Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 309 202
  • 66 755

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Perkele ostin vahingossa ns. perusmallin kalsareita vaikka piti ostaa boksereita. Ihan epähuomiossa tarttui kun olivat niin siistissä paketissa ja eihän noissa mitään kuvia ole (paitsi sellainen valkea ääriviiva keltaisella pohjalla eli ei näy kunnolla) ja tarttui sitten tuollaiset matkaan. Noh, menkööt vaikka iskälle tai jotain.

Ja eikä tietenkään ole kuittia...
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
@Jomppa_Koo ei oo laittanut koko viikkona palstalle ensimmäistäkään viestiä, tajusin äsken kun joku nosti merkkipaaluviestit -ketjua.
Toivottavasti miehellä on kuitenkin kaikki omassa elämässä edelleen ihan fine ja ottaa tällä hetkellä vain hieman etäisyyttä palstasta. Hyvähän se vain on jos on muutakin elämää.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Perkele ostin vahingossa ns. perusmallin kalsareita vaikka piti ostaa boksereita. Ihan epähuomiossa tarttui kun olivat niin siistissä paketissa ja eihän noissa mitään kuvia ole (paitsi sellainen valkea ääriviiva keltaisella pohjalla eli ei näy kunnolla) ja tarttui sitten tuollaiset matkaan. Noh, menkööt vaikka iskälle tai jotain.

Ja eikä tietenkään ole kuittia...

Iskälle joululahjana.

Naiset kuulemma arvostaa noita perusmallin kalsareita. Kunhan ne ovat puhtaita.
 
@Jomppa_Koo ei oo laittanut koko viikkona palstalle ensimmäistäkään viestiä, tajusin äsken kun joku nosti merkkipaaluviestit -ketjua.
Toivottavasti miehellä on kuitenkin kaikki omassa elämässä edelleen ihan fine ja ottaa tällä hetkellä vain hieman etäisyyttä palstasta. Hyvähän se vain on jos on muutakin elämää.

No täshän mie oon.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Minä onneksi kuolen kohta vanhuuteen, ei tarvitse nähdä ihan kaikkea paskaa johon te nuoret mistään mitään ymmärtämättömät planeettaamme kuljetatte. Vituiksihan tämä kaikki menee.
 
Minä onneksi kuolen kohta vanhuuteen, ei tarvitse nähdä ihan kaikkea paskaa johon te nuoret mistään mitään ymmärtämättömät planeettaamme kuljetatte. Vituiksihan tämä kaikki menee.

Siekään et vielä mikään vanha ukkeli ole, paljon on edessä. Jatkat vaan samaan malliin niin hätää ei just nyt nähdäkseni ole.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Toivottavasti pettterillä kaikki ok. Toivon vain putkea ja puhelimen hävitystä tms, kun viimeinen viesti tänne ma iltana eikä ole näköjään edes lukenut ke lähettämääni viestiä.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Ja kirjoitanpa nyt puolustuspuheen itselleni. Tai ei minun tarvitse itseäni puolustaa, mutta kun minut on nyt ihan väärin ymmärretty.

Minä kirjoitin tasan yhden viestin, josta ilmiantajani pääsi juhlimaan. Ihan täysin oma moka, mutta olen saanut jo opiskeluajoistani asti palautetta siitä, että minulta pääsee sammakoita suusta. Myös työelämässä. Eli siis selvin päin tai vähemmän niin. Sillä ei ole vaikutusta asiaan. Kun innostun jotain selittämään niin silloin voi tulla sellaista mitä ei saisi sanoa. Onneksi iän myötä vähentynyt tuo, mutta ei silti kokonaan poistunut. Olen liian rehellinen. Nykymaailmassa ei saisi olla.

Mutta kavereitani puolustan aina. Joskus teinivuosina tullut turpaan sen takia, mutta eipä onneksi nykyään kun kaikki siirtynyt nettiin. Puolustan silti jos kaveria kiusataan.

Mikään hemmetin marttyyri en todellakaan halua olla. En ole osannut ilmaista itseäni oikein kun tällainen mielikuva on syntynyt. Minä olen minä, tavataan livenä ja halataan. En usko että kellekään jää paha mieli minun tapaamisestani.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tänään pitäisi taas päättää mistä sitä jouluksi piparia leipoisi? Tekeekö perinteisesti itse myös ruskeiden pipareiden taikinan ja leipoo piparit siitä. Ostaako kaupasta taikinat vai peräti kokonaan valmiit piparit. Ja sitten on nykyään neljäskin vaihtoehto kun paikallinen leipomo myy tilauksesta piparitaikinaa koteihin. 500 grammaa taikinaa maksaa siellä 4,95 euroa muistaakseni. Noin kympillä saisi siis kilon taikinaa jo ja siitä uskoisin leivottavan jo ihan tarpeeksi pipareita ainakin yhdelle hengelle.

Jotenkin houkuttelee tuo leipomon myymä piparitaikina. Josko sitä kokeilisi? Tuolla leipomossa ja sen kahvilassa kun on tunnetustikin ja omien kokemustenkin perusteella muutenkin erittäin hyvät tuotteet. Minulla itselläni kun on välillä ollut sitä ongelmaa että itse tehdystäni taikinasta tulee liian kovia piparkakkuja. En tiedä olenko tehnyt jossain virheen, liikaa jauhoja tms? Vai onko käyttämäni resepti ollut kehno?

Nuo kokonaan valmiit piparkakut ei sitten taas houkuttele ostamaan vaikka nekin hyviä ovat. Mutta jos ruskeat piparit ostaisi kokonaan valmiina niin sehän olisi ihan mälsää, jäisi ilman sitä leivontahetkeä ja ennen kaikkea ei saisi sitä joulun tuovaa tuoksua kotiinsa.

Ja jos ihmettelet mitä teen jo nyt hereillä, niin sitä samaa kiroan minäkin. Nyt on minullakin vapaa viikonloppu menossa mutta siitä huolimatta heräsin lauantaina jo kello 4.30. Onko jäänyt taas arkirytmi kuitenkin päälle? No, onneksi menin taas tapojeni mukaan kyllä ajoissa maatekin niin ehdin kyllä nukkumaankin jo ainakin seitsemän tuntia.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Teeppä @vilperi sellaisia maskillisia pipareita. Esim. lasin pohjalla saat pään muotoisen ja sitten sillä valkoisella jutulla teet sen maskin. Vaimo näytti jostain lehdestä tuollaisia ja olivat hauskoja. Lupasi tehdä niitä aatoksi. Herkuttelemisiin
 

Gennadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, R.I.P M-juna, Ketterä
Ja kirjoitanpa nyt puolustuspuheen itselleni. Tai ei minun tarvitse itseäni puolustaa, mutta kun minut on nyt ihan väärin ymmärretty.

Minä kirjoitin tasan yhden viestin, josta ilmiantajani pääsi juhlimaan. Ihan täysin oma moka, mutta olen saanut jo opiskeluajoistani asti palautetta siitä, että minulta pääsee sammakoita suusta. Myös työelämässä. Eli siis selvin päin tai vähemmän niin. Sillä ei ole vaikutusta asiaan. Kun innostun jotain selittämään niin silloin voi tulla sellaista mitä ei saisi sanoa. Onneksi iän myötä vähentynyt tuo, mutta ei silti kokonaan poistunut. Olen liian rehellinen. Nykymaailmassa ei saisi olla.

Mutta kavereitani puolustan aina. Joskus teinivuosina tullut turpaan sen takia, mutta eipä onneksi nykyään kun kaikki siirtynyt nettiin. Puolustan silti jos kaveria kiusataan.

Mikään hemmetin marttyyri en todellakaan halua olla. En ole osannut ilmaista itseäni oikein kun tällainen mielikuva on syntynyt. Minä olen minä, tavataan livenä ja halataan. En usko että kellekään jää paha mieli minun tapaamisestani.

Älä viitsi, sulla ei ole mitään syytä täällä puolustella tai tilittää. Jotkut ihmiset ovat mätiä, sen evoluutio on osoittanut. Tosin tänne ei kannata kaikkea myöskään suoltaa. Kateus tuo ihmisen perisynti. Toivon oikein mukavaa joulun aikaa silti tälle "polttajalle", hän muistanee että KGB ei joulua vietä ja taustatutkimus asian tiimoilta jatkuu siitä huolimatta...
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Lyijyn alla rämmin kun valkoinen on maa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Toivon oikein mukavaa joulun aikaa silti tälle "polttajalle", hän muistanee että KGB ei joulua vietä ja taustatutkimus asian tiimoilta jatkuu siitä huolimatta...
KGB eli Valko-Venäjän valtion turvallisuuskomitea. Enpäs tiennytkään että tämän jännitysnäytelmän jäljet johtaisivat ihan tuonne asti, liekö jotain Lukashenkan kätyreitä jotka tämän takana ovat? Eipä siinä, tuollaiset vuotamiset ja ilmiannot taitaakin perinteisesti olla näitä itäblokin juttuja, joten kaiketi ihan loogista että tarinan polttopiste siirtyy tuonne Valko-Venäjän suuntaan. Hurjaksi on kyllä meno yltynyt!
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Minä kirjoitin tasan yhden viestin, josta ilmiantajani pääsi juhlimaan. Ihan täysin oma moka, mutta olen saanut jo opiskeluajoistani asti palautetta siitä, että minulta pääsee sammakoita suusta. Myös työelämässä. Eli siis selvin päin tai vähemmän niin. Sillä ei ole vaikutusta asiaan. Kun innostun jotain selittämään niin silloin voi tulla sellaista mitä ei saisi sanoa. Onneksi iän myötä vähentynyt tuo, mutta ei silti kokonaan poistunut. Olen liian rehellinen. Nykymaailmassa ei saisi olla.
Vitutus tasoittuu, kämmeistä opitaan, ja mokat asettuvat omiin mittasuhteisiinsa. Aika korjaa tuollaiset pienemmät harmit, usein jälkeenpäin katsoen yllättävänkin nopeasti. Häntä pystyyn vaan ja eteenpäin!
 

Gennadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, R.I.P M-juna, Ketterä
KGB eli Valko-Venäjän valtion turvallisuuskomitea. Enpäs tiennytkään että tämän jännitysnäytelmän jäljet johtaisivat ihan tuonne asti, liekö jotain Lukashenkan kätyreitä jotka tämän takana ovat? Eipä siinä, tuollaiset vuotamiset ja ilmiannot taitaakin perinteisesti olla näitä itäblokin juttuja, joten kaiketi ihan loogista että tarinan polttopiste siirtyy tuonne Valko-Venäjän suuntaan. Hurjaksi on kyllä meno yltynyt!

Näin on, samaa mieltä. Entisessä elämässä olisi hommat voineet olla huonommin. Noh serkkujen kanssa pidetään edelleen yhteyttä. Hyvin hekin ovat pärjänneet vaikka imperiumi murtui,
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Vitutus tasoittuu, kämmeistä opitaan, ja mokat asettuvat omiin mittasuhteisiinsa. Aika korjaa tuollaiset pienemmät harmit, usein jälkeenpäin katsoen yllättävänkin nopeasti. Häntä pystyyn vaan ja eteenpäin!

Onko humblaavaa brägiä vähän aistittavissa tuossa boldaamassani kohdassa? Siis kaveri kertoo että hänellä on pitkä mulkku (vrt. nimimerkki).
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Neljä jaksoa on tullut Hovimäkeä katsottua tässä muutaman päivän aikana ja kyllähän tuo ihan hyvä sarja on. Ei nyt ihan Metsoloiden tasolle yllä mutta toisaalta se onkin Carl Mestertonin uran kruununjalokivi. Missään nimessä huono ei ole tämäkään ja nyt kun sinne Hovimäen maille on asetuttu niin kyllähän tuo aika jouhevasti alkaa rullaamaan eteenpäin.

Aavistuksen koomisia juttuja tässä sarjassa toki on, liittyen lähinnä tuohon aikakauteen missä ollaan. Ainakin itseäni hieman huvittaa nuo peruukit ja muut mitä esim. pastoreilla on, toki siihen aikaan se taisi olla ihan normihommaa joten eikait siinä. Sitten tietysti tuo ruotsin kielen asema tässä ja sen vaikutus puhetyyleihin ja hahmoihin, aina vähän hymyilyttää kun sanotaan "pastori Wegeeeeliys".

Jos muuten tähänkin sarjaan jälkikäteen saisi pientä twistiä heittää niin olisin kyllä Carl Mestertonina käsikirjoittanut pienen easter eggin kaikille Metsoloiden faneille. Metsoloissa Kari Kaukovaara sanoo että heidän maillaan on Kaukovaarat pitäneet tilaa virallisten papereiden mukaan yli 300 vuotta ja todellisuudessa vielä paljon kauemminkin, joten olisihan se nyt ollut huikeaa jos vaikka itse Juha Hyppönen olisi esittänyt jotain Kaukovaaran esi-isää tässä sarjassa. Toki tapahtumat on jossain muualla kuin Kainuussa, mutta olisihan Kaukovaaran esi-isä voinut käydä asioimassa tuolla Hovimäen kartanon suunnilla joissain asioissa kun kuitenkin oli kovan luokan satraappi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös