Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 320 324
  • 66 808
K

Kiekkokatsoja

@Kiekkokatsoja Onko enää mirrejä käynyt vierailulla? Jos käy, niin annapa niille kissan namuja. Meillä kissa oli viime yönä villillä tuulella eikä rauhoittunut millään. Se ei viihtynyt sisällä niin pääsi ulos riehumaan. Muutenkin se ei pitkään välillä sisällä viihdy, niin muutaman minuutin päästä haluaa takaisin ulos vaikka just on päässyt sisälle. Kissat.
No nii.
Tota se kävi maanantaina, vonkas sisään mut en päästänyt. Mulla oli kiire jatkaa matkaa, joten pikarapsutus oli vain.
Sitten tiistaina istuin terassilla. Ihmettelin että missä mirri. No 5 min ja se juoksi mun jalkoihin, puskemaan päällään. Siinä mulla oli pidemmän aikaa, ja annoin herkkua. Se hotkas sen nopeesti suuhunsa. No sit annoin lisää, ja taas mirri oli nopealla päällä. Sitten istuttiin siinä, ja se yritti nukahtaa. Aina kun hörppäsin tölkistä, niin se katsoi mua. En antanut sille rapakaliaa. Lopulta päätin mennä sisälle, ja mirri päätti samoin. Mutta sepä mulle ei enää käy. Työnsin sitä oviaukolta kauemmas, ja sillä rupes vituttaan. Tassuillansa huitoi, ja kynnetkin oli esillä. Mutta en sille anna periksi, ja se jäi pihalle vittuuntuneen näköisenä. Kai se mummolle meni kyttäämään sisäänpääsyä.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Pääsin just mökille. Ei ole myrsky katkonut puita tai vienyt terassikalusteita tai tramppaa mennessään. Oksia on toki pihassa, mutta siitä saa mukavaa välipuuhastelua kun lämmittelee paljua illemmalla.

Marjastuksen ja sienestyksen jätän huomiselle/sunnuntaille.

Kyllä täällä hermo lepää.
 
K

Kiekkokatsoja

On se outoa.. Makasin sohvallani, ja arska paistoi avoimesta terassinovesta silmiini. No mirrikin luikahti sisään. Mutta ei se anonut mitään, eikä kerjänyt. Lisäksi osasi olla hyppäämättä sohvalleni. Se lojahti lattialle, ja pohti nukkumista. No paska paikka, lienee se totesi, ja lähti 3 minuutin makoilun jälkeen avoimesta ovesta ulos. Kyllä se mummo päästää sisää, ja antaa juustosta lähtien kaikkea..
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Reilu kauppias tarjosi tuossa tovi sitten Aamulehden ilmaiseksi 8 vkoa. Vieläpä sai suun makiaksi kautta suklaisen levyn, kun kupongin palautti kauppaan. Sittemmin toki tuli lasku, ja avautui että lehden vuosikerta kustantaa 442,10€. No tokihan se tulee nyt vaan sen ilmaisjakson, mutta vaivaa piti nähdä senkin eteen, jotta menee kuin luvattu.
Nautimpa nytten kuitenkin Tampere Cupista ainakin sivusilmällä, kun sen sivuiltaan näkee tilauksen voimassa ollessa.
 
K

Kiekkokatsoja

Oon nyt loppukesästä kirjoitellut mirreistä totuuksia. no niinkuu yleensäkin kerron. En ole narrannut sanaakaan. - Mut kyllä kissimirri aika on ohi.
Kiitoksia muutamille tykkääjilleni, ja parille yv kommentoijalle.
Kävi se mirri tossa mun ja mummon välissä taas pyörimässä, mut kun kuulin taas mummon sanat.. Moi missäs oot ollut, oon oottanut sua..
Niin Josko mirri vielä liikkuu, sen paikka on mummolla. Kolistelen vaikka, jotta mummo kuulee mirrin naukunan. Ku se mummo ei kuule perus naukunaa..
 

Kale

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Tom Laaksonen
HIFK voitti vuosina 1969-1983, 14 vuoden aikana viisi mestaruutta. Sitten musta tuli pikkukillenä HIFK fani 1984 ja sen jälkeen HIFK on voittanut 36 vuoden aikana kaksi mestaruutta. Vituttaahan se.

Oman ”kannattaja uran” aikana mestaruus tulee siis keskimäärin 14 vuoden välein. Tasaisen vauhdin taulukon mukaan seuraava on jo ihan oven takana ja tulossa heti 2025.
 
Viimeksi muokattu:

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
HIFK voitti vuosina 1969-1983, 14 vuoden aikana viisi mestaruutta. Sitten musta tuli pikkukillenä HIFK fani 1984 ja sen jälkeen HIFK on voittanut 36 vuoden aikana kaksi mestaruutta. Vituttaahan se.
Minä synnyin 76. 80-luvun alussa minut vietiin matsiin ja siitä asti ollut se oma jengi. SaiPa saanut pronssia kerran joskus 60-luvulla. Welcome to my world. Ei edes jaksa vituttaa (alakerrassa asuu pronssikaudella SaiPan jengiin kuulunut eläkeläinen, hänen kanssaan kyllä kiva jutella aina välillä).
 

Kale

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Tom Laaksonen
Minä synnyin 76. 80-luvun alussa minut vietiin matsiin ja siitä asti ollut se oma jengi. SaiPa saanut pronssia kerran joskus 60-luvulla. Welcome to my world. Ei edes jaksa vituttaa (alakerrassa asuu pronssikaudella SaiPan jengiin kuulunut eläkeläinen, hänen kanssaan kyllä kiva jutella aina välillä).

Kieltämättä aika paha nokitus. Jos kaikki ois mennyt yhtä hyvin, kuin ennen omaa lyöttäytymistäsi Saipan kannattajajoukkoihin - sunkin urallesi oli osunut jo pronssi tai jopa kaksi.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Minä synnyin 76. 80-luvun alussa minut vietiin matsiin ja siitä asti ollut se oma jengi. SaiPa saanut pronssia kerran joskus 60-luvulla. Welcome to my world. Ei edes jaksa vituttaa (alakerrassa asuu pronssikaudella SaiPan jengiin kuulunut eläkeläinen, hänen kanssaan kyllä kiva jutella aina välillä).
Itse ainakin pitäisin moista alakerran asukkia Jumalanani, ja täten pyytäisin asuntojen vaihtoa.

-Ei meilläkään oo juhlittu.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Itse ainakin pitäisin moista alakerran asukkia Jumalanani, ja täten pyytäisin asuntojen vaihtoa.
No onhan tuo minulle jumala. Mutta olen päässyt toimimaan myös siksi jumalan välikätenä kun lähetin naapurilta terveisiä SaiPa-legenda Heikki Juseliukselle eli naapurin pelikaverille. Sattuu Heikin poika nimittäin olemaan samanikäinen kuin minä ja facekaverini ja kun tuli naapurin kanssa puheeksi niin tätä kautta vaihtoivat terveiset (vaikka ovat yhteyksissä kyllä silloin tällöin muutenkin). Sain kuulla Heikiltä poikansa kautta että tämä alakerran naapurini oli hirveä hikari koulussa.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Jaahas, heräsin tänäänkin sitten jo 5.20 vaikka olisin voinut nukkua pidempäänkin. Tänään ei kyllä ole aiempien lauantaiden tapaan vapaapäivä vaan olen koko viikonlopun töissä. Mutta menen töihin tänään ja huomenna vasta kahdeksaan niin olisin voinut nukkua tänäänkin puolitoista tuntia pidempään. No, ei vain nukuttanut ja menin kyllä eilen ajoissa maatekin että tulihan sitä ihan riittävästi silti koisattua.

Tämä viikonloppu kuluu siis töissä. Ihan mielenkiinnolla odotan viikonlopun työvuoroja ja kiinnostavaa tulla näkemään mitä se työ viikonloppuisin on tuolla nykyisessä työpaikassa. Moniin vuosiin en olekaan viikonloppuisin töitä tehnyt vaan olen ollut viikonloput aina vapaalla. Nyt tuo arjet töitä ja viikonloput vapaalla rytmi hieman sitten muuttuu. Ja tämä tilanne on hieman oudohko kun tuttu työ muuttuu tavallaan kuin uudeksi kun ei oikein ole ihan niin tarkkaa tietoa mitä viikonloppuisin on tuolla vastassa. Ruokia ei lähde viikonloppuisin ainakaan vanhuksille koteihin tuolta ja se tekee jo melko paljon. Ruokaa tehdään ja jaetaan vain tuon laitoksen sisällä viikonloppuisin.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Bluetooth-kuulokkeet eivät yhdistä mihinkään laitteeseen. Tarkistettu että akkua on kyllä varmasti kuulokkeissa, mutta ei vaan yhdistä. Puhelimella poistin laiteyhdistyksen ja enää koko puhelin ei löydä kuulokkeita. Sama myös tabletilla. Kuulokkeista olen painanut bluetoothin nappia ja sininen valo vaan vilkkuu, mutta ei yhdisty mihinkään. Läppäri sentään onnistui muodostamaan laiteparin noihin kuulokkeisiin, mutta sekään ei suostu yhdistämään.

Voiko tuo ominaisuus oikeasti mennä paskaksi kuulokkeissa? Kuulokkeiden malli JBL E45BT eli ei mistään kalleimmista ole kysymys, mutta eikai noiden ihan roskaakaan pitäisi olla. Kuulokkeet on olleet ehkä jonkun kahdeksan kuukautta minulla ja käyttö on ollut ihan normaalia.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
@Roger Moore
Buuttaa puhelin. Se on meikäläisellä tähän asti toiminut JBL:n paskeiden kanssa. Yhteys saattaa katketa kesken käytönkin välillä.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
@Roger Moore Yritin ihan mielenkiinnosta katsella JBL:n sivuilta maniskasta, että löytyisikö sieltä lisätietoa, niin ilmeisesti kehotettiin painamaan 5 sekuntia yhtäjaksoisesti sitä bluetooth-nappia. Mutta olet sie varmaan painanut sitä kaikilla tavoilla, että en tiedä johtuuko siitä.

Tai sit buuttaa se luuri kuten edellä kerrottiin. :)
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
@Roger Moore
Buuttaa puhelin. Se on meikäläisellä tähän asti toiminut JBL:n paskeiden kanssa. Yhteys saattaa katketa kesken käytönkin välillä.
@Roger Moore Yritin ihan mielenkiinnosta katsella JBL:n sivuilta maniskasta, että löytyisikö sieltä lisätietoa, niin ilmeisesti kehotettiin painamaan 5 sekuntia yhtäjaksoisesti sitä bluetooth-nappia. Mutta olet sie varmaan painanut sitä kaikilla tavoilla, että en tiedä johtuuko siitä.
On tässä kaikkia kikkoja kokeiltu, puhelinkin käynnistetty tosiaan uudelleen. Kuulokkeiden äänenvoimakkuusnäppäimiäkin painettu samaan aikaan minkä pitäisi ikään kuin resetoida nuo kuulokkeet.

Eilen vielä yhdistyi normaalisti mutta tänään kun aloin käyttämään niin ei mitään. Lähtee kuitenkin päälle.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Joo ei noihin kulokkeisiin kyllä perkele enää bluetoothilla sisään mennä. Testasin äsken niin piuhalla toimii eli sinänsä kuulokkeet ok, mutta tuossa bluetoothissa kyllä kusee joku ja pahasti tällä hetkellä. Sininen valo vilkkuu nopeasti eli se kertoisi siitä että johonkin se yrittää yhdistää, tai sitten se on vaan paskana.

Onko tuollainen bluetoothin hajoaminen miten todennäköistä jos kuulokkeet tuntuu muuten toimivan?
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tuossa olin äskettäin kävelylenkillä ja lopun matkasta jopa vähintään hölkkäsin,jos en ihan jopa juossut. Testasin hieman kuntoani ja hyvinhän minä jaksoin myös hölkätä loppumatkan.

Olen aikoinaan, muutama vuosi sitten harrastanut hölkkäämistä aktiivisemmin. Muistaakseni olen jopa hölkännyt Parolasta Hämeenlinnaankin asti eli noin kymmenen kilometriä kerralla.

Olen pitänyt juoksemisesta/hölkkäämisestä todella paljon ja olisikin hienoa jos pystyisi taas aloittamaan juoksemisen. Ja nyt tuo kun loppumatkan äsken hölkkäsin niin osoitti sen että ehkä voisin aloittaa kyseisen harrastuksen vähitellen uudelleen. Pienin askelin edetä juoksemaan pidempiäkin matkoja?

Ehkä, kenties... Uskon että minulla on ihan ok kunto vaikka olenkin melko lihava. Lihavuuteni ei kuitenkaan johdu liikunnan vähyydestä vaan liki poikkeuksessa liikun suositusten mukaan. Tosin poikkeuksiakin tulee joskus, niin kuin viime viikolla ja silloin on heti melko paska, syyllinen fiilis.
 

ace

Jäsen
Bluetooth-kuulokkeet eivät yhdistä mihinkään laitteeseen.

Sait jo paljon vinkkejä, mulla ei ole antaa mitään uutta koska kärsin tästä samasta. Vaihtelen kuulokkeiden yhteyttä satunnaisesti puhelimen ja padin välillä. Sanotaan että 80% kerroista joutuu taisteleen kaikkia universumin vihollisia vastaan koska mikään ei tunnu auttavan.

Ihan Perkeleen keksintö koko Bluetooth, varmasti Neuvostoliitto ja DDR ja kaikki nykyisetkin pahikset seuraavaa meitä ja nauraa meidän yrityksille saada se musiikki soimaan sieltä kuulokkeista.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Tuossa olin äskettäin kävelylenkillä ja lopun matkasta jopa vähintään hölkkäsin,jos en ihan jopa juossut. Testasin hieman kuntoani ja hyvinhän minä jaksoin myös hölkätä loppumatkan.

Olen aikoinaan, muutama vuosi sitten harrastanut hölkkäämistä aktiivisemmin. Muistaakseni olen jopa hölkännyt Parolasta Hämeenlinnaankin asti eli noin kymmenen kilometriä kerralla.

Olen pitänyt juoksemisesta/hölkkäämisestä todella paljon ja olisikin hienoa jos pystyisi taas aloittamaan juoksemisen. Ja nyt tuo kun loppumatkan äsken hölkkäsin niin osoitti sen että ehkä voisin aloittaa kyseisen harrastuksen vähitellen uudelleen. Pienin askelin edetä juoksemaan pidempiäkin matkoja?

Ehkä, kenties... Uskon että minulla on ihan ok kunto vaikka olenkin melko lihava. Lihavuuteni ei kuitenkaan johdu liikunnan vähyydestä vaan liki poikkeuksessa liikun suositusten mukaan. Tosin poikkeuksiakin tulee joskus, niin kuin viime viikolla ja silloin on heti melko paska, syyllinen fiilis.
Pienin askelin juurikin. Vaikkenkaan tiedä sanoa kun omasta kokemuksesta tuoreesta, mutta suosittelen näin. Pidempään teki itellä mieli ruveta ottamaan menevämpiä askelia kävelylenkeillä, ja sittemmin kun niin tein, on polvi paskana. No 10 päivää se tais kestääkkin ja nyttemmin ottaa muuhunkin kuin polveen, juuri kun olin olevinani vauhtiin pääsemässä. Oli kylläkin odotettavissa näillä jaloilla, varsinkin kun innostuin ihan liikaa.

Maltti on valttia, tai ainakin niin aion itse ymmärtää uskoa ens yrittämällä.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Sait jo paljon vinkkejä, mulla ei ole antaa mitään uutta koska kärsin tästä samasta. Vaihtelen kuulokkeiden yhteyttä satunnaisesti puhelimen ja padin välillä. Sanotaan että 80% kerroista joutuu taisteleen kaikkia universumin vihollisia vastaan koska mikään ei tunnu auttavan.

Ihan Perkeleen keksintö koko Bluetooth, varmasti Neuvostoliitto ja DDR ja kaikki nykyisetkin pahikset seuraavaa meitä ja nauraa meidän yrityksille saada se musiikki soimaan sieltä kuulokkeista.
Joo on mulla pari kertaa tehnyt sen että ei yhdisty ekalla kerralla, mutta nyt tuo on vetänyt ihan totaalisen jumin ja ainoa elonmerkki on tuo jatkuvan sinisen valon välkkyminen. En tosiaan keksi mitään keinoa että mitä tässä tekisi ja laitteen resetointikaan ei enää auta.

Tiedä sitten onko paska kestävyys näiden JBL-laitteiden ominaisuus, edelliset täsmälleen samanlaiset kuulokkeet menivät joulun aikoihin paskaksi kun saivat jonkun ihmeellisen virtapiikin latauksessa ja hajosivat siihen ja nyt sitten tosiaan tämä bluetooth-ongelma. Hintaahan näillä ei ollut kuin ehkä joku 40-50 euroa eli ei puhuta mistään kalliimman pään laitteesta, toki nämä oli tarjouksessa ja normaalisti hinta on jonkin verran kalliimpi.

Kai se pitää mennä huomenna Giganttiin ja ostaa jotkut vähän kestävämmät laitteet. Perkele.
 

ace

Jäsen
Tiedä sitten onko paska kestävyys näiden JBL-laitteiden ominaisuus, edelliset täsmälleen samanlaiset kuulokkeet menivät joulun aikoihin paskaksi kun saivat jonkun ihmeellisen virtapiikin latauksessa ja hajosivat siihen ja nyt sitten tosiaan tämä bluetooth-ongelma.

Perkele.

JBL laitteiden kestävyydestä en osaa sanoa vielä mitään, mutta niiden sangalliset napit oli ensimmäiset omiin korviin sopivat kuulokkeet. Bluetooth taistelua niiden kanssa joutuu käymään vaihdossa iPadin ja iPhonen välillä ja se vituttaa joka kerta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös