Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 308 018
  • 66 747

Nick Neim

Jäsen
Jesss!!! Sain opiskelupaikan Hyvinkäältä ja aloitan sosionomin opinnot tammikuussa! :) On se vaan kumma, miten kesällä ei irronnut opiskelupaikkaa kirveelläkään vaikka olin kovasti tyrkyllä kahteenkin eri kouluun ja nyt sitten ei tarvinut edes osallistua pääsykokeisiin, kun sähköpostiin tuli ilmoitus että minut on valittu todistusvalinnassa ykköshakukohteeseen.

Fiilis ei ole hyvä, fiilis on suorastaan MAHTAVA!
Hyvinkää on kaiken lisäksi ihan kiva kaupunki. Älä kuitenkaan eksy Riihimäen puolelle, siitä traumasta ei parane helpolla.

Onnittelut.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tämän päivän urotyö oli se että irrotin samettiruusujen siemenet "kodista" ja sulloin purkkiin odottamaan sitten kevättä. Siementen irrottelu on homma joka ärsyttää minua ja jää välillä tekemättä ja "siemenkodat" pyörii koko talven viilipurkeissa kaapissa. Vielä enemmän se homma kyllä ketuttaa keväällä kun pitäisi kylvää niin siemenet ei ole irrotettuina.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jesss!!! Sain opiskelupaikan Hyvinkäältä ja aloitan sosionomin opinnot tammikuussa! :) On se vaan kumma, miten kesällä ei irronnut opiskelupaikkaa kirveelläkään vaikka olin kovasti tyrkyllä kahteenkin eri kouluun ja nyt sitten ei tarvinut edes osallistua pääsykokeisiin, kun sähköpostiin tuli ilmoitus että minut on valittu todistusvalinnassa ykköshakukohteeseen.

Fiilis ei ole hyvä, fiilis on suorastaan MAHTAVA!
Onnea täältäkin. Sosionomin tutkinto löytyy myös täältä, itse valmistuin DIAKista, Alppikatu, Helsinki. Vuosi oli 2002.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Tähän jäi vastaamatta. Meillä menee työvuorot kolmen viikon jaksoissa ja lain mukaan tuleva lista pitää olla viikkoa ennen edellisen listan päättymistä valmis. Minä teen meillä työvuorolistat ja pyrin siihen että jokaisella olisi työvuorot tiedossa kolmen listan, eli 9 viikon päähän. Jos jotain äkkinäistä menoa tulee, niin työntekijät voivat sitten tarpeen tullen vaihdella vuoroja keskenään. Sitä en tiedä, miksi nuo listat tehdään juuri kolmeksi viikoksi. Epäilisin sen liittyvän jollain tavalla palkanmaksuun.
Hoitoalalla vuosia töissä olleena ja kolmivuoroa tehneenä osaan arvostaa yhdeksän viikon listoja. Ne kolmen viikon listat oli kyllä perseestä, varsinkin kun usein ne tuli paljon myöhemmin kuin viikkoa ennen edellisen listan loppua.
 

Mustanaamio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Taas tää saamarin väittely kotona alkaa: " Onko pakko mennä joka peliin, mihin valitaa?" Mummoja ja serkkuja tulee kakkukahville naapurin Pertin kanssa.

Vitut tuu tai jos tulee, niin pöydässä on kaksi paikkaa lisää vapaata.

No saatana! ON pakko! Siksihän tuota kilpakiekkoa pelataan. Harjoitellaan ja pelataan, kun on kiekkokausi meneillään. Juhannuksena ei pelata ja treenataankin leppoisammin tai ei ollenkaan. Minä en aio junnulle sanoa, että ei mennä, ei tarvitse. Perkele, maksetaan satasia/kk jotta saadaan valmentajat ja jäät yms. homma toimimaan. Miten voi ajatella, että tehdään vaan vähäsen? Tavoite kersalla on pelata joskus ns. liiga-tasolla ja jos hän siitä haaveilee (on kertonut tavoitteensa) niin olen kertonut, että kilpailu on kovaa ja kyyti kylmää ja se tarkoittaa urheilijan elämää, missä kieltäydytään monesta asiasta. Tuskin tuo siellä koskaan pelaa, mutta en minä noita U14 unelmia aio murskata.

Korostan, että mitään ei tehdä minun mieliksi, en ole edes käynyt hallilla tämän nuhaongelman takia. Peleihinkin on menty kimppakyydeillä minimi henkilöstöllä ilman isukkia. Autossa en valmenna, kysyn vain miten meni, ja koitan kannustaa.

Ainoa miten osallistun toimintaan on kelloo, jäähyä, kuulutusta ja talkoita. Valmennukseen osallistun sen verran, että sanon valkuille että moro. Muille vanhemmille kehun vaan, hyvältä näyttää. Nyt kun en enään ole ns. huoltava toimihenkilö, niin en myöskään pukukopin tai jään suuntaan edes kuvittele meneväni.

Mutta jos hommaa mennään, niin sitten sitä mennään kunnolla, ja kun junnu tykkää treenata ja pelata, on terve, niin silloin ei sanota ei. Sillä hetkellä kun junnu ei enään pelaa, on sairas tai ei mahdu jengiin, voidaa hörppiä pyhänä kahveeta.

Tottahan tuo junnun homma on iso osa myös minun ajastani, mutta ei se naapurin Perttikään sitä hommaa hoida saatika lapsen äite. Tuosta kilpakiekosta tuon ikäisenä ei tule mitään ilman isukkia, näin olen antanut itseni ymmärtää.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Kahteen viime vuorokauteen nukkunut yhteensä sen alle kahdeksan tuntia, niin pikkuhiljaa tässä alkaa väsymys viemään miehestä erävoiton. Koitan sinnitellä vielä tunnin pari, niin että etten nyt ainakaan ennen aamukuutta olisi vielä hereillä... Sitten taas toisaalta, jos olisinkin niin olis taas tekosyy mennä rustamaan yöketjuun.

Kohta tulee lähtö höyhensaarille, ei mahda mitään.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tässä taas katselen Ylen aamu tv:tä, koska olen kiinnostunut siitä mitä tapahtuu ja mistä puhutaan. Elän ajan hermolla niin sanoakseni. No sitten asiaan. Olen laittanut merkille, että ulkomaan kirjeenvaihtajat alkavat ennemmin tai myöhemmin ulkoiselta habitukseltaan muistuttamaan sen maan kansalaisia missä kulloinkin ovat niitä ulkomaan kirjeitä vaihtamassa. "Mielenkiintoista rakas Watson", sanoisi Sherlock Holmes.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Tässä taas katselen Ylen aamu tv:tä, koska olen kiinnostunut siitä mitä tapahtuu ja mistä puhutaan. Elän ajan hermolla niin sanoakseni. No sitten asiaan. Olen laittanut merkille, että ulkomaan kirjeenvaihtajat alkavat ennemmin tai myöhemmin ulkoiselta habitukseltaan muistuttamaan sen maan kansalaisia missä kulloinkin ovat niitä ulkomaan kirjeitä vaihtamassa. "Mielenkiintoista rakas Watson", sanoisi Sherlock Holmes.


Eikö Amerikan suuressa maassa ollut jokin debatti? Kiinteistörikollinen vs. vanha kääpä? Ei se kriminaalikin kovin nuori ole.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eikö Amerikan suuressa maassa ollut jokin debatti? Kiinteistörikollinen vs. vanha kääpä? Ei se kriminaalikin kovin nuori ole.
Kyllä oli ja häikäilemätön sellainen. Debatti siis. Siellä nimittäin hiljennettiin kriminaalin mikrofoni kääpän puhuessa. Rajoitettiin siis sananvapautta. Aarne Tanninen kääntyy haudassaan.
 

Glove

Jäsen
Tässä taas katselen Ylen aamu tv:tä, koska olen kiinnostunut siitä mitä tapahtuu ja mistä puhutaan. Elän ajan hermolla niin sanoakseni. No sitten asiaan. Olen laittanut merkille, että ulkomaan kirjeenvaihtajat alkavat ennemmin tai myöhemmin ulkoiselta habitukseltaan muistuttamaan sen maan kansalaisia missä kulloinkin ovat niitä ulkomaan kirjeitä vaihtamassa. "Mielenkiintoista rakas Watson", sanoisi Sherlock Holmes.
Aarne Tannisellakin oli Washingtonin vuosinaan niin hienot housut, ettei suomalaisilla ole edes varaa katsoa niitä.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Aarne Tannisellakin oli Washingtonin vuosinaan niin hienot housut, ettei suomalaisilla ole edes varaa katsoa niitä.

Perspuolella luki "rautsiraurau".
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Mulla oli eilen viimeiset syöpähoidot näillä näkymin. Jos siis saan puhtaat tulokset. 12.11. lääkäri soittaa. Mutta mutta, tässä kun on vähän huono ja nuupea olo niin olen viihdyttänyt itseäni telkkarin parissa. Aloin nimittäin katsomaan Amazonilta sarjaa Miehen puiolikkaat, ekasta kaudesta lähtien. Voi pojat, että tuo huumori iskee meitsiin. Saa hyvin ajatukset pois tästä oikeesta elämästä. Onkos täällä kyseisen sarjan faneja?
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
nää autopesureissut on aina yhtä kuumottavia. Hirvee meteli, heilunta ja pelottaa että peilit lentää vittuun..
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Huomasko muuten muutkin kuin minä, että tästä ketjusta lähti eilen illalla sellaset kymmenisen sivullista viestejä pois? Mietin siinä ennen nukahtamamistani pääni puhki, että kuka täällä oikein poistelee viestejään. Jäi mysteeriksi.
 

Nick Neim

Jäsen
Mulla oli eilen viimeiset syöpähoidot näillä näkymin. Jos siis saan puhtaat tulokset. 12.11. lääkäri soittaa. Mutta mutta, tässä kun on vähän huono ja nuupea olo niin olen viihdyttänyt itseäni telkkarin parissa. Aloin nimittäin katsomaan Amazonilta sarjaa Miehen puiolikkaat, ekasta kaudesta lähtien. Voi pojat, että tuo huumori iskee meitsiin. Saa hyvin ajatukset pois tästä oikeesta elämästä. Onkos täällä kyseisen sarjan faneja?
Vähän varoittelen etukäteen, mutta 8 kauden verranhan tuo on oikein hyvää ja katsottavaa materiaalia. Eli positiivisesti ajateltuna, katsottavaa kyllä riittää. Sen jälkeen 9. kaudelle Charlie Sheen on poistunut sarjasta, ja valitettavasti sarja ei ole enää entisensä.

Sen verran paljon tuosta on uutisoitu, että voihan tämä olla jo tiedossasikin, mutta piti tästä etukäteen varoitella. Jos joskus tuonne asti pääset, niin kannattaahan se antaa mahdollisuus Ashton Kutcherillekin, mutta njääh...
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Vähän varoittelen etukäteen, mutta 8 kauden verranhan tuo on oikein hyvää ja katsottavaa materiaalia. Eli positiivisesti ajateltuna, katsottavaa kyllä riittää. Sen jälkeen 9. kaudelle Charlie Sheen on poistunut sarjasta, ja valitettavasti sarja ei ole enää entisensä.

Sen verran paljon tuosta on uutisoitu, että voihan tämä olla jo tiedossasikin, mutta piti tästä etukäteen varoitella. Jos joskus tuonne asti pääset, niin kannattaahan se antaa mahdollisuus Ashton Kutcherillekin, mutta njääh...
Jep, niin vahvasti kuitenkin Miehen puolikkaiden alkuperäinen huumori pyöri Charlien hahmon (ja hänen sekoilujensa) ympärillä, että päänäyttelijän vaihduttua sarjan paras hohto ikään kuin hieman haihtui.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hiiret rapistelee ullakolla. Pääseeköhän ne sisään vai pitääkö lähteä liekinheittimen kanssa pyörähtämään. Onneks on noita viiksekkäitä, jotka suojelevat tunkeilijoilta.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
@Kari Runk juu kyllä noita Ashtonin jaksojakin aikoinaan katselin sivusilmällä töllöstä. Mutta juu, eipä ole sarja laisinkaan sama ilman Charlieta. Ja sittenhän tulikin äijän nimikkosarja, jossa veti terapiaryhmää kotona. Tuo on myös pirun hauska.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös