Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 314 578
  • 66 797

444

Jäsen
Hiiret rapistelee ullakolla. Pääseeköhän ne sisään vai pitääkö lähteä liekinheittimen kanssa pyörähtämään. Onneks on noita viiksekkäitä, jotka suojelevat tunkeilijoilta.
Täällä olivat käyneet ihan sisälläkin viime yönä. Tuolta välipohjasta niitä ei pois saa purkamatta yläkerran lattiaa. Nyt on sitten ansat viritelty papanoiden perusteella parin oletetun kulkureitin varteen. Eiköhän ne jossain vaiheessa lopu, kun tarpeeksi moni on saanut sävärit ansoista. Viiksekkäitä kavereita tänne ei voi ottaa, ellen sitten itse muuta pihalle asumaan.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Huomasko muuten muutkin kuin minä, että tästä ketjusta lähti eilen illalla sellaset kymmenisen sivullista viestejä pois? Mietin siinä ennen nukahtamamistani pääni puhki, että kuka täällä oikein poistelee viestejään. Jäi mysteeriksi.

Joku vaan valmistelee palstalta lähtöä.
 

444

Jäsen
Mistä ihmeestä ne pääsee sisälle?
Ainakin alakerran wc:n huoltoluukusta, jonka tilalla on edellisen asukkaan jäljiltä, no, ei luukkua vaan pelkkä reikä. Tuohon voisi laittaa peitelevyn päälle, mutta mikäli aavistus pitää kutinsa ja tuo on se kulkuväylä, niin pidän sen toistaiseksi auki ja ammun haulikolla kaikki sieltä sisään pyrkivät kusipäät. Eli jätän tuon sähköansan syötteineen lähelle ja tilkitsen wc:n oven niin, että sieltä ei pääse ko. tilaa pidemmälle.

Toinen kysymys on, että mistä ihmeestä ne pääsee tuonne välipohjaan? Varmaan ala- tai yläpohjan kautta seinän sisällä, mutta toistaiseksi ei ole ollut innostusta purkaa koko taloa tämän takia.
 
Kelalta oli tullut joku 75e epidemiakorvaus tilille. Just aukaisin postin. 50e siirsin turvaan pelitilille (Unibet temppuilee pleikkarin kautta ja vetoja ei voi tehdä, mutta rahaa pystyy tallettamaan ja kotiuttamaan ilman verkkopankkitunnuksia..) ja lopuilla oli kuittaantunut kolmen kuukauden ajalta nuo pankin palvelumaksut. Ihan kiva yllätys oli tämä, kun odottelin vaan jotain surkeeta lappua jolla ei tee mitään.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
@Jomppa_Koo samasta epidemiakorvauksesta minäkin kirjoittelin tälle palstalle maanantaina. Sillä kertaa vain tuonne Asia, joka avautui minulle-ketjuun. Luokittelin tuon ihan kivaksi yllätykseksi ja kun tuo raha oli minulle ihan ekstrarahaa myös.

Jaahas, tänä viikonloppuna erikoinen tilanne. Yleensä olen töistä joko saanut tai ostanut ruokaa vapaillekin lähtiessäni mutta nyt en ottanut töistä mukaani kuin 8 ohukaista. Täytyy siis itse kokata.

Toisaalta tämä avaa minulle nyt mahdollisuuden kokata pitkästä aikaa jotain sellaista jota on jo pitkään tehnyt mieli eli vaikka lasagnea. Ja avaa muutenkin nyt paremmat mahdollisuudet vaikuttaa itse viikonlopun menuuseen. Lassea teen varman mutta mitäköhän iltapalaksi?
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Huomenna tulee toivottavasti muuten kuluneeksi tasan 30 päivää rahapelaamatonta aikaa. Aloitin tuossa peliongelmaisten vertaistukiryhmässä käymään 24. syyskuuta ja edellisen kerran pelasin rahapelejä juuri ennen kuin lähdin ryhmään. Ja silloinkin kyllä vain ilmaiskierroksia.

Kyllähän pelaamattomuus tekee hyvää mielelle ja rahapussillekin. Ei huolta ja hampaiden kiristystä rahapelaamisen takia vaan paljon huojentuneempi saa olla. Pelaamattomuus näkyy ilman muuta myös rahapussissa. On kivaa kun rahaa jää kunnolla ruokaan ja säästöönkin jopa.

Ensimmäiset päivät ilman rahapelejä olivat hankalia. Kun ei oikein vielä uskonut siihenkään että kun tekee mieli pelata niin pystyy sanomaan ei mielihaluille. Sen pelikierteen poikki pistäminen oli hankalaa aluksi. Nyt pelaamattomuus on jollain tavalla helpottunut, tietää että niitä hetkiä kyllä tulee kun tekee mieli pelata mutta tietää myös että ne ovat aika lyhyitä hetkiä kuitenkin ja menevät lopulta ohi.

Ja tuon urheilun palaamisella elämääni on ollut kyllä positiivista vaikutusta tähänkin. Kun elämässä on mielekästä tekemistä ja sellaista tekemistä joka pitää ajatukset pois rahapeleistä.

Mutta toivottavasti en pelaa enää koskaan. Kun näemmä se pienikin kokeilu vie heti mennessään ja vie peleihin useampia satasia tai sitten peliputkesta tulee pitkähkö. Mutta jos nyt menee kuitenkin päivä kerrallaan.
 
Mulla oli eilen viimeiset syöpähoidot näillä näkymin. Jos siis saan puhtaat tulokset. 12.11. lääkäri soittaa. Mutta mutta, tässä kun on vähän huono ja nuupea olo niin olen viihdyttänyt itseäni telkkarin parissa. Aloin nimittäin katsomaan Amazonilta sarjaa Miehen puiolikkaat, ekasta kaudesta lähtien. Voi pojat, että tuo huumori iskee meitsiin. Saa hyvin ajatukset pois tästä oikeesta elämästä. Onkos täällä kyseisen sarjan faneja?
Varsinkin ensimmäiset kaudet iskivät setämies-Hammeriin kuin tauskin rystyleipä kätkään.
A. Kutcherin tultua sarjaan lopetin katsomisen
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, suomalainen Jokerit, ei khl-joukkue
Tupakoinnin kun tuossa joku aika sitten lopetin, niin tein myöskin päätöksen siirrellä aina röökiaskin verran rahaa "jemmatilille" aina, kun olisin uuden askin ostanut. Kävin nyt kurkkaamassa tilin saldoa. Nousi aikamoinen hymy naamalle. Tätä rataa kun jatketaan, niin lompakko paksuuntuu oikeinkin mukavasti. Hyvä fiilis, kieltämättä.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mistä ihmeestä ne pääsee sisälle?

On varmaan ainoa asia mitä ei edes Karpo tai Jeesus tiedä.

Olin tuossa jokin aika takaperin kalareissulla ja tukikohtana oli sukulaismiehen mökki. Ukkeli oli kuulemma viime aikoina niitä myrkytellyt ihan urakalla (hakeutuvat syksyisin lämpimään) ja yksi ilta sitten kesken äärimmäisen tärkeän viinanjuonnin siihen johonkin kolmen metrin päähän tuli semmoinen pikkuinen hiiru. Lähti ekasta rapinasta ensin kaapin taakse, sieltä takasin tulosuuntaan ja tuota samaa rallia useamman kerran. Viimeinen näköhavainto oli kun paino takasin mistä tulikin, ei siellä mitään reikää missään ollu mutta onhan noissa vanhoissa mökeissä listojen välejä ja ovien alla rakoja.

Erikoisia otuksia mutta jos ei voi myrkyttää niin loukuilla vaan, parissa kuussa saa suurimman populaation pois.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Viimeinen näköhavainto oli kun paino takasin mistä tulikin, ei siellä mitään reikää missään ollu mutta onhan noissa vanhoissa mökeissä listojen välejä ja ovien alla rakoja.
Meillä oli tuossa muutama vuosi sitten päästäinen (tai useampi) rakenteissa pyörimässä. Kun kerran aamulla heräsin niin päästäinen möllötti keskellä makuuhuonetta. Kun huomasi että katselin niin vilahti kynnyksen alle. Mitään kunnollista reittiä en löytänyt. Kaveri vilahteli siellä täällä mutta aina yläkerrassa ja hävisi vaan johonkin. Myrkkyä ei tainnut syödä (on lihansyöjä ja myrkyt on tarkoitettu kasvissyöjille) ja lossiin ei mennyt vaikka laitoin niihin lihansyöjille sopivia syöttejä. Yhtäkkiä vaan huomattiin ettei kukaan ole nähnyt kaveria joka Vikiksi oli ristitty. Kuoli johonkin rakenteisiin tai lähti matkoille muualle. Luojan kiitos hävisi kun Vikin yörapistelu oli jo alkanut kyllästyttää.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Meillä oli tuossa muutama vuosi sitten päästäinen (tai useampi) rakenteissa pyörimässä. Kun kerran aamulla heräsin niin päästäinen möllötti keskellä makuuhuonetta. Kun huomasi että katselin niin vilahti kynnyksen alle. Mitään kunnollista reittiä en löytänyt. Kaveri vilahteli siellä täällä mutta aina yläkerrassa ja hävisi vaan johonkin. Myrkkyä ei tainnut syödä (on lihansyöjä ja myrkyt on tarkoitettu kasvissyöjille) ja lossiin ei mennyt vaikka laitoin niihin lihansyöjille sopivia syöttejä. Yhtäkkiä vaan huomattiin ettei kukaan ole nähnyt kaveria joka Vikiksi oli ristitty. Kuoli johonkin rakenteisiin tai lähti matkoille muualle. Luojan kiitos hävisi kun Vikin yörapistelu oli jo alkanut kyllästyttää.
Jokunen vuosi sitten heräsin mökillä näin syksyllä tunteeseen että joku tuijottaa. Sain valon päälle niin hiirihän se siinä metrin päässä mua katseli.
Sen jälkeen täällä on tehty remppaa jos jonkinlaista, samalla tuli vissiin kolot tukittua, ei ole sen jälkeen näkynyt. Näin syksyllä niitä tuppasi sisälle tunkemaan.

Vanhaa keittiötä purkaessa rakenteiden alta löytyi yksi hyvin kuivunut versio. Nimesimme sen Kyllikki Hiireksi ja pidimme pihalla hautajaiset.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Jälleen niitä hetkiä kun tarvitsisin jonkun fiksumman vähän suomentamaan minulle näitä juttuja. Siksi olenkin täällä.

Kävin vihdoin siellä fysioterapiassa niiden jalkakipujen vuoksi. Fyssari totesi jalkapohjissani jonkin helkkarin pitkittäisholvin laskeutuneen ja tämän aiheuttavan mahdollisesti kipua? Minä itse en ole koskaan kuullutkaan jaloissa olevan myös holveja mutta hienoa jos apua kipuihin tulee kuitenkin nyt.

Fyssari laittoi molempiin jalkapohjiini kinesioteipit. Onko nämä nyt sitten jotain kiputeippejä? Fyssari antoi myös melko ison kasan voimisteluohjeita ja neuvoi ostamaan kokeilun vuoksi tukipohjalliset työkenkiin. No, oli miten oli niin tosiaan toivottavasti näillä toimenpiteillä saan vähitellen helpotusta noihin välillä pisteliäsiinkin kipuihin.

Tervetuloa jengiin. Mulla ollu jalat kipeet kans ties kuinka pitkään.

Ihan päteviä ohjeita paljon sait jotka voi parantaa. Tukipohjalliset parantaa asentoo ja ei rasita jotain osaa(en tiedä mitä), sit kaikki muutkin auttaa johonkin vaivaan niin auttaa nekin.

Yleisesti pitäs itsekin vaan venytellä hitosti enempi ja hieroo niitä paikkoja mitä itse pystyy. Vaikka ne kyseiseen vaivaan ei auttaisikaan niin pitävät poissa muita vaivoja.

Tsemppiä.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei taida olla eka kerta kun täällä tuollaisia puhelet. Lämpimikseen varmaan. Sen näkee sitten kun kokee... Raporttia erosta odotellen muttei siihen uskoen. I
Kyllä. Joululaulujen takia olen nyt aivan tosissani. Muuten meillä menee hyvin, mut nuo joululaulut ovat vaan liian suuri kuilu välillämme, joka nakertaa suhdetta turmioon.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Joulua en aikuisiällä vietä, mut olihan se penskana ihan mukavaa. Muistaa ne kaikki jännityksen hetket, kun odotti lahjojen aukaisua. Ehkä se joulun taika olikin siinä.

Tuleeko muilla muuten helvetinmoista kaipuuta lapsuuteen sillon tällöin? Mulle tulee. Viime aikoina on alkanut tulvimaan hyviä ja huolettomia muistoja lapsuudesta ja nuoruudesta mieleen. Lämmin tunne valtaa koko kehon kun muistelee niitä aikoja. Samalla tulee suuri kaipuu niihin huolettomiin aikoihin, kun tytöt alkoi vasta kiinnostamaan, vanhemmat oli elossa ja koko elämä oli edessä. Käyn aina sillon tälläin ajelemassa nuoruuden maisemissa ja muistelemassa hyviä aikoja.

Ei nykyajassakaan mitään vikaa ole, mut jotenkin tää elämä tuntuu pyörivän pyörässä. Nuorena kaikki oli uutta ja jännittävää.
 

ace

Jäsen
Tuleeko muilla muuten helvetinmoista kaipuuta lapsuuteen sillon tällöin? Mulle tulee.

Tulee. Ikää kun tulee, ne lapsuuden ja nuoruuden "huolettomat" ajat ovat alkaneet tulemaan flashbackeinä enemmän ja enemmän. Joku biisi, ruoka, maku, haju, tv ohjelma jne.. tuo fläsäreitä siitä kun kaikki oli paremmin.

No joo, ei varmasti kaikki ollut paremmin, mutta nyt ajateltuna se oli huoletonta aikaa. Ei somea, ei tappavia tauteja, ei liikainformaatiota maailmanpolttavista asioista.

Parhautta oli kun sai synttärilahjaksi uuden Star Wars figuuriukon tai Kissin Lick it Up LP:n. Suurin murhe oli tykkääkö se naapurin ihana tyttö minusta. Oi niitä aikoja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös