ystäväni vähän rasittava asuinkumppani pitkän päälle (energinen tuohottaja ja puhui ihan hitosteen).
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Kävin tsygellä pyörähtämässä ajankohtaisten asioiden ytimessä.
-3. Linja - kaikki hyvin
-Säätytalo - Ei skuuppeja
-Sköne auki, Relandersgrund kiinni.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siis joka drinkki oli erilainen. Mitä lie paukkuja kanssa, pulloja ja tölkkejä. Akkojen liköörejä. Moscow mule oli hanapakkauksessa. Gammel Dansk. Edellinen ei ehtinyt tyhjäksi kun uusi oli edessä. Enkä edes tuntenut koko jätkää.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siis joka drinkki oli erilainen. Mitä lie paukkuja kanssa, pulloja ja tölkkejä. Akkojen liköörejä. Moscow mule oli hanapakkauksessa. Gammel Dansk. Edellinen ei ehtinyt tyhjäksi kun uusi oli edessä. Enkä edes tuntenut koko jätkää.
Rattopojan elämä on varmasti rankkaa.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Ihmismieli on kai lähes automaattisesti altavastaajan puolella.

Mutta mä kyllä tykkään siitä että SM-liigan välierissä on runkosarjan neljä parasta.

Vedät jumalauta 60 ottelua saavuttaaksesi tuon paikan ja sitten joku 100 pistettä vähemmän kerännyt jyp tai sport onnistuu pudottamaan jollain filipriskan tai mikaelmuukkosen pomppumaaleilla.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Joo, tämä on minullekin siitä poikkeuksellinen kevät että kun HPK ei päässyt pudotuspeleihin niin en mennyt altavastaajien puolelle. Vaan hyppäsin heti runkosarjan ykkösen Rauman Lukon bandwagoniin. En tiedä olisinko mennyt runkosarjan ykkösen puolelle yhtä helposti ainakaan jos ykkönen olisi ollut vaikka viime vuosina paljon voittaneet Tappara ja Kärpät mutta kun se ykkönen oli Rauman Lukko niin kyllä sille joukkueelle sen mestaruuden vihdoin ja viimein suo.

Ja ymmärrän kyllä ISH:n pointin erittäin hyvin. Välillä sitä on ollut kausia kun on miettinyt mikä merkitys koko pitkällä runkosarjalla edes on kun osa suosikeista on tippunut altavastaajia vastaan heti puolivälierissä.

No, huominen minua vähän jännittää. Silloin minulla on se lääkäri. Saa nähdä löytyykö kipuihin tälläkään kertaa muuta syytä kuin jumppaaminen ja ratkaisuksi voimistelu. Se on kuitenkin niin että sellaiset kivut kuin mitä minulla oli loppuviikosta töissä niin ei sellaisien kipujen kanssa pysty tekemään töitä kovin pitkää. Ja voimistelu voi tuoda apua mutta tuoko se sitä apua riittävän nopeasti?

No, vähän mietin olisiko sieltä tulossa minulle jopa sairauslomaa? Jo silloin maaliskuussa lääkäri kysyi että pärjäänkö töissä vai tarvitsenko sairauslomaa. Mutta kun olin hiihtolomalla silloin niin sairauslomaa ei minulle kirjoitettu.

On valitusta kivuista vähän turhanpäitekin ja melko helpostikin joskus. Ja sitten niin kuin todella nyt on niin on aihetta myös valittaa niistä kivuista. Sillä kivut ovat nyt olleet erittäin pahatkin välillä.

Jotainhan tässä täytyy tehdä ja sitä mietitään huomenna lääkärissäkin. Tuollaisten kipujen kanssa työskentely nakertaa vähitellen sitten sitä mieltäkin myös ja niitä mielenterveysongelmia minulla on jo aiemmin ollutkin.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Huomenna on "vähän jänskät paikat". Pitää saada teini ajoissa tien varteen että linja-auto voi hänet sieltä noukkia ja viedä Lahteen. Muutama aamu tuulta ja sadetta niin kohta varmaan jo alkaa hän mopoautoa kinuamaan... Tai kotiin lähtöä. ;-)
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Siinä on kyllä ihan oma fiiliksensä herätä näin aamuyön tunteina siihen että vatsaa hieman vääntää ja miettii että "uskallanko pieraista" ja toisaalta "piti mennä jo". No en uskaltanut ja ei muuta kuin vääntämään ihan jäätävä torttu vessaan.

Helpotti. Nyt voi jatkaa unia.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Veli @CuJo#31 Tuollainen henkilökohtainen hyökkäys toista veljeä kohtaan on ihan perseestä. Niin kuin oli sen hyökkäyksen kohteena olleen veljen tuotoskin. Raportoin ja ignoroin.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Hän seisoi ovella ja vilkutti lapselleen joka lähti yksin koulutaipaleelle kylmään maailmaan. Pientä liikutuksen tuomaa kosteutta oli ehkä silmäkulmassa havaittavissa. Hän kävelee luokseni ja huuli väpättäen sanoo että mitenhän se pikkuinen pärjää, osaakohan edes vaihtaa oikeaan autoon... Ja purskahtaa nauramaan ja halaa minua.

Aamulla käytiin tahtojen taistelu... "Isi, vie mut kouluu, jookos joo pliis". No ei luvannut viedä. Sanoi että on muutakin tekemistä kuin toimia taksina. "Joopa joo, mitähän se olis..." sanoi lapsi kulmiaan kohotellen. Oliskohan se periaate (kun on päätetty että lapsi menee dösällä kouluun niin...). Mies kuitenkin otta pari ylityötuntia että saa lähettää lapsen (teini-ikäinen) koulutaipaleelle ekaa kertaa meiltä. Oli töissä sanonut että pitää vapaata että voi lähettää lapsen kouluun. Työkaveri sanoi että eikö sun lapses ollu jo teini... Niin on mutta eka koulupäivä on... no eka koulupäivä. Ja nyt on mieskin lähtenyt maailmalle ja olin kaksin kissan kanssa. Ja kissa nukkuu... Vapaapäivää pukkaa minulle.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Hän seisoi ovella ja vilkutti lapselleen joka lähti yksin koulutaipaleelle kylmään maailmaan. Pientä liikutuksen tuomaa kosteutta oli ehkä silmäkulmassa havaittavissa. Hän kävelee luokseni ja huuli väpättäen sanoo että mitenhän se pikkuinen pärjää, osaakohan edes vaihtaa oikeaan autoon... Ja purskahtaa nauramaan ja halaa minua.

Aamulla käytiin tahtojen taistelu... "Isi, vie mut kouluu, jookos joo pliis". No ei luvannut viedä. Sanoi että on muutakin tekemistä kuin toimia taksina. "Joopa joo, mitähän se olis..." sanoi lapsi kulmiaan kohotellen. Oliskohan se periaate (kun on päätetty että lapsi menee dösällä kouluun niin...). Mies kuitenkin otta pari ylityötuntia että saa lähettää lapsen (teini-ikäinen) koulutaipaleelle ekaa kertaa meiltä. Oli töissä sanonut että pitää vapaata että voi lähettää lapsen kouluun. Työkaveri sanoi että eikö sun lapses ollu jo teini... Niin on mutta eka koulupäivä on... no eka koulupäivä. Ja nyt on mieskin lähtenyt maailmalle ja olin kaksin kissan kanssa. Ja kissa nukkuu... Vapaapäivää pukkaa minulle.
Heh, teiniä taisi myös jännittää se busseilu.

Teinit osaa olla huvittavia. Ovat niin isoja olevinaan monessa asiassa ja haluavat päättää omista asioistaan. Sitten kun pitäisi tehdä jotain suht yksinkertaista, vaikka soittaa hammaslääkärin ajanvaraukseen, niin se onkin asia, jota ei voi tehdä itse.
 

Glove

Jäsen
Kuulostaapa tutulta. Oma teini oli menossa äitinsä luota käymään siskollaan ja junan vaihto Oulussa. Ensin tuntui, että pitäs mennä asemalle vastaan ja katsoa, että vaihto onnistuu, mutta sitten tulikin viestiä ettei tarvikaan. Hyvin ne oppii kun vaan uskaltavat. Jännittäähän se kun tekee jotain ensimmäistä kertaa.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Heh, teiniä taisi myös jännittää se busseilu.
Luulen että kyseessä oli enemmänkin mukavuus kuin jännitys. Olisi ollut niin paljon helpompaa jos joku olisi vienyt ovelta ovelle eikä olisi tarvinnut altistaa itseään ulkoilmalle ja odottamiselle. Täytyy myöntää että olin jo jossain vaiheessa valmis antamaan periksi ja heittämään lapsen kouluun. Mutta isä piti päänsä enkä minä voinut sooloilla. Loppujen lopuksi minut on paljon helpompi puhua ympäri kuin mieheni (jos hän on jotain päättänyt). Teini ei ole oikeastaan vielä tajunnut sitä...

Kyllähän siinä aamun aikana teini esille monta kysymystä. Ettekö yhtään ajattele koronaa...? Isi oletko vähän tossun alla...? Mikä voi olla tärkeämpää kuin oman lapsen hyvinvointi...? Miksi te asutte täällä mettässä...? Eikö kukaan ajattele minua...? Kyse nyt oli vain siitä mieheni oli päättänyt että lapsi saa (joutuu) tänään kokeilla linja-autolla kouluun menemistä että tajuaa että millaista se on. Ei se mitään pahantahtoista ollut. Ihan täällä asumisen realiteettien tunnustamista. Ei täältä kukaan häntä ole joka päivä kuskaamassa.

Edit. Enpä muuten edes ajatellut että lasta voisi jännittää tuo. Voihan se olla niinkin...
 
Viimeksi muokattu:

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tänään käyty sitten lääkärissä. Tuomiona koko tämä viikko sairauslomaa ja koska ensi viikko alkaa vapailla niin seuraavan kerran töihin keskiviikkona 5.5. Ei tämä todellakaan iso yllätys ollut siihen nähden minkälaiset ne kivut olivat loppuviikosta.

Jotain sellaista se lääkäri selitti että jalkapohjani leviävät niin laajalle kengissäkin ja sitten varpaat jäävät puristuksiin ja se tekee kipeää. Täytyisi hommata ne yksilöidyt kengän pohjat ja jatkaa sitä jumppaamista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös