Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 318 913
  • 66 802

Glove

Jäsen
Olisi minullakin tuossa ihan vieressä kilometrin latu jos sitä viitsisi alkaa hiihtämään. Ei minulla kyllä ole suksia enkä ole hiihtänytkään kuin viimeksi viime vuosituhannella. Pitäisi jossain kokeilla ennen kuin sijoittaa varusteisiin. Muutenkin tässä on joku mieleinen liikuntalaji hakusessa ihan oman terveyden kannalta.
 

Nick Neim

Jäsen
Ostitko luisteluun vai pertsaan sukset? Itsellä tuli ostettua molemmat. Aiemmin omistin yli 10 vuotta vanhat Peltolan luistelusukset, mutta panostin hieman kalliimpiin Rossignoleihin koska hiihto on hienoa. Yleensä luistelen, mutta ostin nyt myös halvemmat Atomicin karvapohjat perinteistä varten, koska kunhan lunta tulee vielä hieman lisää niin käytännössä tästä pihalta lähtee yli 50 kilsan latuverkosto, jossa ei ole kuitenkaan ole luistelubaanaa kuin pieneltä osin. Luistelusukset siis vähän rankempaan rypistelyyn ja karvapohjat puhtaaseen nautiskeluun. Nyt kun vaan talvea riittäisi maalis-huhtikuulle.
Pertsan sukset tuli hankittua, mutta todennäköisesti tulee piakkoin haettua vapaallekin sukset ja sauvat jos ei ihmeitä tapahdu. Vähän ajattelin miten tästä taas innostuu, niin perinteinen noin alkuun oli helppo valinta, kun tosiaan edellisistä hiihtokerroistakin oli niin kauan aikaa.

Täytyy tosiaan toivoa, että nämä lumet täällä etelässäkin pysyisi edes sinne maaliskuulle.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hiihtäminen on mukavinta, mitä voi tehdä sukset jalassa. Hieno, joskin turhan välinepainotteinen, laji ihmisille, jotka tykkäävät luonnosta ja liikkumisesta. Vauhtia ja kilometrejä lisäämällä tulee lisäkuntoa huomaamatta. Välineisiin satsaaminen on miltei välttämätöntä, jos aikoo enemmänkin hiihtää.
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Olisi minullakin tuossa ihan vieressä kilometrin latu jos sitä viitsisi alkaa hiihtämään. Ei minulla kyllä ole suksia enkä ole hiihtänytkään kuin viimeksi viime vuosituhannella. Pitäisi jossain kokeilla ennen kuin sijoittaa varusteisiin. Muutenkin tässä on joku mieleinen liikuntalaji hakusessa ihan oman terveyden kannalta.

Enpä paljoa parempaa lajia kuntoilun aloittamiseen keksi kuin mitä hiihto on. No tietysti se varjopuoli on, että sitä voi harrastaa vain talvella (paitsi tietty rullasukset ym.), mutta varsinkin jos perinteistä lähtee hiihtämään niin sitä voi mennä ihan tasan tarkkaan omaan tahtiin oman kunnon mukaan. Luistelu vaatii hieman enemmän jo pohjia. Ja jos asut Oulussa niin siellä kausi on jonkin verran pidempi kuin täällä etelässä. Oulussahan on lisäksi upeat latuverkostot ja siinäkin mielessä antoisaa maastoa aloittelijalle että mäkiä on vähän. Välineet maksaa toki jonkun verran, mutta ei tosiaankaan omaisuutta kun harrastepohjalla mennään. Ja jos osaaminen epäilyttää, niin suosittelen reilusti hiihtokoulua. Vaimo sellaisen reilun tunnin kurssin kävi (maksoiko 20e tai jotain) ja homma sujuu aivan riittävän hyvin sen jälkeen kun perustekniikka on paremmin hallussa.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Mitä vittua ny taas? Onko perinteisen huuhaalle erilaiset liikuttimet kun luistelutyylille? Mulla ei oo ollu kun joskus kakarana hiihtosukset ja minarit. Onko olemassa erilaiset speedot jos kroolaa tai ui koiraa? Scholli kerto että juaksuun ja kävelyyn kuuluu käyttää erilaisia lenkkareita. Tä? Kyllä mää kesä- ja talvirenkaitten eron ymmärrän, tosin. Ää, emmäätiä, ei mua huvita taas oikeemmikää...
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Jaa. Missähän mun sukset on? Varmaan porukoilla 400 kilometrin päässä. Toiset on uudet, 1980 luvun lopussa ostetut Peltosen ja toiset vähän vanhemmat 1970 luvun lopun Fisherit tai Atomicit. Peltosen on liian lyhkäset, joten sopii luisteluun ja toiset on vähäsen rikki, joten sopii pertsaan. Onkohan mulla enää monoja tai sauvoja?
Ois kyllä kiva käydä pitkästä aikaa hiihtämässä (tosin kaikki mummotkin hiihtää mun ohi ja sama homma uimisesta, että kaikki menee koiralla ohi, mutta en anna haitata, kun on kivaa).
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitä vittua ny taas? Onko perinteisen huuhaalle erilaiset liikuttimet kun luistelutyylille? Mulla ei oo ollu kun joskus kakarana hiihtosukset ja minarit. Onko olemassa erilaiset speedot jos kroolaa tai ui koiraa? Scholli kerto että juaksuun ja kävelyyn kuuluu käyttää erilaisia lenkkareita. Tä? Kyllä mää kesä- ja talvirenkaitten eron ymmärrän, tosin. Ää, emmäätiä, ei mua huvita taas oikeemmikää...

Äkikseltään sanoisin, että melkein kaikissa urheilulajeissa on useita erilaisia välineitä tai ainakin niiden valmistajia, miksi ei siis hiihdossakin? Kun kiekkopalstalla ollaan, niin luistimet voisi olla sopiva verrokki suksille. On jääkiekkoluistimia, kaunoluistimia, pikaluistimia, retkiluistimia, liekö muitakin. Lajit kehittyvät ja tekniikat myös, joten on luonnollista, että välinekehitys kulkee mukana.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kohta poltetaan kuusi...
Valellaan bensalla, tuikitaan tuleen...
Soitetaan palokunta paikalle...
;-)
 

Glove

Jäsen
Oulun kaupungilla näyttää olevan liikuntavälinelainaamo, josta voisi lainata sukset ja muut. Valitettavasti kiinni ainakin nykyisten koronarajoitusten ajan, eli 18.1. Saakka. Vaihtoehtona olisi vuokrata sukset muualta hintaan 20 €/vrk niin pääsisi kokeilemaan jaksaako hiihtäminen kiinnostaa niin paljon, että useamman satasen laittaisin vehkeisiin.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Perkele, tässä kun lukee näitä hiihtojuttuja, niin alkaa tekemään mieli ladulle, vaikka hiihtää en siis osaa enkä omista edes monoja. @Iisoppi älkää polttako sitä kuusta! Tuun hakemaan sen ja teen siitä kätevänä miehenä sukset. Puusuksilla miehet hiihtää.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
@Iisoppi älkää polttako sitä kuusta! Tuun hakemaan sen ja teen siitä kätevänä miehenä sukset. Puusuksilla miehet hiihtää.
Myöhäistä jo, paloi jo iloiseen (oikeasti aika kituliaasti). Ja oli sen verran luihu kaveri ettei siitä olisi kyllä suksia saanut, ehkä sauvat.
 

Blue F

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Olin jo valmis menemään, nöyrä kerskailu -ketjuun pullistelemaan sillä, että sain kaikki oikein Kielitoimiston ohjepankin pilkku-testissä. Vaikka aikoinaan sainkin kauppaoppilaitoksen valtakunnallisessa oikeinkirjoituskokeessa kaikki oikein, ainoana Suomessa, oli tulos tällä kertaa vaatimaton 13/20. Vit*uun pilkut ja pisteet, kaksoispilkut ja pisteet. Tässäkin tilityksen nillityksessä, ne varmaan ovat ihan vit*illaan?!

Korjatkaa ja kääntäkää puukkoa haavassa. Sylettää tämmöset testit. Nykyään ei näköjään voi edes pilkkuun luottaa. Piste.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Kysyin vaimolta, että onko minulla kuningasmuna? Kovasti herätti ihmetystä, joten näytin pari viestiä palstalta. Kuulemma olen lapsi aikuisen vartalossa. Ei kuitenkaan sanonut, että ei olisi kuningasmuna.

Pikkasenko kauniisti sanottu! Meillähän ei herra kehuja juuri saa, mikä, kuten minulle on kerrottu, johtuu ihan itsestäni, kun olen aina ihan kännissä ja visa on paska.
 

Skruf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Kärpät
Todellakin. Ja K-24 vähintään. Se voisi olla sellainen herrojen klubi, johon ei pentuja päästetä. Myös akoille pääsykielto.
Eli tämä ja todiste "siitä" tunnisteena palstalle. Saattaa olla että joudun erään Ronin kuvaa käyttää todisteena, mutta siitä ei puhuta, eihän?
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Eli tämä ja todiste "siitä" tunnisteena palstalle. Saattaa olla että joudun erään Ronin kuvaa käyttää todisteena, mutta siitä ei puhuta, eihän?

Erityislupia voidaan myöntää, jos ei ole niuhottaja eikä muutenkaan ole tosikko ja typerys ja rasittava tyyppi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös