Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 306 909
  • 66 740

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Käytiin tänään vaimon kanssa vähän nopealla aikataululla viettämässä 19. hääpäivää, kun virallisena hääpäivänä ollaan molemmat duunissa. Aika yllättävää, että aika monet täkäläiset ruokapaikat olivat täynnä viikollakin. Hienoa, että jengi käy vielä ulkona einehtimässä, ettei ihan kaikki firmat mee konkkaan.
Löydettiin kuitenkin hyvä ruokapaikka ja saatiin hyvät appeet. Tuttuun tapaan käytiin vielä jatkoilla Rennossa ja kerrankin vaimo pahoitteli, kun hänellekin olin maistunut Happy Joe, kun baarit menevät niin aikaisin kiinni.
Oli tosi mukava pieni juhla keskellä arkea.

Ens vuonna sitten jossain lämpimässä..
En nyt halua olla ilonpilaaja, mutta se lämmin paikka on luultavasti sauna. Jos siis lämpimään haluatte.

Ei tämä korona tule menemään ohi. Se jää pysyväksi uhkaksi. Ja ehkä hyvä niin. Onhan tässä lennelty pitkin planeettaa tuhlaamassa resursseja ja kusemassa kaiken hyvän päälle. Ihan oikein meille, että elvistely loppuu. Nyt pitää etsiä se hyvä läheltä, ei kaukaa.

Ja onnea hääpäivänä. Meille tulee 19 vuotta ensi keväänä.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Ei tämä korona tule menemään ohi.
Luulen että menee. Voi tosin kulua useampi vuosi mutta todennäköisesti joko ihmiskunta nujertaa koronan tai korona kukistaa ihmiskunnan. Näin uskon tapahtuvan.

Veikkaan silti jälkimmäistä. On tämä homo sapiens kuitenkin läpi sen historian sen verta sitkeä laji.

Siinä olet oikeassa että luonnon resursseja on kulutettu liikaa. Toivottavasti tämä globaali kriisitila avaisi useimpien nukkuvat silmät.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
En nyt halua olla ilonpilaaja, mutta se lämmin paikka on luultavasti sauna. Jos siis lämpimään haluatte.

Ei tämä korona tule menemään ohi. Se jää pysyväksi uhkaksi. Ja ehkä hyvä niin. Onhan tässä lennelty pitkin planeettaa tuhlaamassa resursseja ja kusemassa kaiken hyvän päälle. Ihan oikein meille, että elvistely loppuu. Nyt pitää etsiä se hyvä läheltä, ei kaukaa.

Ja onnea hääpäivänä. Meille tulee 19 vuotta ensi keväänä.

Kiitos onnitteluista. Uskon kuitenkin, että jossain vaiheessa koronaankin tullaan löytämään joku rokote ja tilanne saadaan hallintaan. En kuitenkaan halua olla miljoonan ensimmäisen joukossa, kuka ton rokotteen ottaa.
Se kyllä vitutttaa, että neljä viikkoa säästettyä kesälomaa, menee ihan vituiks. Hienoa käkkiä täällä maaliskuussa neljä viikkoa..
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Jos ei tavallisten pulliaisten, vaikkapa sitten joidenkin vaikutusvaltaisten henkilöiden. Heille on kuitenkin helpompaa vaikuttaa maailman rattaisiin.
Jokainen auennut silmä on yhtä tärkeä. Johtajilla on valtaa mutta todellinen voima on ymmärryksessä.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niinkuin Top Gearissa aikoinaan mietittiin (tosin peurojen kohdalla): miksei niitä varoitusmerkkejä laiteta niihin hirviin? Ei ne siellä tienreunassa kiinteinä mitään auta.

Tiehallinto tai mikälie Väylä, näin vinkkinä.

Mä oon nähnyt myös liikennemerkkejä joissa sanotaan että "aukkoja hirviaidassa". No vittu menisivät korjaamaan ne aukot ettei tarttis pystytellä liikennemerkkejä! Vai niille hirvillekö nuo merkit on?
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mä oon nähnyt myös liikennemerkkejä joissa sanotaan että "aukkoja hirviaidassa". No vittu menisivät korjaamaan ne aukot ettei tarttis pystytellä liikennemerkkejä! Vai niille hirvillekö nuo merkit on?
En nyt tiedä oletko tosissasi vai et, mutta varmuuden vuoksi. "Aukkoja hirviaidassa" merkki tarkoittaa sitä, että aita ei ole koko matkalta jatkuva.

Mistä näitä kaupunkilaisia sikiää?
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tänään on pullapäivä. Taikina on jo nousemassa. Täytyyhän jokaisella (kunnon) emännällä olla muutama pussi itsetehtyä pullaa pakkasessa. Tai varmaan se olisi kunnon emäntä jolla olisi uunituoretta pullaa aina tarjolla...
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
No siinä kohdassa voi kulkea esim tie. Maalaiset ei tykkää jos niiden teiden halki vetää hirviaitoja.
Joskus niiden teiden kohdalle tehdään portteja hirviaitaan mutta ne on varmaan jotain harvoin käytettyjä metsäauto- tms. teitä. Ja vissiin ne hiton hirvet osaa niitä aukoa kun portit välillä rötköttää ihan auki.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Hirmi, tuo metsöjemme sarvinuppinen otus. Tyhmä mutta hyvänmakuinen. Pomppelehtaa joskus autobaanoilla. Onpi iso ja näkyy kaukaa, että steviewonderimmatkin kuskit huomaisivat mutteivät aina. Joskus tulevi peltiruttuva ja henkikin voipi olla herkässä jos elikko rysähtää tuulilasista hyrysysyn inessiiviin. Valpas peltilehmäpilotti varautuu ja köröttääpi näihin aikoihin ajast’ajasta (metsämiekkoset hätyyttelee elikoita) sekä erityisen hirmipitoisiksi tietyillä tieosuuksilla hissukseen. Täällä päin tiedetään nämä eikä kaahata pahki sorkkaeläimiin, ollaan antennit ojollansa.
 

Minor

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Joskus niiden teiden kohdalle tehdään portteja hirviaitaan mutta ne on varmaan jotain harvoin käytettyjä metsäauto- tms. teitä. Ja vissiin ne hiton hirvet osaa niitä aukoa kun portit välillä rötköttää ihan auki.

Joskus on näkynyt portteja, jotka on siististi nostettu syrjään tai jyrätty mutkalle. Hirvi, tuo metsiemme McGyver ei portteja kavahda.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En nyt tiedä oletko tosissasi vai et, mutta varmuuden vuoksi. "Aukkoja hirviaidassa" merkki tarkoittaa sitä, että aita ei ole koko matkalta jatkuva.

Mistä näitä kaupunkilaisia sikiää?

Olin ihan tosissani! Vai olinko? Noh, ennen ehkä olin vähän kaupunkilaisempi kuin nykyään, ja tuo kyllä huvitti ensimmäistä kertaa nähdessä.
 
K

Kiekkokatsoja

Karvaperse mirri kävi illalla kylässä. Tuolla se maukui mummon puolella pitkään, joten huusin oviaukosta, että tuu tänne, siellä on kylyyymä.
No sepä oli pahalla päällä, perkll.. Yritti pomottaa, kuin Justiina pekkaa ja pätkää. Hyppi joka paikkaan, ja aloin pistämään sitä ulos. Se kiukustui, näytti kynsiä ja hampaitaan. Herkkupussi, josta olin viimeiset namit aikaisemmin antanut, toimi houkuttimena. Näytin herkkupussia, ja heitin pussin ulos. Mirri tietty meni halpaan, ja hyppäsi pussin perään. Slam, ja ovi kiinni. *ittuuntuneena se mua katsoi, kun suljin oven. Joo meidän yhteispeli on päättynyt. Käykööt mummolla, kun ne tykkää toisistaan, ja hyvä kun mummollakin kaveri. Mummo on elossa, sillä elämisen ääntä sieltä kuului eilen. Kai sillä on ikkuna kiinni, niin se ei ole aina kuullut, kun mirri haluaa sisään.
Näihin kuviin, näihin tunnelmiin.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta miksi ei ole? Eka vedetään kilsa aitaa, jonkajälkeen jätetään 100 metriä vetämättä ja taas jatketaan. MIKSI?

Siksi, että siitä kohdalta eläinten toivotaan ylittävän tie. Hirvet ja muut isommat elikot seuraavat aitaa ja aukon kohdalta painelevat toiselle puolen tietä. Joskus elukat lähtevät aitojen väliin vaeltamaan, eivät poloiset ymmärrä ihmisen aivoituksia. Aukko siksi, että se on siltaa tai tunnelia halvempi ratkaisu. Ja aukot siksi, koska esim. hirvet vaeltavat pitkiäkin matkoja kesä- ja talvilaidunnalueiden välillä. Jos aukkoja tai muita reittejä ei olisi, elukat voisivat pyrkiä yli tai läpi aidasta ja aiheuttaisivat siten ongelmia itselleen ja myös liikenteelle.
 

Sue

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, #89; lentosuukko KooKoolle
Mulla alkoi syysloma hiphei. Ensimmäinen vuosiin. Mennään mörköperälle sukuloimaan. Olen varannut sieltä kaikki mahdolliset ruumiilliset ulkotyöt ihan vain siksi, että saan aivot irti ajattelusta. Pyydän siippaa myös opettamaan mut ajamaan traktorilla. Kunpa nyt ei mikään korona kaataisi aikeita.
 
K

Kiekkokatsoja

Mulla alkoi syysloma hiphei. Ensimmäinen vuosiin. Mennään mörköperälle sukuloimaan. Olen varannut sieltä kaikki mahdolliset ruumiilliset ulkotyöt ihan vain siksi, että saan aivot irti ajattelusta. Pyydän siippaa myös opettamaan mut ajamaan traktorilla. Kunpa nyt ei mikään korona kaataisi aikeita.
Rattorilla ajo on helpompaa, kuin autolla ajo. Tosin apulaitteita on paljon, ja niiden käyttön opettelu vie aikansa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Sue

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Mulla alkoi syysloma hiphei. Ensimmäinen vuosiin. Mennään mörköperälle sukuloimaan. Olen varannut sieltä kaikki mahdolliset ruumiilliset ulkotyöt ihan vain siksi, että saan aivot irti ajattelusta. Pyydän siippaa myös opettamaan mut ajamaan traktorilla. Kunpa nyt ei mikään korona kaataisi aikeita.

Trakorilla ajaminen on muuten miellyttävää tointa. Ei mulla muuta.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Sue
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös