Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 353 583
  • 66 882

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Korona veti sitten yli 50 vuotiaan Henry's Pubin kumoon.

Helvetin sääli. Tuli nimittäin monet keikat siellä katsottua.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Monta poliisipartiota teidän bileisiin yleensä tulee. Ei hitto mikä määrä.
Kolme poliisipartiota, kaksi paloautoa ja yksi ambulanssi. Ja kyllä ne palomiehet oli tosi iloisia kun kiipesivät portaita pitkin vesitorniin väärän hälytyksen takia. Muistivat vielä laskulla perästä... Kerran tämä tripla onnistui, muuten on ollut hiljaisempaa. ;-)
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Kaksi poliisipartiota, kaksi paloautoa ja yksi ambulanssi. Ja kyllä ne palomiehet oli tosi iloisia kun kiipesivät portaita pitkin vesitorniin väärän hälytyksen takia. Muistivat vielä laskulla perässä...
Hö. Tit-flash palopojille ja lasku olis ollu pualta piänempi. Ellei ne sitten ollu Village Peoplesta.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Ei ole arvoesineitä eikä renkaita mulla vintillä. Sen sijaan vaarin sodasta tuomia käsikranaatteja muutama ja kuusi jalkaväkimiinaa, jotka piilotin lattian alle, bensaa pahan päivän varalle, neljä kaasupulloa joista yksi on päässyt talven aikana tyhjenemään sekä tuhkakuppi. Käyn siellä röökillä kun parvekkeella ei saa.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Kaikkea jännää sitä voi puhelimen galleriasta löytyäkin kun satuin katselemaan viime lauantain bileiden kuvia (ja videoita joita en tiennyt olevan kun en muistanut). Eipä ole kyllä pitkään aikaan tullut oltua niin kännissä kuin viime viikonloppuna. Ja seuranneen olon perusteella ei tarvitse hetkeen ollakaan vaikka ihan älyttömän kivaa olikin (6 henkilöä, ei rikottu rajoituksia). Eipä olisi minusta enää festareille.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Heh, kaveri (ei jatkislainen) soitti ja tunnin puhelun loppupuolella uskaltautui kysymään että olenko minä se Jatkoajan Czescku.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Hyvin selvisin töissä siitä perjantain annosvuorosta. Itse asiassa jollain tavalla pidänkin siitä annosten jakamisesta, niistä annoksista tuleekin aina niin herkullisen näköisiä ja nättejä. Mielenkiintoista puuhaa ja hyvin sain annokset nytkin jaettua ja pysyin ihan ok aikataulussa.

Etukäteen jännittäminen ja pelkääminen osoittautui ihan turhaksi. Ehkä se epävarmuus tosiaan siitä häviää kun tulee enemmänkin kokemusta kyseisestä vuorosta.

Eilen oli taas vain puhetta emännän kanssa niistä jalkakivuista. Emännän aloitteesta. Ikävä tosiasiahan on nimittäin se että ainakaan vielä ei ne uudet työkengät ole tuoneet helpotusta ongelmaan. Minä olen sen tyyppinen työntekijä että en pienistä valita mutta se kipu jaloissa on välillä niin polttavaa ja kivuliasta että pakko siitä on suoraan sanoa ja toivoa että kivut lopulta joskus hellittäisi. Muutenkin kuin vain siten kuin siinä Maija Vilkkumaan laulussa lauletaan että sinä päivänä kun kipu katoo, sinä päivänä mua ei oo...

Nyt voi olla että uudet työkengät ovat vielä uuden karheat ja menee hetki ennen kuin tottuu niihin ja ne kengät muovautuvat jaloilleni sopiviksi. Emäntä vaan nosti sairauslomankin mahdollisuuden esille sitten lopuksi eilisessä keskustelussamme kun tuli esille että hiihtolomallani ne jalkakivut alkoivat vähitellen hellittää.

No, menen nyt kuukauden verran näillä uusilla kengillä pelkästään ja myös toivottavasti sillä että pidän kesälenkkareita ulkona kävellessäni jaloissa enkä nastakenkiä. Sitten kuukauden päästä teen lisämuutoksia jos on yhä tarpeen. Toki sitä sairauslomaa yritän hakea jo aiemminkin jos siihen on edellytykset ja kivut on niin kovat että sairausloma on tarpeen. Kyllähän se lääkärikin jo minulta silloin kysyi että tarvitsenko sairauslomaa mutta se jäi siihen kun vastasin olevani hiihtolomalla.

Sanoin suoraan emännällekin että kyllähän ne jalkakivut valitettavasti nakertaa sitä työmotivaatiota, työssä jaksamista ja työssä pärjäämistäkin kun ne kivut on vaan välillä niin helkkarin kovat. Ja kyllähän se totta onkin, kyllä sitä välillä saa vetää melkein hampaat irvessä niiden kipujen takia.

No, nyt on edessä työviikonloppu. Nämä viikonloput töissä aina niin työntäytteisiä ja kiireisiä että odotan sitä hetkeä kun kello on vähän yli 16 sunnuntaina ja pääsen vapaapäivän viettoon. Näistä viikonlopuista töissä en ole koskaan oppinut pitämään.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
@vilperi Käytätkö sinä särkylääkkeitä vähentääksesi sitä jalkakipua? Vai oletko perinteinen suomalainen mies, jonka mielestä kipu täytyy vaan kestää ja kärsiä, eikä sitä millään kemikaaleilla pidä lieventää?

Hanki ne pohjalliset ja särkylääkerespti, jos ei jo ole. Kummastakaan ei pitäisi ainakaan haittaa olla tilanteeseesi.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Hö. Tit-flash palopojille ja lasku olis ollu pualta piänempi.
Eiköhän ne laskut tulostella jostain hallinnosta jossa ei meidän tissien vilauttelu olisi paljon painanut. Akkoja siellä varmaan on tietokoneiden ääressä... Kas tahallinen väärä hälytys, lasku perään. Oppivathan olemaan, saakelin nuoret...
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Eiköhän ne laskut tulostella jostain hallinnosta jossa ei meidän tissien vilauttelu olisi paljon painanut. Akkoja siellä varmaan on tietokoneiden ääressä... Kas tahallinen väärä hälytys, lasku perään. Oppivathan olemaan, saakelin nuoret...
Ihan hyvä, ettette kiusanneet työn raskaan raatajia vielä ylimääräisilläkin paineilla.

Tuosta vilauttelusta tulee mieleen juttu, kun olin armeijassa Turussa ja RAUK:in aikana meidän piti lähteä keräämään kaupungille ovelta ovelle rahaa sotaveteraaneille.
No, eihän siinä mitään, homma eteni siististi, kun laivaston suntisasuun pukeutunut salskea urheilijanuorukainen (siis minä) soittelin ovikelloja ja esitin asiani ryhdikkään sotilaallisesti - rahaa tuli kiitettävästi. Kunnes, erään oven takana olikin menossa kypsien naisten karkelot liian kovan musiikin ja runsaan juoman kera, myös tupakansavu oli paksu, lähes läpinäkymätön. Minut pyydettiin, lähes kiskottiin sisään odottamaan ja enkä saanut kauaa eteisessä seistä, kun minut määrätietoisesti vedettiin kaikkien nähtäväksi.
Selvisin lopulta hengissä ja vaatteet päällä ulos kämpästä, kymppiä rikkaampana, vain yksi nappi irtosi merihousujen hieman erikoisesta etumuksesta (sain hakaneulan avuksi). Ja sitä paljaan pinnan määrää, millä minua, siveää sotilaspoikaa, kiusoteltiin ja muka aikuisten leikkeihin viekoteltiin, niillä muistoilla pärjäsi hyvin ja pitkään yksityisissä sessiossa kasarmilla.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ai että. Joskus elämä on ikuistamisen arvoinen.
 

Liitteet

  • IMG-20210327-WA0004.jpg
    IMG-20210327-WA0004.jpg
    281,2 KB · kertaa luettu: 147

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Finaalisarja Toronton ja St. Louisin välillä korkattu NHL19 -pelissä. On kyllä raastava sarja tulossa, St. Louis laukoo n. 15 kertaa pelissä ja tekee sen kolme maalia. Vittu että sylettää, Freddy Andersen on mulla maalissa torjunut pleijareiden läpi tasan 90% torjuntaprosentilla ja päästettyjen maalien keskiarvo on joku 1,50. Ei nuo nyt ihan linjassa ole. Eikö ne jumalauta voisi joskus tehdä sellaista peliä missä laukaisu ja torjuntamäärät olisi edes jollain tasolla realistiset?

Ekan pelin voitin, punnersin kolmannessa erässä 2-3 tappiolta 5-3 voittoon. Toinen peli sitten eteni jatkoajalle, St. Louis johti peliä kahden erän jälkeen 0-2 mutta Kasperi Kapasen ja Auston Matthewsin maaleilla tasoitin 2-2 ja myllytin koko pelin. Eka jatkoerä ei tuonut ratkaisua, mutta toinen toi. Mulla hyökkäyspään aloitus, häviän sen ja sieltä sitten vastahyökkäys. Jaden Schwartz ohittaa Andersenin längistä ja 3-2 voitto St. Louisille, ottelusarja siis 1-1.

Noh, ihan kiva että tulee vähän virikettä sarjoihin, aiemmilta kierroksilta menin jatkoon 4-0, 4-0 ja 4-1 (toki mahdollinen tulos nytkin) ja tämä oli ensimmäinen hävitty itse pelaamani peli, tuo ainoa tappio tuli kun simuloin yhden pelin konferenssifinaaleissa Carolinaa vastaan. Ajattelin että josko saisi vähän veskareiden tilastoja parannettua ja kappas, simulaatiossa häviän 1-3 ja maalivahdille 32/34 torjuntaa, tekivät siis yhden tyhjiin. On kyllä hauskaa tuo että kun simulaatiolla painaa menemään niin torjunnat ja vedot menevät ihan linjassa mutta itse pelatessa näkee valehtelematta sitä että tekoäly tekee joskus jättösyötön jopa läpiajosta. Ihan vitun uskomatonta.

Tuntuu jo nyt siltä että tulee ihan haistavittu sarja tuota St. Louisia vastaan. Pelaavat jatkuvaa pikkusikaa ja onnistuvat aina tökkäämään mailalla kiekon pois oli millainen tahansa tilanne, lisäksi blokkaavat vetoja enemmän mitä minun maalivahtini saa torjuntoja pelissä.

Ja siis ei siinä, kiva että tulee tasaisia pelejä ja sarjoja mutta edelleen sylettää tuo että veskareiden tilastoja ei pysty kyllä itse pelaamalla samaan järkeviksi varmaan mitenkään. Toki joskus tulee sellaisia esim. 2-1 tai 3-2 tappioita joissa ihan oikeasti olen täysin purjeessa koko pelin ja tekoäly pelaa lähes kuin oikea ihminen eli laukovat paljon ja eivät tee niitä tyypillisiä tekoälyn maaleja että syöttävät hyökkäysalueella sen 47 kertaa toisilleen ja juoksuvat oman kentän ihan puhki ja kiekko tyhjiin kun syöttöketju on kestänyt sen 10 minuuttia. Tässä välissä ei ainuttakaan laukausta kohti maalia.

St. Louis on kyllä muutenkin päässyt meikäläisen ihon alle tässä vuosien aikana näissä änäripeleissä. Ovat aina olleet jotenkin täysi persereikä vastustajana jostain NHL13 pelistä asti. En edes käsitä miksi, mutta jotenkin aina ovat päässeet ihon alle. New Jersey Devils oli yhdessä vaiheessa vastaava, mulla oli pitkään niitä vastaan sellainen että tiesin jo about ekan minuutin jälkeen voitanko vai häviänkö pelin. Lähes aina tuo etiäinen piti kutinsa.

Nohjoo. Menen nyt lenkille ja sen jälkeen pätkin nuo nuottipaidat kappaleiksi. Pthyi.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
@vilperi Käytätkö sinä särkylääkkeitä vähentääksesi sitä jalkakipua? Vai oletko perinteinen suomalainen mies, jonka mielestä kipu täytyy vaan kestää ja kärsiä, eikä sitä millään kemikaaleilla pidä lieventää?

Hanki ne pohjalliset ja särkylääkerespti, jos ei jo ole. Kummastakaan ei pitäisi ainakaan haittaa olla tilanteeseesi.

Tänään oli muuten jo toivoa herättävä työpäivä sillä jalat oli enää vain vähän kipeät ja ei läheskään niin pitkää aikaa kuin aiemmin. Ehkä se tästä vielä?

En minä periaatteesta ole särkylääkkeitä vastaan eli en koe olevani siinä mielessä miesjuntti. Jos olen lääkkeitä vastaan niin johtuu se siitä että minulla on jo nyt käytössä melko monta lääkettä ja eihän nekään ilmaisia ole vaikka niihin Kelalta saa korvausta.

Mutta voisihan tässä särkylääkettäkin kokeilla, jotain muutakin kuin buranaa. En vain ole ajatellut aiemmin tuota mahdollisuutta. Pitää kai olla lääkäriin uudelleen yhteydessä ja kysellä tuota särkylääkettä.

Niitä pohjallisia en vielä osta. Kokeilen nyt mennä yhden kuukauden näillä työkengillä ilman erillisiä pohjallisia ja katsoa auttaako se jo kipuun. Kävin aiemmin siellä jossain apuvälinekaupassa jossa näitä pohjallisia myydään ja kun he katsoivat työkenkiäni niin he totesivat että niistä löytyy jo valmiina geelipohjallisia ja kehottivat just olemaan vaikka kuukauden päästä uudelleen yhteydessä jos tuo ei vielä auta.

Minä olen kuullut tarinoita jalkakivuista työkavereiltani ja neuvoja siinä samassa laidasta laitaan. Osaa on auttanut just pelkät uudet työkengät, toista yksilöidyt pohjalliset... Mutta ne työkengät eivät heti auta vaan kannattaa antaa vähän aikaa... Ja tämä päivä oli jo toivoa herättävä tosiaan kun jalat eivät olleet enää niin kipeät ja niin pitkää aikaa kipeät kuin aiemmin.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Miten @vilperi onnistui annosten teko? Etkös ollut nyt annostekovuorossa?

Olin annostentekovuorossa perjantaina. Tuo kyseinen vuoro on ainoastaan vain perjantaisin ja poikkeuksellisesti silloin kun on jotain juhlapyhiä seuraavina päivinä. Eli silloin kun sinä päivänä toimitetaan asiakkaille myös yleensä viikonlopun/juhlapyhien ruoat kylminä annoksina.

No, kirjoittelinkin aamulla jo vuoron onnistumisesta. Eli siinähän se tuli jo mainittuakin. Turhaan pelkäsin ja stressasin etukäteen, vuoro onnistui hyvin ja tuli tehtyä näettejä ja herkullisia annoksia. Pysyin myös aikataulussa ihan ok. Jollain tavalla tykkäänkin noiden annosten tekemisestä. Sama kuin tykkään myös salihommista.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olin annostentekovuorossa perjantaina. Tuo kyseinen vuoro on ainoastaan vain perjantaisin ja poikkeuksellisesti silloin kun on jotain juhlapyhiä seuraavina päivinä. Eli silloin kun sinä päivänä toimitetaan asiakkaille myös yleensä viikonlopun/juhlapyhien ruoat kylminä annoksina.

No, kirjoittelinkin aamulla jo vuoron onnistumisesta. Eli siinähän se tuli jo mainittuakin. Turhaan pelkäsin ja stressasin etukäteen, vuoro onnistui hyvin ja tuli tehtyä näettejä ja herkullisia annoksia. Pysyin myös aikataulussa ihan ok. Jollain tavalla tykkäänkin noiden annosten tekemisestä. Sama kuin tykkään myös salihommista.
En ollut nähnyt viestiäsi ja siksi kyselin. Mutta kiva kuulla että meni hyvin. Iso peukku.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Voi perse. Ensi yönä käännellään taas kelloja (toivottavasti viimeistä kertaa ikinä), niin se tietää todella lyhkäisiä yöunia vuorotyöläiselle. No, jos saunassa väsyisi niin, että nukahtaisi pian sen jälkeen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös