On taas ollut tänäkin vuonna hieno joulukuu. Joulukuu on heittämällä yksi vuoden parhaimpia kuukausia, jos ei jopa paras! Itse joulu tulee nyt olemaan varsin karsittu ja moni tärkeäkin perinne loistaa poissaolollaan, kuten haudoilla käyminen, saunominen ja jopa lahjojen avaaminen.
Sen sijaan joulun valmistelusta ei karsittu pois mitään muuta kuin vähensin runsaasti lahjojen ostamista. Joulun valmistelu on kuitenkin sisältänyt kaikki tutut jouluruokien valmistamiset ja leipomiset. Nyt olisi ollut tarpeen karsia myös keittiöhommia mutta enhän minä toki sellaista... Vaan ehkä jopa lisäsin vähän erilaisten ruokien ja herkkujen duunaamista. No, onneksi on se pakastin!
Joulussa hienoa on toki myös se itse joulujuhla verraton mutta jo tenavasta lähtien olen tykännyt koko joulukuusta joulun valmisteluineen. Hommia riittää mutta koska olen innokas keittiö-alan työntekijä muutenkin niin lähinnä vain pidän kokkaamisesta ja leipomisesta. Ainoastaan se tiskaaminen on kurjaa ja siivoaminen. Tänä vuonna en kyllä mitään perusteellisempaa joulusiivousta teekään.
Sen pitemmittä puheitta, vielä tänään hihat käärittävä ylös ja paiskittava hommia joulun eteen. Vähän joululauluja soimaan ja töihin. Tänään paistan lanttulaatikot ainakin, minulle siitä tulee ehkä se vahvin joulun tuoksu.
Hyvää 4. adventtisunnuntaita! Nautitaan tästä joulun valmisteluiden loppukiristäkin!