Mulle tuli heti mieleen @Ulos T. @TuleeEnnenaikaisesti !Palstalta on löytynyt vuosien varrella ainakin nimimerkki @Blackie ja nimimerkki @Lawless, mitä muita etunimi-sukunimi-yhdistelmiä tai muuten järkevästi yhdistyviä täällä mahtaa olla?
Jotain hyvää sentään tässä koronatilanteessa. Kenties päästään eroon muutamasta Jääkiekkoliiton selänpesijästä ja nuuskaajasta. Toki on siellä Jääkiekkoliitossa varmasti niitä hyviä ja tunnollisia työntekijöitä. Aika raskaalta organisaatiolta kyllä kuulostaa, jos on 70 päätoimista työntekijää. Siihen kun lisätään osapäiväiset ja vapaaehtoistyöntekijät, niin ollaan jo aika isoissa lukemissa. Toki eivät irtisanomiset ole koskaan kivoja. Mutta jotain järkeä olisi kiva saada Jääkiekkoliiton toimintaan. Hyvät vuodet ovat nyt ohi kenties pidemmäksikin aikaa.Suomen Jääkiekkoliitto aloittaa yt-neuvottelut. Liitossa on yli 70 päätoimista työntekijää eli tuosta voi vähän laskeskella millaiset palkkakulut on vuositasolla.
Tietyllä lailla luontevan parin muodostavat ainakin @Nahkasohva ja @Sohvakiekkoilija.
Käyttäjän @Ulos T. pariksi käy mainiosti myös @Pekka Kaukalo.Mulle tuli heti mieleen @Ulos T. @TuleeEnnenaikaisesti !
Tuo on ikävä tilanne etenkin jos on housut vielä jalassa. Mutta taitaa olla niitä juttuja mitkä tapahtuu ringissä ja siellä tuo on arkipäivää.Mulle tuli heti mieleen @Ulos T. @TuleeEnnenaikaisesti !
Näin pitkän linjan jatkishönönä tämä valaistui mulle oitis. Ajattelin kirjoittaessani tuota syvällä rakkaudella ja sympatialla @pettter iä.Tuo on ikävä tilanne etenkin jos on housut vielä jalassa. Mutta taitaa olla niitä juttuja mitkä tapahtuu ringissä ja siellä tuo on arkipäivää.
@Ville (@-Ville-) @ValoHaaste kaikille, joilla on liikaa aikaa (minulla nyt noin 12 minuuttia), tai oikeastaan todella paljon liikaa aikaa, tai oikeastaan vain halu käyttää sitä tarpeettomaan. Uskon silti, että joku tarttuu.
Palstalta on löytynyt vuosien varrella ainakin nimimerkki @Blackie ja nimimerkki @Lawless, mitä muita etunimi-sukunimi-yhdistelmiä tai muuten järkevästi yhdistyviä täällä mahtaa olla?
Viime viikolla kauppareissulla huomasin että tuohon lähikaupan eteen tienvarteen oli ajettu sellainen Kari Kaukovaara -mallin Mitsubishi Pajero. Sellainen sininen mikä oli sarjan loppuvaiheessa. Oli ajettu vielä rouheasti vastakarvaan, toki nykyäänhän se on sallittua mutta oli tuo silti aika tyylikkäästi karautettu.
Olikohan se ihka aito Kari Kaukovaara joka sen siihen oli ajanut? Mitä epäilee Metsolat-kerhon jäsen @CuJo#31 ?
Ei sentään invapaikka, tuossa ei itse asiassa varsinaisia invapaikkoja olekaan kun pysäköinti on sallittu max 30 minuuttia. En muuten huomannut katsoa oliko parkkikiekkoa, siitähän se olisi varmaan selvinnyt. Eli jos parkkikiekko olisi puuttunut niin satavarmasti siellä olisi Kari Kaukovaara ollut ratin takana.Jos kyseessä oli invapaikka niin kyseessä lienee tällöin ns. pussihousuinen kaukovaara.
Komiaa joka tapauksessa! Eihän noita enää ihan joka päivä vastaan tule.
@Johnny B. Goode sulla olis aamulla hommia.Johan se (perhanan) orava on ennättänyt nassuttumaan lintujen ruokia. En ole kyllä kaveria nähnyt mutta talipötkössä on selvät (nökö)hampaan jäljet ja siemenautomaattia on nakerrettu. Ei lintuset sellaiseen pysty.
On se orava kyllä ollut aika epeli kun on onnistunut käymään minulta salaa paikalla.
Minähän olin aikoinaan kovin murtunut kun jänikset söivät "minun" omenapuuni pois. Isoisä sitten tuli paikalle istutti uuden omenapuun ja laittoi kanaverkkoa ympärille. Ei päässeet jänikset kiinni enää. Nyt on omenoitakin jo kasvanut siihen.Joskus vuosia sitten jänikset saatanat söivät pihasta omenapuiden taimet. Vanhat kuoloaan korahtelevat puut olin jo päästänyt moottorisahalla päiviltä, jonka jälkeen istutin puutarhaan hyvillä mielin ja tulevaisuutta kirkasotsainna tähyten puolisen tusinaa valkeaa kuulasta ynnä mitä lie eijasinikkaa. Vaan sinne meni jänöjen poskeen nila ja jälsi.
@Hele @vetti on kans aika hyvä kombo, ollut täällä jossain runoketjussa tai vastaavassa aiemminkin.Suomalaisen huumorin kärjestä vuosien varrelta @Vesku ja @Naurava Kulkuri. Jos kyse on sukunimestä, myös @Lauri ja @Salminen mahtuvat helposti mukaan. Petyin, ettei löytynyt Tuuraa, Spedeä tai Puppea.
Minähän olin aikoinaan kovin murtunut kun jänikset söivät "minun" omenapuuni pois. Isoisä sitten tuli paikalle istutti uuden omenapuun ja laittoi kanaverkkoa ympärille. Ei päässeet jänikset kiinni enää. Nyt on omenoitakin jo kasvanut siihen.
Voi olla että suurin osa oksista on sellaisia joilla ei ole mitään virkaa omenan tuottamisessa. Varsinkin jos ne ovat versoneet varttamiskohdan alapuolelta (siltä tuo pajupuskamaisuus kuulostaa). Pitäisi varmaan karsia jotain mutta mitä... Siinäpä se pulma. Joku asiantuntija sen tietää...Nyt puu taitaa olla kymmenisenvuotias, ja viime vuonna se jo pinnisti yhden omenankin. Tänä vuonna sen sijaan ei jaksanut yhtäkään. Kovin on pajupuskan muotoinen.
Joo sarja alkaa vuodesta 1798 ja se päättyy johonkin 1900-luvun alkuun, aikaan ennen Suomen itsenäistymistä. Tuossa siis seurataan aika hyvin tuo 1800-luku läpi tapahtumien perusteella ja siihen Suomen itsenäisyyden kynnykselle. Tapahtuman pääpaikka on Hovimäen kartano ja sen asukkaat eli Lindhofin suku. Lisäksi merkittävissä rooleissa on esim. torpparit jotka on siellä Lindhofien mailla. Ja toki sattuu ja tapahtuu muuallakin, tuon ajan suomalaiset isommat kaupungit ovat myös kuvioissa mukana.@Roger Moore
Nyt on kyllä myönnettävä, että sivistyksessäni on Hovimäen mentävä aukko. Sarja lienee pyörinyt televisiossa joskus ~20 vuotta sitten? Jotain hämärää muistikuvaa on jostain vuodelta 2002(?), että olisin jotain jaksoa katsonut pätkän.
Kertooko sarja 1700-1800 -lukujen Suomesta? Ja oliko Antti Majanlahti (RIP) jossain roolissa?
Täytynee tutustua jossain vaiheessa tähän, Viaplay Total kun on jatkuvassa tilauksessa.